Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174275 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #640 Gepost op: 13-02-2019, 14:24:08 »
Buiten dat wij elk frame uitpluizen naar bijzonderheden, zijn de mensen van de montage geslepen genoeg om er voorbeelden zoals de tuktuk met "Rik Paul" in de aflevering te stoppen  ::jaja::

*Bij deze meteen maar een diepe  ::respect:: maken voor deze mensen. De beelden zijn weer schitterend dit seizoen  ::ok::


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #641 Gepost op: 13-02-2019, 14:37:00 »
De huidskleur kunnen we volgens mij niet afleiden. Ik denk dat de schaduw daar vooral een grote rol speelt.


Nou, wel als je inzoomt in Photoshop. En dan kijk ik tegen een tamelijk bruine nek aan.
Dat is Rick Paul gewoon niet.   ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #642 Gepost op: 13-02-2019, 14:59:35 »
Nee, het is Sinan!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #643 Gepost op: 13-02-2019, 15:05:20 »
Nee, het is Sinan!

Je mag op diezelfde spijker blijven slaan van mij, maar

Sinan droeg een fel wit shirt en zijn tuktuk had een andere kleur dan geel.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #644 Gepost op: 13-02-2019, 18:18:53 »
Zucht, dit wordt ook weer zo'n nutteloze ja/nee discussie... ::ohno:: Laten we verder gaan met andere hints.

(Toch is het Rick Paul ::tandpastasmiley::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #645 Gepost op: 13-02-2019, 18:57:09 »
Even los van of t hem is of niet. Belangrijker is dat de montage ons wederom wil laten geloven dat het RP is. Want zelfde tuktuk en t shirt. Ook laten ze het overduidelijk zien .. was geen korte flits maar kwam vrij lang in beeld. Wij zagen het hier iig meteen.

Dus waarom doen ze zo hun best om hem zo verdacht te maken. Dat is een veel interessantere

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #646 Gepost op: 13-02-2019, 19:10:58 »
Dus waarom doen ze zo hun best om hem zo verdacht te maken.

Om je af te leiden van de echte Mol. Logisch toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #647 Gepost op: 13-02-2019, 19:48:34 »

Ik herhaal nog even deze foto omdat ik twee merkwaardige dingen heb ontdekt:
(Met dank aan blip die de foto het eerst plaatste)
1. Op het moment dat de minuut ingaat om de danspartner terug te vinden, zien we vrij snel Sinan lekker dansen met de goede partner. Wat later zien we hem weer zoekend rondgaan alsof hij zijn partner nog niet had gevonden. Beetje rare montage.

2. Als het dansen is gestopt, zoals je op de foto ziet, is Sinan weg. Zijn partner is er nog wel. Ze staat naast een man die duidelijk niet in het dansgezelschap hoort. (Korte broek, hemdje) Ze staan rechts op de foto, beetje middenboven.

Op zijn minst vreemd te noemen.

Hij lijkt zijn danspartner inderdaad vrij snel gevonden te hebben [1]. Maar vanaf [2] zien we hem ineens zoekend rondlopen. Let op de reactie van Merel bij [4]. Zo van: "Wat doe jij nou? Je had je danspartner toch al gevonden?" In de montage gaat de aandacht vooral uit naar Robčrt, waarvan de indruk wordt gewekt dat hij als laatste zijn partner vond. Maar het is toch echt Sinan die als laatste zijn partner vindt en zich erg vreemd gedraagt.

Edit: De opdracht van Rik was: "Dan krijgen jullie EEN minuut om je eigen danspartner af te tikken." Hij heeft nooit gezegd dat ze tot het einde van de muziek met diegene moesten blijven dansen. Sinan tikt zijn danspartner af, loopt daarna weer weg en staat vervolgens zover buiten beeld dat hij als enige op het overzichtsshot ontbreekt. In combinatie met de titel "In Zicht" en het advies dat ze vooral goed op moesten letten heeft het veel weg van een zoekplaatje voor de kijker.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2019, 20:27:45 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #648 Gepost op: 13-02-2019, 20:06:32 »
Om je af te leiden van de echte Mol. Logisch toch?
::rofl::

Dat punt probeer ik al een tijdje te maken idd  ;)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #649 Gepost op: 13-02-2019, 22:53:36 »

Edit: De opdracht van Rik was: "Dan krijgen jullie EEN minuut om je eigen danspartner af te tikken." Hij heeft nooit gezegd dat ze tot het einde van de muziek met diegene moesten blijven dansen.


Dat is wat je doet als je iemand aftikt, dan blijf je de rest van die dans samen.
Bovendien krijgen de kandidaten vantevoren een uitgebreide uitleg, wat wij zien is maar een korte samenvatting dus daar kun je niet vanuitgaan.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #650 Gepost op: 14-02-2019, 06:02:47 »
De ene persoon (linker foto) is breed en zit midden in de tuktuk. De andere (rechter foto) is veel smaller, zit rechts in de tuktuk en lijkt ook aanzienlijk langer te zijn. Bovendien blijkt bij inzoomen van de linker foto dat die persoon een lichtbruine huidskleur heeft. Dikke kans dat het dus gaat om een Colombiaan en niet om Rick Paul.
De persoon links kan ook wat voorover gebogen zitten, wat het verschil in breedte en hoogte kan verklaren.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #651 Gepost op: 14-02-2019, 17:34:13 »
Dat is wat je doet als je iemand aftikt, dan blijf je de rest van die dans samen.
Bovendien krijgen de kandidaten vantevoren een uitgebreide uitleg, wat wij zien is maar een korte samenvatting dus daar kun je niet vanuitgaan.

