Auteur Topic: [Aflevering 6] - Damocles  (gelezen 33055 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #180 Gepost op: 15-10-2020, 23:18:31 »
Is er enige indicatie dat Patrick op Ron zat? Zijn biecht, bijna al zijn vorige biechten en de testvragen in beeld (die tot nu toe nooit gemanipuleerd waren) zeggen toch echt Peggy (wat ook bevestigd lijkt door het interview met Rik (vanaf dag 1 op dezelfde mol, misschien zat ik fout), de biecht van afl 4 (verdenk Peggy al vanaf dag 1) en het dagboek (ik zoek naar houvast om niet met de onzekerheid hoeven om te gaan, heb me te veel door anderen laten leiden).

De enige argumenten die ik gehoord heb zijn dat hij met Peggy wil overleggen (dat kan ook als hij haar verdenkt) en dat hij in aflevering 4 Ron heeft genoemd als iemand die ook verdacht is. Dat is behoorlijk zwak.
...
Het klinkt allemaal als wilde speculatie om maar een andere interpretatie te verzinnen zodat Peggy nog de mol kan zijn.
Ik ga je niet achterna rennen in elk topic, want dan vallen we in herhaling. Het Wie verdenkt Wie topic is er denk ik de beste plaats voor. Maar 'wilde speculatie' is me echt te gortig, hoor. Wat de verdenking van Patrick op Peggy betreft: alle feiten genoemd in het voornoemde topic. Dus het antwoord op je eerste vraag is: ja. Peggy dan toch nog willen uitsluiten vind ik minstens zo wild.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #181 Gepost op: 16-10-2020, 08:43:05 »
Ik ga je niet achterna rennen in elk topic, want dan vallen we in herhaling. Het Wie verdenkt Wie topic is er denk ik de beste plaats voor. Maar 'wilde speculatie' is me echt te gortig, hoor. Wat de verdenking van Patrick op Peggy betreft: alle feiten genoemd in het voornoemde topic. Dus het antwoord op je eerste vraag is: ja. Peggy dan toch nog willen uitsluiten vind ik minstens zo wild.

Eens. Laten we de discussie daar houden. Ik vind wilde speculatie wel gepast om de theorieën die gecoördineerd gedrag tussen Jeroen en Tygo en een switch van Patrick naar Jeroen veronderstellen. Maar voor jouw theorie van een spreidende Patrick (tussen Peggy en Ron) is de term wat overtrokken (al geloof ik nog steeds niet in die theorie, maar we vallen idd in herhaling).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #182 Gepost op: 16-10-2020, 09:26:03 »

De rol van mol valt Jeroen zwaar. Net zoals een Damocles.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #183 Gepost op: 16-10-2020, 12:57:54 »
Als ik nu de executie terugkijk, krijg ik toch sterk de indruk dat Ron en Patrick op Peggy zaten.
Als je naar Ron kijkt na het rode scherm van Patrick, zie ik bij hem meteen besef dat hij ook gaat afvallen...
Daarna bij groene scherm van Jeroen zegt hij nog " goed van je" (mol) en knijpt hem nog ff in zijn bovenbeen.
En Jeroen die maar geen oogcontact wil maken...

(Kan natuurlijk zijn dat Rons conclusie niet de juiste ...en de mijne :P )

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #184 Gepost op: 16-10-2020, 13:50:46 »
Als ik nu de executie terugkijk, krijg ik toch sterk de indruk dat Ron en Patrick op Peggy zaten.
Als je naar Ron kijkt na het rode scherm van Patrick, zie ik bij hem meteen besef dat hij ook gaat afvallen...
Daarna bij groene scherm van Jeroen zegt hij nog " goed van je" (mol) en knijpt hem nog ff in zijn bovenbeen.
En Jeroen die maar geen oogcontact wil maken...

(Kan natuurlijk zijn dat Rons conclusie niet de juiste ...en de mijne :P )

Als we de beelden mogen geloven, hebben zowel Patrick (afl 5) als Jeroen (afl 6) Ron verteld dat ze op Nikkie zaten. Vanuit dat perspectief kan het ook gewoon dat Ron denkt dat Patrick eruit vloog op Nikkie (wat slecht nieuws voor Ron zou zijn als hij ook op Nikkie zat). Het feit dat Jeroen erin bleef, zou dan weer geruststellend nieuws kunnen zijn (zeker als Ron vermoedt dat Peggy niet op Nikkie zit).

Of we kunnen een nog simpelere interpretatie kiezen: Ron is zowel een zenuwpees en iemand die het beste met anderen voor heeft (en zeker met Patrick en Jeroen met wie hij het goed kan vinden). Dus hij schrikt als mensen eruit vliegen en hij is blij als iemand erin blijft.