Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden  (gelezen 17008 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2019, 15:44:12 »
Nog een paar observaties:
Robčrt treedt twee keer op. De eerste keer bij het kiezen voor 30 of 45 minuten.
De tweede keer tegen Evelien bij het zoeken naar de vierde paal die er uit moet.
Evelien:” Nee, dat hebben we al geprobeerd”  Robčrt: “ Hoezo, nee? “ En hij gaat door met zoeken en proberen.
Een niet-mollenactie, of een Mol die al duizend euro uit de pot heeft gespeeld en nu zijn uiterste best doet. Zijn winst is al binnen.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2019, 16:43:31 »
Ik vond het opvallend dat Robčrt zo op die specifieke paal bleef proberen, terwijl er mensen om hem heen stonden die het al wilde opgeven. Net of hij wilde dat de opdracht binnen het half uur ging lukken zodat hij er altijd op kon wijzen dat ze meer hadden kunnen verdienen als ze lef hadden gehad. Beetje zout in de wond strooien en toch 1000 uit de pot gehouden.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2019, 17:16:56 »
Merci molloten.  8)

Ik denk dat die hint van MW op de treden helemaal niet zo gek is, gezien de titel Op treden.
MW staat op treden, in het algemeen.

Je kunt er ook WM van maken of MM of WW, zo zit een trap nu eenmaal inelkaar. De enige die echter letterlijk 'op treden' staat is Sarah, als ze het geld pakt. Ik geloof er zelf niet zo erg in dat dit dč hint is, maar ik vind 'm een stuk beter dan die traptreden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2019, 19:24:39 »
MW staat op treden, in het algemeen.
Hoe bedoel je dat?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #64 Gepost op: 26-01-2019, 01:25:06 »
Hoe bedoel je dat?

In de vorm van de traptreden kun je een M zien en dus ook een W.
Maar ik vind hem wel heeeeel ver gezocht.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2019, 10:21:58 »
Laatste observatie van dit spel:
Op de muur links ( vanuit startpunt Merel en Sarah gezien) staan allemaal witte handjes en vingers. Ook staat daar iets verder een groene M en een groene pijl.

Daar tegenover ( waar Nikkie veel aan het rommelen was) staan een E en een G in een kleine cirkel en een W in een grotere cirkel. Daaronder een tekening, een cirkel met een soort kroontje erop, in de cirkel staat CARS ROW.

Slechts observatie. Degene die tijdens het spel het meest bij de pijl stond was Robčrt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #66 Gepost op: 26-01-2019, 10:55:43 »
In de vorm van de traptreden kun je een M zien en dus ook een W.
Maar ik vind hem wel heeeeel ver gezocht.

Dat is zelfs meer fantasie. Ik zie het helemaal niet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #67 Gepost op: 26-01-2019, 12:43:12 »
In de vorm van de traptreden kun je een M zien en dus ook een W.
Maar ik vind hem wel heeeeel ver gezocht.
Ik had de foto al gezien. Run reageerde daar op. Mijn vraag aan hem/haar: "hoe bedoel je dat?"
Dat is zelfs meer fantasie. Ik zie het helemaal niet.

Zie foto op een van de vorige pagina's. De stellage aan de achterzijde van deze houten trap vormt de letters M én W.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #68 Gepost op: 26-01-2019, 13:42:01 »
Vrij duidelijk een M en W op de trap inderdaad, wat in principe bij elke trap is, maar met de titel "op treden" erbij zou het een mooie hint zijn. Probleem is dat ik meerdere mooie, geloofwaardige hints heb gezien, die allemaal naar andere kandidaten wijzen.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2019, 16:03:27 »
Ik vind het logisch klinken dat de mol voor 30 min zou willen gaan (ook al wordt dat ook nog eens duidelijk zo benoemd in de biecht van Sarah)
Verdacht zijn dan Sinan, RP, Merel en Nicky
 Opvallend: Nicky zegt eerst voor safe 45 min te willen gaan

Merel gaat vervolgens naar de puzzel
Mogelijk om toch nog iets te mollen. Er wordt wel gezeggd dat de puzzel niet heel moeilijk is, maar als je bij zo'n puzzel met de verkeerde twee blokken start kom je er bijna niet uit. Dat werd echter gedwarsboomd door Sarah's slimme zet om te gaan nummeren. Dan het spel maar meespelen en kandidaats doen.

