Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 69093 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 30-09-2020, 20:22:37 »
Is er misschien nog een hint met de mollen die zijn langsgeweest? Als de mol uit het eerste seizoen van een bepaalde kandidaat mist, dat die kandidaat uieindelijk de mol is?  >:D
Dat werkt natuurlijk alleen als alle mollen zijn geweest, op eentje na.  :)

Tina = Rob
Nadja = Inge *
Horace = Patrick S. *
Ellie = Klaas *
Nikkie = Merel
Peggy = Milouska *
Jeroen = Thomas *
Patrick = Dennis *
Ron = Jan
Tygo = Susan

* = deze mollen zijn deze serie al verschenen

(Maar of dit betekent dat een van de kandidaten uit deze jaren niet de mol kan zijn?)

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 30-09-2020, 20:28:57 »
Rob zal in ieder geval niet langskomen, aangezien dit in november opgenomen is
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 30-09-2020, 20:34:40 »
Rob zal in ieder geval niet langskomen, aangezien dit in november opgenomen is
Tina is niet de mol.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 30-09-2020, 20:44:19 »
Tina is niet de mol.

Als je de alleen de mollen van de kandidaten laat zien die niet de mol zijn, wat zou kunnen kloppen, moet Rob ook nog komen, maar dat is ondenkbaar. De theorie is voor mij dus afgeschreven
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 30-09-2020, 21:41:06 »
Merel hebben we gehoord in de trailer, dus goeie kans dat zij nog opduikt dit seizoen :) Jon trouwens ook, dus wie weet - of wie weet niet. 3 opdrachten met oud-Mollen is wellicht wat veel van het goede.

Rob zou denk ik alleen terug als het niet op een zichtbare manier is voor de kandidaten. Dat zou raar zijn met betrekking tot alle Moltalkoptredens.
(Hoe dan wel, geen idee. Misschien een 'mollenbriefing' zoals in seizoen 4, ik noem maar iets.)
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 30-09-2020, 22:25:09 »
Als je de alleen de mollen van de kandidaten laat zien die niet de mol zijn, wat zou kunnen kloppen, moet Rob ook nog komen, maar dat is ondenkbaar. De theorie is voor mij dus afgeschreven

Ik moet tóch ergens een hint vinden.  ;D Het is inderdaad wat raar met Rob, eens.
Maar ik zie het wel als een mooie ontknoping voor me. De mol die onthuld wordt door de mol van zijn/haar jaar.

molE13: bedankt voor het overzicht.

En Merel zal vast nog wel ergens opduiken inderdaad!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 30-09-2020, 23:05:20 »
Al was het maar omdat Merel Nikkie Molly noemde, omdat Nikkie "er mee speelde", zich vaak dommer voordeed dan ze werkelijk is. Zoals Merel zelf ook deed in het begin.
Daar kunnen ze dan mooi op voortborduren.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 1-10-2020, 06:56:26 »
molE13: bedankt voor het overzicht.

En Merel zal vast nog wel ergens opduiken inderdaad!  ::ok::
Alsjeblieft. Ik kijk uit naar Merel!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 2-10-2020, 16:23:56 »
Lord may know it, zegt Nikkie in haar eerste biecht deze aflevering. Eerste letters samen en in spiegelbeeld: 'ik mol'.

Niet heel sterk vanwege de o die je er ook even bij moet smokkelen, maar het viel me op.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 2-10-2020, 19:35:55 »
Lord may know it, zegt Nikkie in haar eerste biecht deze aflevering. Eerste letters samen en in spiegelbeeld: 'ik mol'.

Niet heel sterk vanwege de o die je er ook even bij moet smokkelen, maar het viel me op.
leuk gevonden!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 3-10-2020, 09:42:56 »
als we naar de nog niet verschenen oud mollen kijken en hun seizoen naar het alfabetletter vertalen dan komen daar de volgende letters uit:

Is RON de mol of is het een LIST?

9   I   9   Jon van Eerd
12   L   12   Anne-Marie Jung
14   N   14   Susan Visser
15   O   15   Margriet van der Linden
18   R   18   Jan Versteegh
19   S   19   Merel Westrik
20   T   20   Rob Dekay

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 3-10-2020, 21:51:15 »
Ik ben heel misschien iets op het spoor...  ::vergroot:: (ook iets met letters)

Ik heb in afl 1. de eerste letter van Rik's intropraatje genomen, bij afl 2. de tweede letter, bij afl 3. de derde letter en bij afl 4. de vierde letter. Nu zit Rik's intropraatje naar de kijker steeds verspreid over de aflevering, waardoor het niet heel erg opvalt. Maar tot mijn eigen verbazing kreeg ik de volgende letters:

1. Het is bekend
2. nA de intieme ontmoeting
3. GrOen vloeibaar goud
4. De gRoep is opgesplitst 

HAOR

BOSZHARD is 8 letters, er zijn 8 afleveringen, we missen nog de S, D, B en de Z.

Kijken of dit stand kan houden in aflevering 5...
5. Het vErtrek van ellie

Een E als 5e. Deze theorie kan naar de prullenbak :P

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 3-10-2020, 21:57:16 »
5. Het vErtrek van ellie

Een E als 5e. Deze theorie kan naar de prullenbak :P
Horace kan nog. :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 3-10-2020, 22:13:58 »
'Ik ben de Mol', geschreven op een spiegel bij de eerste opdracht. En de Piombino-hint hing aan de achteruitkijkspiegel. Is er een rodedraadhint rondom spiegels die richting de Mol wijst? ::vergroot::

(Nikkie zou dan het meest voor de hand liggen, qua beroep en ze bekeek zichzelf nog een keertje in de spiegel vorige week.)
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 3-10-2020, 22:20:15 »
'Ik ben de Mol', geschreven op een spiegel bij de eerste opdracht. En de Piombino-hint hing aan de achteruitkijkspiegel. Is er een rodedraadhint rondom spiegels die richting de Mol wijst? ::vergroot::

(Nikkie zou dan het meest voor de hand liggen, qua beroep en ze bekeek zichzelf nog een keertje in de spiegel vorige week.)

Ook deze aflevering, in de auto (met een handspiegeltje).
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 4-10-2020, 00:59:51 »
Patrick is een kandidaat waar ik de ene dag een streep door heen zet en de volgende als hoofdverdachte overweeg. Hij is onverdacht door het kiezen voor €1500, zijn spontaniteit binnen de groep en zijn penningmeesterschap in het begin van het seizoen. Hij is verdacht door opmerkelijke uitspraken ("...maar Ellie liegt, want het is mijn tekst."), draagt op die €1500 na niet extreem veel bij aan de pot of het slagen van opdrachten én als je kijkt naar de afleveringstitels dan kom ik bij "Listig" steeds weer bij hem uit.

Om die reden doe ik maar eens een poging om alle afleveringstitels te verklaren naar Patrick:

1. Renaissance
De Renaissance is in Florence begonnen. Bankiers en kooplieden hadden grote rijkdommen verworven en met die rijkdom ook politieke macht. Link naar Patrick. Hij is de penningmeester. Hij is de bankier van de groep. Aan die rol kleeft dit seizoen ook nog eens (politieke) macht. Het is geen toeval. Rik maakt hem de penningmeester. Het is een bewuste keuze van de makers.

2. Listig
Patrick kiest bij "Vragenvuur" voor €1500. Een dubieuze keuze voor een mol om in één klap zoveel geld te verdienen, maar bij menige kijker (en waarschijnlijk medekandidaten) een reden om hem af te strepen. Hij hangt onderin de verdenkingen in de app. Hij staat buiten de spotlight en kan doen en laten wat hij wil. Een listige actie.
Alternatief is dat het een verwijzing is naar zijn gesprek met Ellie over het opstarten van een bondje.

3. Besluit
De aflevering begint met het besluit om het penningmeesterschap af te nemen van Patrick. Ook behoord Patrick tot het drietal dat aan het slot (het besluit) van de aflevering bij de executie nog over is, waarin uiteindelijk Horace het veld moet ruimen.

4. Meesterlijk
Bij 'Follow the money' staat Patrick op het balkon, alsof staand achter een katheder, als meester ((m,v) iem. die boven anderen staat; = machthebber) boven het gepeupel op het plein. Mogelijk dirigeert hij vanaf daar zelfs de oud-mollen.
De link naar de schilderende kandidaten met de oude meesters lijkt natuurlijk voor de handliggender, maar ja... hun schilderkunsten zijn niet bepaald meesterlijk.

5. Wegwerken
Het beste wat ik kan bedenken is dat Patrick Ron & Jeroen aanstuurt bij 'route beschrijving'. Hij werk ze weg. Ze halen de eindstreep niet. Niet heel sterk.
Mogelijk heeft de mol tijdens deze aflevering iets weggefoefeld.

Nu we toch bezig zijn:
  • Zijn spiegeluitspraak "Ik leef mijn droom," staat het verst af van een brief aan de mol en is een uitspraak die de mol zelf zou kunnen doen.
  • "Ik ben de mol."

Ik ben weer een stapje dichterbij een definitieve keuze voor Patrick.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 01:09:32 door Rat »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 4-10-2020, 01:05:34 »
Als we de windrichting aanwijzingen op zn kop zetten .. MNZO .. als we de z voor n 2 zien

Mol Nikkie 20?

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 4-10-2020, 01:18:15 »
Zijn spiegeluitspraak "Ik leef mijn droom," staat het verst af van een brief aan de mol en is een uitspraak die de mol zelf zou kunnen doen.
Luister naar de eerste twee zinnen uit ‘ik leef mijn droom’ van Gerard Joling en je bent weer een stap dieper in de tunnel... ;)
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 4-10-2020, 08:18:08 »
Qua spiegels kan het niet op dit seizoen (op een spiegel stond zelfs 'Ik ben de Mol'), qua slotjes ook niet. Maar ik zie ook steeds paarsroze bloemen. Allemaal verwijzend naar Nikkie.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 4-10-2020, 08:45:35 »
Als we de windrichting aanwijzingen op zn kop zetten .. MNZO .. als we de z voor n 2 zien

Mol Nikkie 20?

Foxhunter deed die suggestie ook in het leadertopic. Goed gevonden! Kan inderdaad een hint naar Nikkie zijn.

Als je puur naar de positie van de kompasnaald kijkt, wijst die naar het noordoosten. Dan kan het ook verwijzen naar de Noordoostpolder, de geboortegrond van Jeroen. Daarnaast zien we in aflevering 4 een shot van een klok waarvan de wijzers in dezelfde positie staan met daarnaast de tekst 'Dag 9 - Florence'. Jeroen is de negende persoon in de leader.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison