Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 30071 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #200 Gepost op: 26-09-2020, 00:20:14 »
Jammer dat de persoon niet te herkennen is! Aan de andere kant, als dat wel zo zou zijn is het niet meer mogelijk WIDM te maken. ::jaja:: ::jaja::
Toch knap gevonden FS!!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #201 Gepost op: 26-09-2020, 00:23:56 »
Thx
Gelukkig idd anders zou de lol er weer af zijn.

Slim ook om t wat aan t einde vd speech te doen en niet bij die woorden ‘achter je rug’ .. wat Nikkie deed was denk wel ingecalculeerd.

Inge ging trouwens precies op dat moment heel intens praten zodat je naar haar blijft kijken. Deed ze goed

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #202 Gepost op: 26-09-2020, 00:26:20 »
Knap stukje acteerwerk idd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #203 Gepost op: 26-09-2020, 12:17:26 »
FS knap stukje Highres-inzoom werk,  :o  ::ok:: heb je bij alle oudmollen diep in de ogen gekeken ?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #204 Gepost op: 26-09-2020, 13:22:46 »
FS knap stukje Highres-inzoom werk,  :o  ::ok:: heb je bij alle oudmollen diep in de ogen gekeken ?

 :D
Ja .. zag ook bij milouska iets bewegen maar krijg er geen goede shot van. Bij de rest zie je niks. Denk dat de camera net op de kandidaat gericht was

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #205 Gepost op: 26-09-2020, 14:43:02 »
Weer een lesje voor de makers. Zorg dat er nergens een reflectie te zien is  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #206 Gepost op: 26-09-2020, 15:50:30 »
:D
Ja .. zag ook bij milouska iets bewegen maar krijg er geen goede shot van. Bij de rest zie je niks. Denk dat de camera net op de kandidaat gericht was
Net de opdracht teruggekeken en verrek, ik zie ook iets bewegen in het oog van Milouska als ze Ron toespreekt. Ook seemingly meer naar het einde van het praatje.

Ik vind het bij Milouska niet duidelijk genoeg om Ron te strepen, maar ga toch weer van hem afstappen, denk ik. Ik hou het voor nu bij Ron

Goede punten ook over Tygo / Inge. Lijkt het te cementen dat Tygo de Mol niet kan zijn. Vind dat jammer. Zag het al helemaal voor me, Tygo met een dubbele pet op zoals in die Baantjer film.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 17:27:32 door Amethyst »

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #207 Gepost op: 26-09-2020, 16:23:27 »
Mocht Ron de Mol zijn dan zorgt iemand anders van de productie (of Rik als presentor) er wel voor dat zijn vrijstelling ook uit het pakje gehaald wordt. Het lijkt me echt stug dat bij de mol niemand wat uit de bakjes haalt. Kijk b.v. ook naar de Belgische Mol daar vervangt Gilles ook vaak de Mol als de Mol even als kandidaat met een opdracht bezig is (zoals in deze opdracht voor een oud-Mol staat) :)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #208 Gepost op: 26-09-2020, 16:26:43 »
Inderdaad, ik vind dit ook nog geen definitief bewijs om Tygo of Ron te schrappen, de vrijstelling wordt sowieso weggehaald. ::vergroot::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #209 Gepost op: 26-09-2020, 16:30:58 »
Mocht Ron de Mol zijn dan zorgt iemand anders van de productie (of Rik als presentor) er wel voor dat zijn vrijstelling ook uit het pakje gehaald wordt. Het lijkt me echt stug dat bij de mol niemand wat uit de bakjes haalt. Kijk b.v. ook naar de Belgische Mol daar vervangt Gilles ook vaak de Mol als de Mol even als kandidaat met een opdracht bezig is (zoals in deze opdracht voor een oud-Mol staat) :)

Het is juist sterk dat de productie dit wél doet. Want in de voorbeelden die jij noemt met Gilles had dat een meerwaarde voor de kijker.

In dit geval moest t ongezien voor iedereen. Dus waarom zou je dan dit toneelstuk opzetten 🤷🏼‍♀️ Nergens voor nodig. Bij de mol lag er geen vrijstelling of wel en hebben gewoon n leeg bakje in de montage gegooid

Er is 0 reden om dit bij de beurt van de mol te doen ..

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #210 Gepost op: 26-09-2020, 16:33:06 »
Erg indrukwekkend speurwerk.

Alleen is de vraag wat er precies bij de mol is gebeurd. Ik acht het best mogelijk (en misschien wel waarschijnlijk) dat er bij de mol iemand van de productie langs de rug van de mol de vrijstelling weg heeft gehaald. Dit om ervoor te zorgen dat de ervaring zo gelijk mogelijk is. Zo kan de mol beter inschatten of je iets kon horen, zien (lichtinval) of voelen (wind). De mol kan zo beter mee praten met de andere kandidaten over hoe de opdracht was. En het voorkomt voor de productie in het algemeen dat de mol een uitzonderingspositie krijgt, want je weet nooit hoe die uitzonderingspositie voor de kandidaten of de kijkers thuis opvalt (zoals maar weer blijkt).

Daarom streep ik Tygo nog niet weg.

Maar ik zie ook de andere kant van het verhaal. Bij de mol is er geen noodzaak dat iemand de vrijstelling weghaalt. Dus het kan zijn dat de productie besloten heeft niemand voor de mol te laten invallen (zoals wel nodig was bijv vorig seizoen in China bij de laser opdracht). Het kan, maar we weten het niet.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #211 Gepost op: 26-09-2020, 16:41:33 »
Maar ik zie ook de andere kant van het verhaal. Bij de mol is er geen noodzaak dat iemand de vrijstelling weghaalt.
Dan nog kan er iemand van de productie daar rond gelopen hebben, dus 't bewijst voor mij niets...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #212 Gepost op: 26-09-2020, 16:46:33 »
Zou idd kunnen .. ook onlogisch omdat ze midden in n take zitten dus waarom zou iemand daar rond gaan lopen op t moment van de opname .. zo werkt dat vaak niet. Maar idd niet 100% uit te sluiten

Alhoewel ik dat bij Tygo wel doe maar dat heeft meerdere redenen

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #213 Gepost op: 26-09-2020, 17:35:19 »
Dan nog kan er iemand van de productie daar rond gelopen hebben, dus 't bewijst voor mij niets...
Misschien lopen er ook wel cameramensen rond  ;D

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #214 Gepost op: 26-09-2020, 18:04:50 »
Die reken ik ook bij de productie... ;) ;D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #215 Gepost op: 28-09-2020, 18:57:26 »
Lijkt me veel logischer dat de mol meteen aan het begin de vrijstelling pakt, dat bleek ook uit de schaduw bij Nikkie.

Daarnaast zal, als de mol echt overal de vrijstelling heeft weggehaald ook bij de mol zelf wel een productielid het bakje leeghalen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #216 Gepost op: 29-09-2020, 01:25:12 »
Lijkt me veel logischer dat de mol meteen aan het begin de vrijstelling pakt, dat bleek ook uit de schaduw bij Nikkie.


De schaduw van Nikkie was gewoon de schaduw van Nikkie  ::rofl::

Kijk maar goed .. is haar eigen schaduw.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #217 Gepost op: 29-09-2020, 16:57:21 »
De schaduw van Nikkie was gewoon de schaduw van Nikkie  ::rofl::

Kijk maar goed .. is haar eigen schaduw.
Dat zou kunnen, maar is niet met zekerheid vast te stellen met de beelden die we hebben.

We kunnen er allemaal net niks mee, maar wel knap gevonden!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #218 Gepost op: 29-09-2020, 17:39:11 »
Ik vroeg me dat ook al af, of ze het niet zelf is :P Dat zal af hangen van de opstelling van de lampen. Vond het ook een vrij minimale schaduw, duurde een tijdje voor ik hem zag.

De reflectie in de ogen van Inge vond ik wel echt fantastisch gevonden trouwens  ::rofl::  Hoop wel dat dit gebeuren terugkomt bij de Mollenstreken op het eind, of we hebben aardig wat te vragen bij een chat o.i.d. achteraf.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #219 Gepost op: 10-10-2020, 12:35:46 »
Het is hier veel gegaan over licht/donker en de natte jas van Ron...
Maar niet over het feit dat Ron een andere deur inloopt. (in de intro vd opdracht) kleur komt overeen dus valt misschien niet meteen op.

Misschien gedurfd shot voor de terugblik?
(Het kan natuurlijk ook gewoon een extra tussendeur zijn waar iedereen is langsgekomen, maar waarom alleen hem daar filmen?)