Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht  (gelezen 13975 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2019, 23:41:23 »
Mi is deze opdracht er slechts in gebracht om geld in de pot te krijgen. Geweldige sfeer overigens!
De MOL zal hier zijn/haar best doen om niet op te vallen door een foute keuze te maken, ook niet om te wachten tot iemand anders dat doet en dan zelf ook in de fout gaan. De opdracht was te makkelijk en missers moesten vermeden worden. En wat geeft het om wat geld in de pot te spelen, dat kan er immers ook weer uitgespeeld worden.
Conclusie er is niet gemold en wij worden hier niet wijzer van.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2019, 08:55:57 »
Rik zegt iets interessants over deze opdracht in de eerste podcast, namelijk dat toen ze 'm met collega's uittesten niet iedereen de juiste danspartner vond. Het is dus niet zo dat ze ervan uitgingen dat dit een makkelijke opdracht met 100% winst zou zijn. Je kan dus ook niet stellen dat de Mol daarom per se alleen zijn best heeft gedaan.

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2019, 09:03:16 »
Degene die de titels maakt houdt al een tijdje van woordgrapjes. In zicht kan je ook als inzicht lezen, net als Over bruggen -> overbruggen. (Dat het verder niet altijd hout snijdt lijkt niet uit te maken. :P)

Dat van over bruggen => overbruggen was mij ook opgevallen. Maar rondje om de kerk is dan weer uit heel ander hout gesneden. Conclusie: Hier valt (nog) niets uit te halen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2019, 15:44:04 »
Rik zegt iets interessants over deze opdracht in de eerste podcast, namelijk dat toen ze 'm met collega's uittesten niet iedereen de juiste danspartner vond. Het is dus niet zo dat ze ervan uitgingen dat dit een makkelijke opdracht met 100% winst zou zijn. Je kan dus ook niet stellen dat de Mol daarom per se alleen zijn best heeft gedaan.

Als de Mol het fout zou doen zou dit maar 100 euro kosten. Dat is de reden dat de Mol zijn best heeft gedaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2019, 16:37:28 »
Als de Mol het fout zou doen zou dit maar 100 euro kosten. Dat is de reden dat de Mol zijn best heeft gedaan.

Zou heel goed kunnen inderdaad. Ik zou zeker niet als Mol de enige willen zijn die een fout maakt, zeker zo in het begin voor weinig geld. Maar geld alleen is natuurlijk niet alles waarom een Mol saboteert; die wil ook een beetje kunnen oogsten na de ontknoping en pronken met zijn (al dan niet gedurfde) acties.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2019, 19:50:02 »
Rik zegt iets interessants over deze opdracht in de eerste podcast, namelijk dat toen ze 'm met collega's uittesten niet iedereen de juiste danspartner vond. Het is dus niet zo dat ze ervan uitgingen dat dit een makkelijke opdracht met 100% winst zou zijn. Je kan dus ook niet stellen dat de Mol daarom per se alleen zijn best heeft gedaan.
Wat ik inderdaad denk dat we over het hoofd zien als dat ze maar één minuut de tijd hebben, en dat ze in de tussentijd ook nog verder dansen. Plus er waren een stuk of 14 paren aan het dansen, dus zelfs als iedereen al voor je gekozen had bleven er 10 potentiële danspartners van het andere geslacht over.
...óf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2019, 17:41:52 »
Het enige wat de mol kan bereiken met deze opdracht is hoe kandidaten en kijkers naar hem of haar gaan kijken. Bijna iedereen had vorig jaar bij Jan echt zo’n gevoel aan het begin van: hij kan nóóit de mol zijn. En hoe hij deed droeg daar veel aan bij, niet alleen acties. Wat ik denk, is dat de mol dus niet normaal doet in deze opdracht. Het ligt aan de persoon, maar ik denk dat de mol of een ‘ik vind het zo gênant’-houding of ‘geweldig-ik-ga-helemaal-los’ houding aanneemt.
Kijk bijvoorbeeld naaf Nikkie en Merel, die de eerste houding aangeven. Nikkie begint te roepen ‘oh nee oh nee’ als de Colombiaanse jongen naar haar toe komt, en Merel roept ook alleen ‘oh sorry!’ naar haar danspartner.
Rick Paul gaat er dan wel helemaal voor. Evi zegt dat ze het geweldig vind. Robèrt gaat lekker los.
Maar Sinan doet weer precies als hij de hele tijd doet. En Niels zegt in een biecht dat hij het beschamend vind, maar dat straalt hij totaal niet uit.

