Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 185015 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #260 Gepost op: 22-01-2016, 20:50:10 »
Ja Marisa en de Klaas-hint zou dan ook te verklaren zijn.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #261 Gepost op: 22-01-2016, 21:04:41 »
Dat zou heel goed kunnen, Tunnelgraver.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #262 Gepost op: 22-01-2016, 21:08:17 »
Er viel mij iets op aan de cijfers op de bankbiljetten.
Misschien is het ietwat gekunsteld, maar ik wil het toch even met jullie delen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik snap niet helemaal hoe je telt, zou je het even uitleggen?

Waarom is de m bijvoorbeeld wel twee keer 1 en de T zowel 2 als 4?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 21:10:57 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #263 Gepost op: 22-01-2016, 21:09:39 »
Er viel mij iets op aan de cijfers op de bankbiljetten.
Misschien is het ietwat gekunsteld, maar ik wil het toch even met jullie delen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Het is een heel goede en originele denkwijze, maar op dit punt is hij nog iets te ingewikkeld uitgelegd om in de laatste uitzending te krijgen of op de site naar mijn mening.

Misschien dat hij met een andere uitleg is 'makkelijker' wordt?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #264 Gepost op: 22-01-2016, 21:23:10 »
Ik blijf door puzzelen, want dat serienummer op de biljetten betekent iets.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik geef toe dat het behoorlijk complex is, maar er moet gewoon iets met dat serienummer zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #265 Gepost op: 22-01-2016, 21:29:03 »
Ik blijf door puzzelen, want dat serienummer op de biljetten betekent iets.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik geef toe dat het behoorlijk complex is, maar er moet gewoon iets met dat serienummer zijn.

Daar ben ik het mee eens:

Ik weet niet of het iemand al was opgevallen, maar alle biljetten die we tot nu toe in close up zagen, hebben hetzelfde nummer, namelijk

280310048588

Normaal draagt ieder bankbiljet toch zijn eigen unieke nummer? Als je dan toch ieder biljet hetzelfde nummer geeft, dan zou je toch denken dat er een speciale betekenis zit achter dit nummer.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #266 Gepost op: 22-01-2016, 21:57:01 »
Verder dan vragen stellen over aanwijzingen in het geld was ik ook nog niet gekomen...  ;D

Zit er nog een patroon in de bolletjes op de voorkant? Iemand een idee wat de getallen inhouden? En van wie is de handtekening op het biljet? De mol?

Maar ik ben er ook van overtuigd dat er meer aanwijzingen in het geld zitten, maar ik ben nog niet overtuigd van de uitleg van het nummer tot nu toe.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #267 Gepost op: 22-01-2016, 22:01:06 »
Bovendien heb ik de indruk dat er meer dan andere jaren nadruk wordt gelegd op die Follow the money. Ook naar ons kijkers toe.

Rechts op ieder biljet staat ook 'Sigue el dinero'.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #268 Gepost op: 22-01-2016, 22:06:36 »
Maar ik ben er ook van overtuigd dat er meer aanwijzingen in het geld zitten, maar ik ben nog niet overtuigd van de uitleg van het nummer tot nu toe.

Ik ben zelf ook nog niet overtuigd en puzzel verder om sluitend bewijs te vinden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #269 Gepost op: 22-01-2016, 22:37:38 »

Overigens vraagje, weet iemand of het een constante is dat serienummer op al die biljetten die tot zover in omloop zijn gebracht?


Op elk biljet dat ik zag en waar het ook duidelijk zichtbaar was, staat hetzelfde serienummer.

Ik zocht eerst eigenlijk of er op elkaar volgende serienummers waren om Pac of Rat te helpen met het naast elkaar leggen van biljetten, maar het blijkt altijd om dat zelfde nummer te gaan, wat nog vreemder is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #270 Gepost op: 22-01-2016, 23:00:49 »
Op elk biljet dat ik zag en waar het ook duidelijk zichtbaar was, staat hetzelfde serienummer.

Ik zocht eerst eigenlijk of er op elkaar volgende serienummers waren om Pac of Rat te helpen met het naast elkaar leggen van biljetten, maar het blijkt altijd om dat zelfde nummer te gaan, wat nog vreemder is.

Ja, verschillende nummers zijn de norm. Immers in werkelijkheid heeft ieder biljet een uniek nummer.
Hoe was dat in voorgaande jaren? Hadden de biljetten toen wel unieke nummers? Zo ja, dan is 280310048588 beslist een boodschap!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #271 Gepost op: 22-01-2016, 23:09:57 »
Op het geld van vorig jaar (zie plaatjes in topic) stonden helemaal geen nummers.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #272 Gepost op: 22-01-2016, 23:11:50 »
Ja, verschillende nummers zijn de norm. Immers in werkelijkheid heeft ieder biljet een uniek nummer.
Hoe was dat in voorgaande jaren? Hadden de biljetten toen wel unieke nummers? Zo ja, dan is 280310048588 beslist een boodschap!

Ik heb me vorig jaar (net als dit jaar trouwens, het was dankzij die 'een minuut uit aflevering 4' dat ik er op lette) niet bezig gehouden met dat Molgeld. Als ik me niet vergis was er nooit een beeld van het geld dat duidelijk was en werd ieder briefje door forumgebruikers hier gereconstrueerd op basis van wat we vanuit een bepaalde hoek zagen.

Ik kan me niet herinneren dat op die gereconstrueerde biljetten plaats was voor een serienummer, dat lijkt me een nieuwigheidje. Maar anderen gaan daar meer over kunnen vertellen.

Op het geld van vorig jaar (zie plaatjes in topic) stonden helemaal geen nummers.

EDIT: Daar zijn we dus nu uit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #273 Gepost op: 22-01-2016, 23:18:29 »
En nu dus wel, dus moet dan nummer wat betekenen.
Ben zelfs al bezig geweest met paardesprongen door een van met 9 velden, maar heb het nog niet sluitend.
Pittige puzzel!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #274 Gepost op: 22-01-2016, 23:36:05 »
Tja, 280310048588. Die vier achten en drie nullen. Als deze cijfers inderdaad één op één voor de letters van een naam staan, is er maar één naam die echt past, zoals jij, Tunnelgraver, zelf al aangaf in een eerdere post.
Met "(1)2345" als verwijzing naar de vijf verwisselbare letters.

(Zie ook het steeds terugkerende getal "vijf" in onder meer Moldagboek 3 (("één;twee;één; één" (samen vijf..))en het getal vijf met als extraatje de veel voorkomende "v's" in de Moltweet van 9 januari jl. Plus vijf oud-mollen...... ten overvloede?

Ik zou het toch zo fijn vinden als Klaas slechts 'LoKAAS" zou blijken!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molgeld
« Reactie #275 Gepost op: 23-01-2016, 12:38:14 »
Volgende aflevering komen in een opdracht ook veel nummerreeksen voor. Weet niet of dat enig verband houdt, maar is wel iets om in de gaten te houden.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Molgeld
« Reactie #276 Gepost op: 23-01-2016, 12:53:23 »
Als we toch naar vijven zoeken: het is voor het eerst sinds vijf jaar dat de 'Trust Nobody' van Horace weer in de leader te horen is :P

Offline molloen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #277 Gepost op: 23-01-2016, 14:01:26 »
Is Horace niet bevriend met iemand in WIDM?  ::oink::
je kan m'n rug op

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #278 Gepost op: 23-01-2016, 14:40:26 »
Als we toch naar vijven zoeken: het is voor het eerst sinds vijf jaar dat de 'Trust Nobody' van Horace weer in de leader te horen is :P

Dat is Horace?! Dacht altijd dat het Soundos was, oeps.  ::rofl::

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #279 Gepost op: 23-01-2016, 15:44:46 »
Is Horace niet bevriend met iemand in WIDM?  ::oink::

Op de foto die op de instagram van Taeke was gevonden, binnen de opnameperiode, was hij in een restaurant samen met een aantal anderen waaronder Horace volgens mij