Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur  (gelezen 12561 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #20 Gepost op: 12-09-2020, 22:55:21 »
Ellie heeft genoeg mensen moeten ondervragen in haar werk denk ik. Dat vergt ook veel schakelwerk. Ik hou het er voor nu op dat ze er goed in is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2020, 22:58:13 »
Ik vond dat Tygo het helemaal niet goed deed, aangezien hij bijna geen vragen stelde. 'Noem een buurland' en 'in Italie eten ze van die ronde dingen' zijn wat mij betreft geen vragen.

Niet dat dit iets duidelijk maakt over of hij wel/niet de mol is natuurlijk. Het enige dat deze opdracht mij heeft gebracht is een dikke streep door Patricks naam.

Edit:
Ik vond het heel kandidaats om voor de 1500 euro te gaan. Niet eens omdat de mol dat niet zou doen, maar omdat hij (volgens mij) een joker had en niet het risico wilde lopen dat deze ongeldig werd.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 23:07:18 door Neintje »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2020, 23:01:13 »
Ik denk dat hier de vragensteller veel meer invloed had bij deze opdracht dan de persoon die vragen beantwoord. Daarmee denk ik dat de mol die positie graag heeft, zowel in het geval dat de strategie is om als kandidaat over te komen als in het geval dat de strategie is om invloed te proberen te hebben om geld uit de pot te houden.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2020, 23:07:15 »
Zijn we het er over eens dat Patrick als Mol nooit voor het geld was gegaan? Als dit weer zo’n Klaas momentje is van “vertrouwen winnen” dan vind ik dat niks  ::)
Voor 1500 euro? wel heel veel geld. Denk eerder omdat hij zelf een joker had.

Schrijf wel patrick af door deze actie.
chipsverslaafde <3

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2020, 23:16:33 »
Wat een slappe opdracht! ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2020, 23:17:31 »
Patrick kan hier nog altijd de mol zijn.
Door voor het geld te gaan heeft hij zich misschien niet verdacht gemaakt als mol.
Maar als mol weet hij goed wat er nog komen gaat.
Dus misschien nog even afwachten.
Wel een leuke twist na een flauwe opdracht.

Offline Vlammetje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #26 Gepost op: 12-09-2020, 23:40:28 »
Ik persoonlijk vind het concept 'mol kan rustig veel geld pakken omdat hij dat later toch weer kwijt kan spelen' niet zo sterk. Ik weet dat het wel gebeurt, maar de opdracht van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Wat er niet in zit, hóeft er niet uitgespeeld te gaan worden.
De pot verdubbelen vind ik onmols.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #27 Gepost op: 12-09-2020, 23:57:16 »
Ik persoonlijk vind het concept 'mol kan rustig veel geld pakken omdat hij dat later toch weer kwijt kan spelen' niet zo sterk. Ik weet dat het wel gebeurt, maar de opdracht van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Wat er niet in zit, hóeft er niet uitgespeeld te gaan worden.
De pot verdubbelen vind ik onmols.

Helemaal eens, vind ik ook geen sterke momenten van Mollen zoals Inge en Anne-Marie die deze tactiek gevolgd hebben. Overigens is ‘verdubbelen’ (hoewel feitelijk juist) wel een erg groot woord voor €1500 in de pot brengen  :P Als een troef je als kandidaat echt verder kan helpen (wat nu voor Patrick niet het geval was) is dat normaal natuurlijk best wat geld waard.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #28 Gepost op: 13-09-2020, 00:08:56 »
Als mol moet je toch ook voor die 1.500 euro gaan? Het is toch moeilijk te verantwoorden om een zwarte vrijstelling boven 1.500 euro te kiezen..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #29 Gepost op: 13-09-2020, 00:36:21 »
Ik deel deze mening niet. De hele opdracht was compleet nutteloos voor het molspeuren, en uiteindelijk was maar één iemand verantwoordelijk voor het wel of niet winnen van geld.

Mijn commentaar staat op de verkeerde plek, neem ik aan.
Ik bedoelde de keus tussen geld en vrijstelling.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #30 Gepost op: 13-09-2020, 00:36:48 »
Als mol moet je toch ook voor die 1.500 euro gaan? Het is toch moeilijk te verantwoorden om een zwarte vrijstelling boven 1.500 euro te kiezen..
”Het is nog vroeg in het spel. De meeste kandidaten zijn nog aan het spreiden en ik heb ook nog meerdere verdachten. Een joker kan het verschil maken tussen blijven of naar huis. Ik kies de zwarte vrijstelling zodat ik dezelfde kansen heb als de rest. Geld verdienen kan later nog.”

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #31 Gepost op: 13-09-2020, 00:40:06 »
Ik vond dit ook een beetje een rare opdracht. Het meest interessant vind ik nog dat Patrick het penningmeesterschap in de schoot geworpen heeft gekregen. En is duidelijk niet iedereen tevreden mee, maar er is ook niet gewisseld. Als ik kandidaat was geweest, dan zou ik na deze opdracht wel wisselen. Ook al zou ik Patrick na deze opdracht afgestreept hebben, lijkt dat penningmeesterschap steeds interessanter te worden.

Als kandidaat wil je natuurlijk de zwarte vrijstelling, dus moet je goed je best doen op de vragen en antwoorden. Als Mol wil je een kandidaat lijken, maar maakt het verder eigenlijk niet uit of je goed je best doet of niet. Dus dan maar zo goed mogelijk je best doen? Dan hoef je in ieder geval niet te doen alsof je een black-out hebt of een antwoord niet weet.

Waarom is er niet in de groep gegooid dat men wilde wisselen? Simpelweg stemmen.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #32 Gepost op: 13-09-2020, 00:55:44 »
Wat een anticlimax, deze opdracht. En dat na 2 leuke opdrachten.

Saai om naar te kijken en uiteindelijk maakte het ook allemaal niets uit, Patrick had sowieso niet voor de ZV gekozen want hij wilde natuurlijk zijn joker zonder problemen kunnen inzetten.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #33 Gepost op: 13-09-2020, 01:06:41 »
Ik miste bij deze opdracht een extra laag. Had leuker geweest als er een duo aan de overkant van de brug had moeten toekijken en gokken welk team de meeste antwoorden had. Of zoiets.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #34 Gepost op: 13-09-2020, 01:28:08 »
Nog los van dat t potentieel onmols is om voor t geld te kiezen: wil de redactie de Mol zo erg in de spotlight zetten?
Dit is ergens een ideale kans een kandidaat op de voorgrond te zetten waarbij iedereen diens keuze gaat analyseren.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #35 Gepost op: 13-09-2020, 03:20:25 »
Het deed me erg denken aan 2020 een van die laatste opdrachten. Toen was het aan Rob die gewoon geen goed antwoord gaf, weg geld. Nu komt het weer zo rottig erin. Is Patrick de Mol, pakt hij gewoonweg erg veel geld om onverdacht te blijven. Waarschijnlijker is hij kandidaat die zijn joker wil kunnen inzetten maar nu streept toch iedereen hem direct af? Waarmee ik bedoel te zeggen, waarom zet het programma mensen in zo'n lastig pakket?

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #36 Gepost op: 13-09-2020, 07:31:39 »

Saai om naar te kijken en uiteindelijk maakte het ook allemaal niets uit, Patrick had sowieso niet voor de ZV gekozen want hij wilde natuurlijk zijn joker zonder problemen kunnen inzetten.

Maar Patrick mocht toch meebepalen met Ellie en Jeroen wanneer de ZV ingezet ging worden. Ik zou voor de ZV gekozen hebben, jij weet dan precies wanneer je wel en niet jokers in kan zetten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2020, 08:32:23 »
Ik miste bij deze opdracht een extra laag. Had leuker geweest als er een duo aan de overkant van de brug had moeten toekijken en gokken welk team de meeste antwoorden had. Of zoiets.
Ik had nog verwacht dat zou blijken dat Patrick alle vragen die gesteld werden, nog eens zou moeten beantwoorden. En dat dan op basis daarvan bepaald zou worden of de zwarte vrijstelling /hoeveel geld er verdiend zou worden. Had het m.i. al interessanter gemaakt  ::jaja::
...óf niet!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2020, 08:51:16 »
Eens met Vlammetje, zeer onmols om geld te pakken, ook als later blijkt dat eruit gaat.
Plus, als Patrick zijnde kun je prima uitleggen waarom je zou zijn gegaan voor zwarte vrijstelling “eerst maar ronde verder zien te komen”.
Hij valt voor mij hierdoor af.

Als je kijkt naar mol rol; geld uit pot houden/halen en kandidaten naar huis sturen... dan doe je het hier slecht als mol? Dan valt Horace ontzettend op.
Andere kant zou je ook als de goede kandidaat neer kunnen zetten, dat zijn er best veel.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2020, 10:03:12 »
Ik miste bij deze opdracht inderdaad een extra laag. Ze hadden Patrick bijvoorbeeld ook kunnen laten gokken wie er zou winnen. En dan als hij het goed had 1500  en Als hij het fout had de zwarte vrijstelling voor de winnaars. Ook ik streep patrick nu door.