Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 120672 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #220 Gepost op: 10-03-2019, 10:13:34 »
Precies. Het was moeilijk om de Mol te vinden op basis van Follow the Money. Al vanaf vroeg in de serie liep ik rond met een knagend gevoel in m'n achterhoofd dat Merel het 'moest' zijn op basis van gekke dingen als de laseropdracht waar iets niet klopte, de rare vrijstelling in aflevering 3, bepaalde acties maar puur naar de feiten en het geld kijkende was ze gewoon onverdacht. Dat nu blijkt en we hadden kunnen speculeren dat er achter de schermen gesjoemeld is, vind ik een 'flauwe' manier van molspeuren.
Dan doen we hier op dit forum veel aan flauw molspeuren. ::rofl::
Zo had men hier een fout vd montage fevonden waarin Merel in de laseropdracht gehurkt zat bij een bordje van iemand anders. Bovendien vond men de geldbedragen die anderen binnenharkten wel erg raar.
Ook kan ik me herinneren dat we Thomas hadden ontmaskerd in de duinenopdracht door te bekijken wat we niet te zien kregen.

Ik vond het zelf altijd teleurstellend om in afl 10 allemaal acties te zien die we al konden zien in de eerdere afleveringen. Dit betekent namelijk dat ze heel gemakkelijk zijn.


Rick, bedankt voor een fantastische serie en jouw betrokkenheid met de community! De vorige seizoenen zijn jullie goed omgegaan met de kritiek (ja, ook in afl 10) en dus heb ik er alle vertrouwen in dat de opdrachten volgend jaar beter zullen zijn, ::bravo::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #221 Gepost op: 10-03-2019, 10:31:07 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.
::hug:: Bedankt voor een leuk seizoen. Ik heb dit seizoen berichten gelezen dat het te obvious zou zijn als Merel de mol is en dat we te weinig te zien krijgen om er achter te kunnen komen. Volgens mij is het dus redelijk in balans en dat is het beste waar je op kan hopen.
Ik heb feedback (over opdrachten) die ik nog in het feedback topic zal plaatsen, maar overall vond ik het een prima seizoen.

Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #222 Gepost op: 10-03-2019, 10:40:43 »
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.
De finale was beter dan vorig jaar, ondanks gebrek aan aandacht voor de winnares.
Merel heeft uiteindelijk mooie acties laten zien, helaas kwamen ze niet zo goed uit de verf door de opdracht zelf of door andere kandidaten (of juist door andere kandidaten veroorzaakt). Merel heeft wel bewezen stalen zenuwen te hebben  ::ok::
Vond de groep over het algemeen wel leuk, sommigen kandidaten niet mijn smaak.
Bedankt Rick en crew voor altijd weer het laten zien wat voor een fantastisch land het is. Op naar seizoen 20  ::jaja::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #223 Gepost op: 10-03-2019, 10:49:38 »
Een moou seizoen met (voor mij in ieder geval ) een verrassende mol.

Een aantal punten die ik graag beantwoord had gezien:

- was Evelien ook afgevallen als haar joker geldig was?
- waarom gunde merel Niels een finale plek? ( Niet helemaal eerlijk als de mol iemand voortrekt toch?)
- wat betekende de volgorde rood en groene vlaggetjes bij de zipline opdracht? (Klopt de theorie dat sarah deze opdracht het slechtst had gemaakt?)
- bij opdracht 'optreden' werd getoond dat een buis in het gras werd gegooid. Dit werd als molaktie in beeld gebracht. Is dit echt door merel gedaan? Of is dit er extra ingemonteerd om ons op het verkeerde been te zetten.




Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #224 Gepost op: 10-03-2019, 11:32:47 »
Maar naar welk programma zit ik dan te kijken? Ik wil echt te veel mopperen, maar ik vind wel dat je iemand die (te) veel geld verdient af moet kunnen strepen. De informatie die we hebben is misschien onvolledig, maar het is wel de informatie waar we het mee moeten doen. Achter-de-schermen-molacties zijn absoluut prachtig, maar niet echt bruikbaar in de tienweekse speurtocht waar we hier allemaal zo'n fan van zijn ::jaja::
Eens! Het is echt niet zo dat FTM een vaste succesformule is om de mol te vinden, want de mol is idd niet altijd degene die het minste geld verdient. Maar je hoort er wel mensen mee te kunnen afstrepen die het meeste verdienen.

Ik heb dit seizoen berichten gelezen dat het te obvious zou zijn als Merel de mol is en dat we te weinig te zien krijgen om er achter te kunnen komen.
Maar ik denk dat je het hier over 2 verschillende dingen hebt. Als je blijkbaar de mol kan vinden door te zoeken naar de productieassistent, dan is het te obvious dat Merel het was. Als we puur kijken naar molacties, heb ik niet het idee dat we het hadden kunnen weten. En dat is nog nooit eerder zo geweest.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #225 Gepost op: 10-03-2019, 11:34:50 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.
Bedankt Rick! Het was een seizoen met een paar mooie uitschieters, zoals de executie op de daken en de watervalopdracht, en een paar tegenvallers die niet helemaal uit de verf kwamen. Merel was een prima mol, die er plezier in had. Ik hoop dat we nog meer van haar molacties gaan horen in de komende dagen.

Je hebt gelijk dat die-hard fans moeilijk tevreden te krijgen en houden zijn. Ik geloof dat we allemaal willen dat elk molseizoen je van je sokken blaast. Is natuurlijk leuk, maar de lat lijkt elk jaar hoger te liggen en we hebben (bijna) alles al een keer gezien. Voel je niet al te schuldig ::hug:: jullie steken er zoveel tijd en energie in, dan mogen we jullie toch op zijn minst bedanken.

Paar dingen misschien voor de volgende serie:
  • Mogen de opdrachten weer wat langer duren? Soms is het leuk als de kandidaten echt ergens de tijd voor krijgen om uit te puzzelen, of een lange tocht moeten volbrengen, en nu is het vaak haastwerk waarbij met beter denkwerk een heel ander resultaat was behaald.
  • Mag er iets meer geld worden verdiend? Ik mis een beetje de triomf als de pot eens goed gespekt wordt, ook als kijker op de bank. Mingeld is oké, zolang de kans erop maar niet groter is dan plusgeld.
  • Mag de finaleuitzending langer? Ik wil graag meer molacties en ook wat hints zien. Commentaar van het plein en van familie vind ik best prima, als er dan nog maar ruim tijd overblijft voor het bespreken van acties.
  • Mogen de kandidaten soms wat meer op het verkeerde been gezet worden? Bij de Vlaamse molseries zit er vaak nog een addertje onder het gras, en dat is altijd een plezier voor de kijker. Dus als je twists en turns maakt, graag ook voor de kandidaten!

Veel succes bij seizoen 20!
Tell me what your telescope says

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #226 Gepost op: 10-03-2019, 11:54:12 »
Dat is natuurlijk erg subjectief. Persoonlijk vond ik Merel vrij makkelijk te spotten. Niet op basis van hints of ftm. Gewoon op basis van afwijkend gedrag en rare moves die ze maakte die uit kandidaat oogpunt niet waren uit te leggen.

Dit is denk ik ook de enige methode.
Ik heb onlangs gepost dat Merel zeker een rol speelde en dat is achteraf  gewoon duidelijk. Ik streepte haar af omdat ik vond dat ze te goed acteerde ::rofl::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #227 Gepost op: 10-03-2019, 11:58:14 »
Paar dingen misschien voor de volgende serie:
  • Mogen de opdrachten weer wat langer duren? Soms is het leuk als de kandidaten echt ergens de tijd voor krijgen om uit te puzzelen, of een lange tocht moeten volbrengen, en nu is het vaak haastwerk waarbij met beter denkwerk een heel ander resultaat was behaald.
  • Mag er iets meer geld worden verdiend? Ik mis een beetje de triomf als de pot eens goed gespekt wordt, ook als kijker op de bank. Mingeld is oké, zolang de kans erop maar niet groter is dan plusgeld.
  • Mag de finaleuitzending langer? Ik wil graag meer molacties en ook wat hints zien. Commentaar van het plein en van familie vind ik best prima, als er dan nog maar ruim tijd overblijft voor het bespreken van acties.
  • Mogen de kandidaten soms wat meer op het verkeerde been gezet worden? Bij de Vlaamse molseries zit er vaak nog een addertje onder het gras, en dat is altijd een plezier voor de kijker. Dus als je twists en turns maakt, graag ook voor de kandidaten!

Misschien moeten deze punten er even bij in het feedback topic?
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

anoniem 30784

  • Gast
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #228 Gepost op: 10-03-2019, 11:59:05 »
Dit is denk ik ook de enige methode.
Ik heb onlangs gepost dat Merel zeker een rol speelde en dat is achteraf  gewoon duidelijk. Ik streepte haar af omdat ik vond dat ze te goed acteerde ::rofl::

Zo zie je maar weer dat puur op interpretaties van lichaamstaal afgaan geen waterdichte methode is om de mol te vinden.  :P Vond ik overigens aan het begin ook, maar ze had ook wel haar momentjes waarop haar acteerwerk niet zo goed was verder.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #229 Gepost op: 10-03-2019, 12:07:28 »
Bedankt Rick! Het was een seizoen met een paar mooie uitschieters, zoals de executie op de daken en de watervalopdracht, en een paar tegenvallers die niet helemaal uit de verf kwamen. Merel was een prima mol, die er plezier in had. Ik hoop dat we nog meer van haar molacties gaan horen in de komende dagen.

Je hebt gelijk dat die-hard fans moeilijk tevreden te krijgen en houden zijn. Ik geloof dat we allemaal willen dat elk molseizoen je van je sokken blaast. Is natuurlijk leuk, maar de lat lijkt elk jaar hoger te liggen en we hebben (bijna) alles al een keer gezien. Voel je niet al te schuldig ::hug:: jullie steken er zoveel tijd en energie in, dan mogen we jullie toch op zijn minst bedanken.

Paar dingen misschien voor de volgende serie:
  • Mogen de opdrachten weer wat langer duren? Soms is het leuk als de kandidaten echt ergens de tijd voor krijgen om uit te puzzelen, of een lange tocht moeten volbrengen, en nu is het vaak haastwerk waarbij met beter denkwerk een heel ander resultaat was behaald.
  • Mag er iets meer geld worden verdiend? Ik mis een beetje de triomf als de pot eens goed gespekt wordt, ook als kijker op de bank. Mingeld is oké, zolang de kans erop maar niet groter is dan plusgeld.
  • Mag de finaleuitzending langer? Ik wil graag meer molacties en ook wat hints zien. Commentaar van het plein en van familie vind ik best prima, als er dan nog maar ruim tijd overblijft voor het bespreken van acties.
  • Mogen de kandidaten soms wat meer op het verkeerde been gezet worden? Bij de Vlaamse molseries zit er vaak nog een addertje onder het gras, en dat is altijd een plezier voor de kijker. Dus als je twists en turns maakt, graag ook voor de kandidaten!

Veel succes bij seizoen 20!

Ik vind dat je hier hele goede punten aanhaalt en ze op een constructieve manier brengt. Is het een idee om ideeën voor verbeteringen te verzamelen bij 1 persoon en dat deze ze (na een schifting van goede en minder goede punten) vervolgens post? Ik denk namelijk dat zo’n feedbacktopic te rommelig, onoverzichtelijk wordt. Als we alles in 1 bericht plaatsen is het voor de productie makkelijk en niet tijdrovend om te lezen.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 12:09:27 door Mollenmania »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #230 Gepost op: 10-03-2019, 12:08:22 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

(deze heb ik ook per ongeluk in de pool gepost. oops. mol actie).

Bedankt Rick, te gek dat jullie meelezen. Bedankt ook voor dit toffe programma. Ja sommige seizoenen liggen sommigen hier meer dan anderen. Een groot verzoek; is het alsjeblieft mogelijk om in de toekomst meerlagige opdrachten te bedenken? Ik wil de mol op Vier er niet steeds bijtrekken (en ons eigen WIDM seizoen 19 was echt top!) maar daar hebben ze echt zenuwslopende opdrachten soms, altijd interessant op meer vlakken dan één oppervlakkige laag. Waardoor je op verschillende manieren kunt kijken en zoeken en waardoor de kandidaten ook écht getest worden in zowel taktisch als strategisch als moreel soms zelfs opzicht. Dit kunnen technisch heel eenvoudige opdrachten zijn soms. Dat zal echt meer spanning brengen want ik vond deze groep kandidaten ook echt geweldig leuk dit jaar. Maar de opdrachten waren vaak te vlak.

En dan nog een (haha sorry); wanneer het nadrukkelijk uit de wind houden van de mol ophoudt en echt van iedereen verdachte dingen getoond worden, zal de jacht ook spannender worden! Nu kijken we wie er het meeest uit de wind wordt gehouden en wie op de strategische posities stond.

Kijk uit naar seizoen 20!

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #231 Gepost op: 10-03-2019, 12:42:31 »
Beetje jammer dit. En ook een beetje jammer dat Rick tot het einde toe bleef volhouden dat de leader puzzel nog niet was opgelost. Dat hadden we hier toch wel zo'n beetje uitgevogeld. IV of VI, er zijn zoveel lijstjes met alle kandidaten op een rij, dat is niet sluitend te krijgen op een specifieke kandidaat.

Verder heb ik weer ontzettend genoten van dit seizoen, van het uitpluizen van de opdrachten, van iedereen op dit forum en van de finale. Op naar De Mol..

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #232 Gepost op: 10-03-2019, 13:16:08 »
En ook een beetje jammer dat Rick tot het einde toe bleef volhouden dat de leader puzzel nog niet was opgelost. Dat hadden we hier toch wel zo'n beetje uitgevogeld. IV of VI, er zijn zoveel lijstjes met alle kandidaten op een rij, dat is niet sluitend te krijgen op een specifieke kandidaat.
Maar ik denk niet dat Rick letterlijk elk bericht op het forum leest. Stel dat hij zijn informatie haalt uit het theorieënoverzicht, dan is het logisch dat hij dacht dat het niet ontdekt was, want daar heb ik deze hint niet in opgenomen ::schaam::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #233 Gepost op: 10-03-2019, 13:27:29 »
Ik heb net de finale teruggekeken.
3 finalisten, 1 mol, 1 verliezer en een winnares die we bijna niet te zien krijgen en ook amper horen praten!

Heb ik iets gemist?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #234 Gepost op: 10-03-2019, 13:56:08 »
Ik vond het een leuke laatste aflevering, met genoeg acties (al dan niet verrassend) van mol Merel. Meer dan we de vorige jaren te zien hebben gekregen in ieder geval!

daarnaast was het gewoon een goed seizoen met een bovengemiddeld goede mol! In een fantastisch land...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #235 Gepost op: 10-03-2019, 14:11:50 »
Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad.  Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.

 ::bravo:: Dank Rick!

Kijken naar WIDM -naar de finale- is een feestje. Wij molloten vinden soms dat de slingers ergens anders moeten hangen en sommigen staat de kleur van de slingers niet aan, maar het blijft een feest. Dank daarvoor.
Ik ken geen regisseur van een zeer succesvol NPO TV programma met 3,5mln kijkers dat zo openstaat voor kritiek en feedback... Hulde. Hopelijk heb je nog zin om in het feedback topic te kijken ;D en neem je het beste ter harte...

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #236 Gepost op: 10-03-2019, 14:40:45 »
::bravo:: Dank Rick!

Kijken naar WIDM -naar de finale- is een feestje. Wij molloten vinden soms dat de slingers ergens anders moeten hangen en sommigen staat de kleur van de slingers niet aan, maar het blijft een feest. Dank daarvoor.
Ik ken geen regisseur van een zeer succesvol NPO TV programma met 3,5mln kijkers dat zo openstaat voor kritiek en feedback... Hulde. Hopelijk heb je nog zin om in het feedback topic te kijken ;D en neem je het beste ter harte...

Goed verwoord, hier sluit ik me graag bij aan
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #237 Gepost op: 10-03-2019, 15:07:22 »
Ik vond het een mooie slotaflevering! Als 'gewone' kijker thuis ben ik nog steeds geen fan van het hele Vondel CS-feestje, maar ik vond het minder storend dan in vorige seizoenen. Rik had er lekker de vaart in, waardoor alle kandidaten op een leuke manier aan het woord konden komen. Er was veel ruimte voor mol Merel, die er overduidelijk veel plezier in had gehad dat ze de mol was! Erg leuk om te zien, ook mooi dat die blokken uiteindelijk het portret van Merel vormden!

Deze finale sluit voor mij het seizoen op een mooie manier af. En wat een fantastische groep deelnemers was het bij elkaar, ook gisteravond weer. Ik heb genoten!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #238 Gepost op: 10-03-2019, 15:25:38 »
Ik heb net de finale teruggekeken.
3 finalisten, 1 mol, 1 verliezer en een winnares die we bijna niet te zien krijgen en ook amper horen praten!

Heb ik iets gemist?
Misschien wilde men Sarah niet te veel in het voetlicht zetten omdat Sarah in de afleveringen al behoorlijk voor het voetlicht is gebracht. Maar iets meer had ze wel mogen vertellen vind ik. Het leek alsof ze een spreekverbod had.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 15:30:31 door Run »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #239 Gepost op: 10-03-2019, 15:50:28 »
Ik vind dat je hier hele goede punten aanhaalt en ze op een constructieve manier brengt. Is het een idee om ideeën voor verbeteringen te verzamelen bij 1 persoon en dat deze ze (na een schifting van goede en minder goede punten) vervolgens post? Ik denk namelijk dat zo’n feedbacktopic te rommelig, onoverzichtelijk wordt. Als we alles in 1 bericht plaatsen is het voor de productie makkelijk en niet tijdrovend om te lezen.
Wie bepaalt welke punten slecht zijn, en op basis van welke criteria?