Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195744 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #560 Gepost op: 4-03-2019, 15:04:45 »
Ik weet niet of het al gedeeld is maar  ik denk dat de hint uit de leader ; Molvisie naar Nielson zal leiden.
Kijk maar naar de bijlage die ik heb toegevoegd. Iedereen denkt een vrouw op de foto te zien, dat klopt ook maar is een afleiding door de regie denk ik, het zou te makkelijk zijn als Sarah de mol is en iedereen straks zegt, ja dat konden we al lang zien op de puzzel. De regie wil echt niet dat we het al lang wisten.
Dit was al gedeeld en als je een paar pagina's terug had gekeken had je ook kunnen zien hoe je met de letters wel NIELSON kan maken zonder een I over te houden.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #561 Gepost op: 4-03-2019, 15:15:03 »
Ik kon het niet vinden, dus deze zal vast al wel eens genoemd zijn.

Molvisie, ik dacht direct aan een televisie, een televisie met een mol logo, zoals in Aflevering 2, de opdracht met wachtkamer. Het eerste wat je op de televisie zag; een mol logo en daarna begon Niels.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #562 Gepost op: 4-03-2019, 15:20:48 »
Voor diegenen die denken dat de vrouw op de muurschildering (en ook op de puzzelstukken) Sarah moet voorstellen, die verwijs ik graag (met dank aan bramfm van het widm forum) naar de officiële videoclip van het nummer "IJskoud" van Nielson. Twee (ijskoude) druppels water.
In de tekst van het nummer zingt hij herhaaldelijk "het is net alsof ik tegen een muur praat". Maar dat zal wel toeval zijn  ::tandpastasmiley::
Mijn hoop op de beloofde twist is weer een beetje gestegen en misschien wordt het seizoen toch nog gered.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:24:08 door MartinJ »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #563 Gepost op: 4-03-2019, 15:22:39 »
Voor diegenen die denken dat de vrouw op de muurschildering (en ook op de puzzelstukken) Sarah moet voorstellen, die verwijs ik graag (met dank aan bramfm van het widm forum) naar de officiële videoclip van het nummer "IJskoud" van Nielson. Twee (ijskoude) druppels water.
In de tekst van het nummer zingt hij herhaaldelijk "het is net alsof ik tegen een muur praat". Maar dat zal wel toeval zijn  ::tandpastasmiley::

Die muurschildering was er al in 2017. Knap van de makers als ze toen al twee jaar voorafgaand aan het album van Niels wisten dat die songtekst erin zou komen EN niels kandidaat zou worden in Wie is de Mol...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #564 Gepost op: 4-03-2019, 15:27:14 »
Die muurschildering was er al in 2017. Knap van de makers als ze toen al twee jaar voorafgaand aan het album van Niels wisten dat die songtekst erin zou komen EN niels kandidaat zou worden in Wie is de Mol...
Die vissersboten die ze gebruikten om een hint te geven naar Susan Visser hebben zo ook niet speciaal voor die hint gebouwd. En ik weet ook niet wanneer die clip is opgenomen, maar dit zou na de opname van WIDM kunnen zijn geweest. Zou Nielson ook niet slecht uitkomen wat promotie voor dit nummer betreft. Ik wil maar zeggen, soms is het moeilijk om oorzaak en gevolg van elkaar te onderscheiden.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:35:41 door MartinJ »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #565 Gepost op: 4-03-2019, 15:34:44 »
Die vissersboten die ze gebruikten om een hint te geven naar Susan Visser hebben zo ook niet speciaal voor die hint gebouwd.

Dat geloof ik ook wel, maar dan heb je toch nog steeds te maken met dat dit seizoen al zo'n jaar geleden al was opgenomen en dat toen het nummer IJskoud nog niet was gereleased. Het kan natuurlijk zijn dat Nielson daar toch al iets van heeft laten horen aan de makers, voorafgaand aan de albumrelease en dat zou ook best kunnen, maar zelf vraag ik me af of dat is gebeurd.

Ik vind een vissersboot daarentegen wel van een andere orde dan een traan die toevallig op een muurschildering staat. Een vissersboot is echt een duidelijke hint, maar die traan was daar dan toevallig aanwezig op een muurschilderij. Supergoed gevonden van je dat die tekst zo klopt bij die muurschildering en je weet maar nooit al denk ik zelf niet dat dat de hint is. Maar wie weet, we gaan het zien.

[edit] PS, bij nader inzien is deze dan wel weer erg toevallig als het geen echte hint zou zijn en goed gevonden:

In de tekst van het nummer zingt hij herhaaldelijk "het is net alsof ik tegen een muur praat".

Ik weet niet meer waar helaas, maar was er ook niet ergens een hint 'tegen de muur'? Bijzonder toevallig dan zeg.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:45:40 door chocomol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #566 Gepost op: 4-03-2019, 15:42:37 »
Ik vind een vissersboot daarentegen wel van een andere orde dan een traan die toevallig op een muurschildering staat. Een vissersboot is echt een duidelijke hint, maar die traan was daar dan toevallig aanwezig op een muurschilderij. Supergoed gevonden van je dat die tekst zo klopt bij die muurschildering en je weet maar nooit al denk ik zelf niet dat dat de hint is. Maar wie weet, we gaan het zien.
Niet alleen de tekst maar vooral ook de vrouw in de clip. Daarvoor hadden ze iemand kunnen uitzoeken die op de vrouw van de muurschildering lijkt. 'Waarom zou je dat doen' zingt Nielson in het nummer. Nou, misschien omdat het een leuke PR stunt is.

En nog wat anders. Is het ook opgevallen dat we in de finale Nielson bezig zien met het zingen van een (nieuw?) liedje "My name is Frank". Misschien een hint dat we naar werk van hem moeten kijken? Dat sowieso natuurlijk, maar ik bedoel dan, om een hint te vinden.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:47:23 door MartinJ »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #567 Gepost op: 4-03-2019, 15:48:43 »
Niet alleen de tekst maar vooral ook de vrouw in de clip. Daarvoor hadden ze iemand kunnen uitzoeken die op de vrouw van de muurschildering lijkt. 'Waarom zou je dat doen' zingt Nielson in het nummer. Nou, misschien omdat het een leuke PR stunt is.

Heb zojuist m'n bericht aangepast, maar zie dat je me voor was. Het zou kunnen inderdaad en zou inderdaad een goede stunt zijn. Hij was toen wel al enorm druk bezig met zijn album en waarschijnlijk zelfs al klaar. Hij heeft er twee jaar aan gewerkt zei hij.

Vooral dat 'tegen de muur' is wel erg opvallend gezien dat ook ergens een (tekst?-)hint was, maar ik weet helaas niet meer waar.

Zou wel een heel verrassende mol zijn zeg als hij het is, damn. En ook gelijk verklaren waarom er toch maar zo weinig verdachtmakingen naar hem zijn. Geloof niet dat het mij nu omhaalt dus blijf bij merel om veel teveel redenen, maar wel heel toevallig, dat dan weer wel :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #568 Gepost op: 4-03-2019, 16:09:57 »
Blijft over 9.2. Gemakkelijk te bedenken, uit te voeren. Met andere woorden: waarschijnlijk zat hier in eerste instantie een andere opdracht. Een spectaculaire reuzeschuifpuzzel, waarom niet? Het moet tenslotte wel groots zijn, die finaleopdracht! Het liep dus alleen in de soep en is verschoven naar een hint.

Ik denk dat je gelijk hebt. Persoonlijk vond ik de opdrachten in aflevering 9 eigenlijk nogal tegenvallen. In ieder geval niet finale-waardig. Het zou dus heel goed kunnen dat men iets spectaculairs verzonnen had, maar dat dit in het water(!) is gevallen. Jammer, maar kan een keertje gebeuren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #569 Gepost op: 4-03-2019, 17:19:41 »
In de tekst van het nummer zingt hij herhaaldelijk "het is net alsof ik tegen een muur praat". Maar dat zal wel toeval zijn  ::tandpastasmiley::

Damn, dit zoug toch eigenlijk best wel een hele goede hint naar niels kunnen zijn hoor:
Want Nielson zingt het nummer naar een vrouw en zijn (MOL)VISIE is in het nummer IJskoud: "Het is net alsof ik tegen een muur praat". Hij zingt zijn molvisie naar een vrouw en de stukjes in het meer zijn zoals we inmiddels weten de vrouw in de muurschildering/-graffity, dus dat is zowel een vrouw als een muur...   ::oink::

Als dit toeval is zou dat wel echt enorm kloppend zijn hoor. En na het nummer Diamand was IJSkoud de eerste track die Nielson wilde uitbrengen en hij wist vermoedelijk toen al wel dat dat ongeveer nu zou zijn. De track is ook ongeveer uitgekomen rond de start van het Wie is de mol seizoen...

