Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld  (gelezen 29555 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #100 Gepost op: 24-09-2020, 19:08:06 »
Hoeft echter niet te betekenen dat één van hen de MOL is. De MOL kan afwachten wat anderen doen, als er genoeg fout staan, kan de MOL op de juiste plaats gaan staan en daardoor eventuele verdenking afwenden.
Kijk ook eens naar Peggy die achteraan staat. Misschien staat zij af te wachten wat er gebeurt? Als zij de MOL is is dit een slimme zet van haar om haar eigen plek op te eisen.

Dat zou kunnen, maar dan neemt de mol wel een risico. Want als alle andere negen kandidaten goed gaan staan, dan blijft er maar één plek over voor de mol: namelijk de goede. Dan is de opdracht geslaagd en 1.000 euro in de pot.

Daarom denk ik dat de mol zo snel mogelijk fout gaat staan, waardoor minimaal één andere kandidaat ook fout staat.

Het is meer iets voor een fanatieke kandidaat om af te wachten, en kijken wat de anderen doen. Om zo de mol te vinden.
Het valt daarbij trouwens op dat Peggy, Jeroen en Ellie zo'n beetje op de tweede rij staan en de mogelijkheid bieden dat anderen voor hun neus gaan staan.
Alleen Ron gaat op de eerste rij fout staan en blokkeert deze positie.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #101 Gepost op: 25-09-2020, 09:34:23 »
Patrick gaf trouwens in een latere biecht aan dat hij prima wist welke uitspraak van hem was.
My fall will be for you

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #102 Gepost op: 25-09-2020, 20:36:50 »
Ik vind het gebruik van spiegels toch interessant, het was niet per se nodig voor de opdracht om spiegels te gebruiken. Ik bedacht me nog dat Jan zichzelf in de spiegel zag met de laatste opdracht in zijn seizoen. Ron komt uit dat seizoen en de spiegels zijn dus misschien een terugverwijzing naar de mol uit zijn seizoen, omdat Ron dit keer de mol is.

De afl heet renaissance ... deze opdracht was letterlijk een wedergeboorte opdracht uit t seizoen van Ellie waar ze ook letterlijk op zoek moesten gaan naar zichzelf en ook zichzelf op volgorde moesten zetten voor n foto
(Die opdracht heette trouwens letterlijk: op zoek naar jezelf)

Dat met de tekst van Ellie: ik zie mss meteen in je ogen wie je bent

Hoi mol Ellie! 🙋🏼‍♀️

Edit: Bedenk me nu opeens dat dat ook letterlijk de tekst was in spiegelbeeld op die borden langs de weg: ga op zoek naar jezelf.
Precies dus hoe die opdracht heette uit 2016
« Laatst bewerkt op: 25-09-2020, 20:44:15 door FS »

Offline RaSa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #103 Gepost op: 28-09-2020, 01:10:52 »
Hoi allemaal,

Nieuw hier en omdat ik het niet direct verkeerd wil doen plaats ik het onder spoiler tags. Maar het verbaasd me dat ik deze nog niet voorbij heb zien komen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #104 Gepost op: 13-10-2020, 17:15:08 »
Ik keek net deze opdracht terug en er viel me iets op (en ik heb nu niet alles teruggelezen, maar kan me niet herinneren dit enkele weken geleden al ergens gelezen te hebben). In de opdracht worden quotes gebruikt uit een brief die de kandidaten naar de mol schreven, blijkbaar deden ze dat allemaal voordat het seizoen begon.

Ik heb de quotes van de vier overgebleven kandidaten uitgeschreven en tussen aanhalingstekens wat op de spiegel staat:

Tygo
Hee Mol, “Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan…” Maar ik weet inmiddels ook dat de jacht op de mol de mooiste reis is die ik ooit, ooit heb gemaakt. Ik kan je één tip geven: Pas op! Ik zal de hele tijd naar je kijken om je te observeren.

