Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195850 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #820 Gepost op: 9-03-2019, 20:51:28 »
Dus... De puzzelstukken die niet te herkennen waren in de beelden vormen het gezicht van Merel...   ::) ???

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #821 Gepost op: 9-03-2019, 20:51:37 »
heeeeey  als ik de ./. als steep/streep schrijf en dan ga puzzelen kom ik bij de morse uit op

S I R E W T K T O L M

WESTRIK MOLT ?????    IS DIT HEM DAN ?  ::oink::

Holy shit wat een legende hierboven.
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #822 Gepost op: 9-03-2019, 20:54:28 »
Wat een flauwe hint  :-X

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #823 Gepost op: 9-03-2019, 20:54:36 »
Dus... De puzzelstukken die niet te herkennen waren in de beelden vormen het gezicht van Merel...   ::) ???

Zou de hint zijn dat haar leaderfoto op de plek van dat kunstwerk is gemaakt?  ::rofl::.

Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #824 Gepost op: 9-03-2019, 20:56:44 »
Leek of er wel meer stukken waren, maar toch knap hoever er gepuzzeld is met de stukken die jullie te zien kregen.  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #825 Gepost op: 9-03-2019, 20:57:44 »
Leek of er wel meer stukken waren, maar toch knap hoever er gepuzzeld is met de stukken die jullie te zien kregen.  ::bravo::

Het rechterdeel van de puzzel hadden we hier he. Al de rest konden we zelfs niet gebruiken. ::ohno::

Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #826 Gepost op: 9-03-2019, 20:58:53 »
Het rechterdeel van de puzzel hadden we hier he. Al de rest konden we zelfs niet gebruiken. ::ohno::
Ja, voor mijn gevoel hebben we het dus niet zo kunnen maken, zonder midden/linkerdeel. Maar toch een mooie puzzel

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #827 Gepost op: 9-03-2019, 21:36:01 »
De grootste hint naar de identiteit van de Mol zat dit seizoen in de leader.

Elke aflevering werd één opdracht vervangen door puzzelstukken op een meer. Als je de eerste letters van de namen van de opdrachten door elkaar husselt krijg je MOL IS IV. IV is het Romeinse cijfer voor 4. Een verwijzing naar de Mol. Merel komt als vierde persoon in de leader voor. Bovendien vormen de puzzelstukken samen een portretfoto van de Mol. De mannen in het water namen de Mol “Op Sleeptouw”, de titel van aflevering 1.

Bron; wie is de mol . NL

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #828 Gepost op: 9-03-2019, 21:37:09 »
De grootste hint naar de identiteit van de Mol zat dit seizoen in de leader.

Elke aflevering werd één opdracht vervangen door puzzelstukken op een meer. Als je de eerste letters van de namen van de opdrachten door elkaar husselt krijg je MOL IS IV. IV is het Romeinse cijfer voor 4. Een verwijzing naar de Mol. Merel komt als vierde persoon in de leader voor. Bovendien vormen de puzzelstukken samen een portretfoto van de Mol. De mannen in het water namen de Mol “Op Sleeptouw”, de titel van aflevering 1.

Bron; wie is de mol . NL

Je kan die letters ook husselen als MOL IS VI en dan werd het Niels dacht ik.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #829 Gepost op: 9-03-2019, 21:52:41 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #830 Gepost op: 9-03-2019, 21:54:35 »
Sorry maar kan hier geen hint in zien. Met de letters kan je twee posities bepalen en de foto van het tweede deel van de puzzel kregen we nu pas te zien. Oftewel, je kan niet zeggen 'je had het kunnen weten door deze hint'. Kan er niks aan doen, vind het teleurstellend.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #831 Gepost op: 9-03-2019, 21:55:13 »
Slaat idd nergens op

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #832 Gepost op: 9-03-2019, 21:55:36 »


En ik zat maar te denken waarom zitten er van die rare strepen op dat portret zijn het gewoon Merel haar haren  ::rofl::.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #833 Gepost op: 9-03-2019, 21:58:32 »
Rick was zo bang voor een herhaling van het KLAAS-debacle dat ie een gigantische puzzel heeft gemaakt waarvan we het deel met de Mol erop pas in aflevering 10 te zien kregen. ::rofl::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #834 Gepost op: 9-03-2019, 21:59:46 »
Ik wil niet veel zeggen, maar hoe flauw (en not done eerlijk gezegd) ik het ook vind dat we helemaal niets met de puzzel konden, omdat we de stukjes met merel erop helemaal niet hadden en die dus nooit hadden kunnen oplossen, vind ik dat ik toch behoorlijk goed in de buurt zat met m'n voorspelling hoe ze dit in de uitzending in beeld zouden gaan brengen als ontknoping (quorte van pag 28 hier):  :D

Zouden we niet gewoon in de ontknopings-aflevering het laatste stukje van de puzzel erbij krijgen? Namelijk de mol die tegen de muurschildering staat aan de rechterkant?