En gezien het Wie is de mol-team eerst de manager had gebeld om Nielson te bereiken (zoals te zien op een youtube filmpje), zou het me niets verbazen als zijn manager inderdaad heeft gedacht: we maken er een leuke PR-stunt van gelijk.
(De clip zou zelfs bijna in Colombia opgenomen kunnen zijn met die bergen en zee en drone. Maar dat terzijde)

Dit is voor mij in ieder geval een samenkomst van hints die ik voor het eerst sinds 'MOLVISIE' goed bij elkaar vind passen en ook echt op een speler/mol zou kunnen slaan zonder oppervlakkig te zijn. En dat zou ook gelijk verklaren waarom er maar zo weinig hints verder naar Niels te vinden lijken te zijn.
Goed gevonden die tekst MartinJ!!  :D  ::bravo::

Overigens zou dat ook gelijk een goede reden voor het productieteam geweest zijn om na de opnames van dit seizoen ook een eigen muurschildering te maken met daarin de kandidaten, waarin gekozen is om Sarahs voeten niet af te beelden, om ons te misleiden naar Sarah. En misschien ook een shot te maken van de graffity van de pauw om ons wellicht nog wat op Merel te zetten...

Damn... het zou wel heel erg mooi kloppen allemaal...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 17:26:02 door chocomol »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #570 Gepost op: 4-03-2019, 17:24:45 »
Ik ben gaan nadenken over M O L V I S I ..
Voor mijn theorie ben ik ervan uitgegaan dat er nog een E mist op het eind.

MOLVISIE = hoe de mol het ziet; tegen de zaak aankijkt. In mijn theorie heb ik dit letterlijk genomen. Ik heb vanuit mijn mol Merel gedacht. Een merel/vogel beziet alles vanuit de lucht.

In de beelden van de opdrachten (in de Leader) die het woord MOLVISI (E) vormen zit telkens bij elke opdracht een opname vanuit de lucht gezien. Vanuit vogelperspectief.
(Sorry, ik ben dus niet goed in screenshots, maar ik heb het nagekeken)

Ter herinnering wat we al hadden:

Min of Meer         
Over Bruggen     
Links/Rechts       
Vuurproef           
In Zicht                 
Sleutelhanger     
In het Vizier         
E ?    (in de volgorde van de opdrachten zijn hier jokers te zien en het splijten vd jokers)

Ik bedacht me ook dat de afbeelding van de Leader puzzel alleen te zien is vanuit de lucht. De puzzel is dus alleen ‘vanuit de lucht’ te maken. Zoals “de mol het ziet”
Dat zou dan kunnen verwijzen naar dat Merel de mol is.
Dan zou de afbeelding van de puzzel op zichzelf geen hint zijn. maar wel hoe de mol het ziet.

Ze hebben hier dan een afbeelding gebruikt die met Colombia te maken heeft en een Colombiaanse kunstenaar.


« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 17:26:20 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #571 Gepost op: 4-03-2019, 17:28:57 »
Leuk bedacht! (Zou de explosieve toename van droneshots dan ook onderdeel van deze hint zijn? Laten we het hopen want het mag van mij wel wat minder. Het is niet dat als een camera beweegt dat het shot dan automatisch beter is.)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #572 Gepost op: 4-03-2019, 17:30:11 »
Ik heb vanuit mijn mol Merel gedacht. Een merel/vogel beziet alles vanuit de lucht.
In de beelden van de opdrachten (in de Leader) die het woord MOLVISI (E) vormen zit telkens bij elke opdracht een opname vanuit de lucht gezien. Vanuit vogelperspectief.
(Sorry, ik ben dus niet goed in screenshots, maar ik heb het nagekeken)

Ook een hele goede, en Merel is ook mijn mol, dus dat zou fijn zijn :)
Zou dan ook weer goed passen bij dat hoge drone shot waarin de drone boven de wolken vliegt en je op de wolken kijkt.

En opgeteld met de flitsen die we in aflevering 8 in een vlieg-shot hadden (dat lange shot dat vogels volgde over zee naar land), zou het tegelijk kunnen slaan op Merel vanwege haar natuurfotografie-hobbie die natuurlijk ook een visie is op de natuur.

Ik ben nu echt wel benieuwd wat de ontknoping gaat zijn hoor! Leuk dat het in ieder geval nog niet zo duidelijk al bepaald is!  :D

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #573 Gepost op: 4-03-2019, 17:35:26 »
Leuk bedacht! (Zou de explosieve toename van droneshots dan ook onderdeel van deze hint zijn? Laten we het hopen want het mag van mij wel wat minder. Het is niet dat als een camera beweegt dat het shot dan automatisch beter is.)

Het zou ook de reden kunnen zijn dat de drone-operator in de podcast extra aandacht heeft gekregen. Naast dat hij natuurlijk ook echt supermooie shots maakt en het echt van toegevoegde waarde is. Maar ik heb dit jaar wel erg het idee dat de drone extra aandacht krijgt.

Toch vind ik, al denk ik zelf al sinds aflevering 1 dat Merel de mol is en heb ik dat nog steeds heel sterk, de MOLVISIE van 'het is net alsof ik tegen een muur praat' en dan gericht naar zowel een vrouw als een muur, terwijl die graffity van de vrouw op een muur staat vind ik ook wel erg goed kloppen voor niels hoor. Damn...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #574 Gepost op: 4-03-2019, 17:36:33 »
Haha ik had me er nog niet aan gestoord, maar het viel me wel op dat in de podcasts er een enorme aandacht was voor de drone; de 'drone-vlieger' van de crew werd zelfs meermaals in het zonnetje gezet  ::rofl::

Oops, net al gezegd LOL
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #575 Gepost op: 4-03-2019, 18:49:57 »
Ik weet niet precies waar de grenzen van de tekeningen liggen in de muurschildering. Het zou goed kunnen dat het hoofd met enkele versieringen gemaakt is door Chota, maar dat de huisjes er al eerder stonden of later door iemand zijn aangevuld.
Om toch het puzzelpaneel te vullen, zou er wat extra's kunnen zijn bedacht voor de zijkanten.

Maar het hoofd zelf is volgens mij vrijwel een 100% match. Moet je wel even de verkleuringen en wat vervormingen wegdenken.

2015


2015/2016


2016


2017



Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #576 Gepost op: 4-03-2019, 19:36:36 »
Hoei, ik lees leuke dingen. Heb de podcast niet geluisterd, dat zal ik vanavond toch nog even gaan doen. Vind beide theorieën in elk geval heel interessant en goed mogelijk.

1. de opdracht met de puzzel is wel gedaan, wij hebben hem alleen nog niet gezien gekregen. Dat zou meteen verklaren waarom de voor ons laatste opdracht synchroniseren zo flauw weinig geld oplevert voor de winnaar.
2. De opdracht is geschrapt om een of andere reden en vervolgens gebruikt voor een hint in de leader.

Het is goed uitgedacht in elk geval. Ik blijf op die van mezelf hangen omdat het een hint moet zijn die ons naar de Mol leidt. Alle besproken mogelijke hints voor Sarah en Merel, geven pas de mol als de kijker al niet meer kan stemmen en de finale uitzending gestart is. Behalve als de hint naar het niet vervangen fragment van Niels is. Dan weet je voor aflevering toen dat Niels de mol is.


Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #577 Gepost op: 4-03-2019, 19:45:20 »
Ter herinnering wat we al hadden:

Min of Meer         
Over Bruggen     
Links/Rechts       
Vuurproef           
In Zicht                 
Sleutelhanger     
In het Vizier         
E ?    (in de volgorde van de opdrachten zijn hier jokers te zien en het splijten vd jokers)

Vanmiddag las ik een bericht (kan het niet terug vinden  ::ohno::) dat je uit de notie van Rick op Insta over de opdrachten van dit seizoen zou kunnen opmaken dat er een opdracht nog niet getoond is. Weet iemand welk bericht ik bedoel?
Ik hoop hier een beetje op en dat daar dan de E nog uit komt. Of een andere verklaring voor de "ontbrekende" E  ;D

Dat dan weer wel

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #578 Gepost op: 4-03-2019, 20:43:32 »
Vanmiddag las ik een bericht (kan het niet terug vinden  ::ohno::) dat je uit de notie van Rick op Insta over de opdrachten van dit seizoen zou kunnen opmaken dat er een opdracht nog niet getoond is. Weet iemand welk bericht ik bedoel?
Ik hoop hier een beetje op en dat daar dan de E nog uit komt. Of een andere verklaring voor de "ontbrekende" E  ;D
Hoezo ontbrekende E? Eén lezing is dat de E staat voor het fragment van de Executie, dat vervangen is door een fragment van de fotopuzzel opdracht. Een andere lezing is dat we voor dit fragment de titel van de aflevering moeten nemen, en dan krijg je een N.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #579 Gepost op: 4-03-2019, 20:47:14 »
Denk dat je deze bedoelt Jannes?

https://i.imgur.com/rtzbJu0.jpg