Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 199205 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #620 Gepost op: 5-03-2019, 12:14:04 »
Misschien waren die frames er al.

Die frames zijn echt de kosten niet op zo'n productie. Dit zijn een paar stukjes piepschuim met een metalen randje eromheen en misschien nog een metalen staaf eronder. En het team dat mee is kan dat zo bouwen met een lokale smit of zoiets (die in Colombia al helemaal niet duur zal zijn) en moet toch al betaald worden. Die zijn duurder als ze niets doen.
Echt, dat zijn echt de kosten niet als je weet wat een productie als deze kost. En die verdien je ruimschoots terug door de extra kijkers die je krijgt als je zo'n hint erin stopt.
Ik zou daar niet teveel analyses op loslaten.

Ik kan me niet voorstellen dat hij toestaat dat dat even uit zijn werk wordt geshopt....

Dat zou kunnen, maar dan zou je ook wel kunnen stellen dat hij het niet zou toestaan om zijn werk in een gehusselde volgorde weer te geven, zoals jij dan suggereert.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij om toestemming wordt gevraagd en denk dat dat juridisch of ethisch gezien ook helemaal niet aan de orde is.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 12:19:00 door chocomol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #621 Gepost op: 5-03-2019, 12:21:39 »
Mol Vis Ei

'Vis' is in het Latijn (onder meer): Jij wilt

'Ei' is in het Latijn de derde naamval van zowel 'hij' (is) als 'zij' (ea) als 'het' (id). Niet de vierde naamval dus (resp. eum, eam, id) want dan zou de vertaling zijn: Je wilt hem (haar, het), wat ik een vrij logische vertaling zou vinden. En dan weet je nog steeds niks.  ;D

Een potjeslatijn- (visserslatijn- , tja, dat meer, hè  ;) ) vertaling zou kunnen zijn: De Mol, je wilt met hem (of met haar, of ermee) (zijn).
Hm. Klinkt nogal onwaarschijnlijk.


Andere mogelijkheid: Vis i.e.

Vis betekent ook 'Kracht' in het Latijn.

I.e. = id est: 'dat wil zeggen' of 'dat is'.

Dus: Mol, dat wil zeggen: Kracht.


En ook hiermee weten we niks, behalve dan dat we met al dat gepuzzel weinig tot niets zijn opgeschoten, dus ik denk dat Cinner goed zit met haar veronderstelling dat het niet-vervangen fragment van Niels de eigenlijke hint is en dat Molloot200 gelijk heeft met zijn idee dat de puzzelopdracht in het meer de geschrapte, vervangen opdracht was, waardoor de puzzelopdracht nu als hints-trigger-machine, als extra mollotenpuzzel, heeft gefungeerd. Hebben die puzzelstukken toch nog iets opgebracht...   ::tandpastasmiley::
Deze argumentatie begrijp ik niet. Een hint van iemand proberen na te apen. Dan tot de conclusie komen dat dit nergens toe leidt en dan tot de conclusie komen dat we niks zijn opgeschoten.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #622 Gepost op: 5-03-2019, 14:21:24 »
Dat opent het perspectief naar een bewuste hint, blokken die hier weldegelijk speciaal voor zijn gemaakt (het frame kan immers later opnieuw worden gebruikt).


Ik dacht eerder in de leader ook meer stukken te hebben gezien, en vond het al vreemd dat er in de animatie alleen die 5 werden getoond. Alsof die vage exemplaren links niet echt op die plek thuishoren.

Ik kom tot 9 Jos.


Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #623 Gepost op: 5-03-2019, 14:26:18 »
Ik kom tot 9 Jos.



Toch vind ik dit shot met die van afstand kleine puzzelstukjes erin toch echt wel verdacht veel lijken op het eerste shot van de RTL Nieuws leader...
Daar liggen ook van die blauwe stipjes in het water, wat ook goed zou kunnen verklaren waarom de puzzelstukjes wat groenig/blauwig zijn gemaakt.

Misschien gaat het dus wel helemaal niet om de puzzelstukjes zelf of wat erop staat, maar is het totaal ervan een verwijzing naar RTL Nieuws, dus Merel en krijgen we bij de ontknoping straks te horen dat er veel onderdelen van het RTL Nieuws in de afleveringen zijn verwerkt, zoals de executie met de lichtstralen, de laptopjes uit het RTL nieuws decor etc.





Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #624 Gepost op: 5-03-2019, 14:28:53 »
Die rotonde vorig jaar leek ook verdacht veel op de intro van het NOS nieuws. Daarom nog altijd 100% zeker dat Simone de Mol was en dat het een complot van de AVROTROS is om Jan uit te roepen tot Mol.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #625 Gepost op: 5-03-2019, 14:37:36 »
Die rotonde vorig jaar leek ook verdacht veel op de intro van het NOS nieuws. Daarom nog altijd 100% zeker dat Simone de Mol was en dat het een complot van de AVROTROS is om Jan uit te roepen tot Mol.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #626 Gepost op: 5-03-2019, 14:55:05 »
Bij de vlag uithangen opdracht zei Jamie in het commentaar: sommige mensen waren best lang weg.
En als je een tijdje weg bent kun je misschien ook even een foto nemen van een kandidaat die op de plek van de G-sleutel onderaan de trap staat, want het is maar een klein stukje lopen, van boven aan de vlaggen-trap naar de locatie waar dit schilderij te vinden is is het maar ongeveer 200 meter.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #627 Gepost op: 5-03-2019, 15:06:38 »
Eerlijk gezegd denk ik dat de extra puzzelstukken die we nu ontdekken de rechterkant van het gezicht zijn van de afbeelding die al ontdekt was.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 15:34:53 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #628 Gepost op: 5-03-2019, 15:08:21 »
Eerder gezegd denk ik dat de extra puzzelstukken die we nu ontdekken de rechterkant van het gezicht van de afbeelding die er al ontdekt was is.

Welke extra puzzelstukken bedoel je Jannes?
Die 9 die ik heb gepost zijn uit de allereerste leader.

Offline JdL

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #629 Gepost op: 5-03-2019, 15:11:05 »
Welke extra puzzelstukken bedoel je Jannes?
Die 9 die ik heb gepost zijn uit de allereerste leader.

Over puzzelstukken gesproken.
Zit net de leader nogmaals te kijken en heb het idee dat het 10 stukken zijn.
(kijk net op 4:15 bij aflevering 9)
Net voor Evelien in beeld komt zie je mannen de stukken bij elkaar leggen. Als ik goed tel liggen er 9 en komt er nog iemand in de verte aan met een volgend puzzelstuk.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #630 Gepost op: 5-03-2019, 15:32:22 »
Welke extra puzzelstukken bedoel je Jannes?
Die 9 die ik heb gepost zijn uit de allereerste leader.

Deze. Het zijn andere beelden dan jij hebt gepost.
In de leader van afgelopen aflevering (9) zijn op 02:18 min. 8 puzzelstukken te zien. (3 rechts in beeld)
Dat dan weer wel

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #631 Gepost op: 5-03-2019, 15:34:20 »
Deze. Het zijn andere beelden dan jij hebt gepost.

Ik zie het Jannes. Bedank voor de uitleg.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #632 Gepost op: 5-03-2019, 15:39:12 »
Bij de vlag uithangen opdracht zei Jamie in het commentaar: sommige mensen waren best lang weg.
En als je een tijdje weg bent kun je misschien ook even een foto nemen van een kandidaat die op de plek van de G-sleutel onderaan de trap staat, want het is maar een klein stukje lopen, van boven aan de vlaggen-trap naar de locatie waar dit schilderij te vinden is is het maar ongeveer 200 meter.

De graffiti van Chota13 bedoel je?
Die is bóvenaan de trap/roltrap foxhunter.


Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #633 Gepost op: 5-03-2019, 16:26:22 »
En als je een tijdje weg bent kun je misschien ook even een foto nemen van een kandidaat die op de plek van de G-sleutel onderaan de trap staat

Misschien had ze zelfs nog wel wat tijd over om nog even langs de coffee shop te gaan  :P

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #634 Gepost op: 5-03-2019, 16:37:20 »
MOLVISIE   == MOL IS EVI  ::tandpastasmiley::

Ik zou het geen goede hint vinden als pas na de volgende trailer wijziging je het door kan hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #635 Gepost op: 5-03-2019, 17:01:19 »
De graffiti van Chota13 bedoel je?
Die is bóvenaan de trap/roltrap foxhunter.


Er zit 1 stukje roltrap onder meer niet. Daarboven zitten nog veel meer stukken roltrap. Dat zal je de kop niet kosten qua tijd.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #636 Gepost op: 5-03-2019, 18:24:57 »
Ik denk toch dat we meer naar de omgeving moeten kijken, naast het gezicht dus, in plaats van het gezicht.
In het gezicht zelf zie ik weinig bekends: misschien een stukje van de afvallers? (Nou ja, beetje vergezocht misschien)

Een van de details is een bootje en heeft Niels niet tijdens de ontknoping een blouse aan met bootjes?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #637 Gepost op: 5-03-2019, 19:02:21 »
Geen idee of het al genoemd is, heb niet het hele topic doorgespit, maar wat mij opvalt is dat rond Merel er ook shots van vogels zijn. Vogels-puzzelstukken-Merel-vogels. Bij anderen is dit niet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #638 Gepost op: 5-03-2019, 19:06:13 »
Deze. Het zijn andere beelden dan jij hebt gepost.
Ik zie niks.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #639 Gepost op: 5-03-2019, 19:09:29 »
Ik zie niks.
Met deze bedoel ik het citaat daaronder.  ;D
Dat dan weer wel