Nicky: gaat (zoals eerder is genoemd) de korte paal staan om daar de boel te vertragen? (Al heb ik het idee dat ze echt de mol niet is, maar dat dacht ik vorig jaar van Jan ook, dus ik wil haar nog niet afschrijven)

Sinan:?
RP: ?

Hoofdverdachten voor mij zijn hier dan Nicky en Merel

Het opvallende optreden  van Merel bij de keuze voor 30 oh nee voor 45 minuten past dan in mijn wat onconventionele vermoeden dat Merel al vanaf het begin vage opvallende acties doet (eerste opdracht laten vallen vd kist) om daarmee niet serieus genomen meer te worden en geziennwordt als nep-mollende kandidaat en daarmee steeds makkelijker weg kan komen met echte molacties
Ik weet nog niet zeker of ik mijn eigen theorie geloof maar zou het wel een grappige moltactiek vinden
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2019, 19:01:35 »
Ik hoop dat je vanavond een openbaring krijgt! Hahaha.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2019, 20:02:42 »
Ik hoop dat je vanavond een openbaring krijgt! Hahaha.

 ::tandpastasmiley::
Ja ik ook. Vorige seizoenen had ik vaak door 1 fragment opeens voorgevoel bij een mol en werd dat bevestigd (of ik was gewoon toevallig de goede tunnel ingedoken)
Kijkt wel lekkerder dan geen idee hebben , zelfs als het uiteindelijk niet zou kloppen  ::rofl::
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2019, 15:13:37 »
Ik zat net wat fragmenten van de eerste vier afleveringen terug te kijken en het viel me op dat Merel tijdens deze opdracht op een gegeven moment wegrent. Het is maar heel kort te zien. Zou zij dan degene zijn die die paal zo opzichtig in het gras heeft gelegd? Lijkt me eerder een nepmolactie dan zinvol molgedrag, maar het was me niet eerder opgevallen.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #73 Gepost op: 2-02-2019, 15:17:56 »
Daar liep ze heen om aan de andere kant de puzzelstukken op te vangen en juist neer te zetten. Sarah en Merel liepen volgens mij niet door de 'hindernis' heen, maar eromheen.
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #74 Gepost op: 21-02-2019, 23:08:30 »
Niels loopt naar de eerste stang. Deze zit los. Sinan is over de eerste stang heen gestapt, staat bij de tweede en zegt " ze zitten allemaal los jongens". Hij heeft nog nergens aan gevoeld! Hoe weet jij dat Sinan?

Sinan tegen Robert: is het soms de eerste? Zo da's lef hebben. De rest weten we. Foutje bedankt.

Sinans houding als Rik zijn gesprekje doet: o o o ik heb gefaald. Dit moet je zien. Slechte mol en toch niet ontdekt door velen.

En dan hčt moment, de vuist van Sinan in het groene licht bij de executie. ZEKER WETEN dit is de MOL! GEEN ENKELE TWIJFEL. De zaak is gelopen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 23:33:55 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #75 Gepost op: 22-02-2019, 01:42:03 »
Niels loopt naar de eerste stang. Deze zit los. Sinan is over de eerste stang heen gestapt, staat bij de tweede en zegt " ze zitten allemaal los jongens". Hij heeft nog nergens aan gevoeld! Hoe weet jij dat Sinan?
Ja, dat viel mij toen ook direct op. Maar hij zou zijn voorkennis wel erg dommig weggeven als hij dat zou zeggen terwijl de rest dat nog niet kon weten. Ik denk dat hij hier een juiste aanname doet over hoe het spel werkt, en het ook af heeft kunnen leiden uit de meer volledige uitleg vooraf. Dat konden wij als kijker niet, en daarom is zijn uitspraak voor ons zo opvallend.
De regie had zijn "verspreking" als het er een was ook makkelijk kunnen verhullen, door die er uit te knippen. Dat ging bv. bij Jamie's "eerste joker verspreking" wat lastiger, omdat die kwam op een cruciaal moment in de opdracht: de uitslag van de vergadering van 2 minuten. Maar achteraf kwam die zgn. verspreking de productie natuurlijk gewoon mooi uit, en ik denk dat dat bij Sinan nu ook het geval is.

Ik zat net wat fragmenten van de eerste vier afleveringen terug te kijken en het viel me op dat Merel tijdens deze opdracht op een gegeven moment wegrent. Het is maar heel kort te zien. Zou zij dan degene zijn die die paal zo opzichtig in het gras heeft gelegd? Lijkt me eerder een nepmolactie dan zinvol molgedrag, maar het was me niet eerder opgevallen.
Als Sarah in het complot zat, vind ik dat wel de meest aannemelijke verklaring tot nu toe. Voor ieder van de paaldraaiers/blokkensjouwers zou het veel te opvallend zijn. De dader is hier niet betrapt, dus waarschijnlijk geen nepmol actie - althans niet in je eentje. Want dan wil je graag betrapt worden. En als Mol moest je al bijna ogen in je rug hebben om buiten Niels om je slag te kunnen slaan. En dan nog had je er niet veel aan, Niels kwam hier uiteindelijk ook nauwelijks als verdachte uit geloof ik.
Sarah is altijd wel in om samen met iemand een streek uit te halen. Ze hadden goed overzicht, konden een rustig moment afwachten, en als ze betrapt werden konden ze altijd nog zeggen dat die paal in de weg lag bij het opbouwen van de puzzel. Twee kandidaten die hier een vrij zinloze nepmol actie uithalen? Of, en dit lijkt me waarschijnlijker: doet Mol Merel mee aan een "nepmol actie" om de verdenking van Sarah van zich af te halen, cq. andersom?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 03:42:38 door Newbie2 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #76 Gepost op: 22-02-2019, 11:15:56 »

Sarah is altijd wel in om samen met iemand een streek uit te halen. Ze hadden goed overzicht, konden een rustig moment afwachten, en als ze betrapt werden konden ze altijd nog zeggen dat die paal in de weg lag bij het opbouwen van de puzzel. Twee kandidaten die hier een vrij zinloze nepmol actie uithalen? Of, en dit lijkt me waarschijnlijker: doet Mol Merel mee aan een "nepmol actie" om de verdenking van Sarah van zich af te halen, cq. andersom?

Als Sarah of Merel het gedaan heeft, dan moet het bijna met elkaars mede weten zijn. Het kan natuurlijk ook een gezamenlijke nepmolactie zijn die indirect ook een molactie is. Als de paal niet werd teruggevonden had het 1500 gekost.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #77 Gepost op: 22-02-2019, 21:01:54 »
Daar liep ze heen om aan de andere kant de puzzelstukken op te vangen en juist neer te zetten. Sarah en Merel liepen volgens mij niet door de 'hindernis' heen, maar eromheen.

Sarah en Merel deden bij deze opdrachtvalles samen. Denk niet dat een van hen tijd had om die buis in het gras te gooien. Tenzij ze dit samen hebben gedaan  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #78 Gepost op: 11-03-2019, 14:58:32 »
En nu weten we nog steeds niet wie die buis achter de bosjes heeft gegooid! ::rofl:: Dat werd gepresenteerd als een mysterie, waarvan we de oplossing nog wel te zien of te horen zouden krijgen. Gek dat dat niet is gebeurd tot nu toe.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #79 Gepost op: 11-03-2019, 15:02:18 »
Vanmiddag zei Merel in een live chat vanaf de RTL-nieuwsredactie dat zij de buis niet verstopt heeft en dat het waarschijnlijk Niels was.