Auteur Topic: [Aflevering 4] Meesterlijk  (gelezen 9619 keer)

Offline Tunnelvisje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #20 Gepost op: 26-09-2020, 22:38:59 »
De 4 schilderijen. Zie bijlagen.
Van Peggy heet adoration of the Magi

Van Jeroen Aanbidding van de wijzen.

Van Tygo en Nikki heten de schilderijen allebei De heilige familie.

Titel van de aflevering is Meesterlijk. Dat is in het Italiaans Magistrale.

Schilderij van Peggy ligt dan het meest voor de hand als hint. OfJeroen. Of Ron die op een meesterlijke wijze niets zegt bij het schilderij van Peggy.




Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #21 Gepost op: 26-09-2020, 22:48:15 »
Mooi onder elkaar!

“de heilige familie” kan ook wel een grappige hint zijn. De mol mag zich tot een select gezelschap rekenen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #22 Gepost op: 26-09-2020, 22:54:53 »
Ik was er niet kapot van. De meesterwerken begonnen leuk, maar uiteindelijk ging het om het herkennen aan het eind. De koffers zat de clou ook aan het eind. Alles of niets. Niet mijn favoriete ding.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #23 Gepost op: 26-09-2020, 22:56:21 »
Adoration of the Magi, vertaalt ook naar "Aanbidding van de Wijzen"
Dit verwijst namelijk naar het komen van de drie Koningen of Wijzen naar de stal waar kindeke Jezus is geboren.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #24 Gepost op: 26-09-2020, 23:00:17 »
Adoration of the Magi, vertaalt ook naar "Aanbidding van de Wijzen"
Dit verwijst namelijk naar het komen van de drie Koningen of Wijzen naar de stal waar kindeke Jezus is geboren.
Ik zag zelf niet een hint in de link tussen de aflevering titel en de naam van het schilderij, maar wij hebben natuurlijk wel drie wijzen in deze aflevering in de vorm van Dennis, Patrick en Klaas.  :P

Offline Tunnelvisje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2020, 23:01:25 »
Precies.
Beide teams hadden een schilderij met dezelfde naam.
Aanbidding der wijzen duo Peggy en Jeroen & Heilige familie Nikki en Tygo.

En Magi kan verwijzen naar magistrale=meesterlijk. Titel van de aflevering.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #26 Gepost op: 26-09-2020, 23:05:24 »
Ik denk wel dat het m daar in zit hoor.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #27 Gepost op: 27-09-2020, 01:10:45 »
Meesterlijk dat Ron Patrick (stoof) noemt tijdens follow the money zonder dat iemand het merkt. "Niets is wat het lijkt". Aldus Ron zelf na deze opdracht!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #28 Gepost op: 27-09-2020, 01:39:33 »
Vooruitblik volgende week.
Nikkie komt als eerste binnen en gritst als eerste een auto sleutel in Italian Job Rood.

Weer dat "We zijn er bijna" muziekje. Nu bij Jeroen en Patrick in de draaimolen. Zeker al 3 afleveringen dit tunetje gehoord. De mol is jong, oude knarren.

Nikkie heeft in alledrie de opdrachten gemold. Bij meesterwerken mislukte dit.
We kunnen nu echt op zoek naar de winnaar en verliezer.
Tot nu toe was dat eigenlijk niet mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 01:46:39 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #29 Gepost op: 27-09-2020, 05:38:20 »
Zag Klaas wel, de anderen de eerste keer niet. Stukje terug gekeken en dan zie je Patrick Stoof zelfs vaak langs lopen. Wat mij wel opviel is dat er in de groep gezegd werd dat Klaas al eerder was langsgekomen. Blijkbaar hebben ze de oud-mollen eerder gezien maar weten wij daar niets van.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #30 Gepost op: 27-09-2020, 08:23:59 »
Vond sowieso dat er veel versprekingen (tenminste die dacht ik horen) in de aflevering zaten.  ::oink::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #31 Gepost op: 27-09-2020, 11:00:40 »
Zag Klaas wel, de anderen de eerste keer niet. Stukje terug gekeken en dan zie je Patrick Stoof zelfs vaak langs lopen. Wat mij wel opviel is dat er in de groep gezegd werd dat Klaas al eerder was langsgekomen. Blijkbaar hebben ze de oud-mollen eerder gezien maar weten wij daar niets van.

Volgens mij was het ook omdat iemand loog aan de ontbijttafel dat hij/zij Klaas had gezien (Nikkie of Peggy volgens mij).

Ik vond het een heerlijke aflevering. Drie fijne opdrachten en het koffertje was m’n favoriet :D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #32 Gepost op: 27-09-2020, 11:05:10 »
Opvallend dat het eerste scherm meteen rood was. Meestal toch bijna altijd een paar groen en dan rood. Vorige week was het ook al opvallend dat het zo lang duurde voordat we een rood scherm zagen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #33 Gepost op: 27-09-2020, 11:12:46 »
Zo'n eerste-scherm-is-rood-effect doen ze er af en toe in voor de verrassing. (En als je op de klok keek zag je het ook aankomen. :P)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #34 Gepost op: 27-09-2020, 11:19:48 »
Volgens mij was het ook omdat iemand loog aan de ontbijttafel dat hij/zij Klaas had gezien (Nikkie of Peggy volgens mij).

Oeh dit is nog wel een interessante want kan prima een molactie zijn met voorkennis dat deze opdracht nog ging komen..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #35 Gepost op: 27-09-2020, 11:23:38 »
Volgens mij was het ook omdat iemand loog aan de ontbijttafel dat hij/zij Klaas had gezien (Nikkie of Peggy volgens mij).

Dit klopt niet, Klaas wordt niet genoemd.

Het gaat om dit extra materiaal: link naar bericht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #36 Gepost op: 27-09-2020, 12:19:19 »
Daar waar ik vorige week wat teleurgesteld was over de aflevering, moet ik nu ook de goede dingen neerpennen!

Wat is Firenze een prachtig decor om opdrachten te spelen. Die eerste opdracht was echt prachtig! De geboortehuizen van Da Vinci en Michelangelo, prachtig! En dan ook nog eens zo'n zoektocht in een leeg museum. Zo'n opdracht vind ik dus geweldig!

Opdracht 2 vond ik erg leuk door het verrassingselement. Ik had wel meegekregen dat je niet aan follow the money moest doen, maar toch was ik verrast dat ze 3 oud-mollen moesten spotten. Originele opdracht!

Opdracht 3 was zo'n typische foto-opdracht. Dit kwam helemaal tot zijn recht in een stad als Firenze!


Dus na de in mijn ogen zwakke aflevering van vorige week, werd dit deze week ruimschoots goed gemaakt  ::bravo::

Jammer dat de vreemde exit van Horace dus niets van implicaties had deze aflevering. De cliffhanger was dus overbodig.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #37 Gepost op: 27-09-2020, 12:19:57 »
Dit klopt niet, Klaas wordt niet genoemd.

Het gaat om dit extra materiaal: link naar bericht.

Oh ja. Ik wist het me ook niet helemaal te herinneren. Merel wordt dus wel benoemd; Tygo liegt volgens mij over bij wie hij is.

Sorry voor de verwarring :-[

Alsnog kunnen er wel meer zijn die buiten beeld hebben gelogen over welke mol ze zagen, of dat er personen zijn die Kees en Klaas door elkaar hebben gehaald.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #38 Gepost op: 27-09-2020, 12:59:14 »
Goede aflevering tegen een prachtig decor. Heb zelf nog even in Florence gestudeerd en was tof hoe deze mooie stad in de opdrachten was verweven. De groep blijft onverminderd leuk, heel erg jammer dat we Ellie moeten missen volgende week.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Meesterlijk
« Reactie #39 Gepost op: 27-09-2020, 12:59:43 »
Wat een geweldige aflevering.  Mooie locaties, goede opdrachten en een hele leuke groep. Ik vond het ook een hele grappige aflevering. Nikkie die het schilderij beschrijft, jeroen en patrick op de draaimolen en Nikkie en Ron met de fotoopdracht ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 13:01:18 door Feodora »