Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167356 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 21-01-2020, 10:21:47 »
In de Vlaamse versie heb je het dan makkelijker. Want daar is het gebruikelijk dat je eerst je achternaam zegt, en daarna pas je voornaam......

In Vlaanderen is het niet gebruikelijk je achternaam eerst te zetten.

En nog even terugkomend op alle voetbalhints. Ik kijk al heel mij leven voetbal en speel het ook af en toe, maar de term tegendraads linken met voetbal? Toch enorm ver gezocht...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2020, 10:30:59 »
Is dat zo? Ik hoor het commentatoren op tv regelmatig zeggen als een wegdraaiende corner wordt binnengekopt. Wellicht een Nederland/Vlaanderen-verschil in taalgebruik?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 21-01-2020, 11:07:59 »
Ik vind 'm ook niet direct heel sterk, maar de term wordt in ieder geval wel (amper) gebruikt en herkend;
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/907063/pr-pper-opent-doelpuntenrekening-met-knappe-geplaatste-tegendraadse-kopbal.html
https://voetbalflitsen.nl/nieuws/r6ajx3/manchester-united-tottenham-hotspur-0-2-fenomenale-kopbal-kane-video-goal
Ik denk dat we op de titel van de volgende aflevering moeten wachten ;)

Edit; trouwens, ik besef nu ook; er zaten in aflevering twee veel belchinezen! https://nl.wikipedia.org/wiki/Belchinees  :-X
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 11:11:29 door jehnnnycash »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 21-01-2020, 11:11:15 »
FS zei het ook al: je kan natuurlijk niet aankomen met een titel als penalty (of buitenspel, rode kaart, etc.) want dat zou te duidelijk zijn.

Ik zou het razendknap vinden van de makers als ze 9 titels weten te bedenken die én op iets in de aflevering slaan (zoals tegendraads -> de draden) én "vage" voetbaltermen zijn. (En eventueel ook nog uit 11 letters bestaan.) Ik geloof het nu nog niet maar we zullen zien. :D

Edit; trouwens, ik besef nu ook; er zaten in aflevering twee veel belchinezen! https://nl.wikipedia.org/wiki/Belchinees  :-X

 ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 11:13:02 door Heinz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 21-01-2020, 11:23:08 »
Is dat zo? Ik hoor het commentatoren op tv regelmatig zeggen als een wegdraaiende corner wordt binnengekopt. Wellicht een Nederland/Vlaanderen-verschil in taalgebruik?

Nog nooit in België gehoord en ook nog nooit ergens gelezen. Zal typisch iets Nederlands zijn. Ik ga er de komende weken eens op letten. Wie weet gebruiken ze het wel af en toe en valt het gewoon niet op.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 21-01-2020, 11:33:13 »
FS zei het ook al: je kan natuurlijk niet aankomen met een titel als penalty (of buitenspel, rode kaart, etc.) want dat zou te duidelijk zijn.

Ik zou het razendknap vinden van de makers als ze 9 titels weten te bedenken die én op iets in de aflevering slaan (zoals tegendraads -> de draden) én "vage" voetbaltermen zijn. (En eventueel ook nog uit 11 letters bestaan.) Ik geloof het nu nog niet maar we zullen zien. :D

 ::rofl::
Dat zou te veel opvallen met 9 titels, toch? Ook als ze het vaag zouden houden. 

Ik vind de hints naar Rob veel sterker op dit moment. widmTunnelvisie.com plaatst er binnenkort een artikel over, las ik in de post RECAP 2 op hun site. ((Die posts zijn meer dan welkom voor chaoten zoals ik. Sowieso een aanrader. ::jaja:: ))



Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 22-01-2020, 07:09:27 »
Ik had dit topic nog niet gezien dus had het in Mil's topic geplaatst. Nu ook maar hier:

Maar wat ik me eigenlijk afvraag...
Is iemand anders haar "M" gebaren opgevallen? Ik zie het niet in dit topic, ook niet op de youtubekanalen...

