Auteur Topic: Dagboek van de afvaller  (gelezen 9756 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2019, 10:38:24 »
Het een sluit het ander niet uit.

Het kan natuurlijk zijn dat hij over het algemeen veel vragen op verschillende kandidaten heeft ingevuld, en de laatste test op 1 persoon.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2019, 10:41:44 »
Vreemd dat hij nu Sinan noemt ipv Merel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2019, 12:26:08 »
Robèrt...  ::bravo::
Toch vooral een fijne kandidaat dus...

Als ik het zo lees, had hij weinig verdenkingen op Sinan, maar denkt hij daar achteraf anders over. Ik weet niet of hij daarmee goed zit. Ik denk dat hij vooral de details niet heeft kunnen onthouden. Super jammer dat hij het spel heeft moeten verlaten.

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2019, 18:51:26 »
Merkwaardig: in het gesprek met Rik geeft Robert aan dat hij de vragen te veel op een iemand heeft ingevuld, maar in het dagboek zegt hij juist te veel te hebben gespreid
in de podcast zegt hij dat hij op 4 spelers zat
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2019, 12:56:07 »
Jammer Robèrt! Je hebt het goed gedaan en het was leuk geweest als je er nog wat langer in was gebleven! Succes met je programma's!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2019, 10:10:54 »

"Gister het rode scherm. Ik voel zoveel, maar het is moeilijk helder te krijgen door alle tegenstrijdigheden." Niet één, maar twee dagboeken in aflevering 7...

Dagboek 1.

Een dag onderweg

Gister het rode scherm. Ik voel zoveel, maar het is moeilijk helder te krijgen door alle tegenstrijdigheden. Intens geluk en een niet te evenaren dankbaarheid worden in bijna hetzelfde moment overgenomen door verslagenheid, heimwee, ongeloof en leegte. Mijn droom om mee te doen aan Wie is de mol? is aan de ene kant volledig gerealiseerd door tot aflevering 7 gekomen te zijn en 21 van de vermoedelijk 27 opdrachten gedaan te hebben, maar aan de andere kant is het ook definitief voorbij. Het komt nooit meer terug, ik heb iets gedaan wat ik nooit meer zal doen, terwijl ik het eigenlijk nog 1000 keer wil doen en ergens ook nooit meer.

Ik geloof dat dit dichtbij de definitie van verwarring komt. Een geestelijke staat die ik me eigenlijk niet kon voorstellen, maar nu wel ervaar.

Ik kan eindeloos genieten van wat me allemaal is overkomen tijdens deze reis, terwijl een minstens dertig minuten durende huilbui me enorm dwars zit. Als kots na te veel alcohol. Ik ben zo moe dat ik het liefst drie dagen slaap, terwijl ik nog steeds bijna niet kan stil zitten op m’n stoel door de overdaad aan prikkels.

Ik doe een seconde m’n ogen dicht en talloze momenten flitsen voorbij. De hoogtepunten, waar het spel, het land, de medekandidaten of ikzelf op z’n best waren. Om de volgende seconde m’n maag te voelen draaien, de spieren in m’n gezicht te voelen aanspannen doordat alle zware momenten zich weer afspelen. De spanning voor het constante onbekende, de zenuwen voor de altijd om de hoek wachtende executie en de leugens van je medekandidaten dringen voor om weer herbeleefd te worden.

Ik weet niet waar ik uit moet kiezen, ik weet niet wat in de toekomst de overhand zal krijgen. Wat blijft me bij; dat ik ziplinend over een ravijn bordjes heb onthouden waardoor ik zo m’n eigen verblijf heb verdiend en daarna voldaan met een glas wijn aan de rand van het zwembad zat, uitkijkend over het oudste koloniale dorpje van Colombia. Of de dag na de tweede executie waar ik de hele dag een steek in m’n borst bij m’n hart heb gevoeld. Spierpijn ergens bij m’n ribben van urenlang een onmenselijk hoge hartslag. Ik schrijf dit, terwijl ik iemand niet zou geloven als ie het me zou vertellen. Het is verdomme maar een spelletje…

Het is een zeldzaam gevoel om je eigen geschiedenis te schrijven in de tegenwoordige tijd. In het nu te beseffen dat wat je doet voor altijd bij je zal blijven. Want dat is me gelukt, daar twijfelde ik nooit aan; Wie is de Mol? zal altijd deel uit gaan maken van mijn geschiedenis en dat voelde ik zelfs op momenten dat ik midden in de meest idiote opdrachten zat. Ik zal op vele momenten kunnen tappen uit verschillende ‘wie is de mol? vaten’. Zenuwen zullen zeer overkomelijk zijn denkende aan het moment alleen bovenop de wolkenkrabber, kan ik nog gespannen zijn voor iets onbekends na dit? En als het gaat om m’n gelukkigste momenten zal er dan niet stiekem iets van Wie is de Mol? langsflitsen als criterium, en zal ik me herinneren dat zich dit ook vaak nog eens op een en dezelfde dag afspeelde. Van de hel naar de hemel in minder dan een uur, God doet het me niet na!

Nu terug naar de normale wereld. Een slap aftreksel van waar ik vandaan kom. Maar wel écht!

Jamie.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2019, 10:11:34 »
Dagboek 2

Ik zat er helemaal klaar voor, nog nooit voelde ik zo weinig zenuwen voor een executie. Het kon bijna niet misgaan, zeker niet met mijn gekregen joker van die lieve Niels! En toen werd Jamie zijn scherm rood...

Ik zakte meteen weg door de grond en mijn hart bonsde in mijn keel! Hoe kan dit? Nee, niet Jamie!! Meteen besefte ik dat het tweede scherm dan wel voor mij moest zijn.

Het snelle afscheid van de groep, het praatje met Rik en daarna meteen de andere kandidaten weg zien scheuren naar een volgende locatie. Dat vond ik misschien nog wel het meest afschuwelijke, binnen 10 seconden werd ik uit die geniale bubbel gerukt. Het ene moment was ik nog middelpunt van een bloedstollend spel en het volgende telde ik niet meer mee en was het over. Bikkelhard. Gelukkig hadden Jamie en ik elkaar nog, een unieke situatie, twee afvallers. Heel dankbaar was ik daarvoor.
Nu konden we onze verbazing en ongeloof met elkaar delen.
Tunnelvisie op elkaar hebben en er beide uit liggen, ja dat is toch ook wel echt Wie is de Mol? Daar konden we ook wel om lachen. Een beetje...

Maar hoe is het zover gekomen, hoe kwam ik op Jamie... Hoe kon ik ook denken dat hij het was? Naar mijn eigen gevoel blijven luisteren, dat was mijn opdracht aan mezelf aan het begin van dit programma. Uiteindelijk is dat niet gelukt.

Mijn bondje en vriendschap met Niels heeft me door vele momenten heen gesleept, maar over de vraag wie de mol is had ik beter alleen naar mijn eigen gevoel kunnen luisteren. Want op het moment dat ik mijn rode scherm zag, wist ik wel meteen wie het dan wel zou moeten zijn... Iets wat ik al veel langer vermoedde, maar ja toen deed die kennis er niet meer toe. Het zal misschien nog wel een paar jaren duren voordat ik dat gevoel kan loslaten vrees ik. Haha!

Ik voel me gezegend dat ik dit programma mee heb mogen maken, met deze heerlijke groep en fijne mensen, die me in korte tijd enorm dierbaar zijn geworden. Man, wat was het leuk en spannend! Een erg bijzondere ervaring die regelrecht mijn hart is ingedoken!

Rick Paul.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2019, 10:25:16 »
Goede dagboeken! Jamie weet indringend te beschrijven wat WIDM en zo'n executie met je doen, met fysieke reacties en al.

Rick Paul lijkt volledig op Jamie te hebben ingezet.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2019, 11:08:38 »

Mijn bondje en vriendschap met Niels heeft me door vele momenten heen gesleept, maar over de vraag wie de mol is had ik beter alleen naar mijn eigen gevoel kunnen luisteren. Want op het moment dat ik mijn rode scherm zag, wist ik wel meteen wie het dan wel zou moeten zijn... Iets wat ik al veel langer vermoedde, maar ja toen deed die kennis er niet meer toe. Het zal misschien nog wel een paar jaren duren voordat ik dat gevoel kan loslaten vrees ik. Haha!



Dit is wel een interessant stukje vind ik, hij heeft zich echt door Niels laten overhalen om op Jaimie te stemmen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2019, 11:12:07 »
Dit is wel een interessant stukje vind ik, hij heeft zich echt door Niels laten overhalen om op Jaimie te stemmen.

En die persoon waarvan ie meteen wist dat die het wel moest zijn zal dan Merel zijn. (Wat natuurlijk niet zegt dat Merel het ook is. Wat interessanter is is dat er bij de test gedaan wordt alsof Rick Paul nog steeds ook op Merel inzette. Hierdoor wordt ze minder verdacht gemaakt.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2019, 12:07:05 »
Mooie dagboeken!  ::bravo::

Vanuit de Niels-tunnel intrigeert ‘die lieve Niels’ van RP mij wel. We hebben al gezien (o.a. met die jokerwissels) dat Niels toch niet zo lief is.  ;D
Misschien totaal verkeerde inschatting van RP om meteen een verbond te willen met de mol?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2019, 12:21:10 »
Ik herinner me Robèrt nog die zei dat hij de gitaar van Niels op zou eten als die de mol blijkt te zijn. Als er tijdens de finale een gesuikerde gitaart (oh yes, pun intended) van onze meesterbakker op tafel staat weten we genoeg.  ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2019, 11:32:46 »
DAGBOEK VAN SINAN

Alles ging zoals ik het een beetje had voorzien: Al mijn energie zat in het observeren van de andere kandidaten, dat was mijn tactiek vanaf minuut één.

Als je altijd achterop loopt, heb je gewoon het beste overzicht, zie je wie expres steken laten vallen of zich verdacht gedragen. Dan kun je steeds op het juiste moment toeslaan. Mijn tactiek werkte, dat merkte ik, want ik ging steeds een ronde verder. Ik heb het spel heel erg risicovol gespeeld.
In het begin van het spel heb ik heel veel geluk gehad, want de eerste twee uitzendingen zat ik vol op Evelien. Daarna zette ik in op de kandidaat die de Mol moet zijn, die de Mol wás, want ik ging steeds een ronde verder. En dan weet je dat je goed zit. Ik hield ook geen molboekje meer bij, het was eigenlijk heel overzichtelijk, ik hoefde maar één iemand in de gaten te houden. Mijn Mol had dat op een gegeven moment ook door, want in de laatste ronde werd ik getrakteerd op desinformatie.
Het waren geweldige weken, met een mooie groep mensen: de kandidaten en de mensen die het programma maken. Iedereen zat er met veel energie en hartstocht in. En wat gaat Sinan doen? Die eindigt vóór de drempel van de finale. Of ik in de finale had gewonnen, dat zal ik helaas nooit weten. Hoop dat iedereen een beetje heeft genoten, ik in ieder geval wel. Ook al leek het vaak dat ik er geen zin in had, dat was dus allemaal tactiek. Ik vertrek met opgeheven hoofd en een grote glimlach richting Nederland. En hoop dat het een spetterende finale wordt.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2019, 11:41:14 »
Sinan zat dus al sinds aflevering drie één iemand. Dat zal dus Merel geweest zijn. Heel veelzeggend dat dat de laatste afleveringen grotendeels buiten beeld is gehouden, maar het in de aflevering dat hij afvalt wel duidelijk getoond wordt.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2019, 11:45:10 »
Heerlijk die zelfspot van die man  ::respect:: hij heeft het anders durven spelen, echt jammer dat hij de finale niet gehaald heeft.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2019, 11:56:44 »
Heerlijk die zelfspot van die man  ::respect:: hij heeft het anders durven spelen, echt jammer dat hij de finale niet gehaald heeft.
Zonder die joker actie van Merel had hij daar gestaan, denk ik. Echt heel jammer. :\'(

En wat Sander zegt... Sinan zat dus vanaf aflevering 3 op Merel. Benieuwd of Merel haar medefinalisten ook op desinformatie heeft getrakteerd.. ::)
 

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2019, 11:58:10 »
Mijn Mol had dat op een gegeven moment ook door, want in de laatste ronde werd ik getrakteerd op desinformatie.


Ben benieuwd wat dit dan was, zo jammer dat we zoveel niet te zien krijgen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2019, 12:47:48 »
Leuk dagboek om te lezen. Kende Sinan voor dit programma helemaal niet. Heeft het op zijn manier gespeeld, en dat heeft m ver gebracht. ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2019, 12:58:39 »
hij zegt dat hij geen molboekje meer bij hield.
maar bij het ontbijt (keurig verzorgd door Niels) was hij toch echt aan het schrijven.
Bezig met een roman?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2019, 13:01:14 »
Fantastische man. Ik ben echt blij dat er ook zo'n deelnemers meedoen, ze zorgen toch altijd voor iets mysterieus. Je denkt wel dat ie niet de mol kan zijn, maar helemaal afschrijven durf je nooit.

Zou wel grappig zijn als ie gewoon al sinds aflevering 3 vol op de verkeerde zat