Auteur Topic: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend  (gelezen 15632 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #20 Gepost op: 2-02-2019, 22:20:47 »
Opvallend dat bondje tussen drie mensen en de opmerking over verwarring zaaien. Ik was bang voor meer nepmollen als tactiek en juist nu verdienen ze geld  ???

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #21 Gepost op: 2-02-2019, 23:03:10 »
Ik vermoed dat we van de eerste twee opdrachten helemaal niet terug gaan zien in aflevering 10.
...óf niet!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #22 Gepost op: 2-02-2019, 23:12:02 »
Dit was toch een mindere aflevering; mooi, maar weinig gelaagd (net als de vorige afleveringen trouwens)
De eerste opdracht kon je eigenlijk alleen maar mollen door niet naar de fotos toe te gaan (mislukt);
Bij de tweede opdracht heeft alleen Sarah prima kunnen mollen. Bovendien had deze opdracht echt met 4 of 5 mensen gespeeld moeten worden (ook minder controle=meer mollen);
Bij de derde opdracht kon je gewoon het verkeerde nummer opnoemen en that’s it: een beetje gemakkelijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2019, 00:27:17 »
Opvallend dat bondje tussen drie mensen en de opmerking over verwarring zaaien. Ik was bang voor meer nepmollen als tactiek en juist nu verdienen ze geld  ???

Het side bondje niet vergeten. Binnenkort zit Sarah met drie andere kandidaten in ern bondje...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2019, 00:27:29 »
We kunnen weer taartdiagrammen maken zonder dat dat als hint wordt gezien....  ::hug::
Smaakt niet meer nu Robert weg is.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2019, 00:30:42 »
Toch wel vreemd dat dit hier niet wordt besproken? of is het al bij het Sarah bord aan sprake gekomen?
Anyhow, bij de test staat aangegeven dat de oprdracht Pittoresk heet, en niet straatbeeld. productie-ding?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2019, 00:34:27 »
Toch wel vreemd dat dit hier niet wordt besproken? of is het al bij het Sarah bord aan sprake gekomen?
Anyhow, bij de test staat aangegeven dat de oprdracht Pittoresk heet, en niet straatbeeld. productie-ding?

Ik meen me te herinneren dat die vorig jaar ook al eens voorkwam. Vraag me niet waar, want dat kost me nog een uurtje, maar ik ben vrijwel zeker dat er nog eens een opdracht in een testvraag niet matchte met een opdrachttitel die wij als kijker kregen.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2019, 07:55:43 »
Ik werd een soort van verblind door Niels zijn tshirt.

Niels draagt dit shirt bijna elke aflevering. En heel toevallig dat er net als in de puzzel van de leader ook van die lippen op staan.
Het heeft ook iets weg van graffiti etc.

Ik vind het in ieder geval wel opvallend dit seizoen.
Ook brengt de regie het shirt elke keer weer in beeld.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2019, 10:21:43 »
En verblindde afvaller Robčrt? Merel deed het zo goed samen met Robčrt dat hij haar niet echt meer als verdachte noemde bij de test.

En voor de kijker werkt het verblindend dat Robčrt naar huis moest terwijl zijn testbiecht toch voornamelijk over Merel ging?

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2019, 10:55:44 »
Vind het jammer om te zeggen omdat ik niet graag kritiek heb op Wie is de Mol, maar ik moet toegeven dat ik het tot nu toe allemaal vrij saai en eentonig vind. Lijkt alsof ik meer een reisprogramma aan het kijken ben dan het spannende Wie is de Mol. Ik hoop dat ze nog wat spannende elementen erin gooien of goede opdrachten waarin goed valt te mollen!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2019, 11:52:56 »
Ik vond het een hele leuke aflevering met goede opdrachten, vooral de tweede en de derde. (Eerste was ook leuk maar ging wat al te gemakkelijk.) Prachtig hoe ze in dat geweld van die waterval heel subtiel aan kraaltjes en spijkertjes moesten voelen. Geheimzinnig ook omdat de Mol hier zo goed als vrij spel had om te mollen. Ik zou het gaaf vinden als Rick Paul of Jamie dat gedaan heeft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2019, 12:37:21 »
Super jammer dat Robčrt het spel heeft moeten verlaten. Niet alleen mijn hoofdverdachte, maar ook een smaakmaker in de groep.

Ik heb het idee dat de samenhang in de groep wat wegvalt en dat vooral de wat ‘socialere kandidaten’ het veld moeten ruimen.
Zelf vind ik die bondjes, puur om andere mensen dwars te zitten, toch iets minder prettig. Het zal er ongetwijfeld bij horen, maar niet echt mijn ding.

Daarom hoop ik dat Merel gaat winnen! (Of stiekem toch de mol is, maar ik denk het niet)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2019, 12:46:39 »
Als ik eerlijk ben vond ik deze aflevering tegen vallen. Als bijna alle opdrachten lukken is het voor mij saai om naar te kijken.   

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2019, 12:55:33 »
Van opdracht 2 en 3 heb ik genoten, 1 was wat saai en makkelijk..

Bij 2 leuk dat het geld per woord was en geen alles of niets.

Er mogen van mij wel wat meer lagen in - dat je opdracht 1 nodig hebt voor een latere opdracht ofzo...of dat er een extra puzzel in de autopdracht zit (met alle medeklinkers samen 1 lang woord moeten maken ofzo).

Maar goed, zeker genoten gisteren!


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2019, 12:56:57 »
Vind het jammer om te zeggen omdat ik niet graag kritiek heb op Wie is de Mol, maar ik moet toegeven dat ik het tot nu toe allemaal vrij saai en eentonig vind. Lijkt alsof ik meer een reisprogramma aan het kijken ben dan het spannende Wie is de Mol. Ik hoop dat ze nog wat spannende elementen erin gooien of goede opdrachten waarin goed valt te mollen!
Helemaal mee eens.
Van opdracht 2 en 3 heb ik genoten, 1 was wat saai en makkelijk..

Bij 2 leuk dat het geld per woord was en geen alles of niets.

Er mogen van mij wel wat meer lagen in - dat je opdracht 1 nodig hebt voor een latere opdracht ofzo...of dat er een extra puzzel in de autopdracht zit (met alle medeklinkers samen 1 lang woord moeten maken ofzo).

Maar goed, zeker genoten gisteren!
Volgens mij ligt het niet alleen aan de opdrachten. Het is in mijn beleving al jaren niet zo boeiend. Dat wijt ik aan de keuze voor kandidaten. De groepsdynamiek is niet goed.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 12:58:47 door molE13 »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2019, 12:57:07 »
Ik vond het wel fijn dat er wat geld verdiend werd. Ik vond dat de eerste afleveringen teveel opdrachten hadden waarbij er of een heel bedrag bij kwam of juist niets waardoor mollen makkelijk leek. Er mocht wel een keer wat geld verdiend worden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2019, 13:06:07 »
Helemaal mee eens. Volgens mij ligt het niet alleen aan de opdrachten. Het is in mijn beleving al jaren niet zo boeiend. Dat wijt ik aan de keuze voor kandidaten. De groepsdynamiek is niet goed.

De kandidaten worden dan ook te veel vertroeteld. Ze verblijven in villa’s en 5-sterren hotels. Afzien is iets wat ik bij de mol vind passen. Pas dan leer je de echte mens kennen en dan wordt het leuk. Zo weet ik nog in seizoen 4 hoe ze in het koude Canada in aflevering 1 aan een zware wandeltocht begonnen. Veel opdrachten in dat seizoen waren gewoon in de ruige natuur en sliepen ze regelmatig in boshutjes e.d.

Het kakt in door de vele luxe die de kandidaten krijgen en de weinig inspannende opdrachten. Sinan bijvoorbeeld gaat gewoon slapend door de opdrachten heen. Dat dat kan zegt al genoeg.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2019, 14:56:46 »
Zullen we dat verder voor het voor het feedback topic laten, en het hier weer over algemene zaken uit deze aflevering hebben?  ::ontopic::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2019, 16:25:27 »
Mooie aflevering! Opdracht 1 was inderdaad wat te makkelijk, maar de andere 2 waren best goede opdrachten!

Merel gaat bij mij dalen op m'n lijstje denk ik... Veel geld verdiend deze aflevering  :)
Maar geldt dat eigenlijk niet voor iedereen? Ja, een gedeelte van opdracht 3 is mislukt, maar verder?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2019, 17:28:32 »
Ik werd een soort van verblind door Niels zijn tshirt.

Niels draagt dit shirt bijna elke aflevering. En heel toevallig dat er net als in de puzzel van de leader ook van die lippen op staan.
Het heeft ook iets weg van graffiti etc.

Ik vind het in ieder geval wel opvallend dit seizoen.
Ook brengt de regie het shirt elke keer weer in beeld.

Dit is nu eens een hint van niveau. Momenteel heb ik wel geen enkele verdenking meer richting Niels, maar het is opvallend.