Auteur Topic: Dilemma's : Wat zou jij doen?  (gelezen 33164 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Dilemma's : Wat zou jij doen?
« Reactie #80 Gepost op: 27-08-2004, 14:50:07 »
... abortus plegen (ik zou echt geen kind willen van een vieze vuile verkrachter >:(),

Voor mij is het belangrijk dit nog op te merken:

In mijn optiek is een kind een kind en hoort niet afgerekend of belast te worden met de daden van de ouders, waarvan jij er trouwens een bent. Het feit dat het een kind is van een 'vieze vuile verkrachter' maakt het geen vies vuil kind.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #81 Gepost op: 27-08-2004, 23:02:53 »
;) er staat nog een dilemma..::tandpastasmiley::  ::joehoe::

Nieuw dilemma :

Je woont in een buurt van Amsterdam waar steeds meer kleine ondernemers het moeilijk hebben, om tegen de grote supermarkten op te vechten. Langzaamaan zie je steeds meer van deze winkeltjes verdwijnen en grote ketens verschijnen. De concurrentie is hard en de klantloyaliteit in deze economisch minder rijke tijden moeilijk , want iedereen doet mee aan de prijzenoorlog om de gunst van de klant.

Een van de weinige winkeltjes die in de straat nog het hoofd boven water kunnen houden is een slagerij. Deze  adverteert met  'scharrel' vlees, en vlees dat van kleinere boeren afkomstig is, derhalve een klein beetje duurder, maar dan heb je ook wat. .'gezond van het land en geen rommel erin' is de boodschap.
Op een dag kom je de slagerij (die leeg is) binnen, en hoor je de slager door de deur op gedempte toon aan de telefoon tegen iemand spreken. Je luistert het gesprek onbedoeld af, en al gauw blijkt dat de slager zijn 'mannetje' heeft en hier en daar aan goedkope partijen vlees kan komen, die 'prima' zijn maar wellicht niet geheel aan de eu normen voldoen ivm wat 'onschuldige' medicatie die de dieren hebben gehad, alleen maar ter voorkoming van bepaalde ziekten ed.. maar officieel mag deze hoeveelheid antibiotica ed niet in het vlees zitten. Echter het zou geen gezondheidsgevaar betekenen en uiteindelijk accepteert de slager de partij tijdens zijn telefoongesprek tegen een scherp prijsje.

Wat doe je?
« Laatst bewerkt op: 28-08-2004, 13:06:05 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #82 Gepost op: 31-08-2004, 15:15:08 »
Da's geen moeilijk dilemma. Ik bel onmiddellijk de keuringsdienst van waren.
 :(

'k Snap dat het moeilijk is om het hoofd boven water te houden, maar dat moet hij toch echt met 'gezonde methoden' zien te bereiken.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #83 Gepost op: 31-08-2004, 15:25:37 »
Nieuw dilemma:
In een topic worden steeds dilemma's voorgehouden. Iemand reageert erop en moet daarna een nieuwe verzinnen. Er is echter één persoon die zich niet aan de regels houd en echt nooit een nieuwe verzint. Wat doe je?
« Laatst bewerkt op: 31-08-2004, 15:27:26 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 31-08-2004, 15:55:52 »
Nieuw dilemma:
In een topic worden steeds dilemma's voorgehouden. Iemand reageert erop en moet daarna een nieuwe verzinnen. Er is echter één persoon die zich niet aan de regels houd en echt nooit een nieuwe verzint. Wat doe je?

Ik neem aan dat je mij bedoelt... misschien is het ook wel leuk als meerdere mensen op 1 dilemma reageren, da's ook wat leuker voor degene die de moeite neemt een dilemma hier neer te zetten...
« Laatst bewerkt op: 31-08-2004, 15:59:35 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #85 Gepost op: 31-08-2004, 16:16:01 »

Ik neem aan dat je mij bedoelt...
denk je? :P
Citaat
misschien is het ook wel leuk als meerdere mensen op 1 dilemma reageren, da's ook wat leuker voor degene die de moeite neemt een dilemma hier neer te zetten...
jaja, lul je er maar weer uit ::) ;D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 31-08-2004, 16:42:15 »
Terug naar het bunderbos jij!!
 >:(

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 6-09-2004, 03:03:56 »
Stel, je bent in de supermarkt en je wilt iets kopen (die dingen gebeuren...) dus je pakt iets uit een schap met de bedoeling het netjes af te rekenen (kost ongeveer 100 euro). Even later zie je dat een winkelbediende bezig is het schap leeg te halen om de rest van hetzelfde product bij het afval te zetten. De houdbaarheidsdatum is echter nog lang niet overschreden. Je kan dus zo de winkel uit lopen en aan de achterkant van de winkel 10 keer zoveel meenemen als dat je eik van plan was. Zonder te betalen.

