Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93374 keer)

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #320 Gepost op: 1-03-2020, 00:04:07 »
Als dit "de" hint is eet ik de hoed van Rob op, alsjebliéft niet.
Kunnen ze niet maken, zo "in your face"!  ::ohno::

*dus aub; laat dit geen hint zijn*

Ja dat zou niet geweldig zijn. Denk dat ze gewoon wat leuks onderweg vonden en het wel een leuk shot vonden, terwijl elders Nathan de mol bezig is met fietsen de sloot in te werpen zodat niemand ooit het einde bereikt op een andere fiets.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #321 Gepost op: 1-03-2020, 00:09:13 »
Zesde kistje (1200 euro) was nog leeg. Dit werd met de overgebleven 12 (dacht ik) kokers gemaakt. Die 1200 euro was dus alleen te verdienen als alle andere 5 kistjes goed waren. Die kokers kregen de kandidaten nog naast de kokers uit de startopstelling van de 5 andere kistjes. Wel vreemd dat Buddy er dan 4 krijgt en niet iedereen 3.

5 kistjes met bedragen, elk kistje met 3 kokers = 15 kokers.
Daarnaast nog 9 extra kokers (ipv 12),  dus totaal 24 kokers.

Waarom Buddy er vier extra krijgt is denk ik om de volgende reden:
5 kandidaten, elk bij een kistje met 3 kokers. Daarnaast hebben 4 kandidaten 2 éxtra kokers gekregen en 1 kandidaat 1 extra koker. Mil en Buddy hadden beide 2 kokers gekregen maar Mil haakte af, Buddy brengt haar terug naar het ‘vasteland’ en neemt haar 2 extra kokers (en haar kistje) over.
Dus Buddy eindigt met 2 x 3 kokers in de kistjes en 2 x 2 extra kokers = 10 kokers.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #322 Gepost op: 1-03-2020, 00:09:31 »
....
Kunnen ze niet maken, zo "in your face"!  ::ohno::

*dus aub; laat dit geen hint zijn*

+1

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #323 Gepost op: 1-03-2020, 00:16:57 »
Nou ja, staat nog steeds laatste in de verdenkingen hier en nationaal ook dus zoveel mensen overtuigt het niet



Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #324 Gepost op: 1-03-2020, 00:31:12 »
Vind het nog wel meevallen. De vogelshots van Merel vorig jaar waren voor mij als normale kijker ook wel in-your-face, net zoals de voetbaltitel hints richting Nathan dit jaar overigens.  :)
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #325 Gepost op: 1-03-2020, 01:05:20 »
Ik ga ook maar even Buddy weer in overweging nemen na vandaag.

Waarom werd hij alweer afgeschreven? Iemand die nog eens een lijstje kan maken? Ik voel me echt zoals in het Jan-seizoen  ::rofl::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #326 Gepost op: 1-03-2020, 01:13:01 »
Wij hebben genoeg lijstjes hier op de vorige paginas. Ik heb er een van afleverinng 1 en 2 gedaan maar had geen tijd om er nog meer te doen. Misschien dat ik de volgende afleveringen ook nog analyseer maarja.

Buddy wordt afgeschreven door een luttele envelop. (Bij porseleinopdracht was hij mols)

Graag! Hoe meer analyses hoe beter.


Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #327 Gepost op: 1-03-2020, 01:13:54 »
Of staat er 5MOL
Of 5M01
Of moet je het op de kop lezen? Of achterstevoren? Etc.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #328 Gepost op: 1-03-2020, 01:19:51 »
Wij hebben genoeg lijstjes hier op de vorige paginas. Ik heb er een van afleverinng 1 en 2 gedaan maar had geen tijd om er nog meer te doen. Misschien dat ik de volgende afleveringen ook nog analyseer maarja.

Buddy wordt afgeschreven door een luttele envelop. (Bij porseleinopdracht was hij mols)

Graag! Hoe meer analyses hoe beter.

Die envelop leek me toch Leonie en Claes te zijn? Het was toch nooit duidelijk dat Buddy 500 euro nam?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #329 Gepost op: 1-03-2020, 02:00:59 »
Die envelop leek me toch Leonie en Claes te zijn? Het was toch nooit duidelijk dat Buddy 500 euro nam?

Nee dat was inderdaad bij de opdracht met de kistjes, toen was het niet zeker dat Buddy echt de 500 euro nam

De envelop was bij de opdracht met die grote letters, maar daar werd ook gezegd dat de groep van Buddy eerst 4x langsliep voordat ze hem vonden.

Trouwens wat ik heel opvallend vond was dat Miljushka niet eens naar Buddy meer keek na de executie, vooral bij het doorgeven van haar tas  ::rofl::.

heeft ze het eindelijk door? ik ben benieuwd hoe ze op hem reageert de volgende aflevering





Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #330 Gepost op: 1-03-2020, 07:48:47 »
5 kistjes met bedragen, elk kistje met 3 kokers = 15 kokers.
Daarnaast nog 9 extra kokers (ipv 12),  dus totaal 24 kokers.

Waarom Buddy er vier extra krijgt is denk ik om de volgende reden:
5 kandidaten, elk bij een kistje met 3 kokers. Daarnaast hebben 4 kandidaten 2 éxtra kokers gekregen en 1 kandidaat 1 extra koker. Mil en Buddy hadden beide 2 kokers gekregen maar Mil haakte af, Buddy brengt haar terug naar het ‘vasteland’ en neemt haar 2 extra kokers (en haar kistje) over.
Dus Buddy eindigt met 2 x 3 kokers in de kistjes en 2 x 2 extra kokers = 10 kokers.
::ok::


Ongemakkelijke situatie na de executie inderdaad. Rob zit aan zijn neus.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 07:50:52 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #331 Gepost op: 1-03-2020, 11:07:06 »
Deze ook maar even hier naar toe halen, het is immers een hint naar Buddy.
Aflevering 1 Afgeschermd.
Rik houdt bij alle kandidaten het woord Mol afgeschermd met zijn vingers.
Behalve bij Buddy.....

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68316.msg2250640#msg2250640

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #332 Gepost op: 1-03-2020, 11:22:42 »
Zo dichtbij dat hij de vrijstelling won, toch had ik het idee dat hij nog kon winnen van Nathan.

Milouska Buddy verkeerd stuurde om te kijken hoe Rob reageerd. Eindigt bij snelweg, de A2 naar huis..

Smol van Smol talk, De pijl van next. Volgende week Smol talk. Een kort gesprek over de afvaller in mol talk.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 11:24:34 door Pierce_Brosnan »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #333 Gepost op: 1-03-2020, 12:03:48 »
Bij de laatste test begint Buddy iedere zin met "ik" .  ::rofl::

Ik heb enorm last van tunnelvisie maar soms zit je in de juiste tunnel.
Ik rij in een tunnel.
Ik zie aan het einde licht, maar of dat het juiste licht is...
Ik hoop een groen lichtje. Dan zit ik goed. 
Ik zit al vanaf aflevering 1...op deze en ik ben er nog. Dus je zou kunnen zeggen...  dat ik of heel veel geluk heb... of in de goede richting zit.

Dus 5 x I ? ;)

Ik blijf buddy ook verdacht vinden, ook al is ie door veel mensen lang geleden al definitief afgeschreven.
Ik ga ook maar even Buddy weer in overweging nemen na vandaag.

Waarom werd hij alweer afgeschreven? Iemand die nog eens een lijstje kan maken? Ik voel me echt zoals in het Jan-seizoen  ::rofl::

Precies deze vraag had ik na aflevering 3 ook gesteld omdat bud ook voor geld ging met theeservies, maar minder opvallend dan Nathan en ik dat verdacht vond.
Toen werd ook de 600 envelop van lettergreep genoemd als voornaamste  reden. En het feit dat hij als mol nooit de rol in bondje met mil zou nemen om zich verdacht te (laten) maken.

Maar zelf twijfel ik of dat genoeg is om em door te strepen.

Dingen die mij niet lekker zitten zijn o.a.:
Sleutel in escaperoom
Overacting bij uitleg opdrachten en ZV moment bij executie Tina
Zegt vaak die ie geluk heeft/gelukkig is. (Ook bij die 600 envelop) icm geluksgetallen referentie.
Lijkt bij laatste fietsopdracht niet echt vaart te maken als ie zijn 1e instructies al heeft gehad, volgende shot van hem staat ie nog steeds stil
Bij brug, als ie t niet meer weet... noemt ie weer veel getallen met 5 en 20 erin... en met de onzekerheid van juiste bedragen gemakkelijk de rest vd opdracht verstierd.

Edit: wilde nog ff deze foto delen uit vorige aflevering... let op tijdscode... 2020 gespiegeld? En weer 5?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 12:12:39 door ERdoubleD »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #334 Gepost op: 1-03-2020, 12:13:00 »
Het getal vijf in China:

Vijf is een geluks en ongeluksgetal. Omdat vijf Wǔ klinkt als het woord voor “Ik” Wǒ wordt 5 op internet gebruikt voor “Ik”.


Hierdoor lees ik SMOL -> ook echt als 5 Mol -> oftewel: Ik Mol ->.
Eigenlijk zit ik nog op mijn schot-voor-de-boeg mol Nathan (zonder hints op te zoeken in de Nathan topic), maar oh wat hoop ik dat Buddy het is (of Miloushka, maar ik verdenk haar oprecht niet)  ;D. Ik hou wel van surprises.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 12:15:44 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #335 Gepost op: 1-03-2020, 12:25:24 »
Ook mooi: zijn biecht over het lasergamen!

“Finally Lasergamen! (Ik keek er zo naar uit! hoor je hem denken!)
En dan:
“De mol is in the game!” En hij gamet. ::hypocriet::

Ja, Ondanks dat mijn favo molloten hier Buddy niet verdenken durf ik langzaam mijn eigen plan te gaan trekken.

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #336 Gepost op: 1-03-2020, 13:47:26 »
Als Nathan op de brug bij het kistje van Rob staat en aan Rob uitlegt dat hij zijn kokers compleet heeft, staat Buddy nog bij Nathans kistje. Alle aandacht op Nathan en Rob terwijl Buddy daar alle kans heeft om twee kokertjes te wisselen. Als Nathan terug komt om ze te halen zie je ook dat hij nog steeds naast Nathans kistje staat. Daarom klopt uiteindelijk het bedrag niet wat Nathan in Robs kistje doet.  ::ok::

Smol -> lijkt een (te) duidelijke hint, maar de dozen in seizoen 18 in de trein waar ‘Jan’ op stond waren ook ‘te’ duidelijk. Maar hij was het wel ;-)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 13:53:08 door Zega »

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #337 Gepost op: 1-03-2020, 14:53:04 »
En zagen jullie de mooie B in het klaverblad bij een van de dronebeelden?
Hoezo tunneltje ::rofl::.
Nu alleen nog in durven zetten op hem in de pool....

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #338 Gepost op: 2-03-2020, 00:04:36 »
Ik verveel me dus even deze tunnel levend maken ::rofl::

De 2014 verwijzingen

Buddy kiest het jaar 2014 bij Wijsheid en Geluk. Ik ben even kijken of er een bepaalde aantal zaken overeenkomen met dit seizoen.

Het begin van 2014 werd opgenomen in Speciale bestuurlijke regio Hongkong van de Volksrepubliek China. ( afgeschermd van China) Laat het nou heel toevallig zijn dat heel veel opdrachten die ze in Hongkong hebben gespeeld ook in dit seizoen in China terugkomen

Namelijk:
- Chinese tekens op winkels herkennen om zo enveloppen te vinden. Vergelijkbaar met servies opdracht.
- De ronde draaitafel van de vrijstellingopdracht, gecombineerd met de zandloper van de opdracht "alles kenners"
- Beschrijven van de uiterlijke kenmerken van Buddhas -> precies dezelfde opdracht met de Chinese keizers. (deze is wat minder plausibel als wij moeten geloven dat deze opdracht inderdaad pas later op locatie is verzonnen).
- De mol is een vrouw" in een van de flessen - Precies hetzelfde wat ook op een van de rode waaiers stond in het park

Daarnaast nog een aantal andere opvallendheden:

- In beide seizoenen ging er niemand naar huis toen er nog 5 kandidaten over waren.
- Susan Visser , Buddy Vedder. Beide voornamen en achternamen hebben 5 letters.
- Smol op de stoeprand naast Buddy. Susan mol. Verwijzing naar 2014?
- Tijdens de parkeeropdracht heeft Buddy twee auto's die hij goed moet zetten. Hij moet beide keren via de Susan Visser straat.







« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 12:53:09 door keesisdemol »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #339 Gepost op: 2-03-2020, 01:23:49 »
Als Buddy niet de mol is, is dit wel weer een klassiek stukje 'de makers stoppen er bewust een hint in naar een kandidaat'. Ze kunnen me denk ik niet wijsmaken dat dit 'toevallig' in de uitzending zit. Erg jammer vind ik.