Ik kan me zo voorstellen dat we een ontknopingsfilmpje krijgen waarin de mol tegen de muur-grafitity van Comuno 13 staat (in Medellin, Colombia), maar we nog niet zien, maar wel al een shot van de inmiddels bekende grafity op de muur vanaf rechts genomen, zodat de mol rechts nog niet in beeld is. De camera zoomt uit en we krijgen aan de rechter kant tegen de muur de mol te zien met een mol die zegt: Ik ben de mol.

Oeh ah in de studio en gelijk door naar Amsterdam CS  ::ok::


...

[edit] Of we zien in de ontknopingsvideo de mol eerst nog een paar keer vanaf haar rug met een zwarte hoody op alsof het de graffity artist is die op dat moment de vrouw op de muur aan het spuiten is... om haar vervolgens ergens verderop te zien omdraaien en haar capuchon omhoog zet zodat we haar gezicht zien!

Zoiets als dit:

Ik ga in ieder geval nooit meer meepuzzelen met Wie is de mol. Dat heeft totaal geen zin, want het zijn puzzels die je gewoonweg niet kunt maken omdat er belangrijke informatie wordt weggelaten waardoor het onmogelijk is. Erg jammer.  :\'(
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:03:28 door chocomol »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #835 Gepost op: 9-03-2019, 21:59:51 »
OK. Deze was echt niet makkelijk.

De letters afleiden van de vervangen opdrachten van de leaders;
Letters eoch nog husselen terwijl het begin op volgorde leek te staan;
Deels Romeinse cijfers;
En dan nog multi-intetrpretabel. IV of VI.
En de puzzel...met nog twee extra gezichten erin.
En nauwelijks stukjes gekregen.

Laten we het de Revanche van Rick noemen.
::joehoe::  ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:02:14 door annebeestje »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #836 Gepost op: 9-03-2019, 22:00:31 »
Rick was zo bang voor een herhaling van het KLAAS-debacle dat ie een gigantische puzzel heeft gemaakt waarvan we het deel met de Mol erop pas in aflevering 10 te zien kregen. ::rofl::

Mee oneens, je kon wel degelijk delen van Merel haar gezicht eruit halen, maar het was gewoon niemand opgevallen dat er twee gezichten op zouden staan.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #837 Gepost op: 9-03-2019, 22:01:38 »
Je kan die letters ook husselen als MOL IS VI en dan werd het Niels dacht ik.

Dus geen eenduidige hint naar één persoon/één Mol.  ::ohno::


Sorry maar kan hier geen hint in zien. Met de letters kan je twee posities bepalen en de foto van het tweede deel van de puzzel kregen we nu pas te zien. Oftewel, je kan niet zeggen 'je had het kunnen weten door deze hint'. Kan er niks aan doen, vind het teleurstellend.

In wezen was de puzzel dus niet op te lossen.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #838 Gepost op: 9-03-2019, 22:01:55 »
OK. Deze was echt niet makkelijk.

De letters afleiden van de vervangen opdrachten van de leaders;
Letters husselen terwijl het begin op volgorde leek te staan;
En dan nog multi-intetrpretabel. IV of VI.
En de puzzel...met nog twee extra gezichten erin.

Revanche van Rick   ::joehoe::  ::bravo::

Wat bedoel je Revanche van Rick? Er was niets moeilijks aan, we hadden de puzzel weken terug al gevonden, maar kregen de andere stukjes niet. Hoe had je dit ooit willen oplossen als je niet de juiste info (puzzelstukjes) hebt? En de IV hadden we ook al weken en dat die op Merel sloeg hadden we ook al lang gevonden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #839 Gepost op: 9-03-2019, 22:02:39 »
met de letters  Creno heeft dat gedaan, zie zijn vlog
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.