Jeroen
Lieve mol, enorm veel bewondering heb ik voor je, om uitgerekend dit seizoen deze rol op je te durven nemen. Misschien ook wel daarom: “<Mol,> als je je hart eens wilt luchten, je mag me altijd komen opzoeken”

Nikkie
Dag lieve mol, ik zal er alles aan doen om het je zo moeilijk mogelijk te maken. En ik? Ja, “Ik ga de lieveling van de groep worden…” succes. Je zult het nodig hebben.

Peggy
Zo, dus jij denkt ons te slim af te zijn? Oud-kandidaten die door de wol geverfd zijn en geen twee keer dezelfde fouten zullen maken. “Ik heb jou door, mol!”

Een brief begint met een aanhef en eindigt met de naam van de afzender. In alle bovenstaande gevallen wordt ook begonnen met een aanhef, behalve bij Peggy - zij eindigt haar quote ook nog eens met "...,mol"

De andere kandidaten heb ik niet uitgeschreven, maar allemaal beginnen ze met een aanhef: Hai Mol, Lieve Mol, Beste Mol etc. Enige uitzondering is Patrick. Die begint met "Ik leef mijn droom. Lief molletje, …." Ook hier dus een aanhef, al is het na een openingszin.

Zou Peggy als enige geen brief aan de mol hebben gestuurd en daarom geen aanhef hebben?

-

Verder denk ik dat de mol vooral wil vertragen: hoe minder spiegels er gevonden worden hoe beter. Als ze niet allemaal gevonden worden is er geen geld verdiend. Dit lukt natuurlijk uiteindelijk niet, maar of de mol het ook niet geprobeerd heeft, weten we niet. Wel is het m.i. logisch om te proberen aan het begin te vertragen, als mol. Je kunt altijd als alles té goed gaat, daarna nog de goede kandidaat spelen.

Jeroen en Nikkie geven al voordat de groep samen is een deel van de opdracht door aan andere kandidaten: Ze beginnen al te vertellen over de spiegels die verspreid door het dorp staan en helpen hierdoor de opdracht sneller op gang dan nodig is. Jeroen vindt de eerste spiegel (die van Tina) en roept Tina. Nikkie is weg en vindt ineens Peggy, maar heeft de spiegel erna ook gezien en vertelt dit door aan Patrick. Vervolgens vindt Nikkie ook de spiegel van Ron en pakt deze vast. > Nikkie en Jeroen vertragen hierdoor m.i. niet aan het begin van de opdracht.

Vervolgens heeft Patrick door wat de bedoeling is met de quotes en vraagt “Heeft iemand van jullie dit gezegd.” Peggy probeert er nog een draai aan te geven “Is er een oud-mol….” Jeroen probeert er ook een draai aan te geven “Is dit uit een oud seizoen ofzo?” Peggy probeert met deze fout mee te gaan “Ja, ja!” Nikkie wil de spiegels ergens heen gaan brengen. Peggy leidt de groep hier van af door super enthousiast Ellie te begroeten. > Hier zie ik twee subtiele manieren van vertragen bij Peggy.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 17:17:46 door widm1992 »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #105 Gepost op: 13-10-2020, 17:22:31 »
Zit niet meer op Peggy, maar dat is wel een hele goede gevonden hint  ::bravo::.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #106 Gepost op: 13-10-2020, 17:31:33 »
Ik keek net deze opdracht terug en er viel me iets op (en ik heb nu niet alles teruggelezen, maar kan me niet herinneren dit enkele weken geleden al ergens gelezen te hebben). In de opdracht worden quotes gebruikt uit een brief die de kandidaten naar de mol schreven, blijkbaar deden ze dat allemaal voordat het seizoen begon.

Ik heb de quotes van de vier overgebleven kandidaten uitgeschreven en tussen aanhalingstekens wat op de spiegel staat:

Tygo
Hee Mol, “Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan…” Maar ik weet inmiddels ook dat de jacht op de mol de mooiste reis is die ik ooit, ooit heb gemaakt. Ik kan je één tip geven: Pas op! Ik zal de hele tijd naar je kijken om je te observeren.

Jeroen
Lieve mol, enorm veel bewondering heb ik voor je, om uitgerekend dit seizoen deze rol op je te durven nemen. Misschien ook wel daarom: “<Mol,> als je je hart eens wilt luchten, je mag me altijd komen opzoeken”

Nikkie
Dag lieve mol, ik zal er alles aan doen om het je zo moeilijk mogelijk te maken. En ik? Ja, “Ik ga de lieveling van de groep worden…” succes. Je zult het nodig hebben.

Peggy
Zo, dus jij denkt ons te slim af te zijn? Oud-kandidaten die door de wol geverfd zijn en geen twee keer dezelfde fouten zullen maken. “Ik heb jou door, mol!”

Een brief begint met een aanhef en eindigt met de naam van de afzender. In alle bovenstaande gevallen wordt ook begonnen met een aanhef, behalve bij Peggy - zij eindigt haar quote ook nog eens met "...,mol"

De andere kandidaten heb ik niet uitgeschreven, maar allemaal beginnen ze met een aanhef: Hai Mol, Lieve Mol, Beste Mol etc. Enige uitzondering is Patrick. Die begint met "Ik leef mijn droom. Lief molletje, …." Ook hier dus een aanhef, al is het na een openingszin.

Zou Peggy als enige geen brief aan de mol hebben gestuurd en daarom geen aanhef hebben?

-

Verder denk ik dat de mol vooral wil vertragen: hoe minder spiegels er gevonden worden hoe beter. Als ze niet allemaal gevonden worden is er geen geld verdiend. Dit lukt natuurlijk uiteindelijk niet, maar of de mol het ook niet geprobeerd heeft, weten we niet. Wel is het m.i. logisch om te proberen aan het begin te vertragen, als mol. Je kunt altijd als alles té goed gaat, daarna nog de goede kandidaat spelen.

Jeroen en Nikkie geven al voordat de groep samen is een deel van de opdracht door aan andere kandidaten: Ze beginnen al te vertellen over de spiegels die verspreid door het dorp staan en helpen hierdoor de opdracht sneller op gang dan nodig is. Jeroen vindt de eerste spiegel (die van Tina) en roept Tina. Nikkie is weg en vindt ineens Peggy, maar heeft de spiegel erna ook gezien en vertelt dit door aan Patrick. Vervolgens vindt Nikkie ook de spiegel van Ron en pakt deze vast. > Nikkie en Jeroen vertragen hierdoor m.i. niet aan het begin van de opdracht.

Vervolgens heeft Patrick door wat de bedoeling is met de quotes en vraagt “Heeft iemand van jullie dit gezegd.” Peggy probeert er nog een draai aan te geven “Is er een oud-mol….” Jeroen probeert er ook een draai aan te geven “Is dit uit een oud seizoen ofzo?” Peggy probeert met deze fout mee te gaan “Ja, ja!” Nikkie wil de spiegels ergens heen gaan brengen. Peggy leidt de groep hier van af door super enthousiast Ellie te begroeten. > Hier zie ik twee subtiele manieren van vertragen bij Peggy.
Super mooi gevonden! Zou zomaar een hint naar mol Peggy kunnen zijn.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #107 Gepost op: 13-10-2020, 17:58:19 »
Langzaam maar zeker druppelt het ene na het andere bewijs voor Peggy als mol binnen. Erg goed gevonden!  ::ok::

En aangezien zij in het dorp begon denk ik ook dat ze spiegels heeft verplaatst. Ten minste 2 spiegels waren heel out of place (die ene tussen de bosjes die Patrick vond en eentje die met de achterkant naar voren lag) en Peggy vindt 0 spiegels. Bovendien is ze aan het begin van de opdracht amper in beeld.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #108 Gepost op: 13-10-2020, 18:57:04 »
Ook (deels) geplaatst in het topic over Peggy. Ik blijf met het woord specchio in mijn hoofd zitten. Mirrori lijkt, op basis van Google vertalen, geen bestaand Italiaans woord.

Tina begon in het Spaans te praten tegen een mevrouw en gebruikte het woord 'espejo'. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #109 Gepost op: 13-10-2020, 19:20:48 »
Mirrori was een grapje van Jeroen, overgenomen door Nikkie. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #110 Gepost op: 13-10-2020, 19:40:46 »
Mirrori was een grapje van Jeroen, overgenomen door Nikkie. ;)
Ah! Dit maakt dat ik blijf zitten met het woord specchio. Dat fonetisch klinkt als Peggy jo. (Jo/io = ik)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #111 Gepost op: 14-10-2020, 11:46:56 »
Zit niet meer op Peggy, maar dat is wel een hele goede gevonden hint  ::bravo::.

Ik heb Peggy ook niet als hoofdverdachte, zoals je weet  ;), maar ik vind dit ook een hele goede hint. Mocht ze toch de mol zijn, dan is dit een prachtige aanwijzing.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #112 Gepost op: 14-10-2020, 11:47:57 »
De spiegels komen terug in de volgende aflevering ;D

Misschien doen ze dit seizoen alles in spiegelbeeld en is de eerste afvaller de winnaar   ::ohno:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 11:49:55 door widm1992 »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #113 Gepost op: 14-10-2020, 11:57:40 »
De mol zal spiegels verborgen hebben, waaronder zijn eigen spiegel. De kans is dus groot dat de mol begonnen is in het dorp. Welke spiegels waren verstopt (Ron en nog 1 op zijn kant in de struiken).

Dat was de spiegel van Peggy, "Ik heb jou door, mol".

Hoe krijg ik een Jpeg in de spoiler-tags?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 15:46:58 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #114 Gepost op: 14-10-2020, 12:08:45 »
Misschien moeten we de opdracht even afwachten, maar toch: het lijkt alsof ze een voor een moeten kijken welke spiegel bij de mol hoort ofzo. Dan is het interessant om te kijken wie niet bekendmaakt welke spiegel van hem/haar is, want de mol wil natuurlijk dan in de eerste opdracht al voorkomen dat deze opdracht gaat lukken.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #115 Gepost op: 14-10-2020, 13:22:47 »
Als mijn schoenen theorie klopt  ::oink::. Er is sowieso iets met de spiegels aan de hand lijkt mij.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #116 Gepost op: 14-10-2020, 13:46:18 »
De mol helpt een opdracht wel vaker op gang als dat nodig is.

Knip

Ik denk dat in de eerste opdracht van deze jubileumeditie de spiegels gevonden mochten worden. Leuk al die quotes bij elkaar op beeld en leuk voor de kandidaten. Misschien komen die quotes nog terug deze serie.
Het 2e deel van de opdracht moest wel gemold worden uiteraard.
Ik vind het dan ook veel interessanter wat daar gebeurde.

Precies zoals ik dacht. Het is dus helemaal niet onmols om spiegels te vinden. En wie vond de eerste en bracht de opdracht opgang........ ::vergroot::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #117 Gepost op: 14-10-2020, 20:12:05 »

Dit maakt Peggy en Tygo verdacht. De kans dat er iemand op een verkeerde plek gaat staan is zo groot dat je als mol goed je best kunt doen wél op de juiste plek te gaan staan.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #118 Gepost op: 15-10-2020, 10:51:16 »
Ligt het nu aan mij die al ver in de Tygo tunnel zit,
Ik vind Tygo zijn gezicht er vervormd uitzien, er is toch iets met die spiegels hoor ...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #119 Gepost op: 15-10-2020, 16:16:42 »
De mol kan tijdens het zoeken naar de spiegel bij de medezoeker informeren of deze zijn/haar spreuk nog weet. Zo niet dan is dit een kans voor de mol om op die plek te gaan staan van die kandidaat die zijn/haar spreuk niet meer weet.
Jeroen en Nikkie vinden de spiegel van Patrick - Ik leef mijn droom - en Nikkie zegt dat ze haar spreuk niet meer weet. Zodra ze een plek voor de spiegel moeten gaan zoeken om 11:00 gaat Jeroen iets naast Horace staan op de plek van Nikkie - ik word de lieveling van de groep -, die zich nog blauw zoekt naar haar spreuk.