Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger  (gelezen 17015 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2019, 18:31:13 »
Ik snap ook niet wat je bedoelt
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2019, 18:40:37 »
Probleem is, dat veel informatie pas in de biecht wordt gedeeld. Daar kan iedereen, Mol of kandidaat, roepen wat hij/zij wil. Dus voor wat het waard is. Rick Paul over de sleutelhangers.

"Eerste koker was vrij ver weg."

De eerste mist hij, dus het gaat over de tweede.

"Ik voelde meteen, dat het die van Robèrt was." (correct)

"Bij de vierde koker voelde ik meteen, dat het die van mij was." (correct)

"De derde was niet van Niels en de vijfde en de zesde ook niet." (correct)

Daardoor weet RP aan het eind: 2 4 ? ?

Jamie zegt bij het invoeren zelf dat hij C is en dat hij 6 is (correct)

Nu hebben ze samen 2 4 6 ?

Niels zegt over RP tegen Jamie: "Hij zegt dat het niet 4, 5 of 6 is" (correct)

Daaruit kan alleen volgen, dat Niels (D) 1 was. Zowel RP als Niels zeggen (correct) dat het vijf niet kan zijn. RP in de biecht, Niels ten overstaan van iedereen. Iedereen moet nu weten, dat het drie of een is. Ze hebben de biecht van RP niet gehoord. Toch voert Jamie 5 in: "Ik weet het bijna zeker."

Niels draait zich om naar RP en wijst op Jamie: "Hij zegt 5".

Ik meen te horen, dat Sinan het bevestigt maar vind dit zelf onbegrijpelijk.

Je zou het zonder geluid moeten zien, de reactie van RP als Niels zegt: "Hij zegt 5."

Ik zie bij RP een mengeling van geloof en ergernis, in de trant van: "Dit slaat nergens op." Niels idem. Zo van... "Hoe kan hij nou 5 zeggen?"

Jamie en Jamie alleen maakt hier de fout. De info die RP en Niels geven zouden niet direct leiden tot een verkeerd getal. Wat ik echter niet begrijp is, dat hij precies een fout maakt die iedereen meteen kan zien en doorhebben. Er is veel informatie over wat Niels niet is. Toch neemt Jamie daar de gok? Waarom niet bij zijn eigen getal, waar de anderen veel minder over weten? Waarom net dat ene getal waarvan we nu vol in beeld zien, dat hij en ook echt hij alleen dat bedenkt en verkeerd doet? Het maximale wat Jamie bereikt, is dat Niels alleen nog twijfelt tussen hemzelf en RP. Als Jamie de Mol is en hij had echt goed nagedacht, had hij Niels gevolgd en 3 kunnen doen en dat zelfs kunnen verdedigen. Of voor zichzelf iets anders kunnen kiezen.

Diep in de Mereltunnel is dit een molstreek of een nepmolstreek van Jamie. Kan niet anders. Wie profiteert? Sinan? Die meegaat in iets wat hij nooit kan weten? Waarom zou hij dat doen? Merel? Die er bovenop staat en kan weten dat het in ieder geval geen 5 is?

Voer voor speculatie. Ik geloof niet dat RP of Niels hier een beslissende fout maakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2019, 18:44:00 »
Wie weet was Robert zijn nummer gewoon fout. Met de informatie die we hebben kunnen we helaas enkel speculeren.

Offline oppermolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #103 Gepost op: 5-02-2019, 18:44:16 »
Excuus, ik heb in een ander shot iets verkeerds opgevat, vergeet de foto's en mijn theorie, heb het bericht al verwijderd
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 18:47:10 door oppermolloot »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2019, 20:27:36 »
@Tarballs. Helemaal mee eens dat Jamie hier de fout maakt. Maar ik wil ter verdediging nog wel zeggen dat hij zowel de stokjes met 2 als met 4 kralen probeerde te onthouden. Zoals ik hierboven al heb gezegd strooide Rick Paul hier nog wat zand in de machine met zijn 2, 2, spijker 2 te oefenen alsof dat zijn stokje was.
Ook zegt Jamie: ik weet het bijna zeker. Dit zeggen mensen vaak als ze helemaal niet zeker van zichzelf zijn, is mijn ervaring.
Reden genoeg voor de anderen om nog even rustig alle opties na te gaan, met name Rick Paul (en Niels).

Als verzachtende omstandigheid hier ook nog even noemen dat de juiste code (1) en de door Jamie genoemde (5) heel erg veel op elkaar lijken. Allebei 2 kraaltjes, 2 knopjes, 1 of 2 spijkertjes en 1 of 2 drukkertjes. In dezelfde volgorde. Want ook de volgorde van de knopjes, spijkertjes en drukkertjes varieerde tussen de stokjes. Alleen de kralen zaten op dezelfde plek. Ik dan me deze vergissing dan wel voorstellen.

Bij mij geeft de doorslag dat Rick Paul wel tegensputtert, maar uiteindelijk Jamie toch de fout laat maken. Bovendien, als hij niet "per ongeluk" vóór de eerste koker een kleine misstap had gemaakt, had hij gewoon koker 1 kunnen controleren en was er niets aan de hand geweest. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij die eerste koker niet had kunnen checken. De  misstap was ruim daarvoor.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2019, 20:43:26 »
Citaat
Bij mij geeft de doorslag dat Rick Paul wel tegensputtert, maar uiteindelijk Jamie toch de fout laat maken. Bovendien, als hij niet "per ongeluk" vóór de eerste koker een kleine misstap had gemaakt, had hij gewoon koker 1 kunnen controleren en was er niets aan de hand geweest. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij die eerste koker niet had kunnen checken. De  misstap was ruim daarvoor.

Goed punt. Hij sputtert wel tegen, maar niet hardop.

Curieus is dat niemand in de groep bij "bijna zeker" op de rem trapt en informatie wil delen. Het komt allemaal aan op interpretatie. Iedereen had even stop kunnen zeggen.

RP zegt dat het 5 niet is, Niels zegt dat het 5 niet is. Jamie kiest 5. Niels zegt: hij kiest 5 en RP is verbaasd. Iedereen daar kon weten dat het alles behalve 5 was. Daarom vind ik Jamie ook twijfelachtig als Mol hier. 3 was minder verdacht, voor zichzelf de 5 nemen ook. Hij kon voor zichzelf 1 nemen. Hij was de enige die die had gevoeld en hij wist het.

Ik meen echt Sinan de 5 horen bevestigen en vind dat curieus. Maar ik wil er niet aan dat hij zo passief... En dan toch...  :-X

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2019, 22:00:40 »

Ik meen te horen, dat Sinan het bevestigt maar vind dit zelf onbegrijpelijk.

Je zou het zonder geluid moeten zien, de reactie van RP als Niels zegt: "Hij zegt 5."

Ik zie bij RP een mengeling van geloof en ergernis, in de trant van: "Dit slaat nergens op." Niels idem. Zo van... "Hoe kan hij nou 5 zeggen?"

Jamie en Jamie alleen maakt hier de fout. De info die RP en Niels geven zouden niet direct leiden tot een verkeerd getal. Wat ik echter niet begrijp is, dat hij precies een fout maakt die iedereen meteen kan zien en doorhebben. Er is veel informatie over wat Niels niet is. Toch neemt Jamie daar de gok? Waarom niet bij zijn eigen getal, waar de anderen veel minder over weten? Waarom net dat ene getal waarvan we nu vol in beeld zien, dat hij en ook echt hij alleen dat bedenkt en verkeerd doet? Het maximale wat Jamie bereikt, is dat Niels alleen nog twijfelt tussen hemzelf en RP. Als Jamie de Mol is en hij had echt goed nagedacht, had hij Niels gevolgd en 3 kunnen doen en dat zelfs kunnen verdedigen. Of voor zichzelf iets anders kunnen kiezen.

Voer voor speculatie. Ik geloof niet dat RP of Niels hier een beslissende fout maakt.

De reden dat Sinan het wellicht bevestigd is omdat Jamie meteen toen hij benede kwam dit al een aantal keer tegen sinan gezegd heeft. Niels is zeker 5. Dit doet hij ook bij Niels zelf als die benede is. Jij bent 5. RP is nu bij jouw koker. Ow doet ie wel snel.
Alles wat Jamie doet in deze opdracht is bewust de mensen benede manipuleren door hun te denken dat het 5 is en RP verdacht maken.

En daarnaast verspreekt hij zich weer mbt eventuele voorkennis dat de kokers gelijk hangen. Vind hem zeker enorm verdacht hier.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 22:02:56 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #107 Gepost op: 6-02-2019, 01:16:32 »
Mij viel net nog iets interessants op met die stokjes en voor het gemak zal ik de foto ervan hier weer even herhalen.
Het was al eerder opgevallen dat er 7 stokjes zijn voor 7 kandidaten, maar dat 2 stokjes gelijk zijn.
Laat dit gemeenschappelijk stokje, nou net het stokje (nummer 1) zijn dat Rick Paul zegt te voelen bij het oefenen (2, 2, spijkertje, 2), terwijl hij in werkelijkheid een ander stokje heeft. Zie de mindf*ck waar ik het in een eerdere post over had.
Het is toevallig ook het stokje waarvan hij zegt dat dit makkelijk is te herkennen omdat dit het enige is met 2 kraaltjes. Iemand, in dit geval Niels, zal dit stokje onmiddellijk pakken en dat komt goed uit. Rick Paul moet voorkomen dat hij dit gaat krijgen, want dan werkt de mindf*ck niet. Het lijkt wel of hierover héél goed is nagedacht van tevoren.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #108 Gepost op: 6-02-2019, 01:20:21 »
Rick paul gaat het stokje oefenen zodat hij als Niels is geweest en het niet lukt het nog kan vinden. Hij oefent hem dus voor Niels. Ze hebben meteen al besloten dat Niels die gaat nemen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #109 Gepost op: 6-02-2019, 06:09:26 »
7 kandidaten, 7 kokers, en maar 6 helmen  ???



En bij de Koffiepedia was er ook al geen pak voor Sinan. Helemaal niets. Sinan doet ook vrijwel niets. Vindt niets in de joker. Heeft niets met bondjes. Haalt vrijwel niets voor in de pot.

Moeten we hier "Niets is wat het lijkt" letterlijk gaan nemen?

« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 06:11:43 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #110 Gepost op: 6-02-2019, 08:02:37 »
 ::rofl::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #111 Gepost op: 6-02-2019, 11:39:17 »
En bij de Koffiepedia was er ook al geen pak voor Sinan. Helemaal niets. Sinan doet ook vrijwel niets. Vindt niets in de joker. Heeft niets met bondjes. Haalt vrijwel niets voor in de pot.

Moeten we hier "Niets is wat het lijkt" letterlijk gaan nemen?

Nou, hij doet volgende aflevering wel wat hoor ;)
Ze vouwen hem volgende week in een tuktuk (waarom denk ik nu ineens aan een BMW Isetta  ::))




Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #112 Gepost op: 6-02-2019, 11:45:30 »
Ben ik overigens de enige die bij stokje A/D (dus buis 1) de hele tijd aan een Pokemon achtig figuurtje moet denken? Alleen van Niels(on) kan ik een Pokemon verleden terugvinden... Maar goed, het is wel een hele long shot.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #113 Gepost op: 6-02-2019, 12:07:18 »
Ben ik overigens de enige die bij stokje A/D (dus buis 1) de hele tijd aan een Pokemon achtig figuurtje moet denken? Alleen van Niels(on) kan ik een Pokemon verleden terugvinden... Maar goed, het is wel een hele long shot.
Nou je het zegt. PokeMol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #114 Gepost op: 6-02-2019, 12:22:07 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #115 Gepost op: 6-02-2019, 12:34:19 »
En bij de Koffiepedia was er ook al geen pak voor Sinan. Helemaal niets. Sinan doet ook vrijwel niets. Vindt niets in de joker. Heeft niets met bondjes. Haalt vrijwel niets voor in de pot.

Moeten we hier "Niets is wat het lijkt" letterlijk gaan nemen?

Dit zou best kunnen!  ::rofl::

Online Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #116 Gepost op: 6-02-2019, 20:40:10 »
Ben ik overigens de enige die bij stokje A/D (dus buis 1) de hele tijd aan een Pokemon achtig figuurtje moet denken? Alleen van Niels(on) kan ik een Pokemon verleden terugvinden... Maar goed, het is wel een hele long shot.

Ik vind hem niet zo zeer lijken (ja ik kon het niet laten de sleutelhanger Pokémon te showen  ::tandpastasmiley::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2019, 22:32:18 »
Aha! Met Robert, Rick Paul en Jamie uit het spel, en Niels inactief, is het nu duidelijk dat de mol hier niet direct verantwoordelijk was voor de foute code.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 22:43:19 door annebeestje »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2019, 22:39:14 »
Niels heeft in geen enkele koker gekeken, dus hij kan er als mol een aandeel in hebben gehad door totaal niet te helpen. Mits Niels de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2019, 22:44:26 »
Niels inderdaad verdacht, maar even verdacht als Sinan nu. Beide hadden geen directe invloed.