'Minstens 3 jaar wachten op film 'The Hobbit''geplaatst: 13/3/2005
'Lord of the Rings'-regisseur Peter Jackson zegt dat het nog wel drie jaar kan duren voordat hij begint met het verfilmen van 'The Hobbit'. 'The Lord of the Rings' was het vervolg van auteur J.R.R. Tolkien op 'The Hobbit'. Sinds Jackson's grote succes met de verfilming van de drie 'Rings'-delen, kunnen de fans niet wachten totdat hij 'The Hobbit' aanpakt. Ze moeten nog even geduld hebben. "Drie of vier jaar is volgens mij wel aannemelijk", zegt Jackson. De filmrechten van het boek liggen verdeeld tussen New Line, die de 'Rings'-films maakten en MGM. En de overname van MGM door Sony maakt het er volgens Jackson niet makkelijker op. "Ik denk eerst dat vele advocaten bij elkaar in een kamer tot een deal moten komen, wil het project van de grond komen." Jackson was zaterdag in het Australische Sydney, om de opening bij te wonen van een 'Lord of the Rings'-tentoonstelling in het Powerhouse Museum. Zaterdagavond beantwoordde de filmmaker vragen van fans over zijn films in het State Theatre in Sydney. Voor het eerst liet Jackson aan een gewoon publiek de zogenaamde 'blooper reel' zien, waarop te zien is hoe vaak de acteurs op de 'Rings'-set in de fout gingen. Jackson is momenteel bezig met zijn remake van de klassieker 'King Kong', over de reuzengorilla in New York. Deze film komt eind van dit jaar uit.
'Robots' nemen de macht over in Amerikaanse bioscopengeplaatst: 14/3/2005
De nieuwe computeranimatiefilm 'Robots' is de grote winnaar van dit bioscoopweekeinde in Amerika geworden. De tweede film van de makers van 'Ice Age' was in zijn debuut goed voor een recette van 36,5 miljoen dollar (27,2 miljoen euro). De film speelt zich af in een robotwereld en gaat over een ambitieuze uitvindersrobot die naar de grote stad gaat om daar zijn geluk te beproeven. De stemmen zijn onder meer van Ewan McGregor, Robin Williams en Halle Berry. De nieuwe thriller van Bruce Willis 'Hostage' kwam binnen op de vierde plaats van de Amerikaanse box office. De film behaalde een recette van 9,8 miljoen dollar (7,3 miljoen euro). In de film, die Willis terugbrengt naar het voor hem bekende actiegenre, raakt hij onvrijwillig betrokken bij een gijzeling. Mel Gibson's grote hit van vorig jaar 'The Passion of the Christ' kwam dit weekeinde in een aangepaste versie opnieuw in de roulatie in 957 Amerikaanse bioscopen. De iets minder gewelddadige versie eindigde op een negentiende positie, met 239,850 duizend dollar (178,779 euro). De komedie 'The Pacifier', met Vin Diesel, hield in zijn tweede weekeinde goed stand op de tweede plaats. De film heeft in tien dagen een totaalopbrengst van 54,4 miljoen dollar (40,6 miljoen euro). De John Travolta-film 'Be Cool' zakte van de tweede naar de derde plek in Amerika. Vanaf vrijdag gaat het langverwachte horrorvervolg 'The Ring Two' in de VS in première. 'Robots' draait in Nederland vanaf 24 maart in de bioscopen. 'Hostage' gaat op 12 mei in Nederland in première. De oorspronkelijke versie van 'The Passion of the Christ' keert in Nederland vanaf volgende week terug in de bioscopen.
Tarantino stopt over 15 jaar met films makengeplaatst: 14/3/2005
De Amerikaanse regisseur Quentin Tarantino wil over vijftien jaar stoppen met films maken en zijn eigen bioscoop gaan runnen. Dat heeft hij zondagavond in Londen gezegd tijdens de uitreiking van de Empire Awards. De 'Pulp fiction'-regisseur werd geëerd als 'Film Icon of the Decade'. Meer dan twaalfduizend lezers van het Britse filmblad Empire kozen Tarantino als het filmicoon van de afgelopen tien jaar. De 41-jarige Tarantino zei in zijn speech in 2020 te willen stoppen met regisseren. "Ik hoop dat ik jullie Britten nog minstens vijftien jaar lang films kan geven. Ik word niet zo'n oude vent die maar films blijft uitbrengen." Tarantino gaf aan zijn eigen bioscoop te willen hebben in een klein stadje ergens in Amerika. "Ik word de oude gekke filmman. En ik heb al zoveel geld verdiend, dat niemand hoeft te komen. Ik heb dan gewoon iets te doen." De geruchten gingen dat de regisseur zijn tanden zou zetten in het laatste deel van de horrorreeks 'Friday the 13th'. "Dat was een leugen. Ik wil zeker een horrorfilm maken, maar niet een zoveelste ' Friday the 13th'-film." Tarantino kondigde het begin aan van zijn droomfilm 'Inglorious Bastards', over de Tweede Wereldoorlog. Mogelijk spelen hijzelf, John Travolta, Bruce Willis en Sylvester Stallone de hoofdrollen.