In aflevering 1 bij de escape truck challenge in het biecht stukje als ze zegt :" zij zíjn de code"
Ook in extra beeldmateriaal kamerverdeling als ze tegen buddy zegt dat haar koffer " dubbel opengaat"

Ik vind ze zelf bijna té duidelijk.... wat vinden jullie?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 22-01-2020, 17:10:36 »
verborgen aanwijzingen in afl. 2, volgens Jasper van De Tunnelvisie:

https://www.widmtunnelvisie.com/single-post/2020/01/21/Verborgen-aanwijzingen---Aflevering-2

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 22-01-2020, 23:35:15 »
Waarom zou er überhaupt een hint naar de finalisten inzitten? Waarom zouden we dat willen weten? Zit ik hier al m'n uiterste best te doen om spoilers te vermijden, gaan de programmamakers zelf ook nog allerlei hints naar de finalisten in het programma zetten. ::rofl::

Ik denk niet dat de makers het als hint in het programma zouden stoppen, maar eerder uit voorzorg.
Door minder informatie (bijvoorbeeld verdenkingen) over de finalisten te geven, is het voor ons als kijkers misschien moeilijker om de mol te vinden als de finalisten eenmaal bekend zijn.

In 2018 bij de opdracht Niets is wat het lijkt (waar Jan achter de kandidaten langs liep) moesten de kandidaten ook kiezen voor 5000 euro of een (groeps)vrijstelling. Van 3 kandidaten kreeg je de keuze niet te zien: precies de finalisten. Hierdoor konden wij als kijkers tijdens de finale niet terugredeneren naar wat de finalisten daar hadden gekozen. Deze keuze kon natuurlijk best wel wat zeggen over wie de mol zou kunnen zijn.

Nu zou het dus kunnen dat we met net zo'n geval te maken hebben. Dit lijkt mij waarschijnlijker dan dat er expres een hint naar de finalisten inzit. (Hoewel die er dus wel indirect in zou kunnen zitten)
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 23-01-2020, 00:31:46 »
Ik denk niet dat de makers het als hint in het programma zouden stoppen, maar eerder uit voorzorg.
Door minder informatie (bijvoorbeeld verdenkingen) over de finalisten te geven, is het voor ons als kijkers misschien moeilijker om de mol te vinden als de finalisten eenmaal bekend zijn.

In 2018 bij de opdracht Niets is wat het lijkt (waar Jan achter de kandidaten langs liep) moesten de kandidaten ook kiezen voor 5000 euro of een (groeps)vrijstelling. Van 3 kandidaten kreeg je de keuze niet te zien: precies de finalisten. Hierdoor konden wij als kijkers tijdens de finale niet terugredeneren naar wat de finalisten daar hadden gekozen. Deze keuze kon natuurlijk best wel wat zeggen over wie de mol zou kunnen zijn.

Nu zou het dus kunnen dat we met net zo'n geval te maken hebben. Dit lijkt mij waarschijnlijker dan dat er expres een hint naar de finalisten inzit. (Hoewel die er dus wel indirect in zou kunnen zitten)
Ah, op zo'n manier, dat zou kunnen inderdaad.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 23-01-2020, 07:15:37 »
Ik heb het idee dat er bepaalde personen vaker naar voren komen in de afleveringen. Als dat in één aflevering gebeurt, valt deze voor mijn gevoel vaak af (Tina, die verdacht werd gemaakt door haar eenzame taxiritje waarin ze geen serieuze poging ondernam om ergens te komen). Er zijn ook een aantal kandidaten waar voor mijn gevoel meer dan gemiddeld de nadruk op wordt gelegd: Nathan, Rob, Leonie, Miljuschka en ook wel Buddy. Ik heb het gevoel dat dit gebeurt om een bepaalde band met de kijker te creëren en dat deze kandidaten daarom verder gaan komen dan Johan, Jaike en Claes. Het kan natuurlijk ook gewoon met de persoonlijkheid van deze kandidaten te maken hebben en het interessanter is om veel van deze kandidaten te laten zien of dat ze daardoor gewoon meer in het oog springen bij de kijkers. Ik met name het idee dat we heel erg weinig informatie krijgen over het doen en laten van Rob in de opdrachten en dat dit bewust of onbewust een reden is dat velen hier hem ervan verdenken de mol te zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2020, 07:41:25 »
Het eettentje van de taxi-opdracht zat op nummer 35. Alleen Nathan was ten tijde van de opnames 35.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 23-01-2020, 17:23:12 »
Maar ook andere letters die je voor het gemak negeert, omdat dat goed uitkomt ;) Nou zou je nog kunnen beargumenteren dat de W en M hoofdletters zijn en daarom speciaal zijn en we de rest van de letters dus kunnen negeren, maar dat is simpelweg hoe Wie is de Mol? geschreven wordt.

Occam's Scheermes zou zeggen dat we voor de verklaring met de minste aannames moeten gaan: het is simpelweg een lichtkrant met de correcte spelling van de naam van het programma die reflecteert op de auto.

Occam's Scheermes is per definitie een slecht argument in een programma met de ondertitel "Niets is wat het lijkt". Als er letterlijk "Miljuschka is de Mol" had gestaan was het natuurlijk te makkelijk.  Deze aanwijzing is wat mij betreft precies vaag en subtiel genoeg dat het je laat twijfelen of het iets is terwijl de gespiegelde W en M die er duidelijk uitspringen toch nét ff te nadrukkelijk in beeld komen. Maar we gaan 't zien :-) Ik heb in ieder geval genoeg veel minder waarschijnlijke en veel verder gezochte hints voorbij zijn komen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 17:30:15 door tumtum »

Offline Homeland

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 23-01-2020, 21:09:26 »
Een theorie is dat iedere 20e letter van de wijsheden de zin 'no nine widm' vormt. Ik heb het omgevormd naar 'in neon widm'. Tijdens de opdracht in de vrachtwagen verscheen er een aantal keer fel testbeeld bij Rob. Hij was 'in neon'.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 23-01-2020, 21:48:52 »
Een theorie is dat iedere 20e letter van de wijsheden de zin 'no nine widm' vormt. Ik heb het omgevormd naar 'in neon widm'. Tijdens de opdracht in de vrachtwagen verscheen er een aantal keer fel testbeeld bij Rob. Hij was 'in neon'.
O bij neon denk ik aan Mil en Nathan in de vrachtwagen bij de speelautomaten met mollen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2020, 00:59:49 »
Wie is de Mol? De hoofdletters die we in spiegelbeeld op het dak van de taxi zien zijn gelijk aan de initialen van Miljuschka.



Zag deze elders ook voorbij komen en vind het een goede verborgen aanwijzing! Dacht nog; we moeten iets met die lichtkrant maar wat?.... ::ok::


*en zie daar*
Omnia vincit amor

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2020, 08:14:36 »
Ik vind dit wel passen bij de oplossing WIDM IN NEON..
Kan door MW slaan op Miljuschka maar ook gewoon op WIDM zoals de oplossing zegt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2020, 08:35:09 »
Die lichtkrant is geen neon maar LED, lijkt me.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2020, 09:33:41 »
Aan het eind van kleurwerk zegt Rik :
Ik zie geen groen
Als "zie" staat voor "mol" (chinees)
Zou dat dan inhouden ...
Ik mol, geen groen.
Oftewel de mol zat niet bij het groene team?
Dit samen met het feit dat het mijn inziens wel erg vroeg lijkt om nu als kijker te weten dat het juist wél 1 van het groene team zou zijn.....

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 24-01-2020, 13:58:34 »
Denk niet dat het een hint is maar met goede hoop!

het viel mij op dat miljushka tijdens de laatste opdarcht veel op de Maneki Neko leek (een japanse gelukskat, die heel vaak de chinese gelukskat wordt genoemd). Met katoren en iets in haar rechterhand!

Omdat aflevering 1 zowat in het teken van geluk stond, zal ik het maar eens proberen.