Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137264 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2020, 10:48:31 »
Mijn schot-voor-de-boeg-Mol. Vond het openen van de discussie over wie wat uit het kistje gehaald had niet zo mols  :-\\ .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2020, 11:14:57 »
Mijn schot-voor-de-boeg-Mol. Vond het openen van de discussie over wie wat uit het kistje gehaald had niet zo mols  :-\\ .
Hmm... ik vond dat juist wel mollengedrag. Johan probeerde iets vergelijkbaars, toen sprak de groep niet. Maar Rob opende de discussie op een iets andere manier (volgende andere dag ook) en kan als mol op die manier al proberen de groep tegen elkaar op te zetten/beïnvloeden. Enige wat daar tegen pleit is dat hij begint over een joker, terwijl kandidaten makkelijk kunnen redeneren dat er alleen zwarte en groene vrijstellingen te halen waren in de opdracht. Hij wordt in ieder geval amper verdacht nog door de groep.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #42 Gepost op: 12-01-2020, 11:56:15 »
Hij wordt in ieder geval amper verdacht nog door de groep.

Dat is toch precies wat hij wil? Als hij niet verdacht wordt, kan hij vervolgens makkelijker zijn mollenwerk doen, want ze letten toch niet op hem.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2020, 12:19:09 »
Ik vond die discussie starten EN het liegen over de joker ook zo typisch mollengedrag. Zoals Heinz altijd zegt 'productieassistent van de crew'. Eventjes het gesprek leiden naar het spelelement zodat dit niet verloren gaat. Alles zat erin. En zonder tegen de haren in te strijken zoals Johan eerder deed. Dat was super kandidaats gedrag.

Voor mij is het nou wel duidelijk. Oh nee dat was het al  ::) ::rofl:: ::pinokkio::

Gezellig met Lo de Rob tunnel in?
Of de Nathan tunnel? ???
Voorlopig toch maar Rob......  ;D
Jaaaaaaaaaaa  ::bravo::

Volgend jaar moet Lo zich verplicht melden op het politieburo zodra WIDM begint, zodat hij niet kan orakelen.  ::tandpastasmiley::  ::rofl::
Maar.... nog niet zo lang geleden zat ik totaal fout  ::rofl::

Zie mijn boetedoening: ik moest mijn avatar aanpassen van Anniek naar de laatste mol die we gezien hebben.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #44 Gepost op: 12-01-2020, 12:20:04 »
Dat is toch precies wat hij wil? Als hij niet verdacht wordt, kan hij vervolgens makkelijker zijn mollenwerk doen, want ze letten toch niet op hem.
::jaja:: ja bedoelde meer ondanks zijn leugen over de joker. Dan is het knap dat hij én het initiatief neemt het gesprek op gang te brengen en niet verdacht wordt verder (behalve door de afvaller die hem noemde).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2020, 12:23:43 »
De afvaller noemt altijd de mol 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2020, 12:24:57 »
Ik kom ook in Lo's tunnel  ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2020, 12:25:29 »
Wat ik wel tegen zijn mol zijn vind spreken, is dat hij voor de zwarte vrijstelling ging en dat hij die vervolgens niet de eerste ronde inzet (ik zag in ieder geval alleen Leonie en Jaike deze duidelijk in beeld inzetten). Als er een groene vrijstelling of jokers in het spel zijn en als die effectief ingezet worden, is de kans groter dat een kandidaat die op het verkeerde spoor zit doorgaat. Als mol wil je dus juist niet je zwarte vrijstelling effectief inzetten, want dan is de kans groter dat de kandidaten jou op het spoor komen. Op zich maakte het niet veel uit dat hij de zwarte vrijstelling pakte, want de mol weet dat de kans toch best groot is dat een andere kandidaat dit ook doet. Maar als je de mol bent, kun je die wel echt beter meteen inzetten, want aangezien iemand anders dit waarschijnlijk toch ook gaat doen heeft deze actie om die reden dan voor jou als mol waarschijnlijk geen negatief impact (want als jij je zwarte vrijstelling niet had ingezet, had een ander dat toch wel gedaan).

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2020, 12:32:15 »
Budget versie van Waylon ::rofl::

Tot nu toe lijkt het mij een aardig persoon, maar nog geen molvibes bij hem. Hij is gewoon mysterieus uit zichzelf. Hint met tuinbroek (mol uit alfred jodocus kwak) is wel een sterke, maar dit kan ook typisch een kandidatenactie om de molloten op te fokken.

 Zal wel grappig zijn als hij tussen al zijn tattoo's een extra mol plakplaatje heeft toegevoegd ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2020, 12:35:09 »
Wat ik wel tegen zijn mol zijn vind spreken, is dat hij voor de zwarte vrijstelling ging en dat hij die vervolgens niet de eerste ronde inzet
Ik vond dat juist supermols. Zo helemaal aan het begin van het spel maakt het nog niet zoveel uit. Dus dan moet je het spel spelen. Zelfde verhaal als wat ik net zei, dat gesprek op gang brengen, om het spelelement in te brengen. Nu kan hij meerdere afleveringen 'spelen' met zijn zwarte.

Ik ben het met je trant van denken eens dat de mol erbij gebaat is zoveel mogelijk zand in ogen te strooien. Daarom vond ik het ook zo stom zoals Margriet met de zwarte omging. Maar zoals Rob ermee omgaat vind ik zeker beter te pruimen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2020, 12:35:58 »
Ik kom ook in Lo's tunnel  ;D
Je denkt dat Lo de mol is? ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2020, 13:15:37 »
Ik vond dat juist supermols. Zo helemaal aan het begin van het spel maakt het nog niet zoveel uit. Dus dan moet je het spel spelen. Zelfde verhaal als wat ik net zei, dat gesprek op gang brengen, om het spelelement in te brengen. Nu kan hij meerdere afleveringen 'spelen' met zijn zwarte.

Ik ben het met je trant van denken eens dat de mol erbij gebaat is zoveel mogelijk zand in ogen te strooien. Daarom vond ik het ook zo stom zoals Margriet met de zwarte omging. Maar zoals Rob ermee omgaat vind ik zeker beter te pruimen.

Hmm, ja, op zich kan je ook weer beredeneren dat het voor een kandidaat ook raar is om de zwarte vrijstelling niet meteen in te zetten, want zo is de kans alleen maar groter dat jij er zelf meteen uitvliegt. Als jij namelijk een zwarte hebt, zullen anderen wel jokers/een groene vrijstelling hebben en dus al een grotere kans maken om door te gaan. Al helemaal in aflevering 1, waarin je nog weinig hebt om je verdenkingen op te baseren. Rob heeft zowel in het molboekje als in zijn voorstelfilmpje aangegeven dat zijn grootste angst was om er als eerste uit te gaan. Zijn keuze om de zwarte vrijstelling niet meteen in te zetten strookt niet met deze angst. Of hij moet (als kandidaat) geweten hebben dat er meerdere zwarte vrijstellingen in het spel waren en dat iemand anders waarschijnlijk eentje in zou gaan zetten. Ik kan me echter geen moment uit de uitzending herinneren waarin wij Rob erachter zien komen dat een andere kandidaat ook een zwarte vrijstelling heeft.

Toch blijf ik het een opmerkelijke - en een vrije onnodige en zichzelf saboterende - actie vinden voor een mol om je eigen zwarte vrijstelling bewust langer in het spel te houden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2020, 15:02:51 »
Gezien de eerste aflevering zeker een kanshebber om de mol te zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2020, 16:35:12 »
Hoe hij met die zwarte vrijstelling omgaat maakt hem eerder een kandidaat volgens mij. Zoals eerder gezegd: als mol is het bijna irrelevant, want hij weet dat er vier gepakt zijn in opdracht 1 en dat er een heel erg grote kans is dat er eentje ingezet wordt. Als kandidaat neemt hij een grote gok door hem niet in te zetten en er op te vertrouwen dat er eentje ingezet wordt. Maar wie weet heeft hij wel een vermoeden dat er meer zwarte vrijstellingen in het spel zijn. We zien alleen van Tina dat ze een andere zwarte vrijstelling te zien krijgt.

Als mol maakt het als signaal naar de overige kandidaten niet zoveel uit wat hij ermee doet, want die komen er toch niet achter wat hij ermee gedaan heeft. Als mol hoeft hij hem natuurlijk nooit in te zetten en kan hem eeuwig bewaren.

De kijker ziet natuurlijk wel dat hij hem niet inzet (of beter gezegd we krijgen niet bevestigd dat hij hem wel inzet). Ik denk dat de productie de mol de zwarte vrijstelling wel in had laten zetten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2020, 17:02:41 »
Zijn keuze om de zwarte vrijstelling niet meteen in te zetten strookt niet met deze angst. Of hij moet (als kandidaat) geweten hebben dat er meerdere zwarte vrijstellingen in het spel waren en dat iemand anders waarschijnlijk eentje in zou gaan zetten. Ik kan me echter geen moment uit de uitzending herinneren waarin wij Rob erachter zien komen dat een andere kandidaat ook een zwarte vrijstelling heeft.
Leonie heeft met Tina gedeeld dat zij een zwarte vrijstelling had. Rob en Leonie waren een duo in de parkeertarief opdracht. Rob zal zeker van deze gelegenheid gebruik hebben gemaakt om Leonie te vragen wat zij heeft gevonden bij de tempel. Leonie kan dit dus ook met Rob hebben gedeeld, zeker als de indeling in duo's door de kandidaten zelf is bepaald. Dat laatste weten we helaas niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2020, 18:53:42 »
Mijn schot-voor-de-boeg-Mol. Vond het openen van de discussie over wie wat uit het kistje gehaald had niet zo mols  :-\\ .

Juist wel. Hij geeft aan een joker te hebben.. hiermee triggert hij kandidaten de ZV in te zetten.

Los van dat de mol niet wakker ligt van de zwarte vrijstellingen is het wel fijn als ze er zsm uit zijn

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2020, 19:32:05 »
Ik vond het dan eerlijk gezegd ook wel een idiote overkill aan Zwarte Vrijstellingen. Per seizoen één of hooguit twee is wat mij betreft al meer dan genoeg.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2020, 21:39:04 »
In het kader van seizoen 20 2020  op 20.20...dan is Rob in beeld

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2020, 21:47:44 »
Ik vond het dan eerlijk gezegd ook wel een idiote overkill aan Zwarte Vrijstellingen. Per seizoen één of hooguit twee is wat mij betreft al meer dan genoeg.

Ik ben eigenlijk nooit echt fan van de zwarte vrijstelling geweest. Maar ik denk dat ze er ook niet vanuit gingen dat iedereen zijn bakje zou vinden tussen de honderden rijen aan tekens.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2020, 22:05:13 »
Ik ben eigenlijk nooit echt fan van de zwarte vrijstelling geweest. Maar ik denk dat ze er ook niet vanuit gingen dat iedereen zijn bakje zou vinden tussen de honderden rijen aan tekens.
Dat denk ik juist wel. Gewoon van links naar rechts afwerken en patronen afstrepen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)