Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137266 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #340 Gepost op: 9-02-2020, 20:07:36 »
Ben ik het niet mee eens: het is as toch gewoon de eerstvolgende mogelijkheid om de ZV nuttig in te zetten. Hiervoor was er nergens meer een troef in het spel. Ik had ook gewacht totdat er een troef was, anders kun je je ZV net zo goed weggooien.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #341 Gepost op: 9-02-2020, 20:14:30 »
Rob wilde gewoon erg graag Johan uit het spel  ;D

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #342 Gepost op: 9-02-2020, 20:15:35 »
Volgens mij hebben we hier te maken met een Stine 2.0. Een die niet wordt verdacht door de deelnemers, maar enorm door de kijkers. Alles wijst naar Rob, ook volgens de casual kijker. En daarom is hij het niet.


Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #343 Gepost op: 9-02-2020, 23:21:35 »
Dit is niet volgende aflevering, maar die aflevering daarna. De gelekte afleveringstitel [insert Titel] kan duiden op de laserproef die nog moet komen.
Ehhhh, spoiler much?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #344 Gepost op: 9-02-2020, 23:24:56 »
Ehhhh, spoiler much?

Ik zal hem in spoilers zetten, alhoewel niet echt een concrete spoiler is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #345 Gepost op: 10-02-2020, 00:30:30 »
Goed gevonden!

Ja zeker, goed gevonden. Jammer dat wij Rob niet echt hebben kunnen betrappen.
Het ging zo snel en je kon niet zien wat hij precies deed. Maar dus geen envelop gejat. Sorry Rob!

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #346 Gepost op: 10-02-2020, 11:55:58 »
Rob had een veer op z'n hoed, misschien subtiele hint naar vorige mol, Merel? (Je zag haar vorig jaar een veer in haar mollen boekje stoppen)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #347 Gepost op: 10-02-2020, 14:26:43 »
Rob had een veer op z'n hoed, misschien subtiele hint naar vorige mol, Merel? (Je zag haar vorig jaar een veer in haar mollen boekje stoppen)
Lijkt op de veer van een arend, hij had de hoed op in de aflevering welv-arend.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #348 Gepost op: 10-02-2020, 16:21:17 »
Op 48:38 zie je een waaier met de tekst Hier is de mol met daarachter Rob, toeval??
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #349 Gepost op: 10-02-2020, 16:39:16 »
Volgens mij hebben we hier te maken met een Stine 2.0. Een die niet wordt verdacht door de deelnemers, maar enorm door de kijkers. Alles wijst naar Rob, ook volgens de casual kijker. En daarom is hij het niet.
Hoe weet je dat hij niet verdacht wordt door de deelnemers? Niet alle molverdenkingen komen in beeld, zeker niet van de echte mol.

Lijkt me nog steeds geen echte mogelijkheid dat dit een molactie was. De kandidaat die die route moest rijden, was dat direct opgevallen omdat de route niet uitkomt. Dan zou hij als mol wel heel erg in de smiezen lopen.
Niet per se, je kon blijkbaar niet de route maken door ALLEEN in die straten van t kaartje te rijden, je moest sowieso ook door andere straatnamen. De vraag is of je dan de straatnamen van het kaartje wel in die volgorde moest aandoen, of in willekeurige volgorde. Maar dat laatste zou dan wel erg makkelijk zijn. Dan kan je zelfs snel door alle straten sjezen en dan parkeren.



EDIT: Rob past nog mooi divide and conquer toe door in de discussie tussen Buddy en Leonie/Claes olie op het vuur te gooien in hun verdachtmakingen naar elkaar. Het valt bijna niet op, maar je hoort hem op 32.03 (in de hd-beelden) zeggen dat Buddy de schuld naar Leonie/Claes schuift en dat nemen Claes en Leonie daarna allebei over als argument.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 18:42:47 door Theovv »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #350 Gepost op: 10-02-2020, 18:46:58 »
Niet per se, je kon blijkbaar niet de route maken door ALLEEN in die straten van t kaartje te rijden, je moest sowieso ook door andere straatnamen. De vraag is of je dan de straatnamen van het kaartje wel in die volgorde moest aandoen, of in willekeurige volgorde. Maar dat laatste zou dan wel erg makkelijk zijn. Dan kan je zelfs snel door alle straten sjezen en dan parkeren.

Waar komt het idee vandaan dat ze meer straten nodig hadden dan instructies op het kaartje? (dat heb ik gemist namelijk).

Ik ga er vanuit dat je door die straten moest rijden en dat als je dan de eerste en derde straat verwisseld, je zo raar moet rijden dat het erg zou opvallen bij de chauffeur die de instructies krijgt. het zou hoe dan ook wat veel aandacht genereren naar Rob, wat je als kandidaat wel wil maar als mol lijkt me niet.

(Eigenlijk worden we ook gewoon tien weken per jaar een beetje krankzinnig  ::rofl:: ::rofl:: )

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #351 Gepost op: 10-02-2020, 20:07:39 »
Waar komt het idee vandaan dat ze meer straten nodig hadden dan instructies op het kaartje? (dat heb ik gemist namelijk).

Ik ga er vanuit dat je door die straten moest rijden en dat als je dan de eerste en derde straat verwisseld, je zo raar moet rijden dat het erg zou opvallen bij de chauffeur die de instructies krijgt. het zou hoe dan ook wat veel aandacht genereren naar Rob, wat je als kandidaat wel wil maar als mol lijkt me niet.

(Eigenlijk worden we ook gewoon tien weken per jaar een beetje krankzinnig  ::rofl:: ::rofl:: )
In het betreffende opdrachttopic staat ergens een kaartje met bijna alle straatnamen erop, gemaakt door een zeer ijverige molloot. Daar kan je uit afleiden dat je niet via alleen de straten van het kaartje bij de parkeerplaats kon komen.

Vandaar dus dat niemand deze actie van Rob door had. Maar of ze het van de echte mol in beeld hadden laten zien weet ik niet.

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #352 Gepost op: 10-02-2020, 23:08:57 »
Deze vond ik ook wel leuk. De zin staat net (min de W) en Rob steekt zijn hand op. Weliswaar om Leonie en Claes een high five te geven, maar toch  ::rofl::

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #353 Gepost op: 11-02-2020, 00:11:19 »
Deze vond ik ook wel leuk. De zin staat net (min de W) en Rob steekt zijn hand op. Weliswaar om Leonie en Claes een high five te geven, maar toch  ::rofl::

Hahaha dat is scherp opgemerkt!
Geweldige vondst ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #354 Gepost op: 11-02-2020, 04:42:29 »
In het betreffende opdrachttopic staat ergens een kaartje met bijna alle straatnamen erop, gemaakt door een zeer ijverige molloot. Daar kan je uit afleiden dat je niet via alleen de straten van het kaartje bij de parkeerplaats kon komen.

Vandaar dus dat niemand deze actie van Rob door had. Maar of ze het van de echte mol in beeld hadden laten zien weet ik niet.

Ah, ik heb het gevonden. Dan begrijp ik trouwens niet veel van de opdracht. En ben het met je eens, vreemd om dat zo duidelijk in beeld te brengen.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #355 Gepost op: 11-02-2020, 06:59:38 »
Zoals eerder al in de opdracht 3-topic van aflevering 5 door BigBoots en FS is aangegeven, lijkt er een overduidelijke aanwijzing te zijn die wijst in de richting van Rob. Het lijkt mij best relevant daar ook nog even in dit Rob-topic melding van te maken, uiteraard eveneens met dank aan chengbondkwok op het tweakers-forum.

In de aflevering @48:39 zien we Rob ten tonele verschijnen, terwijl tegelijkertijd een waaier vol in beeld wordt uitgevouwen met de tekst 这儿有臥底, wat vrij vertaald "hier is de mol" zou betekenen.
De laatste twee karakters 臥底 op de waaier herkennen we van de Chinese les in de aflevering; zij staan voor "mol" of "de mol" (het Chinees kent geen lidwoorden). De eerste twee karakters 这儿 blijken "hier" te betekenen. Het middelste karakter wijkt echter af van wat we geleerd hebben in de aflevering, waarin "is de mol" wordt vertaald als 是臥底. Het karakter 是 voor "is" vinden we echter niet terug op bovengenoemde waaier. In plaats daarvan staat het karakter 有 geschreven. Dit karakter zou volgens google translate staan voor de werkwoorden "zijn", "hebben" of "bestaan".
Daarmee zou de vrije vertaling "hier is de mol" of het lossere "hier hebben we de mol" te maken zijn. Dat klinkt voor mij althans redelijk plausibel (hoewel mijn Chinees ook niet heel veel verder reikt dan "ni hao", "sambal bij" en de verhalen van rechter Tie).

Deze aanwijzing op de waaier is er een waar de kandidaten natuurlijk helemaal niets aan hebben gehad, omdat zij hier nu eenmaal geen naam van één van de kandidaten herkend kunnen hebben. De hint is (misschien iets te obvious?) alleen voor de kijkers bedoeld. Aanwijzing of dwaalspoor?

Het wordt al aardig druk in mijn tunnel!  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #356 Gepost op: 11-02-2020, 08:06:56 »
Toch wel een van de sterkste mogelijke hints tot nu toe. ::jaja::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #357 Gepost op: 11-02-2020, 08:23:45 »
Staan de teksten aan beide kanten van de waaiers? Anders is het extra verdacht dat dit precies zo mooi in beeld is gebracht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #358 Gepost op: 11-02-2020, 08:29:50 »
Staan de teksten aan beide kanten van de waaiers? Anders is het extra verdacht dat dit precies zo mooi in beeld is gebracht.
Nee, de teksten op de waaiers staan op één zijde geprint.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #359 Gepost op: 11-02-2020, 08:52:32 »
Zoals eerder al in de opdracht 3-topic van aflevering 5 door BigBoots en FS is aangegeven, lijkt er een overduidelijke aanwijzing te zijn die wijst in de richting van Rob.

De hint is (misschien iets te obvious?) alleen voor de kijkers bedoeld. Aanwijzing of dwaalspoor?

Het wordt al aardig druk in mijn tunnel!  ;D

Hij is idd too obvious. Er kijken ook chinezen en wij hollanders konden dit ook met gemak ontcijferen. Vind m daarom moeilijk om te geloven