Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia  (gelezen 21735 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2019, 11:54:51 »
Misschien is het een kleinigheidje, maar het viel me gisteren al op. Vandaar dat ik dacht dat Sinan het foute antwoord gaf: het lijkt erop dat Niels met 1 hand de achternaam intikt.

Nu kun je heel lenig zijn, en heel goed tegelijk de Shift-toets en een naam intoetsen, maar dan moet je wel net de tegenwoordigheid van geest hebben om die spelfout erin te zetten.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #41 Gepost op: 27-01-2019, 12:16:20 »
dat was Niels die Corita verkeerd spelde.
Sinan was door Niels weggeduwd

Ik kan me niet voorstellen dat een spelfout verkeerd wordt gerekend. Het goed antwoord op deze vraag moest zijn 'Hendrica Sturm'.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2019, 12:17:17 »
Ik kan me niet voorstellen dat een spelfout verkeerd wordt gerekend. Het goed antwoord op deze vraag moest zijn 'Hendrica Sturm'.

Volgens mij stond er duidelijk op het pak "Rita Corita"
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2019, 12:21:20 »
De koffie-koffie muziekvraag is een vraag die je zou kunnen weten. Het is best een bekend liedje, maar Rik had het over moeilijke vragen. Op het pak van Niels stond het antwoord. Maar ook stond daar dat de echte naam van de zangeres Hendrika Sturm was. Ik denk dat dat het antwoord moet zijn. Alleen op het moment dat je Rita Corita leest, krijg je zo'n ach-ja-dat-had-ik-zo-ook-geweten waardoor je prompt de artiestennaam invult. Ik denk dat dit gewoon een menselijke fout was en geen mollenstreek.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2019, 12:22:47 »
Op het pak van Niels stond het antwoord. Maar ook stond daar dat de echte naam van de zangeres Hendrika Sturm was. Ik denk dat dat het antwoord moet zijn.

Ah, die had ik gemist, inderdaad wel logisch dan. Dan maakt een typefout ook niet uit inderdaad.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2019, 12:50:03 »
Maar ook stond daar dat de echte naam van de zangeres Hendrika Sturm was. Ik denk dat dat het antwoord moet zijn.

Voor mij is Hendrika Sturm juist het verkeerde antwoord, zij was namelijk niet degene die dit nummer tot een hit maakte, dat was Rita Corita. Bijv. Gordon Sumner heeft ook geen hits gehad, maar Sting des te meer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2019, 12:52:57 »
"Koffie, koffie, lekker bakkie koffie." Ik moest meteen aan George denken. ;D (In WIDM 3 was het instrumentale deuntje tijdens de opdracht met de denkers/doeners/dromers een aanwijzing voor de kandidaten.)

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2019, 13:03:38 »
Een antwoord met een spelfout werd inderdaad fout gerekend. Bij een van de vragen was het antwoord Maxwell House maar horen we Nielson Maxwell's House zeggen. Merel neemt dit direct over en dit antwoord wordt fout gerekend.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2019, 13:27:44 »
Een antwoord met een spelfout werd inderdaad fout gerekend. Bij een van de vragen was het antwoord Maxwell House maar horen we Nielson Maxwell's House zeggen. Merel neemt dit direct over en dit antwoord wordt fout gerekend.

Idd, al schreef ze ook alles met kleine letters...
Ze gaat tot twee keer toe wel erg makkelijk mee.

Bij de eerste: "Hoe komt het dat sommige koffiebonen meer cafeïne bevatten dan andere koffiebonen ?"
RP en Sinan houden het op lichtere verbranding. Lichtere of zwaardere verbranding (behandeling) zorgt er natuurlijk niet voor dat een boon plotseling meer cafeïne gaat bevatten. Al zal er wel iets van verlies zijn bij zwaardere verbranding.
Merel zegt "Lijkt mij ook", vult dit in.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 14:09:31 door ErikY »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2019, 13:50:59 »
Idd, al schreef ze ook alles met kleine letters...
Ze gaat tot twee keer toe wel erg makkelijk mee.

Bij de eerste: "Hoe komt het dat sommige koffiebonen meer cafeïne bevatten dan andere koffiebonen ?"
RP en Sinan houden het op lichtere verbranding. Lichtere of zwaardere verbranding (behandeling) zorgt er natuurlijk niet voor dat een boon plotseling meer cafeïne gaat bevatten. Al zal er wel iets van verlies zijn bij zwaardere verbranding.
Merel zegt "Lijkt mij ook" en vult dit in...
Toch klopt het wel volgens deze site (licht gebrande bonen bevatten meer cafeine): https://koffiebean.nl/hoeveel-cafeine-in-koffie/

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2019, 14:04:34 »
Toch klopt het wel volgens deze site (licht gebrande bonen bevatten meer cafeine): https://koffiebean.nl/hoeveel-cafeine-in-koffie/

Zou kunnnen dat het verlies bij zwaardere verbranding toch groter is dan ik dacht, denk alleen wel dat de belangrijkste oorzaken voor een hoger cafeïnegehalte: soort, klimaat en hoogte is.

Word misschien onnodig verwarrend als het antwoord van de makers zich op de verbranding richt... (hun antwoord telt)
Misschien moet ik me maar houden aan de antwoorden die in beeld op de pakken staan.

Vraag me dan wel af waarom ze een rood scherm kregen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 15:02:55 door ErikY »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2019, 15:45:30 »
"Koffie, koffie, lekker bakkie koffie." Ik moest meteen aan George denken. ;D (In WIDM 3 was het instrumentale deuntje tijdens de opdracht met de denkers/doeners/dromers een aanwijzing voor de kandidaten.)
Ik wist ook meteen dat Rita Corita het nummer zong vanwege de 3e reeks van WIDM (vind ik nog steeds de beste reeks met de beste mol).
Vreemd dat geen enkele kandidaat besliste om na een aantal goede antwoorden te stoppen (heb je toch al zekerheid dat er iets in de pot komt). Mogelijk dat de mol in het begin stuurde om door te blijven gaan maar ook dat kregen wij niet te zien.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2019, 16:20:00 »
Wat opvalt is dat RP en Niels bij ALLE fouten antwoorden staan. Verder zie je ook vaak Merel en Jamie in beeld.
Meer L

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2019, 19:09:12 »
Vreemd dat geen enkele kandidaat besliste om na een aantal goede antwoorden te stoppen (heb je toch al zekerheid dat er iets in de pot komt). Mogelijk dat de mol in het begin stuurde om door te blijven gaan maar ook dat kregen wij niet te zien.

Denk dat het heel onnatuurlijk is om te stoppen. Als je de volgende vraag krijgt en denkt dat je hem kan oplossen, dan ga je gewoon door.
Maar zelfs bij twijfel typen ze "zo maar" wat in, daar hadden ze natuurlijk wel kunnen stoppen, maar dan heb je weer "the heat of the moment" wat mee gaat spelen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2019, 19:38:31 »
Een antwoord met een spelfout werd inderdaad fout gerekend. Bij een van de vragen was het antwoord Maxwell House maar horen we Nielson Maxwell's House zeggen. Merel neemt dit direct over en dit antwoord wordt fout gerekend.
Ik denk dat ze teveel naar het programma 'Het Uur van de Waarheid' hebben gekeken. Daarin worden antwoorden met een typefout ook fout gerekend. De 'koffie koffie lekker bakje koffie' vraag was letterlijk "Wie had een hit met dit nummer". Kenners van het Nederlandse cultuur en erfgoed, w.o. ondergetekende, wisten het antwoord al zonder naar de jassen te kijken: the one and only Rita Corita. Ook bekend van het legendarische duo 'Co-Rita'. Je verzint het niet.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2019, 20:35:25 »
Geniale opdracht ::rofl::

Ook bij deze opdrachten hadden de kandidaten amper een plan van aanpak ::rofl::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2019, 22:40:11 »
Ik denk wel dat er ergens mol op het pak stond maar dan bv met zinnen en hoofdletters ofzo. Wel een beetje verbloemd.

"Koffiebonen worden vermalen in een koffieMOLen".

Dergelijke zinnen, maar dan zonder hoofdletters uiteraard, het zou zomaar kunnen. Dat wordt dus screenshots maken van de pakken en flink inzoomen.  ;D

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2019, 02:21:48 »
Ben ik te streng of mag ik toch verwachten dat de persoon die de teksten op de pakken schrijft geen dt-fouten maakt:



kunnen onderverdeelt worden... ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 02:24:04 door Hulpmol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2019, 02:31:35 »
Seizoen 13 zat vol met taalfouten. Ze zouden de teksten door iemand moeten laten controleren die goed in grammatica is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2019, 08:23:49 »
Wat was de volledige vraag met het antwoord Rita Corita? Je krijgt deze niet in beeld. Er staat geen nummer voor en begint met een kleine letter, alsof er nog wat voor staat. Denk dat de vraag iets in de trant is van: De eerste regels van het nummer 'koffie, koffie lekker bakkie koffie' zijn:.... enz.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...