Um...ik beschrijf slechts wat ik zie. ???

Sinan vond zijn danspartner vrij snel. De betreffende dame staat op de foto precies boven Merel, naast de man met zwart hemd en witte shorts. Vervolgens zien we hem bij haar weglopen. Merel kijkt hem vragend aan met een blik van 'wat doe jij nou'? Op de foto is tevens zichtbaar dat er evenveel mannelijke als vrouwelijke dansers zijn: 15 om 15. Sinan staat dus zónder danspartner buiten beeld. Die staat er aan het eind van de opdracht bij alsof ze al even niks staat te doen.

Lijkt me dus niet dat ze verplicht waren om tot het einde te blijven dansen, aangezien iedereen 100 euro verdiende. Waarom loopt Sinan weg bij zijn danspartner, terwijl verder iedereen blijft dansen, en zien we hem dolend ronddwalen, waarna hij zichzelf buiten beeld parkeert? Is dat niet op z'n minst een heel klein ietsiepietsie merkwaardig?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #652 Gepost op: 14-02-2019, 17:39:04 »
Is dat niet op z'n minst een heel klein ietsiepietsie merkwaardig?


Merel was hiermee de eerste die zich afvroeg #WatgaatSinandoen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #653 Gepost op: 14-02-2019, 23:02:36 »
De persoon links kan ook wat voorover gebogen zitten, wat het verschil in breedte en hoogte kan verklaren.

Sinds wanneer word je breder als je voorover gaat zitten? Mensen hebben een geraamte, we zijn geen kwallen die in allerlei richtingen uitstulpen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #654 Gepost op: 15-02-2019, 01:17:10 »
De 130 kilo van Sinan is goed verdeeld en stulpt niet uit voor zover wij het kunnen zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #655 Gepost op: 15-02-2019, 07:11:03 »
Sinan's hintlijst is indrukwekkend. De Jenga-hint vind ik toch wel de sterkste. Het begint al met Nikkie die zegt: "Oh, het is een DeMol, kalm blijven, kalm blijven! Evelien en Merel: "Ik zie hem. Ja, ik zie hem ook". Sinan lijkt tot 2x toe oogcontact te hebben met de zijkant. Later staan er op de plaats van de 222 blokjes opeens 3 DeMol blokjes. Minder sterk vind ik zijn vermeende wijzen naar de foto in Straatbeeld. Ik heb hem in afl. 1 of 2 een nog veel vreemdere strekkende beweging zien maken met zijn hand (kan helaas het moment niet meer terugvinden). Ik houd het erop dat hij af en toe kramp of pijn heeft en zijn vingers wil strekken.

Ik vond er wel nog een paar die ik nog niet gelezen heb.
- In Afl. 1 bij de test is het tafeltje van Sinan gefilmd met 2 poten achter elkaar, als ware het een reusachtige letter M. (Bij geen van de andere tafeltjes is deze camerapositie gekozen, voor zover ik heb kunnen zien).
- En op 12'38 bij afl. 6 zegt Niels: "Is dus 19, maar ja, als je logisch nadenkt...". Op dat moment zien we Sinan op de wals zitten.

Nu maar zien wat al deze (mogelijke) hints dit jaar waard zijn ;).
« Laatst bewerkt op: 15-02-2019, 07:14:14 door Newbie2 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #656 Gepost op: 15-02-2019, 07:52:03 »
Even los van of t hem is of niet. Belangrijker is dat de montage ons wederom wil laten geloven dat het RP is. Want zelfde tuktuk en t shirt. Ook laten ze het overduidelijk zien .. was geen korte flits maar kwam vrij lang in beeld. Wij zagen het hier iig meteen.

Dus waarom doen ze zo hun best om hem zo verdacht te maken. Dat is een veel interessantere

Van wie dan? Sinan die niets doet? En dus kunnen ze niets laten zien van de mol? Ik noem maar een willekeurige naam.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #657 Gepost op: 15-02-2019, 08:07:14 »
Op mij komt het over dat de montage wat sfeer shots erin heeft gemonteerd achteraf, en daar kan wellicht een tuktuk inzitten met een kandidaat. Ik zoek er zelf niet al te veel achter.

Naar mijn idee is DE hint (mocht die er al zijn dit jaar) nog niet gevonden. Wellicht de zipline en groenen schermen, maar ook daar heb ik twijfel bij.

Zou zomaar kunnen dat de regie heeft geleerd van afgelopen jaren, en geen mega hints er meer in stopt, of pas de laatste afleveringen (wat ik zomaar denk)...
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #658 Gepost op: 15-02-2019, 08:20:27 »

Naar mijn idee is DE hint (mocht die er al zijn dit jaar) nog niet gevonden. Wellicht de zipline en groenen schermen, maar ook daar heb ik twijfel bij.


De leader is waarschijnlijk de hint dit jaar.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #659 Gepost op: 15-02-2019, 08:57:14 »
De leader is waarschijnlijk de hint dit jaar.
En dat wordt dan Meer L  ::rofl::

Ja zoiets vermoed ik ook Belgian Mol. Ik merk dat ik het aan de ene kant wel frustrerend vind om niet een zeker gevoel te hebben bij 1 mol (wat ik wel altijd heb gehad), en aan de andere kant maakt dat het ook wel leuk dat het speuren kan blijven bestaan, en er altijd nog een 'zweem van hoop' is dat je verrast wordt.
Meer L