Verder komen Robèrt en Sinan laat aan. Dat doet de mol dus nooit. Die gaat echt niet proberen te mollen, dat beseft hij of zij zelf ook wel.
Daarnaast vond ik de opmerking ‘ik moest alleen maar naar dat open knoopje zoeken’ raar. Is dat alles is waar Evelien hem aan herkent? Ik vind dat niet echt kandidaats overkomen

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2019, 20:14:43 »
Citaat
Verder komen Robèrt en Sinan laat aan. Dat doet de mol dus nooit. Die gaat echt niet proberen te mollen, dat beseft hij of zij zelf ook wel.

Ik heb dat juist andersom beredeneerd. Wacht of een of meerdere kandidaten een fout maken. Is dat niet het geval, dan doe jij het als Mol ook niet. Is dat wel het geval (een kandidaat kiest bijvoorbeeld per ongeluk jouw partner uit)... Tsja... Dan kun je er als Mol ook niets aan doen...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2019, 20:44:47 »
Normaal zeg je: In het zicht of inzicht.  Maar in zicht? Ik vind het niet helemaal Nederlands geschreven. Of zijn jullie het daar niet mee eens.

In de term "Land in zicht" of "het einde in zicht" is het heel normaal. Misschien willen ze de voorvoegsels benadrukken? OVER - IN - OM

@Moderators: Is het niet tijd voor een Titels-Topic ?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2019, 20:50:43 »
In de term "Land in zicht" of "het einde in zicht" is het heel normaal. Misschien willen ze de voorvoegsels benadrukken? OVER - IN - OM

@Moderators: Is het niet tijd voor een Titels-Topic ?

Dat vind je door hier te klikken. Het is dit jaar wel samengevoegd met het hints-topic.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2019, 23:56:59 »
Na de biecht van Sinan .. waarin hij hij overigens zegt dat zijn strategie is om iedereen naar de sloop te brengen .. komt hij als enige met zn danspartner ‘in zicht’ in de zonnebril van de zanger.
Hij is overigens meerdere keren als enige te zien in de zonnebril.

(Is natuurlijk al jaren geleden gebruikt en Sinan is nog niet mn nr 1 mol maar toch grappig)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2019, 11:47:15 »
Ik heb dat juist andersom beredeneerd. Wacht of een of meerdere kandidaten een fout maken. Is dat niet het geval, dan doe jij het als Mol ook niet. Is dat wel het geval (een kandidaat kiest bijvoorbeeld per ongeluk jouw partner uit)... Tsja... Dan kun je er als Mol ook niets aan doen...

Hier mee eens, dit was ook mijn eerste gedachte. Dit deed bijv. Merel ook. (Ik zit al in een tunnel)
Frankje Lapi

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2019, 17:28:26 »
Ik heb dat juist andersom beredeneerd. Wacht of een of meerdere kandidaten een fout maken. Is dat niet het geval, dan doe jij het als Mol ook niet. Is dat wel het geval (een kandidaat kiest bijvoorbeeld per ongeluk jouw partner uit)... Tsja... Dan kun je er als Mol ook niets aan doen...

Een mol gaag misschien even wachten, maar zo Traag als Robert en Sinan gaat de mol niet zijn.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2019, 18:56:38 »
Aflevering 1 , iedereen kijkt de andere kant op behalve sinan kijkt recht in beeld en wordt zelfs wazig. Is de mol daarmee in zicht??

Sorry voor de tunnelvisie maar weer heel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 19:02:50 door Daanmolfan »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #54 Gepost op: 6-02-2019, 13:08:03 »
Wow ik was net even aflevering 1 terug aan het kijken. Soms heb je namelijk wel eens dat je met de kennis van nu anders op dingen aankijkt.

Ik was echt stomverbaasd toen ik zag hoe Jamie tekeer ging tijdens deze dansopdracht.
Alle kandidaten zijn continu aan het observeren en rondkijken omdat ze 'ergens op moeten letten', behalve Jamie. Jamie staat echt alleen maar te springen en te schreeuwen en anderen toe te juichen vanaf te kant. Je zou bijna denken dat hij niet de noodzaak voelt om ook op te moeten letten.

