Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 129118 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #200 Gepost op: 20-02-2019, 10:04:09 »
Dat is mij bij het terugkijken ook opgevallen maar ook dat Sarah alleen maar wat heen en weer rent en steeds voor een ander raam of op een balkon verschijnt. Ze vraagt aan niemand informatie over haar balkon en geeft ook aan  niemand informatie.

De anderen doen dat wel. Door de montage worden de fouten van anderen duidelijk in beeld gebracht. Ik vrees dat ik daar ook ingetuind ben
De mol doet hier gewoon niets anders dan hopeloos op zoek gaan naar haar eigen kamer, verkeerd gaan staan en daar  een andere kandidaat de schuld van geven.

Niet communiceren en fout gaan staan is inderdaad het veiligste. En na de opdracht wordt bijgevolg niet eens aangevallen.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #201 Gepost op: 20-02-2019, 10:21:13 »
Ik zie RP en Sarah toch in volle opdracht tijdens deze scène. Waaruit leidt je af dat de opdracht gedaan is?
Een gevoel, met name. RP noemt dat specifiek in de biecht omdat dat (denk ik) nog vers in zijn geheugen ligt. Sarah zegt: "je hebt tegen mij 13 gezegd" op zo'n manier dat het voor mij klinkt alsof het al even geleden is. En Sinan opperde in het nagesprekje om na afloop nog even wat kamers na te kijken. Dat we niet zien dat dat gebeurt wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.

Dat specifieke bordje lijkt op kamer 511 te staan (zie 4:30 gaan ze samen die kamer binnen). Op 2:21 zie je Sarah overigens zelf die kamer binnengaan en niet RP. Ze kijkt naar rechts waar RP voorleest (vanuit 512) het bordje dat het belkon van Jamie en RP op 09 eindigt.

Hoe vaker ik herkijk - hoe vreemder het wordt. En nu blijkt dat RP niet de mol is, vind ik dat Sarah verdachter is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #202 Gepost op: 20-02-2019, 10:26:39 »
Iets dat me al een tijdje bezighoudt is deze Insta-post van Regie Rick:

En dan met name dat ene balkon dat er anders uitziet. Daar stond Niels...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #203 Gepost op: 20-02-2019, 10:43:44 »
Dat is mij bij het terugkijken ook opgevallen maar ook dat Sarah alleen maar wat heen en weer rent en steeds voor een ander raam of op een balkon verschijnt. Ze vraagt aan niemand informatie over haar balkon en geeft ook aan  niemand informatie.

De anderen doen dat wel. Door de montage worden de fouten van anderen duidelijk in beeld gebracht. Ik vrees dat ik daar ook ingetuind ben
De mol doet hier gewoon niets anders dan hopeloos op zoek gaan naar haar eigen kamer, verkeerd gaan staan en daar  een andere kandidaat de schuld van geven.
Lijkt mij meer iemand die druk op zoek is naar mogelijke mol-acties van anderen. En twee beschuldigingen uitten: R.P. verkeerde kamernummer en Merel expres verkeerd gaan staan daar trap ik niet meer in. Dat lijkt me voor een mol een beetje teveel van het goede.
Ik vertrouw erop dat de conclusie die velen in dit draadje delen, namelijk dat de mol hier gewoon goed staat, dat die klopt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #204 Gepost op: 20-02-2019, 10:47:15 »
Lijkt mij meer iemand die druk op zoek is naar mogelijke mol-acties van anderen. En twee beschuldigingen uitten: R.P. verkeerde kamernummer en Merel expres verkeerd gaan staan daar trap ik niet meer in. Dat lijkt me voor een mol een beetje teveel van het goede.
Ik vertrouw erop dat de conclusie die velen in dit draadje delen, namelijk dat de mol hier gewoon goed staat, dat die klopt.

De mol kan goed staan, maar dan doet die dat in de laatste minuten als die ziet dat alles foutloopt. Halverwege de opdracht een stoel erbij nemen en gaan zitten doe je niet als mol. Opstaan is dan nog bijna onmogelijk en de rest moest maar ineens volledig juist staan.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #205 Gepost op: 20-02-2019, 10:49:39 »
Ik vertrouw erop dat de conclusie die velen in dit draadje delen, namelijk dat de mol hier gewoon goed staat, dat die klopt.

En dat is weer een aanname zoals genoemd in het topic die  Good- Riddance gestart  is.

Ik vertrouw deze aannames niet meer ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #206 Gepost op: 20-02-2019, 11:10:04 »
Dat is mij bij het terugkijken ook opgevallen maar ook dat Sarah alleen maar wat heen en weer rent en steeds voor een ander raam of op een balkon verschijnt. Ze vraagt aan niemand informatie over haar balkon en geeft ook aan  niemand informatie.

De anderen doen dat wel. Door de montage worden de fouten van anderen duidelijk in beeld gebracht. Ik vrees dat ik daar ook ingetuind ben
De mol doet hier gewoon niets anders dan hopeloos op zoek gaan naar haar eigen kamer, verkeerd gaan staan en daar  een andere kandidaat de schuld van geven.
Sinan deelt ook geen informatie met anderen. Hij leest alleen één aanwijzing voor die zo te zien door niemand wordt gehoord of waar iemand die dit hoort iets heeft.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #207 Gepost op: 20-02-2019, 11:44:32 »
De mol kan goed staan, maar dan doet die dat in de laatste minuten als die ziet dat alles foutloopt. Halverwege de opdracht een stoel erbij nemen en gaan zitten doe je niet als mol. Opstaan is dan nog bijna onmogelijk en de rest moest maar ineens volledig juist staan.
Sinan gaat pas tegen het eind van de opdracht op de stoel zitten. Op dat moment staat Niels al een hele tijd verkeerd op kamer 410 en verhuist Merel ook nog even snel naar 413. In de montage is het moment dat Sinan de stoel pakt naar voren gehaald.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #208 Gepost op: 20-02-2019, 11:49:09 »
Ik heb de opdracht nog eens nagekeken nu Jamie en Rick Paul er uit zijn.
Wat mij opviel is dat Rick Paul en Sarah een conflictje hadden over of Sarah op 13 of 12 moest staan.

Het lijkt mij er nu sterk op dat deze scene ná de opdracht heeft plaatsgevonden en niet, zoals in de montage, tijdens de opdracht. RP zei in de biecht dat hij dat "heel hard geroepen" had, maar toch stond Sara op het verkeerde balkon. Met de kennis van nu denk ik dat Mol Sarah express op 13 is gaan staan en naderhand aan RP wil verklaren waarom ze fout stond en dat dit niet haar schuld is. 

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/serenade/ tussen 4:22 en 4:47.

Ik denk dat je gelijk hebt. Sarah heeft gedurende de hele opdracht haar zonnebril op. Als de opdracht afgelopen is, dan steekt ze die zonnebril in haar haar. Het filmpje waar ze met RP over 12/13 praat heeft ze ook haar zonnebril niet meer op haar neus.  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #209 Gepost op: 20-02-2019, 11:50:15 »
Ik promoot mijn eigen schemaatje nog eens graag ::rofl::



Wat betreft dat bordje dat Sarah uitsluitsel moest geven: Sinan had het al die tijd voor zijn neus staan.

Dus het was niet alleen een zaak van "Rick Paul zei het verkeerd", maar ook dat Sinan niet corrigeerde.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #210 Gepost op: 20-02-2019, 12:05:46 »
Tja, zit ook nog even terug te kijken. Sarah gaat toch echt ook zelf kamer 411 in. We horen RP op dat moment over de 5e verdieping praten, maar op de onderstaande schermafbeelding komt ze uit 409 en gaat 411 in, met zonnebril ;)

Er is ook nog een moment waarop Sinan in beeld is op het balkon van kamer 411, en je hoort hem dan beginnen 'Sarah..', maar vervolgens komt er niks, Sarah is ook niet op een balkon. Geloof niet dat hier het beeld bij het geluid hoort, maar het lijkt er wel op dat Sinan tegen Sarah wilde gaan vertellen wat er op zijn bordje staat, namelijk 'Het balkon van Sarah en Robert eindigt op 12', zie schema van Hulpmol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #211 Gepost op: 20-02-2019, 12:34:45 »
Ik vermoed dat het bij deze opdracht vooral met de termen 'verdieping' en 'floors' is misgegaan. Bijvoorbeeld, second floor is eerste verdieping, dat soort dingen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #212 Gepost op: 20-02-2019, 13:17:48 »
Tja, zit ook nog even terug te kijken. Sarah gaat toch echt ook zelf kamer 411 in. We horen RP op dat moment over de 5e verdieping praten, maar op de onderstaande schermafbeelding komt ze uit 409 en gaat 411 in, met zonnebril ;)

Er is ook nog een moment waarop Sinan in beeld is op het balkon van kamer 411, en je hoort hem dan beginnen 'Sarah..', maar vervolgens komt er niks, Sarah is ook niet op een balkon. Geloof niet dat hier het beeld bij het geluid hoort, maar het lijkt er wel op dat Sinan tegen Sarah wilde gaan vertellen wat er op zijn bordje staat, namelijk 'Het balkon van Sarah en Robert eindigt op 12', zie schema van Hulpmol.

Dat kan ook uit de montage geknipt zijn zodat de fout van Sarah minder opvalt. Het lijkt er nu op dat ze wel de juiste info had maar verkeerd stond.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #213 Gepost op: 20-02-2019, 15:01:41 »
Ik denk dat je gelijk hebt. Sarah heeft gedurende de hele opdracht haar zonnebril op. Als de opdracht afgelopen is, dan steekt ze die zonnebril in haar haar. Het filmpje waar ze met RP over 12/13 praat heeft ze ook haar zonnebril niet meer op haar neus.  ::ok::
Ook op 2:37 zie je Sarah met zonnebril in haar haar ...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #214 Gepost op: 20-02-2019, 15:12:04 »
Wat mij opvalt is in hoeveel stukjes deze opdracht is geknipt herhaald en door elkaar gehusseld. Complete uitzendchaos. En Sarah draait volgens de uitzending zelfs 720 graden om haar as op balkon 212.
Wat een rust heb je dan als je naar Sinan kijkt. Plekkie zoeken, stoeltje zetten, tukkie doen.
(PTT vroeger Putje graven Tentje zetten Tukkie doen).  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #215 Gepost op: 8-03-2019, 08:33:24 »
De mol stond hier dus effectief fout, iets wat veel molloten ten tijden van de opdracht niet voor mogelijk achtte.

Bij alledrie kon minstens een andere kandidaten weten dat ze fout stonden. Bij Sarah was dit Robert (die zelf ook fout stond). Merel en Niels stonden nog eens op dezelfde verdieping van goed staande RP die kon zien eat ze fout stonden. In welke mate de mol hier voorkennis heeft, heeft Sarah dus het best gemolt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #216 Gepost op: 8-03-2019, 10:12:21 »
De mol stond hier dus effectief fout, iets wat veel molloten ten tijden van de opdracht niet voor mogelijk achtte.

Niet voor mogelijk is sterk uitgedrukt, maar ik ging wel uit van het idee dat een Mol hier probeert puntjes te scoren gezien de onhaalbaarheid van de opdracht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #217 Gepost op: 8-03-2019, 10:15:35 »
Ik hoop dat we te weten komen wat Merel deze opdracht van plan was indien ze de mol is.

Zowel tijdens (op het eind) als na de opdracht. Wat was dat allemaal  ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #218 Gepost op: 8-03-2019, 10:17:36 »
Ik hoop dat we te weten komen wat Merel deze opdracht van plan was indien ze de mol is.

Zowel tijdens (op het eind) als na de opdracht. Wat was dat allemaal  ::vergroot::

Als ze de Mol is, wordt er enkel nadruk gelegd op het feit dat ze verkeerd stond, denk ik. Ze zullen niets zeggen over de last minute switch.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #219 Gepost op: 8-03-2019, 10:21:17 »
Als ze de Mol is, wordt er enkel nadruk gelegd op het feit dat ze verkeerd stond, denk ik. Ze zullen niets zeggen over de last minute switch.

Het is live hè. Kan zomaar dat iemand aan tafel haar hier op aanspreekt.