Auteur Topic: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw  (gelezen 29714 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2019, 11:00:08 »
Ik ben ook heel blij met Rik, maar Art afzeiken lijkt me dan weer niet nodig.

Overigens heeft Art nooit autocues gebruikt, naar ik wel eens gelezen heb.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2019, 11:12:37 »
Dat er niet -bewust- vals gespeeld lijkt voor mijn gevoel wel te kloppen.

Maar het zou zomaar kunnen dat ze bewust geen afvaller willen in de eerste aflevering, ik vind dat zelf ook leuker, zoals al een v/d kandidaten zei het is de eerste aflevering bijna Russisch roulette, of je moet heel veel geluk hebben om de Mol in actie te hebben gezien maar die heeft meestal de eerste aflevering ook een afwachtende houding (de betere mollen uitgesloten  ::jaja:: ).

Je kan wel als regie bv afspreken met de Mol om de test bizar slecht te maken en er heel lang over te doen en er voor te zorgen dat de Mol zijn kist naar boven komt, desnoods doet de Mol dat zelf.
in dat geval ben je zeker van 10 kandidaten voor aflevering 2, en is de Mol dit jaar dus een vrouw en niet Sarah.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2019, 11:43:38 door themollenator »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2019, 11:55:08 »
Alleen kan de mol sowieso niet afvallen ;D, dus de mol de test het slechtste laten maken heeft geen effect
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2019, 12:12:58 »
Ik was er ook al naar op zoek. In 2017 heb ik het al een keer uitgerekend.*Ik zie nu dat ik toen een rekenfout had gemaakt en dat het eigenlijke percentage dus zo'n 11% was

En inmiddels is het dus nog twee keer vaker voorgekomen dat er iemand gered werd door zijn scherm niet te zien. Vorig jaar met het quizje en schermen draaien: (3/4 kans dat de juiste persoon werd vrijgesteld) en deze aflevering dus, met een kans van 4/9 of 3/9, afhankelijk van of de Mol een vrijstelling had of niet.

De kans dat bij volledig eerlijk verlopen executie-uitslagen nu dus al 10 seizoenen lang goed gaat is: 3/4*2/5*2/2*7/7*4/7*6/7*3/4*4/5*[4/9 of 3/9], oftewel: 3,7% of zelfs maar 2,8% als de Mol deze keer een vrijstelling had. Kortom: hoewel toeval nog altijd bestaat is inmiddels, na 10 seizoen met schermen-niet-laten-zien, de kans dat het ieder jaar zuiver is verlopen wel bijzonder klein geworden.
Leuk! Als je het zo presenteert is het wel heel overtuigend. Natuurlijk is er nog steeds een kleine kans, zoals je zelf ook al aangeeft, maar ik moest er stiekem toch om glimlachen.

Ik vond het al zo vreemd dat er werd bezworen dat WIDM echt helemaal eerlijk is, want dat is echt niet normaal in de media- en entertainmentindustrie. Niet bij dit soort producties, i.i.g. Begrijp me goed, het is nog steeds mogelijk dat WIDM de uitzondering is en dat het helemaal eerlijk verloopt, dus ik beschuldig niemand.

Ik sprak Arjen er in 2011 even over (achter de schermen bij Spijkers Met Koppen waar ik stageliep) en hij kwam tot dezelfde conclusie al wilde hij het ook liever niet geloven.

Dat WIDM niet 100% "eerlijk" is maar wel iets van 95% vind ik geen probleem zolang er maar niemand bewust bevoordeeld of benadeeld wordt. Of de executie van deze eerste aflevering 1 "eerlijk" was of niet zullen we misschien nooit weten maar zo zijn er wel meer eeuwige molgeheimen. Zo heb ik van iemand gehoord dat Jon in seizoen 9 wel degelijk vooraf wist dat hij de Mol zou zijn. (Die persoon wist vooraf ook te vertellen dat ze in Jordanië waren geweest.) Of dat echt waar is? We zullen het nooit weten, tenzij Rick zijn molmemoires nog eens gaat schrijven. ;D
Heel interessant. Iedereen zal er het zijne of hare van denken, maar eh... die zweem van mysterie die rond het programma hangt is ook wel weer erg leuk. En Rick lijkt me niet per se heel erg loslippig. Maar als sommige mensen oud worden gaan ze ineens van alles spillen, dus je weet nooit. Vrij recent nog Quincy Jones en Paul McCartney.  :P