Verder heb ik nog even op de reacties gelet van de kandidaten als de eerste danseres op de groep afkomt en iemand vraagt om te dansen. Merel en Sarah lijken toch wel echt oprecht verbaasd en geschrokken dat ze moeten gaan dansen. ;)

Het is slechts een gevoel, maar Jamie stijgt voor mij wel steeds meer, al is Rick Paul ook een grote verdachte. Merel daalt meer en meer.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #55 Gepost op: 6-02-2019, 13:59:32 »
Klopt, ik heb aflevering 1 in het begin wel 3x teruggekeken ::rofl:: en de rol van Jamie en de verbazing van Merel was mij ook opgevallen. Jamie is ook prominent aanwezig op de brug en bij de fietsopdracht. Daarbij neemt hij steeds de leiding en het initiatief om het dilemma geld of vrijstellingen bespreekbaar te maken. Hij is zelfs de eerste die het voorstel van Niels om voor het geld te gaan niet accepteert. Hij wil er over nadenken.

Voor mij reden om Jamie als mol in te vullen in de pool na aflevering 1.Na aflevering 2 er toch weer van afgestapt vanwege de wachtkamer opdracht maar Jamie blijft opvallend bezig ....
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 14:01:23 door Moedermol »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #56 Gepost op: 8-02-2019, 11:58:52 »
Toch nog eens teruggekeken en nagedacht over wat de beste uitgangspositie zou zijn voor een mol.

Voor de mol lijkt het me gunstig om in dezelfde ronde te dansen als de medekandidaten met een danspartner die erg op de jouwe lijkt. Je hebt dan als mol een goed excuus om ze niet goed uit elkaar te kunnen houden, je hebt immmers niet op anderen gelet tijdens het dansen. Bij het terugzoeken van je partner gris je dan snel de dubbelganger-danspartner van je mede kandidaat weg. Die dan hopelijk per ongeluk voor de overgebleven partner kiest.

De groepjes van danspartners die op elkaar lijken waren:
Merel + Nikkie > (m-donkergroen flueel)
Evelien + Evi + Sarah > (m-lichtblauw)
Sinan + Niels + Rick Paul  > (v - donkergroen flueel)
Jamie + Robert > (v-lichtblauw )

De dansrondes waren: 
1. Jamie, Rick Paul en Sarah
2. Niels, Merel, Nikkie, Evi
3. Robert, Sinan, Evelien

De enige kandidaten die deze uitgangspositie hadden waren Merel en Nikkie.

De danspartners van Merel en Nikkie lijken naar mijn idee ontzettend veel op elkaar. Nog meer dan andere dubbegangers. Sterker nog: ze missen allebei een glimmertje op de linkerschouder.

(Een mollotige hint... Je kunt misschien zelfs een O en een L in het partoon van de glimmertjes lezen op het pak van de danspartner van Merel. Maar de M vind ik zelf niet overtuigend genoeg.)

Hoe dan ook: Mulpunt voor Merel.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 14:41:22 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #57 Gepost op: 8-02-2019, 12:18:12 »
Nikkie herkende haar danspartner aan de gekartelde haarlijn op het voorhoofd. Dat zijn van die dingen waar zij erg op let. Deze opzet is dan mislukt door de oplettendheid van Nikkie.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #58 Gepost op: 8-02-2019, 12:28:09 »
Ik vind deze wel heel sterk! Wat is de kans dat die glitters precies loslaten zodat je MOL kunt zien....Ik zie het er wel in, vooral als je de rechterkant bekijkt waar alles zit zoals het hoort. Rijtje van drie, rijtje van twee, rijtje van drie etc etc.
Links precies op de goede plek losgelaten. En in dit spel.  ::tandpastasmiley::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #59 Gepost op: 8-02-2019, 13:07:49 »
Wat is de kans dat die glitters precies loslaten zodat je MOL kunt zien....
Dat is de verkeerde vraag.

Er zijn inmiddels 5 keer 60 minuten aan beelden, met misschien wel 1000 scènes om te doorzoeken. Als er ergens in één van die scènes een beeldje is waar molloten "MOL" in lezen, dan is de vraag niet, hoe groot is de kans dat we in die scène MOL lezen. De vraag is: wat is de kans dat molloten een scène vinden waar ze MOL lezen. En die kans is, zoals we allen weten, ongeveer 100%. ::rofl::

Net zoals de winnaar van de loterij die zegt: wat is nou de kans? 1 op een miljoen? Nee, dat is alleen zo als je de uitspraak doet vóórdat je wint. Als je inmiddels gewonnen hebt, is de kans dat je wint 1 op 1.

Dit is dus toeval. Merel is dan wel de mol, maar dit is gewoon toeval.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas