Auteur Topic: Efteling 23 augustus 2003, het was leuk!!!  (gelezen 58099 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Efteling 23 augustus 2003, wie gaat er mee?
« Reactie #140 Gepost op: 8-08-2003, 15:23:21 »
Annuh, hoeveel pins heb je? En wat heb je nog meer van de Efteling?

Pro. Iceal Opaker, als je in het Foto-topic even een foto van jezelf zet, dan
 weten we hoe je eruit ziet en kunnen we je makkelijk herkennen in de Efteling. :)
« Laatst bewerkt op: 8-08-2003, 15:33:34 door Malcolm »

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 8-08-2003, 15:35:52 »
Ik heb een fotolijstje van Pardoes, een Pardoespop, het Efteling spring en spaarspel (vorig jaar bij de AH), een keycord, Pardoessloffen (met belletjes :D ), een petje, een boek (kroniek van een sprookje), twee cd's (1 met allerlei Eftelingliedjes en een van de Sprookjesshow van 1999), een wekker en 13 pins :)

EDIT: vergeet ik toch zomaar m'n beeldjes die ik vorig jaar kreeg bij het boodschappen doen!

EDIT: verderop staan m'n pins :)
« Laatst bewerkt op: 11-08-2003, 21:31:54 door Annuh »

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 8-08-2003, 16:51:21 »
vergeet ik toch zomaar m'n beeldjes die ik vorig jaar kreeg bij het boodschappen doen!

Die heb ik ook! een pardoes en een pardijntje
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 9-08-2003, 20:14:43 »
Komende week bij de AH: kortingsactie voor de efteling! Hihi, leuk voor jullie, ook leuk voor mij, want ik ga een paar dagen voor jullie óók naar de Efteling (met wat vrienden en vriendinnen). Ik heb alleen geen geld om 2 dagen binnen 1 week naar hetzelfde park te gaan.

Ik ben er trouwens al weer 8 jaar ( :o wat vliegt de tijd!) er niet geweest. Wat is er naast de Python een beetje spannende atractie? Waar moet ik absoluut in. Er schijnt een of andere atractie te zijn, waar je op een bank gaat zitten en dan gaat de kamer waar in je je bevind draaien, maar het lijkt of jezelf over de kop gaat, terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe heet die atractie? Daar wil ik wel in.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 9-08-2003, 20:27:36 »
Komende week bij de AH: kortingsactie voor de efteling! Hihi, leuk voor jullie, ook leuk voor mij, want ik ga een paar dagen voor jullie óók naar de Efteling (met wat vrienden en vriendinnen). Ik heb alleen geen geld om 2 dagen binnen 1 week naar hetzelfde park te gaan.

Ik ben er trouwens al weer 8 jaar ( :o wat vliegt de tijd!) er niet geweest. Wat is er naast de Python een beetje spannende atractie? Waar moet ik absoluut in. Er schijnt een of andere atractie te zijn, waar je op een bank gaat zitten en dan gaat de kamer waar in je je bevind draaien, maar het lijkt of jezelf over de kop gaat, terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe heet die atractie? Daar wil ik wel in.

Die bank... Dat is in een huis wat Villa Volta heet, het is een vervloekt huis. Verder is Vogelrok een aanrader, maar vooral Droomvlucht!!! Daar moet je 's ochtends naartoe gaan, dan is het het rustigst. 's Middags wil iedereen daar namelijk in. De Wervelende EftelingShow is ook een goeie aanrader... wel meedoen he! De Sprookjesbosshow is ook heel leuk, kan je meteen sprookjesvriendje worden ;) .
Droomvlucht is ook nog nieuw in die acht jaar, een 3D-show van het WNF.

Mocht je meer willen weten, vraag maar ;)

Wat is dat eigenlijk voor actie bij de AH? Ik heb de Deze Week niet echt goed gelezen daarstraks (zeg maar niet...)
« Laatst bewerkt op: 9-08-2003, 20:36:56 door Annuh »

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #145 Gepost op: 9-08-2003, 21:40:55 »
Ik ga mee!!

als ik  geld heb....  :-[ :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #146 Gepost op: 9-08-2003, 22:02:15 »
Zoek een bijb**ntje, of ben je daar te jong voor? Oh ja, als jij zou gaan werken, zou dat zelfs strafbaar zijn. Zelfs een krantenwijk mag eigenlijk nog niet. Folders wel! Ik zoek nog iemand voor een wijkblaadje. Twee keer bezorgen, en je kunt naar de Efteling. Moet je wel eerst naar Maastricht komen. :-X :-X

Drie praktische vragen:

1. Wat houdt die kortingsaktie bij Albert Heyn precies in? Er zijn zoveel mogelijkheden om korting te krijgen, dat je door de bomen het (sprookjes-)bos niet meer ziet. Ik kan bijvoorbeeld via de krant ook korting krijgen ZONDER aan allerlei voorwaarden te moeten voldoen.

2. Sommigen hebben op zaterdag 23 augustus al een kaartje, anderen misschien niet. Dat kan lastig zijn als we geen tijd hebben afgesproken. De oplossing van Annuh (de bank.....) zou dan een mogelijkheid kunnen zijn.

3. Niet iedereen heeft evenveel geld te besteden. Hoe lossen we het eet-/drinkprobleem op? We kunnen moeilijk de groep gaan splitsen tussen mensen met geld en mensen ZONDER geld, ik vind dat een beetje lullig voor degenen die dit dus van hun zakgeld moeten bekostigen. Ik stel voor gewoon zoveel mogelijk van thuis me te nemen, zodat de dag (afgezien van de toch wel forse entree) niet teveel extra hoeft te kosten.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2003, 11:57:02 door bodejosm43 »

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 10-08-2003, 12:02:36 »
Drie praktische vragen:

1. Wat houdt die kortingsaktie bij Albert Heyn precies in? Er zijn zoveel mogelijkheden om korting te krijgen, dat je door de bomen het (sprookjes-)bos niet meer ziet. Ik kan bijvoorbeeld via de krant ook korting krijgen ZONDER aan allerlei voorwaarden te moeten voldoen.

2. Sommigen hebben op zaterdag 23 augustus al een kaartje, anderen misschien niet. Dat kan lastig zijn als we geen tijd hebben afgesproken. De oplossing van Annuh (de bank.....) zou dan een mogelijkheid kunnen zijn.

3. Niet iedereen heeft evenveel geld te besteden. Hoe lossen we het eet-/drinkprobleem op? We kunnen moeilijk de groep gaan splitsen tussen mensen met geld en mensen ZONDER geld, ik vind dat een beetje lullig voor degenen die dit dus van hun zakgeld moeten bekostigen. Ik stel voor gewoon zoveel mogelijk van thuis me te nemen, zodat de dag (afgezien van de toch wel forse entree) niet teveel extra hoeft te kosten.

1. Geen idee, dat vroeg ik me ook af... Ik hoop dat Daisy daar snel een antwoord op kan geven.

2. Het park gaat om 10 uur open en is tot 24.00u open. Willen wij een hele dag doorbrengen in de Efteling? Op zulke dagen (de zaterdagen) is het 's ochtends en het begin van de middag het rustigst, 's avonds rond 18.00u wordt het pas kei druk. Ik neem aan dat wij veel attracties en shows willen zien? Dan is het slim om bijvoorbeeld om half 11 af te spreken bij DE bank.

3. Het slimste is om zo veel mogelijk broodjes/snoepwerk/drinken van thuis mee te nemen. En dan drinken in flesjes, niet in pakjes. Voor drinken in het park betaal je toch al gauw 2,50 euro voor een flesje van een halve liter (als het niet meer is). Naar de wc gaan en je flesje vullen met water uit de kraan is een veel betere oplossing. Frietjes zijn op zich niet zo heel duur in het park, mochten er mensen problemen hebben met frietjes, hebben we altijd nog de poffertjeskraam waar een portie ongeveer €5,- kost, maar ik kan daarna geen poffertje meer zien (dus het vult wel!). En natuurlijk kan je zoveel/zo weinig geld uitgeven als je zelf wilt, souvenirwinkeltjes genoeg zou ik zo zeggen!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 10-08-2003, 12:07:19 »
Iets met Cola, week 33 met flessen, week 34 met blikjes. Je moet er zoveel van kopen, en dan krijg je geloof ik het 2e kaartje voor de halve prijs. Ik weet het ook niet meer precies (ik drink geen cola, dus ik heb het maar ff vluchtig doorgelezen), maar ik moet morgen toch werken, en volgens mij komt morgen ook de 'Deze Week' weer binnen (het boekje met kortingsartikelen).

Morgen weet ik het zeker :)

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 10-08-2003, 12:08:13 »
Ik heb de Alledag al gevonden en daar staat het in... ik ben nu aan het inscannen en laat het zo zien.

EDIT: hier issie
« Laatst bewerkt op: 10-08-2003, 12:14:02 door Annuh »

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 10-08-2003, 12:49:17 »
Cool dat je em ff hebt ingescand Annuh!
Zou een kaartje nou 18 euro (22 - 4), of 20 euro (24 - 4) kosten?

DE bank is toch die heel grote bank bij het Huis van de 5 zintuigen (kassa's etc.)?
« Laatst bewerkt op: 10-08-2003, 12:49:49 door Malcolm »

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 10-08-2003, 12:52:06 »
Het is €22 - €4 = €18,- want je koopt je kaartje bij de AH en daar is hij sowieso 'maar' €22,-.

DE bank is inderdaad de grote bank (die je niet kan missen) nadat je door het Huis van de 5 Zintuigen bent gelopen. Sinds kort moet je trouwens een omweggetje maken, je laat je kaartje controleren en je moet of langs het theater, of door het winkeltje. Het makkelijkst is door het winkeltje, dan zie je DE bank al liggen, als je via het theater gaat, kan je ook nog een andere kant op en misschien verdwaal je dan ;) .

Ow... nog een geldbesparende actie: je hoeft geen plattegrond te kopen, ik ben erbij ;)

EDIT: Malcolm, bedankt voor het bijhouden van het lijstje! Ik wilde het net gaan bijwerken en toen zag ik dat jij dat al had gedaan, inclusief afspreekplaats!  :-*
« Laatst bewerkt op: 10-08-2003, 14:07:51 door Annuh »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #152 Gepost op: 10-08-2003, 19:47:00 »
Ik krijg het kaartje dus bij Dagblad de Limburger, voor € 18,50. Voor die halve euro ga ik niet moeilijk doen, het scheelt tenslotte ook al erg veel wachttijd, en ik hoef me niet in de onkosten te steken voor merken die ik eigenlijk nooit koop. Toevallig stond gisteren een kortingsbon in de krant. Die heb ik dus keurig (langs de lijntjes nog wel) uitgeknipt.

Ik zie wel wat ik aan digitaal spul meeneem, ik zou het te gek vinden om bijvoorbeeld in , of vanuit de Python leuke video-opnames te maken, maar weet niet of de beelden optimaal zullen zijn. Bang ben ik in geen geval in dat soort attracties. Tenminste: als de schroeven vast zitten. In 1992 is het me eens overkomen, dat de rit na mij moest worden uitgesteld omdat het veiligheidssysteem aangaf dat enkele borgpennen het dreigden te begeven. Na vervanging was alles in orde, en kon de tweede rit (na een kwartier vertraging) plaatsvinden. Beter teveel voorzorgsmaatregelen, dan 1 keer zoiets vergeten. Niemand had er overigens problemen mee.

Nu ik de foto van DE bank heb gezien, zeg ik: nee, DIE kun je niet missen. Zie je hem over het hoofd, dan breng maar een bliksembezoek aan een oogarts, want dan is er waarschijnlijk iets niet goed met je ogen.
« Laatst bewerkt op: 10-08-2003, 19:50:46 door bodejosm43 »

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 11-08-2003, 20:55:08 »
Hier mijn nieuwe verzameling pins. Langnek ontbreekt, omdat die vandaag kapot ging en ik wel een nieuwe pin kreeg, maar geen Langnek, want die hadden ze niet meer. Ook ontbreken van de nieuwe serie nog Vliegende Fakir, Reus en Moeder Geit. Die ruil ik op 23 augustus wel ;) .

Uitleg:
1. Klein Duimpje (nieuwe serie, sinds 1,5 week uit geloof ik)
2. Draak
3. Het smidje (komt van het smidje op het Anton Pieckplein, voor een euro krijg je een pin)
4. Paddestoelen (nieuwe serie)
5. Lente-Efteling-pin (speciale seizoenspin)
6. Sterren Stralen-pin (speciale pin)
7. Accordeonspelers-pin (smidje A-P-plein)
8. Vrolijke Kabouter
9. Zeven Mijls Zomer-pin (speciale pin voor deze zomer, slechts 1000 exemplaren. Hij was wel duur, maar hij heeft ook lichtjes!!)
10. Geitje
11. Ganzenhoedster (smidje A-P-plein)
12. Ezeltje Strekje
13. De mooiste momenten beleef je weer in de Efteling (speciale pin)
14. Pardoes-pin uit 2001 (speciale pin, ook niet zo heel veel van verschenen geloof ik)
15. Bremer Stadsmuziekanten (smidje A-P-plein)
16. Boze Heks (nieuwe serie)
17. Roodkapje
18. Grote boze wolf
« Laatst bewerkt op: 11-08-2003, 21:33:32 door Annuh »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 11-08-2003, 22:40:28 »
Wat leuk dat jij ook zo'n Eftelingverzamelaar bent Annuh! Ik zelf heb door de jaren heen ook al heel wat Eftelingspulletjes verzamelt (Boek 'Efteling, Kroniek van een sprookje', Pardoesknuffel, sleutelhangers, fotoboekjes van bijna alle afgelopen 20 jaren, Efteling-CD, munten van Ezeltje Strekje  ;D en nog 'n aantal andere dingen die ik nu vergeet). Ook heb ik 'n aantal pins, maar ik moet zo te zien hoognodig weer terug naar de Efteling om er nog meer te krijgen. (ik kan helaas niet mee 23 augustus) Toen ik er voor 't laatst was (in mei) waren er nog maar 5 verschillende te krijgen, maar aan jouw verzameling te zien zijn er nu veel meer.  :)

Nog 'n vraagje waar jij misschien antwoord op kan geven Annuh: komen er ook weer pins bij de AH? Daar heb ik er ook 2 keer 'n gratis gekregen van de eerste serie en hoopte eigenlijk dat er nog meer zouden komen.  :-\

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 11-08-2003, 22:48:50 »
Voor zover ik weet komen er bij de AH voorlopig geen nieuwe pins. Er zijn nu drie echte series die je kan sparen (daarnaast nog vele losse pins), namelijk: 1e sprookjesbosserie, 2e sprookjesbosserie en die van het Smidje van het A-P-plein. En gaaf dat jij ook zo'n verzamelaar bent! Die muntjes van de Efteling heb ik inderdaad ook, alleen jammer dat ze sinds 2001 geen jaartal meer erop zetten! Ik haal wel trouw ieder jaar nog een paar muntjes.

ps... pin ruilen ;) ?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 11-08-2003, 23:20:01 »
Voor zover ik weet komen er bij de AH voorlopig geen nieuwe pins.

Oh das jammer. Geeft me wel weer 'n reden om 'n keertje extra naar de Efteling te gaan!  ;)

Citaat
Die muntjes van de Efteling heb ik inderdaad ook, alleen jammer dat ze sinds 2001 geen jaartal meer erop zetten!

Vind ik ook erg jammer ja. Misschien moeten we 'ns 'n boze brief naar de Efteling sturen om er voor te zorgen dat ze vanaf volgend jaar er weer jaartallen op gaan plaatsen.  ;D

Citaat
ps... pin ruilen ;) ?

Ik heb er helaas nog maar 'n paar en dus nog lang niet genoeg om te kunnen ruilen.  :-\ Maar misschien dat daar verandering in komt na m'n volgende bezoekje aan de Efteling.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 11-08-2003, 23:23:10 »
Oh das jammer. Geeft me wel weer 'n reden om 'n keertje extra naar de Efteling te gaan!  ;)

Moet je zorgen dat je de 23ste mee kan ;) .

Vind ik ook erg jammer ja. Misschien moeten we 'ns 'n boze brief naar de Efteling sturen om er voor te zorgen dat ze vanaf volgend jaar er weer jaartallen op gaan plaatsen.  ;D

Als we dat allebei een brief schrijven zijn het er al twee... misschien helpt dat!

Ik heb er helaas nog maar 'n paar en dus nog lang niet genoeg om te kunnen ruilen.  :-\ Maar misschien dat daar verandering in komt na m'n volgende bezoekje aan de Efteling.

Zeker!

EDIT: typtyptyp

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 12-08-2003, 19:00:19 »
Ik heb mijn kaartje al gekocht. :D  8)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #159 Gepost op: 12-08-2003, 19:06:25 »
Voor de mensen met een goede scanner: kopiëren die handel!!!!!!

Zet je er voor het gemak ook de achterkant bij, Malcolm? Geen hond die het ziet.......... ;D ;D

Oeps: streepjescode......foutje, niet gezien..........