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2019, 12:29:48 »
ook ik vond het een heerlijke uitzending en veel meer eerlijk om een test te maken voor de kandidaten. Zoals vorig jaar hartstikke gaaf, maar hoe moet je een test maken als je de rest nog niet hebt gezien. Valse start heb je dan echt. Nu gewoon heerlijk 3 opdrachten, mooie opening en een flashback naar het verleden.
Zou dat een hint kunnen zijn? Kan nog niet bedenken wat.

sleeptouw is in het Spaans "remolque", vond ik wel opmerkelijk, maar kan er niets mee nog xD

mooie ontdekking, misschien hint dat onze mol Spaans spreekt?

Wat betreft executie: ja ik ben wellicht ook te goed gelovig, ik vertrouw er ook op dat het goed en eerlijk gaat allemaal.
Volgens mij kan er niet conclusie worden getrokken dat de 4 vrijstelling dames dan dus geen mol zijn.
Wel kan de conclusie worden getrokken dat 1 van de 4 vrijstelling dames de mol niet is.
Want de niet vrijstelling mensen hadden geen rood scherm, dus 1 van de 4 vrijstelling dames heeft de test meest slecht gemaakt en daarmee dus niet de mol.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2019, 13:15:34 »
Alleen kan de mol sowieso niet afvallen ;D, dus de mol de test het slechtste laten maken heeft geen effect

Volgens mij maakt de mol de test helemaal niet. Dat is gewoon niet logisch. er word gedaan of deze de test doet, om de kandidaten niet te alarmeren. Wat de mol ook doet tijdens die test, het heeft geen effect op wie er afvalt.
"niets is wat het lijkt"

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2019, 13:18:00 »
Even iets heel anders, ik zet het maar hier neer, want weet niet waar ik dit vragen moet...

Ik mis de dagboek van de mol? Of moet die nog komen denken jullie?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2019, 13:29:38 »
sleeptouw is in het Spaans "remolque", vond ik wel opmerkelijk, maar kan er niets mee nog xD
‘'Op sleeptouw' of 'Opsleeptouw' (Het laatste is grammaticaal niet correct Nederlands, maar dat weet Google translate niet.) Geeft: "a cuestas" (op sleeptouw) respectievelijk "cuerda de remolque" (opsleeptouw). Sleeptouw = remolcar, op = en.’
Levert dit iets op?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2019, 13:36:32 »
Even iets heel anders, ik zet het maar hier neer, want weet niet waar ik dit vragen moet...

Ik mis de dagboek van de mol? Of moet die nog komen denken jullie?

volgens mij komen die altijd de dag voor de volgende aflevering. kan het verkeerd onthouden hebben...
"niets is wat het lijkt"

Offline daphnek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #89 Gepost op: 7-01-2019, 13:51:24 »
volgens mij komen die altijd de dag voor de volgende aflevering. kan het verkeerd onthouden hebben...

Vorige seizoenen uiterlijk maandag altijd bij mijn weten. Overigens heeft de mol zijn/haar Twitter account @Ikbendemol dit jaar ook nog niet gebruikt...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #90 Gepost op: 7-01-2019, 14:17:28 »
Ik mis het dagboek en de tweets van de Mol niet echt. Er zat de voorbije 2 seizoenen geen hint in en het leidt dan uiteindelijk toch maar af van de echte zoektocht.

Ik heb het extra beeldmateriaal trouwens nog niet voorbij zien komen op dit forum:

« Laatst bewerkt op: 7-01-2019, 14:35:55 door Hulpmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #91 Gepost op: 7-01-2019, 14:53:55 »
Bedankt voor het plaatsen. Leuk extra materiaal. Wat me opvalt is dat weer iemand Rick Paul een vreemde/verdachte houding vindt hebben. Dit keer is het Nikki, eerder was het Jamie die zoiets bij de test zei. Rick Paul noemt zichzelf in zijn voorstelvideo ook een kameleon met een ingewikkeld karakter. Het lijkt me een risico om zo'n opvallend persoon als Mol te kiezen.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #92 Gepost op: 7-01-2019, 15:16:12 »
Volgens mij maakt de mol de test helemaal niet. Dat is gewoon niet logisch. er word gedaan of deze de test doet, om de kandidaten niet te alarmeren. Wat de mol ook doet tijdens die test, het heeft geen effect op wie er afvalt.
Het lijkt mij dat die het wel maakt. Anders zal het de anderen toch veel te veel opvallen? Daarbij: was het niet Margriet die zei alle testen volledig op haarzelf te hebben ingevuld? (of haal ik nu dingen door elkaar?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #93 Gepost op: 7-01-2019, 15:17:19 »
Het lijkt mij dat die het wel maakt. Anders zal het de anderen toch veel te veel opvallen? Daarbij: was het niet Margriet die zei alle testen volledig op haarzelf te hebben ingevuld? (of haal ik nu dingen door elkaar?)
Dennis Weening deed dat wel. Die gaf op iedere vraag het juiste antwoord.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #94 Gepost op: 7-01-2019, 15:38:16 »
Ik mis het dagboek en de tweets van de Mol niet echt. Er zat de voorbije 2 seizoenen geen hint in en het leidt dan uiteindelijk toch maar af van de echte zoektocht.

Ik heb het extra beeldmateriaal trouwens nog niet voorbij zien komen op dit forum:


Leuke video. Voegt echt iets toe.

Als er geen dagboek wordt bijgehouden zou dat kunnen betekenen dat de mol daar geen type voor is (Robèrt, Sinan) ...als je gelooft dat die grotendeels door de mollen zelf geschreven werden.  :-\\

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #95 Gepost op: 7-01-2019, 15:46:42 »
Volgens mij maakt de mol de test helemaal niet. Dat is gewoon niet logisch. er word gedaan of deze de test doet, om de kandidaten niet te alarmeren. Wat de mol ook doet tijdens die test, het heeft geen effect op wie er afvalt.

Als Mol moet je juist wel de test maken, anders weet je niet wat voor vragen er zijn geweest en kan je niet met de rest meepraten erover.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #96 Gepost op: 7-01-2019, 16:35:02 »
Volgens mij kan er niet conclusie worden getrokken dat de 4 vrijstelling dames dan dus geen mol zijn.
Wel kan de conclusie worden getrokken dat 1 van de 4 vrijstelling dames de mol niet is.
Want de niet vrijstelling mensen hadden geen rood scherm, dus 1 van de 4 vrijstelling dames heeft de test meest slecht gemaakt en daarmee dus niet de mol.
Maar dat tweede is ook de enige conclusie die door iedereen getrokken wordt. Mensen zitten hier te discussiëren met elkaar terwijl ze het eens zijn ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #97 Gepost op: 7-01-2019, 17:18:16 »
Maar dat tweede is ook de enige conclusie die door iedereen getrokken wordt. Mensen zitten hier te discussiëren met elkaar terwijl ze het eens zijn ::rofl::

Hihi ja.
Verder lijkt het mij simpel : als het de bedoeling van de makers is dat de hele groep doorgaat, moeten er zoveel mogelijk vrijstellingen opgehaald worden. De mol zal wel weten in welke kisten deze zitten en zal zelf dan niet proberen de eigen vrijstelling op te halen. Dit verkleint immers de kansen voor de anderen. Hoewel ik de anderen niet meteen wil uitsluiten, is de kans toch het grootst dat de mol zich bevindt in de groep die 3 vrijstellingen heeft bovengehaald.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #98 Gepost op: 7-01-2019, 17:20:30 »
Citaat van: MissTinie
Wel kan de conclusie worden getrokken dat 1 van de 4 vrijstelling dames de mol niet is.

Behalve dan dat we van tevoren natuurlijk allang wisten dat sowieso minstens 3 van de 4 dames de mol niet zijn. Er is immers maar één mol :P

En aangezien we natuurlijk niet weten welke 3, levert dit dus volstrekt geen nieuwe informatie op.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #99 Gepost op: 7-01-2019, 18:27:23 »
Even iets heel anders, ik zet het maar hier neer, want weet niet waar ik dit vragen moet...

Ik mis de dagboek van de mol? Of moet die nog komen denken jullie?
Het dagboek van de Mol is er sinds het allereerste seizoen bij(!), lijkt me dus dat het nog komt verspreid over de week. Was wel vaker zo dacht ik :)
...óf niet!