Wat doe je dan?

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #88 Gepost op: 6-09-2004, 04:11:17 »
Stel, je bent in de supermarkt en je wilt iets kopen (die dingen gebeuren...) dus je pakt iets uit een schap met de bedoeling het netjes af te rekenen (kost ongeveer 100 euro). Even later zie je dat een winkelbediende bezig is het schap leeg te halen om de rest van hetzelfde product bij het afval te zetten. De houdbaarheidsdatum is echter nog lang niet overschreden. Je kan dus zo de winkel uit lopen en aan de achterkant van de winkel 10 keer zoveel meenemen als dat je eik van plan was. Zonder te betalen.

Wat doe je dan?

Ik vraag aan die winkelbediende of ik dit gratis de voor niks danwel tegen gereduceerde prijs mee kan nemen aangezien ik net heb gezien dat ie de rest weg heeft geworpen (en ik vraag aan hem of er een reden voor was wellicht..slechte partij?)

Indien hij zegt nee, ga ik naar buiten en neem een van die weggeworpen mee, om die thuis te testen. Indien alsnog blijkt dat deze niet aan de eisen voldoen ga ik terug en koop  de nieuwere versie of vraag een reductie op de huidige. (Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn dat ze het weggooien, verouderd type bijv, dus waarom dan de volledige prijs betalen?)

Nieuw dilemma:

Een nieuwe collega van je zit in zijn proeftijd, en krijgt binnenkort te horen of hij mag blijven ja/nee.
Hijzelf denkt dat het allemaal supergoed gaat echter jij weet dat dat niet helemaal het geval is, en dat er gesproken wordt over mogelijk geen verlenging van het contract.Op dit tijdstip is nog niet echt te zeggen of hij miss in de functie nog groeien gaat, is dus niet zeker of hij misschien in het komende half jaar tot jaar beter gaat functioneren.

Hij heeft pas een huis gekocht en zijn vriendin doet een studie is dus min of meer afhankelijk van zijn inkomen of kan althans niet erg veel bijdragen zelf, voor nu.

Je bemerkt dat die collega een vrij grote fout maakt. Dit kan hem dus de doodssteek zijn voor hem. Met veel moeite weet je de schade wat te beperken en je zou eventueel kunnen verdoezelen dat hij die fout gemaakt heeft, of althans geringer maken.

Wat doe je, verdoezel je die fout of laat je het zoals het is zodat men er zonder meer achter komt dat hij dit heeft gedaan, wat hem wrsch de baan kost?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 12-09-2004, 22:54:36 »
Die fout zou ik (mits ik diegene ook daadwerkelijk mag) nog wel verdoezelen. Maar hem/haar daar wel van op de hoogte brengen (desnoods meerdere malen >:D)

Stel je kent 2 personen. Persoon A en persoon B. Persoon A mag je graag en hij/zij vind jouw ook aardig. Jullie hebben best een hechte band. Persoon B daarentegen... die ehh... die vind je niet zo heel leuk (je hebt een hekel aan hem/haar). Ook dat is wederzijds.

Probleem is dat persoon B een kwetsbaar en teer object van persoon A steelt. Je weet dat persoon A erg aan dat object gehecht is en erg verdrietig (echt erg) zal zijn als het weg is. Je ziet hoe persoon B het object steelt.

Je staat nu voor de keuze.
Of de politie bellen zodat persoon B voorgoed uit je leven verdwijnt (dat is iets positiefs, je hebt er eik stiekem altijd al van gedroomd). In dat geval ziet persoon A zijn/haar dierbare object ws nooit meer terug (vraag me niet hoe, maar dat is gewoon zo).
Of naar persoon B toe stappen en hem vriendelijk verzoeken het gestolen object terug te geven, maar dan ontloopt hij zijn verdiende straf. En -belangrijker nog- je blijft last van hem/haar hebben.
Of doe je mss iets anders..?

Maw, wat weegt zwaarder... de vriendschap met persoon A of de haat jegens persoon B?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #90 Gepost op: 3-10-2004, 17:42:02 »
Vriendschap gaat bij mij altijd voor haat. Dus dat wordt onderhandelen met B. Echter B lijkt mij zich in een zeer kwetsbare positie te bevinden. Maar als die keuze er echt zo ligt, staat het terugkrijgen van het voorwerp van A., omdat dat voor hem zo belangrijk is, voorop.

Deze post wordt kennelijk dusdanig opgevat, dat het mij verstandiger leek deze te verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 5-10-2004, 08:58:08 door Castor_en_Pollux »

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 3-10-2004, 18:32:05 »
Ik denk dat deze handelswijze voor je tante geen dilemma is geweest. Dat was iets wat ze gewoon deed. Waarschijnlijk vond ze het zelf niet eens bijzonder, maar zijn het de anderen die dat vinden.
Ik heb vaak met verbazing gelezen over de dingen die mensen in oorlogen deden om anderen te helpen. Mensen waarvan je het zo op het eerste gezicht niet zou verwachten.

Zou het voor mij een dilemma zijn?? Eerlijk gezegd, dat weet ik niet.

Mijn dilemma is het volgende:

Je bent werkzaam op de loonadministratie van een middelgroot bedrijf. Op een dag komt er een jongen solliciteren. Die jongen ken je.. hij heeft namelijk een jaar daarvoor je nichtje zonder reden 's avonds op straat ernstig mishandeld. (botbreuken en hersenschudding) De zaak tegen die jongen dient inmiddels in hoger beroep. Een veroordeling valt binnenkort te verwachten.
Wat doe je??
- wil je wraak, wil je gerechtigheid en ga je naar je baas en zorg je ervoor dat die jongen NIET wordt aangenomen?
- heb je zoveel vertrouwen in ons rechtssysteem, zeg je niets en laat je het straffen van deze jongen aan de rechter over?
er was eens......

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #92 Gepost op: 3-10-2004, 18:57:35 »
Ik denk dat deze handelswijze voor je tante geen dilemma is geweest. Dat was iets wat ze gewoon deed. Waarschijnlijk vond ze het zelf niet eens bijzonder, maar zijn het de anderen die dat vinden.

Je hebt deels gelijk. Ze vond dat ze geen andere keuze had, en het was, zoals ik het verhaal begrepen heb, voor haar geen dilemma. Maar er was wel tegenwerking, niet iedereen in haar direkte omgeving vond het verantwoord om haar eigen kinderen zulke risico's te laten lopen en ze stond dus wel aan druk van haar omgeving bloot. Dus zo simpel was het ook weer niet.

Ik kan je dilemma wel beantwoorden maar ik weet niet zo gauw een nieuw dilemma, dus laat ik die van jouw even staan.

Mijn dilemma is het volgende:

Je bent werkzaam op de loonadministratie van een middelgroot bedrijf. Op een dag komt er een jongen solliciteren. Die jongen ken je.. hij heeft namelijk een jaar daarvoor je nichtje zonder reden 's avonds op straat ernstig mishandeld. (botbreuken en hersenschudding) De zaak tegen die jongen dient inmiddels in hoger beroep. Een veroordeling valt binnenkort te verwachten.
Wat doe je??
- wil je wraak, wil je gerechtigheid en ga je naar je baas en zorg je ervoor dat die jongen NIET wordt aangenomen?
- heb je zoveel vertrouwen in ons rechtssysteem, zeg je niets en laat je het straffen van deze jongen aan de rechter over?

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 3-10-2004, 19:18:22 »

Citaat
- heb je zoveel vertrouwen in ons rechtssysteem, zeg je niets en laat je het straffen van deze jongen aan de rechter over

Ik denk dat ik er wel voor zorg dat die jongen niet wordt aangenomen. Als hij wordt veroordeeld heb je volgende maand weer een vacature Niet vanwege wraak, of uit een gevoel van gerechtigheid. Maar iemand die dit soort dingen doet, daar zou ik gewoon niet mee willen samenwerken.

Nieuw dilemma..

Je bent vreselijk verliefd op de vrouw van je beste vriend. En nu je vriend een weekendje voor zijn werk naar Londen is, belt ze opeens op met de vraag of je wat komt drinken. Je voelt... dat ze meer wil dan een borrel alleen... Ga je erheen, en maak je ongegeneerd misbruik van de afwezigheid van je vriend. Of denk je... ze zal me wel een zaadloze komkommer vinden, maar ik blijf lekker thuis?

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 4-10-2004, 10:34:55 »
Ik weet niet of ik nou zo snel verliefd zou worden op zijn vrouw ::) maar ik heb wel eens een vriendin gehad die een hele leuke vriend had. Maar dit is voor mij geen dilemma. Het is een ongeschreven wet: van de vriend(in) van je vriend(in) blijf je af.

Nieuwe:
Je hebt nog niet zo lang geleden met iemand op school gezeten die nu gaat trouwen. Op school trokken jullie altjid met elkaar op maar na het afstuderen is het contact vrijwel meteen verwaterd en daar ben je ook niet rouwig om. 'Het' is er wat jou betreft ook niet meer.
Echter deze persoon hecht wel erg veel waarde aan de 'vriendschap' en heeft je dus natuurlijk uitgenodigd voor het aanstaande huwelijk. De familie en vrienden hebben je vervolgens met veel enthousiastme uitgenodgd voor het vrijgezellenfeestje. Of je daarvoor even 110 Euro wilt overmaken. In eerste instantie vond je al dat dat een belachelijk bedrag was en gezien hoe jij nu in je vriendschap staat had je dat er ook niet voor over. Maar een andere vriendin vertelt jou dat de bruid daar wel degelijk waarde aan hecht dat jij zou komen.
Wat doe je?
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #95 Gepost op: 4-10-2004, 12:53:27 »
Zuip je klem en zeur niet zo over geld, zeikerd. Een vrijgezellenfeestje moet je nooit laten lopen.

Stel dat een man 1.000.000 euro biedt voor 1 avondje met jou, waarbij alles mag. Je bent heel arm en dit is echt een godsgeschenk, wat doe je?

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 4-10-2004, 13:03:12 »
Mja, zuo ik ook gedaan hebben als het leuke mensen zijn en geen groepje van 6 mutsen en dan met zn 6-en een tafel gaan mozaieken en uit eten en dan wat drinken...

nah je zegt zelf al dat het een godsgeschenk is.

Je collega wil je mening over een andere collega omdat hij een nare ervaring heeft met diegene maar je wil liever niet hierin meegaan. Toch merk je dat het hele belangrijk is dat je je collega het gevoel geeft dat het niet echt aan hem licht.
Hoe los je dit op?

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 4-10-2004, 13:09:42 »

Stel dat een man 1.000.000 euro biedt voor 1 avondje met jou, waarbij alles mag. Je bent heel arm en dit is echt een godsgeschenk, wat doe je?

Leuk idee voor een film..

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #98 Gepost op: 4-10-2004, 13:13:30 »

Je collega wil je mening over een andere collega omdat hij een nare ervaring heeft met diegene maar je wil liever niet hierin meegaan. Toch merk je dat het hele belangrijk is dat je je collega het gevoel geeft dat het niet echt aan hem licht.
Hoe los je dit op?

Ontslag  ::jaja:: Ik houd niet van achter de rug omlullen, dat zoeken ze zelf maar uit.

Je bent in de stad en ziet een klein meisje spelen op een blokfluit, haar hoedje waarin ze geld verzamelt is nog helemaal leeg en toen je er een uur geleden langs liep, stond ze er ook al. Maar je hebt ook nog maar genoeg geld voor die enorme lekkere ijsco die je jezelf de hele middag al hebt beloofd, je maag knort, waar geef je je geld aan uit, aan het arme zielige meisje of aan jezelf?

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 4-10-2004, 13:15:41 »

Ontslag  ::jaja:: Ik houd niet van achter de rug omlullen, dat zoeken ze zelf maar uit.
Hehe in die positie ben ik niet, dat mag ik nou net niet :( Helaas
Mijn prinsje is chriz!!