Poll

Sinds welk seizoen volg jij WIDM?

Seizoen 1 (1999-2000, Australië)
Seizoen 2 (2001, Schotland)
Seizoen 3 (2002, Portugal)
Seizoen 4 (2003, Canada)
Seizoen 5 (2005, Australië/Indonesië)
Seizoen 6 (2006, Argentinië)
Seizoen 7 (2007, Thailand)
Seizoen 8 (2008, Mexico)
Seizoen 9 (2009, Noord-Ierland/Jordanië)
Seizoen 10 (2010, Japan)
Seizoen 11 (2011, El Salvador/Nicaragua)
Seizoen 12 (2012, IJsland/Spanje)
Seizoen 13 (2013, Zuid-Afrika)
Seizoen 14 (2014, Hongkong/Filipijnen)
Seizoen 15 (2015, Sri Lanka)
Seizoen 16 (2016, Dominicaanse Republiek)
Seizoen 17 (2017, Verenigde Staten)
Seizoen 18 (2018, Georgië)
Seizoen 19 (2019, Colombia)
Ik ben per ongeluk op deze site beland.

Auteur Topic: Hoe lang ben jij al een Molloot?  (gelezen 10916 keer)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2019, 22:46:45 »
Alle seizoenen die ooit gemaakt zijn in België en Nederland zijn gratis ergens te vinden. Je gaat alleen wat moeten wennen aan de kwaliteit van sommige opnames. Het zijn niet bepaald HD-tjes. ::rofl::

Zolang ik het kan volgen ben ik al tevreden  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2019, 23:32:12 »
Vanaf seizoen 1, aflevering 1.  Er had een stukje in de krant gestaan  over dit nieuwe TV programma en het concept sprak mij onmiddellijk aan. Ik was dan ook meteen helemaal verkocht.

Dit forum heb ik halverwege seizoen 3 gevonden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2019, 23:55:44 »
Wat een leuk topic! Mijn molavontuur is halverwege seizoen 3 gestart. Mijn ouders en oudere zus keken al vanaf het begin WIDM, maar ze vonden mij te jong daarvoor (deze seizoenen heb ik later teruggekeken). Van seizoen 3 heb ik volgens mij alleen de finale live gezien. Vanaf seizoen 4 heb ik alle afleveringen gezien. Wat ik leuk vind is dat tijdens seizoen 4 ook de afleveringen van seizoen 3 werden herhaald, waardoor ik die dus ook soort-van-live heb gezien op tv. Ik kan me nog zo goed die bank-opdracht en dat rollen met die portvaten herinneren van seizoen 3! Zoals gezegd begon het echte mollootschap een seizoen later. Dat seizoen blijft een van mijn favorieten, met voor mij heel wat hoogtepunten (Lumberjack, rechtbank, de kou en ontberingen).

Al heel vroeg ging ik achter de computer zitten om de dagboeken en aanwijzingen op de officiële site te lezen, volgens mij al meteen in seizoen 4 al. Het WIDM-forum (van de AVRO) bezocht ik vanaf seizoen 5 of 6, waarna ik in seizoen 7 echt actief werd. Dat was ook de eerste keer dat een hint (de gebarentaal hint) mijn seizoen heeft verpest. Ik las toen ook hier al mee. Later ben ik naar dit forum overgestapt.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2019, 01:29:41 »
Seizoen 3. Ik herinner me nog dat het mooie groene .nl forum (in 2007?) uiteindelijk ophield te bestaan. Een deel is toen ook mee gegaan naar hier en de rest is geschiedenis.  ::tandpastasmiley::
Overigens log ik nog steeds in met mijn oude bekende breezah nickname bUbbeLtjee, maar daar heb ik in het openbaar maar afscheid van genomen.  ;D ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2019, 01:54:07 »
Sinds vrijwel het prille begin in 1999 per toeval. Angela was ergens in een praatprogramma te gast en ze vertelde heel enthousiast over haar nieuwe programma. De eerste aflevering was toen net geweest. Het was in de tijd van Big Brother, waarin toen eigenlijk niet veel meer gebeurde dan een stel kandidaten die elkaar de hele dag zaten aan te staren. Dus ik werd wel benieuwd naar deze realityprogramma.

Wie Is De Mol werd in die tijd nog op de vrijdagavond uitgezonden. En ik had geluk, want de vrijdagochtend een week later werd de uitzending herhaald. Ik kon toen mooi op (voor mij) de eerste vrijdag zowel 's morgens de eerste als 's avonds de tweede aflevering opnemen op VHS en achter elkaar kijken. Tja, dan raak je meteen verknocht. Ik begon ook dezelfde avond met terugkijken en actief speuren.

Ik zat vrij snel op de juiste mol maar was ook een beetje 'teleurgesteld'. Ik vond het nogal 'slordig' dat in de aftiteling de kandidaten op volgorde van afvallen werden vertoond. Het klopte helemaal. Later tijdens de reünieaflevering kwam ik er pas achter dat dit een 'verborgen' aanwijzing was.

En toen kwam seizoen twee. Ik had toen eindelijk een betere internetaansluiting en besloot om ook op de AVRO-site te gaan mee speuren. De officiële site zat toen zo vol met allerlei toeters en bellen.... mijn arme PC kon dat niet aan. Op de bonnefooi heb ik "wieisdemol.com' in de adresbalk ingevoerd en tot mijn verrassing bleek deze te bestaan. Compuart was toen net gestart met deze site. En na bijna twee decennia ben ik hier nog steeds niet weg te meppen!

Aan seizoen twee heb ik dan ook de mooiste herinneringen. Het met elkaar speuren naar de mol via internet. Theorieën uitwisselen, etc. Ook kwamen sommige kandidaten af en toe even langs op het forum om geheimzinnige berichten te sturen. Denk aan de morsecodes van Nico.

Het was ook het seizoen van de eerste Molfandag, toen nog gewoon Meeting geheten. Het werd gehouden in Utrecht in een klein zaaltje. Bedoeling was aanvankelijk dat de forummers elkaar een keer zouden ontmoeten, als een soort afsluiting van het seizoen. Maar er werden ook kandidaten benaderd. Het was een geweldige meeting, ik denk ongeveer 20 forummers en stuk of 7 kandidaten en mensen van de productie. Ook was er nog een kandidaat van het eerste seizoen aanwezig.

Er was verder geen programma, geen veiling/vragenvuur/meet&greet... het was een gezellige samenzijn waar iedereen door elkaar liep. De kandidaten ook. Helaas zal dit, gezien de huidige populariteit van het programma, tegenwoordig niet meer mogelijk zijn. Mol Experience... mij te massaal, te commercieel.

Enfin, ik ben molloot vanaf het prille begin, ook al bestond het woord toen nog niet.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2019, 01:54:51 »
Vanaf seizoen 2. Mijn broer wees me op het programma. Ik weet nog de eerste opdracht die ik zag, die was met Sigrid, Nico, Yvonne en Doortje. Ze moesten het vertrouwen in 1 iemand leggen. Vervolgens werden de kandidaten geblinddoekt en moesten ze opdrachten doen. Bijvoorbeeld over hete kolen lopen met blote voeten. Dat was niet echt want ze zou gewoon over koude kolen lopen, maar het was dus aan de vertrouwenspersoon om het hen te laten doen zonder te vertellen dat het nep was. Ik vond dat erg intrigerend.

Ik weet ook nog dat Nico toen tijdens de laatste test biechtte: “De mol is sowieso een vrouw” en ik met mijn onbevangen geest dacht: “Verrek hij heeft gelijk!” Me niet realiserende dat hij zelf ook de mol kon zijn ::rofl::

Geweldige tijden waren dat.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #46 Gepost op: 29-01-2019, 02:24:35 »
Pfff, ik vrees al sinds het begin. In elk geval het 2e seizoen, dat was meen ik in Schotland.
Werd door mijn schoondochter gewezen op de WIDM.com site.
Het begon inderdaad met onbekende Nederlanders, weet ik nog. Ene Nico speelde destijds mee?

Voel me nu wel heel oud, hahaha.

Aanvankelijk was mijn nick iets met de koningin, weet ik nog. En als ik op de chat kwam, waren de reacties altijd hilarisch leuk!
Heb Angela, Karel van de Graaf, Pieter Jan Hagens en Art in elk geval mee mogen maken!
Heb zelfs nog live kunnen chatten met Art hahaha. Dat vond ik geweldig! En ben in het bezit van een heus Molloten-shirt.

Inmiddels iets minder fanatiek. Volg het spel, zit op de app en in meerdere poules, maar weet nog steeds niet te winnen :-)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #47 Gepost op: 29-01-2019, 09:45:43 »
Vanaf seizoen 1, aflevering 1 geen aflevering meer gemist. Toen was het al een verslavend programma. De finale-aflevering van afgelopen seizoen was pas de eerste aflevering die ik niet 'live' op tv kon zien sinds een van de afleveringen van het seizoen in Portugal. (Helaas hadden ze in Sofia geen Nederlandse tv).
De internet-kant van WIDM ontdekte ik pas tijdens het seizoen in Mexico op .nl. Hier ben ik in het najaar ook alweer 10 jaar!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #48 Gepost op: 29-01-2019, 11:28:57 »
Ik kijk het live sinds seizoen 11 omdat Jan Kooijman  ::love:: toen meedeed. Dankjewel Jan, door jou volg ik dit programma nu.  ;D
In 2011 heb ik ook meteen alle eerste 10 seizoenen teruggekeken. Het kijkt toch anders als je al vanaf het begin weet wie de mol is, dan kun je op andere dingen letten. Het was vooral leuk om een seizoen in 3 dagen te kunnen kijken en niet steeds een week op een nieuwe aflevering te hoeven wachten.

In seizoen 11 was ik waardeloos in het vinden van verborgen aanwijzingen en dat ben ik nog steeds.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #49 Gepost op: 29-01-2019, 11:38:23 »
Ik kijk het sinds seizoen 1, maar ben echt fanatiek molloot sinds 2006 denk ik.
Sindsdien ook nooit meer de Mol fout gehad. Wel drie keer erg laat pas dat ik alle kandidaten behalve de Mol heb kunnen uitsluiten (Anne-Marie vanaf afl 8, Kees vanaf afl 7 en Jan vanaf afl 7).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #50 Gepost op: 29-01-2019, 11:40:54 »
Vanaf seizoen 1 maar pas vanaf seizoen 4 of 5 op dit forum actief geworden en ook echt actief gaan meehunten. Ook nog tijdje op avro forum gezeten. En natuurlijk ook meegedaan met de gave hunts waarbij je de kandidaten kon ontmoeten en vragen mocht stellen en karten en op fandagen geweest.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 11:43:52 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #51 Gepost op: 29-01-2019, 11:52:42 »
Jaaa! Molhunt in Huizen (waar ik toen woonde) was fantastisch. Het moment dat Karel in de tuk-tuk kwam aangereden in de stromende regen zal ik niet snel vergeten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #52 Gepost op: 29-01-2019, 11:57:06 »
Jaaa! Molhunt in Huizen (waar ik toen woonde) was fantastisch. Het moment dat Karel in de tuk-tuk kwam aangereden in de stromende regen zal ik niet snel vergeten.

Heb je Karel toen een hand gegeven?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #53 Gepost op: 29-01-2019, 11:59:30 »
"Geef Karel/elkaar de hand." ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2019, 14:02:07 »
Vanaf seizoen 5 vonden m'n ouders me eindelijk oud genoeg om ervoor op te blijven, dus dat was het eerste seizoen dat ik compleet heb gevolgd. Maar voor die tijd heb ik ook wel hier en daar een aflevering gezien. Zo kan ik me nog een opdracht in Schotland met doedelzakken herinneren, en één in Canada waarbij ze geblinddoekt door een bos moesten lopen. De finale van seizoen 4 heb ik volgens mij ook gezien. Verder natuurlijk S1-4 later teruggekeken :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #55 Gepost op: 29-01-2019, 14:35:08 »
Jaaa! Molhunt in Huizen (waar ik toen woonde) was fantastisch. Het moment dat Karel in de tuk-tuk kwam aangereden in de stromende regen zal ik niet snel vergeten.
Jaaa dat was echt heel gaaf en vervolgens naar de kartbaan met mol Inge Paul en Dick enzo. Ik moet daar ook nog ergens fotos van hebben. Volgens mij ook de eerste keer dat wij elkaar in het echt zagen. Maar is alweer zolang geleden en ik ben laatste paar jaar wat minder actief geweest hier. Dus weet niet of je me nog herkend van toen. Haha.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #56 Gepost op: 29-01-2019, 15:03:04 »
Seizoen 2 met Nico. In het begin had ik het vaak goed, later niet meer omdat er toen meer genepmold werd en dingen in de omgeving opeens geen hint meer waren kortom de productie wist mij steeds beter om de tuin te leiden. Tot in 2017! Ik laat me sinds een paar jaar zeer door de molloten van dit forum beinvloeden. Dit jaar had ik Merel ook zeker niet zelf ontdekt. (En straks is ze het niet!)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #57 Gepost op: 29-01-2019, 16:07:17 »
Vanaf 2006 ben ik structureel gaan kijken. Kan me van die serie herinneren dat mijn favoriete momenten het diner bij dat oudere echtpaar waren en de 'Geef de jokers aan Toine'-uitspraak. Én de heroïsche fietstocht van Fréderique, niet te vergeten. Geweldig seizoen met natuurlijk ook een geweldige mol. De eerste serie met BN'ers in Australië en Indonesië had ik een paar losse afleveringen van gezien, kan ik me herinneren. Was toen twaalf. De eerdere series uiteraard allemaal (meermaals) teruggekeken. Ben niet iemand die zelf heel uitvoering naar hints en aanwijzingen gaat zoeken, maar meer die van anderen voor mezelf toetst en analyseert op mogelijke validiteit, wel/niet (te) vergezocht om op basis daarvan een afweging te maken. Dit seizoen zit ik er weer wat 'lekkerder' in nadat sommige van de meest recente seizoenen mij minder - maar nog altijd redelijk tot goed - konden bekoren. Dan heb ik het vooral over seizoen 14 en 16, die laatste natuurlijk ook deels door de zo vroeg weggegeven kloosterhint. Seizoen 12 vond ik dan ook weer niets (is denk ik ook geen toeval dat ik in de seizoenen 12, 14 en 16 hier minder berichten geplaatst heb dan in de andere seizoenen, ondanks dat ik sowieso geen 'veelposter' ben), maar de laatste drie seizoenen, deze incluis, vermaak ik me weer prima.

Ben in 2009 op dit forum beland en ik moet toegeven - al denk ik dat dit voor velen geldt - dat ik toen wel een stuk naïever was in het speuren naar de Mol. Ik heb daar later nog wel eens op teruggekeken en kon me toen amper voorstellen dat ik er toen zó overtuigd van was dat Rick de Mol was. Niet dat hij niet verdacht was, maar die tunnelvisie was vrij naïef. Al heb ik die later ook nog in meer of mindere mate gehad bij Tim Kamps en Jan-Willem, al weet ik dat wat betreft die laatste ik absoluut niet de enige was hier. Maar goed, heb mijn gebruikersnaam en afbeelding tot op de dag van vandaag nooit veranderd en ik denk ook niet dat ik dat nog ga doen  ;D

Met terugwerkende kracht vind ik het overigens wel spijtig dat ik jaren geleden nooit naar de Molfandag geweest ben, toen het in Amersfoort nog een meer 'intiem' karakter had. Tegenwoordig zou ik niet zo snel meer willen gaan, nu is het voor mij te massaal en te veel een show geworden.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 16:27:16 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2019, 16:23:32 »
Al zappend kwam ik bij de ontknoping van seizoen 6 en ben ik even blijven hangen omdat het overlijden van Frederique nog vers in het geheugen zat, maar verder had het nog niet veel indruk gemaakt. Pas toen ik het op Arco's DVDs terugkeek herinnerde ik me dat ik het al eens eerder gezien had.
Van seizoen 7 heb ik een paar afleveringen 'live' gezien, waaronder de ontknoping. Dat jaar zag ik voor het eerst de verborgen hints en die spraken me zo aan dat ik probeerde de volgende serie helemaal te volgen.
...Dat bleek niet te lukken, want ik heb een of twee afleveringen van seizoen 8 gemist.
Dat overkwam me geen tweede keer, want in de aanloop naar seizoen 9 ben ik lid van dit forum (en officieel molloot) geworden.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 22:58:11 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

anoniem 30784

  • Gast
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2019, 16:31:12 »
Ik kijk het programma wel al lang, maar ik was nooit echt consequent een molloot. Er waren seizoenen waarin ik wel op forums meelas, maar zelf maakte ik nooit een account aan. Volgens mij begon het allemaal toen ik 12 was en ik de finale zag waarin Dennis Weening de mol bleek te zijn. Ik was toen zo onder de indruk van Dennis dat ik fan was. Ik heb het programma in de jaren daarna wel eigenlijk vaker niet dan wel gekeken, zoals in 2016 en 2017. Maar vorig jaar ben ik het weer erg fanatiek gaan volgen en ook dit jaar doe ik dat. Fanatieker dan ooit zelfs. Deze keer wil ik wel de mol voor de finale ontmaskeren! (Damn you, Simone!  :P)