Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid  (gelezen 7274 keer)

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #20 Gepost op: 18-10-2020, 14:06:57 »
Lijkt mij dat je dan net zo goed mee kunt doen, als de andere twee ook aan het mollen zijn. Maar iedere mol heeft zijn/haar eigen taktiek, en als Jeroen de mol is dan is Nikkie vast blij met z'n goede antwoord  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #21 Gepost op: 18-10-2020, 16:38:41 »
1/3 van het bedrag binnenhalen omdat de twee kandidaten de 2/3 uit de pot houden, in prima voor een mol vlak voor de laatste executie. Nog even zand in de ogen strooien. Nog geen 30% van het te verdienen bedrag overall is verdiend, 500€ maakt niet zoveel meer uit.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #22 Gepost op: 18-10-2020, 19:30:45 »
Het gaat bij deze bekende Nederlanders van niet om het geld, maar vooral om hun reputatie. 500 euro in de pot om een "goede mol" te zijn die een van de finalisten op het verkeerde been zet is dan niet veel geld. Bovendien verdient de mol er zelf geen geld mee. Als de mol het niet verdiende geld mee naar huis mocht nemen, zou het er misschien anders aan toe gaan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #23 Gepost op: 18-10-2020, 21:02:26 »
Het gaat bij deze bekende Nederlanders van niet om het geld, maar vooral om hun reputatie. 500 euro in de pot om een "goede mol" te zijn die een van de finalisten op het verkeerde been zet is dan niet veel geld. Bovendien verdient de mol er zelf geen geld mee. Als de mol het niet verdiende geld mee naar huis mocht nemen, zou het er misschien anders aan toe gaan.

Ja, want alle bekende Nederlanders zijn multimiljonair.  ::)
Woosie down?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #24 Gepost op: 18-10-2020, 21:12:56 »
Ja, want alle bekende Nederlanders zijn multimiljonair.  ::)

Ik begrijp het wel. Voor Jan Modaal is 15.000 euro meer dan voor Buddy Vedder of Nielson uiteraard. Onbekende Nederlanders zouden meer strijden om het geld dan Bekende Nederlanders denk ik. Je ziet dat ook in België waarbij ze minder bezig zijn met hoe ze op tv overkomen en vol voor de pot gaan in plaats van jezelf verdacht maken.

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #25 Gepost op: 18-10-2020, 22:26:08 »
Je ziet dat ook in België waarbij ze minder bezig zijn met hoe ze op tv overkomen en vol voor de pot gaan in plaats van jezelf verdacht maken.

In België spelen ze ook nog eens voor (maximaal) 100.000 euro. Het geld daar ligt een stuk hoger dan hier in Nederland (logisch want commercieel).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #26 Gepost op: 18-10-2020, 23:32:23 »
Die vraag over het grootste geheim die schreeuwt toch om het antwoord ‘ik ben de mol’, zelfs als je het niet bent? Daarmee had Nikkie Tygo helemaal gek kunnen maken. Ik had het gevoel dat ze twijfelde, maar het kan ook dat ze het iets te persoonlijk vond te worden en dacht aan haar transgender status (die tijdens de opnames nog niet bekend was.)

Ik vond het ook opvallend dat uitgerekend deze vraag aan Nikkie gesteld werd. De makers moeten dit geheim hebben geweten, maar het is niet echt iets dat je gemakkelijk van de daken schreeuwt in zo’n opdracht.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #27 Gepost op: 18-10-2020, 23:38:31 »
Hoezo moeten de makers dit hebben geweten?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #28 Gepost op: 18-10-2020, 23:51:06 »
Hoezo moeten de makers dit hebben geweten?

De deelnemers worden uitgebreid gescreend voorafgaand aan de opnames. Zorgen om chantage mbt tot je geaardheid zouden zeker benoemd worden, neem ik aan.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #29 Gepost op: 19-10-2020, 00:11:24 »
Als dat een persoonlijk geheim is, vertel je dat echt niet ineens wel tegen de crew van een televisieprogramma

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #30 Gepost op: 19-10-2020, 00:47:52 »
In België spelen ze ook nog eens voor (maximaal) 100.000 euro. Het geld daar ligt een stuk hoger dan hier in Nederland (logisch want commercieel).

Oef; da's op het "klokkenluiders" af. Dapper en duidelijk.  ::love::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #31 Gepost op: 19-10-2020, 00:58:12 »
Als dat een persoonlijk geheim is, vertel je dat echt niet ineens wel tegen de crew van een televisieprogramma

Nikkie's 'geheim' was in Hilversum en daarbuiten al lang en breed bekend, daar kan ik persoonlijk van getuigen. Er werd alleen geen probleem van gemaakt of hysterisch  over gedaan, en zo hoort het ook. Nikkie had het tot begin dit jaar nog niet publiekelijk meegedeeld, en ook dat is geheel haar eigen keuze. Hoe het uiteindelijk gelopen is, is natuurlijk heel betreurenswaardig.
Woosie down?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #32 Gepost op: 19-10-2020, 01:08:40 »
Ik zat daar gelijk ook aan te denken, Maar dat was ook technisch gezien gene geheim, Ze heeft het achtergehouden voor het publiek das wat anders.

En Nikkie was meer lekker aan het mollen hier, Jeroen weer onmols met 2 antwoorden goed. dat ga je niet doen als mol.
chipsverslaafde <3

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #33 Gepost op: 19-10-2020, 01:57:44 »
1/3 van het bedrag binnenhalen omdat de twee kandidaten de 2/3 uit de pot houden, in prima voor een mol vlak voor de laatste executie. Nog even zand in de ogen strooien. Nog geen 30% van het te verdienen bedrag overall is verdiend, 500€ maakt niet zoveel meer uit.

Absoluut mee oneens. Er gaan genoeg dingen mis bij kandidaten, part of life, maar een mol die persoonlijk geld wint, omdat een kandidaat zijn of haar geld niet binnenhaalt gaat voorbij aan de hele essentie van het programma. We spelen "wie is de mol" en niet "wie had de mol moeten zijn" Helaas is het echter in de geschiedenis al te vaak gebeurt (ik herinner me een 'mol' die in opdr 1 even 2000€ binnenhaalde...)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #34 Gepost op: 19-10-2020, 05:00:32 »
Vind het wel in de lijn van de tactiek van Jeroen als mol liggen. Zorgen dat kandidaten het fout doen en het geld voor je uit de pot houden. Zoals Barbara Streisand door de trein schreeuwen. Wij verstonden het goed. Maar als je in die trein zit en geen idee hebt wat de ander gaat zeggen, kan je het makkelijker gewoonweg niet verstaan (ik bedoel de helft van de tijd versta je mensen minder goed dan je denkt maar is het de voorspelbaarheid die invult. Begint iemand over een onderwerp wat je niet verwacht, is iemand meteen moeilijker te verstaan). Hij heeft het hele seizoen vooral anderen fout gestuurd, maakte anderen ermee verdacht en viel daardoor zelf ook weinig op.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #35 Gepost op: 19-10-2020, 08:14:36 »
Daarnaast, inderdaad twee goede antwoorden van Jeroen, nul van Tygo en eentje van Nikkie + Nikkie's ingewikkeld-voor-Tygo verhaal over oogschaduw. Als Jeroen dan de mol is, waren twee goede antwoorden niet nodig.

Jeroen is de penningmeester, misschien heeft hij daarna geld uit de pot gehouden?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #36 Gepost op: 19-10-2020, 11:46:49 »
De eerste vraag die Jeroen kreeg was 'Op wie heeft Tygo stiekem een oogje' en het antwoord dat Tygo gaf was 'op jou'. Die vraag kon hij dus feitelijk niet meer fout beantwoorden - dat blijft je echt wel bij. Daarmee was zijn mogelijkheid beperkt tot 1 keer 250 minder in de pot. Die had hij kunnen laten schieten, maar ik kan me - in lijn met Annemarie - goed voorstellen dat hij dat niet heeft gedaan.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #37 Gepost op: 19-10-2020, 11:48:18 »
Hij heeft het hele seizoen vooral anderen fout gestuurd, maakte anderen ermee verdacht en viel daardoor zelf ook weinig op.

Precies dat.
Wat is de taak van de mol? Zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt, maar vooral ook om zelf onontdekt te blijven. En beide heeft Jeroen heel goed gedaan met een pot van zo'n 30% en nauwelijks verdenkingen. Hij heeft het misschien niet zo sensationeel aangepakt, maar dat maakt hem nog geen slechte mol, hooguit een saaie.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #38 Gepost op: 19-10-2020, 11:54:47 »
...en met een pot van zo'n 30% en nauwelijks verdenkingen.
Hoewel ik het met je eens ben, moet ik daarbij wel opmerken dat die 30% nogal geflatteerd is doordat vrijwel geen enkele opdracht haalbaar was ook als er geen Mol in het spel zat. Kijk even naar de tonnen opdracht: never nooit dat het een clubje van 3 lukt om binnen de 30 minuten die volledige 3400 binnen te slepen. Alle opdrachten overziend denk ik dat het reëler is om ervan uit te gaan dat je zonder Mol op 50 a 60% van het eindbedrag zou kunnen uitkomen. Daar heeft de Mol dan nog de helft af weten te houden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Mijn geluid
« Reactie #39 Gepost op: 19-10-2020, 14:40:10 »
Precies dat.
Wat is de taak van de mol? Zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt, maar vooral ook om zelf onontdekt te blijven. En beide heeft Jeroen heel goed gedaan met een pot van zo'n 30% en nauwelijks verdenkingen. Hij heeft het misschien niet zo sensationeel aangepakt, maar dat maakt hem nog geen slechte mol, hooguit een saaie.

Hetgeen voor niemand echt een verrassing kan zijn. Als ze dit seizoen een aanvallende mol wilden, hadden ze Tygo het molschap wel gegeven. Met alle risico's van dien, overigens, vooral in dit ervaren gezelschap. Ik denk dat Jeroen als voorzichtige mol een bewuste keuze is geweest met het oog op de kandidatengroep.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison