Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 55953 keer)

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #300 Gepost op: 18-02-2020, 14:53:50 »
Oh, heb ik dat verkeerd onthouden  ::tandpastasmiley:: Ik moet nog veel leren voor ik op jullie ervaringsniveau zit  ::rofl::

Voor mijn punten maakt het niet zoveel meer uit, maar ik moet toegeven dat ik wel twijfel, want ik vind Rob wel heel verdacht, maar omdat ik al zo vaak tegen mensen heb geroepen dat Leonie de mol is, blijf ik daar toch maar bij. Zeker na het lezen van dit topic! (wat, geef ik toe, duidelijk op tunnelvisie wijst).

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #301 Gepost op: 18-02-2020, 15:02:16 »
Helaas koos ik voor Tina. Ik zat dus al vrij snel op 0 punten in de app. Maar daarna dus volledig in de Leonie-tunnel en zodoende lees ik nu met veel genoegen jullie bijdragen.

Op het forum hebben we een Pool, veel leuker dan de app en je kunt nog meedoen. Je zal geen eerste meer worden zo laat maar het blijft leuk elke week

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #302 Gepost op: 18-02-2020, 15:08:12 »
Is het erg dat ik dit forum nu pas ontdek? Uiteraard als gevolg van de laatste uitzending. En het is precies wat ik zocht!
Beetje off-topic reactie, want ik verdenk Leo nie (slechte grap ;D) maar wil je toch even welkom heten Mollemolen  ::bravo::

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #303 Gepost op: 18-02-2020, 15:10:19 »
Dank iedereen! Ik heb meteen die pool opgezocht en ingevuld. Dit is inderdaad veel leuker want er zijn meer vragen en je kan alleen maar punten verdienen en ze niet meer kwijtraken. Ik zal het zeker niet winnen, maar wie weet slaag ik erin niet als onderste te eindigen. Dan zou ik al heel trots op mezelf zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #304 Gepost op: 18-02-2020, 15:14:04 »
Dank iedereen! Ik heb meteen die pool opgezocht en ingevuld. Dit is inderdaad veel leuker want er zijn meer vragen en je kan alleen maar punten verdienen en ze niet meer kwijtraken. Ik zal het zeker niet winnen, maar wie weet slaag ik erin niet als onderste te eindigen. Dan zou ik al heel trots op mezelf zijn.

Als je mol Leonie invult en goed zit met je winnaar en verliezer, ga je nog vele harde Rob- en Nathantunnelaars voorbijsteken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #305 Gepost op: 18-02-2020, 15:25:55 »
Ik zal het zeker niet winnen, maar wie weet slaag ik erin niet als onderste te eindigen.

De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #306 Gepost op: 18-02-2020, 15:30:35 »
De wijze houdt zich op de achtergrond, maar staat in werkelijkheid vooraan.

Mods, kunnen we een like-systeem krijgen? Ik wil graag dit bericht een like geven.

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #307 Gepost op: 18-02-2020, 15:43:48 »
Ik eigenlijk ook. En nu wil als nick 'De wijze' hebben  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #308 Gepost op: 18-02-2020, 16:33:52 »
Dank iedereen! Ik heb meteen die pool opgezocht en ingevuld. Dit is inderdaad veel leuker want er zijn meer vragen en je kan alleen maar punten verdienen en ze niet meer kwijtraken. Ik zal het zeker niet winnen, maar wie weet slaag ik erin niet als onderste te eindigen. Dan zou ik al heel trots op mezelf zijn.

Allereerst welkom!
Ik wil je niet ontmoedigen maar je kunt wel degelijk (veel) punten kwijtraken  ;)

Als jouw mol, winnaar, verliezer afvalt raak je al je ontvangen punten op die persoon kwijt. Als je de finalisten op een verkeerde positie hebt gezet  ( bijv. winnaar blijkt verliezer) dan raak je de punten voor beiden kwijt.
Je kunt dan een flinke duikeling maken in het klassement.

Schrale troost: velen zijn je al voorgegaan  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 16:36:51 door Moedermol »

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #309 Gepost op: 18-02-2020, 16:39:50 »
Allereerst welkom!
Ik wil je niet ontmoedigen maar je kunt wel degelijk (veel) punten kwijtraken  ;)

Als jouw mol, winnaar, verliezer afvalt raak je al je ontvangen punten op die persoon kwijt. Als je de finalisten op een verkeerde positie hebt gezet  ( bijv. winnaar blijkt verliezer) dan raak je de punten voor beiden kwijt.
Je kunt dan een flinke duikeling maken in het klassement.

Schrale troost: velen zijn je al voorgegaan  ::rofl::
Weer iets dat ik niet goed begrepen heb  ;D

Nou ja, lager dan de app kan het dan toch zeker niet worden. The only way is up! Zeker als Leonie de mol is.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #310 Gepost op: 18-02-2020, 17:10:29 »
Leonie had ik afgeschreven na Vrijstellingsroute (€ 500) en Beeldig (1ste envelop).

De Vrijstellingsroute heb ik uitvoerig bestudeerd en in detail gereconstrueerd. Mijn conclusie is dat het vrijwel zeker is dat Leonie de € 500 heeft gepakt, samen met Buddy.

Echter, wat nog steeds niet goed is verklaard, is het feit dat Leonie de eerste drie kistjes voorbijloopt zonder er in te kijken.
Je zou toch zeggen dat alleen de mol, zoiets doet. Of je hebt als kandidaat de opdracht niet begrepen. Of de hele montage is totaal verknipt.

Wat ook opvalt: ze opent een kistje met een groepsvrijstelling, sluit die weer en in haar commentaar zegt ze op dat moment:
"wacht even, misschien is er nog een zwarte vrijstelling."
Wat heb je aan een zwarte vrijstelling als kandidaat? Het is toch logischer om net als Johan en Claes voor de jokers en groene vrijstellingen te gaan.
Waarom denkt ze zo zeker te weten dat in het laatste kistje een groepsvrijstelling ligt? Voorkennis?

Waarom als mol € 500 verdienen voor de pot, terwijl niemand het je kwalijk neemt om voor een groepsvrijstelling te gaan.
De verklaring zou kunnen zijn, dat ze inmiddels zo verdacht is bij haar medekandidaten (en de kijkers), dat de productie haar instructies heeft gegeven om een overduidelijke onmolse actie uit te voeren.

Wat betreft het vinden van de eerste foto bij Beeldig. Dat zegt eigenlijk weinig. Ze zit in een groepje met de fanatieke Jaike. Het extra checken van het witte streepje bij de hand, kost alleen maar extra tijd.

Ben toch weer gaan twijfelen over Leonie.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #311 Gepost op: 18-02-2020, 17:44:54 »
Leonie had ik afgeschreven na Vrijstellingsroute (€ 500) en Beeldig (1ste envelop).

De Vrijstellingsroute heb ik uitvoerig bestudeerd en in detail gereconstrueerd. Mijn conclusie is dat het vrijwel zeker is dat Leonie de € 500 heeft gepakt, samen met Buddy.
'Trust Nobody', dus ook geen biecht van de Mol.

Nog een dingetje dat me is opgevallen trouwens. Leonie spreekt in haar biecht over dat ze denkt dat in het laatste kistje de groepsvrijstelling zit en die wilt ze niet pakken. Dat is vrij logisch om ook voor waarheid aan te nemen, want Mil heeft daardoor de groepsvrijstelling gepakt. Maar het kistje waar Leonie haar kartonnetje uithaalt is het laatste kistje. Dat kistje midden op het pad is, zoals we zien bij Claes, de dropbox. Je kan denken dat het verkeerd is ingeschat door Leonie, maar dat heeft ze niet genoemd in haar biecht. Ze heeft expliciet verteld dat ze 500 euro heeft gepakt in het een na laatste bakje. Wat dus incorrect is.





Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #312 Gepost op: 18-02-2020, 17:59:28 »

Waarom als mol € 500 verdienen voor de pot, terwijl niemand het je kwalijk neemt om voor een groepsvrijstelling te gaan.
De verklaring zou kunnen zijn, dat ze inmiddels zo verdacht is bij haar medekandidaten (en de kijkers), dat de productie haar instructies heeft gegeven om een overduidelijke onmolse actie uit te voeren.

Ben toch weer gaan twijfelen over Leonie.

Sinds die actie is ze in de verdenkingen echt gekelderd. Het zou de ideale afleiding kunnen zijn.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #313 Gepost op: 18-02-2020, 20:01:55 »
'Trust Nobody', dus ook geen biecht van de Mol.

Nog een dingetje dat me is opgevallen trouwens. Leonie spreekt in haar biecht over dat ze denkt dat in het laatste kistje de groepsvrijstelling zit en die wilt ze niet pakken. Dat is vrij logisch om ook voor waarheid aan te nemen, want Mil heeft daardoor de groepsvrijstelling gepakt. Maar het kistje waar Leonie haar kartonnetje uithaalt is het laatste kistje. Dat kistje midden op het pad is, zoals we zien bij Claes, de dropbox. Je kan denken dat het verkeerd is ingeschat door Leonie, maar dat heeft ze niet genoemd in haar biecht. Ze heeft expliciet verteld dat ze 500 euro heeft gepakt in het een na laatste bakje. Wat dus incorrect is.


Ik heb  zoveel tijd  in deze opdracht gestoken dat ik bijna elk beeldfragment en camera-positie uit mijn hoofd ken.

Leonie pakt echt het een na laatste kistje. Kistje 13.
Kistje 14 het laatste kistje is niet zichtbaar. Deze wordt aan het zicht onttrokken vanwege de trap naar het deck met het brievenbuskistje in het midden.

Kistje 12 staat links achter Leonie.
Kistje 13 waar Leonie bij staat is aan de rechterkant.
Kistje 14 staat buiten beeld voor de trap links voor Leonie.

Leonie zou als mol in de biecht kunnen liegen dat ze € 500 heeft gepakt, terwijl ze in werkelijkheid de groepsvrijstelling heeft gepakt.
In dat geval zou Buddy ook de groepsvrijstelling moeten hebben gepakt in plaats van € 500. Dit is onwaarschijnlijk gelet op zijn reactie. In het eerste kistje zat namelijk ook al een groepsvrijstelling, dus er is geen reden om bij de volgende groepsvrijstelling zo te reageren.
Bovendien wordt bij het bekend maken van de keuze van € 500 elke keer Buddy en Leonie in beeld gebracht.

Nee, nogmaals; echt opvallend is dat Leonie in deze opdracht kistjes voorbij loopt zonder deze te openen. Onbegrijpelijk.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #314 Gepost op: 18-02-2020, 20:22:04 »
Kistje 14 staat buiten beeld voor de trap links voor Leonie.


Kun je een screenshot maken van dat kistje ergens in beeld?

Leonie is trouwens niet de enige die voorbij kistjes loopt. Claes doet het ook. Er is een gemis aan uitleg voor ons. Ik zou dus niet zeggen dat ze de Mol is omdat ze voorbij kistjes loopt. Maar wat wel duidelijk mag zijn is dat de Mol sowieso geen 500 heeft gepakt, daar is geen enkele onderbouwing voor geoorloofd. Als Leonie dus de Mol is, heeft ze die 500 niet gepakt en Buddy en Claes wel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #315 Gepost op: 18-02-2020, 20:49:35 »
Bij die laatste zie ik toch die gleuf? Of heb ik n bril nodig?

Edit: oh opeens is de foto weg waar ik op reageer

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #316 Gepost op: 18-02-2020, 21:24:03 »
Hier een screenshot met insert. Hieruit kun je opmaken dat ze echt uit het één na laatste kistje pakt. Het laatste kistje zie je niet op deze foto (rode cirkel) vanwege het perspectief. Het leek me ook sterk dat het niet zou kloppen wat ze in de biecht zei. Ze kunnen wel wat knoeien met de montage, maar dit kunnen ze echt niet maken.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 21:28:12 door MartinJ »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #317 Gepost op: 18-02-2020, 23:33:59 »
Maar wie zegt dat daar 500 euro in zat?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #318 Gepost op: 18-02-2020, 23:51:14 »
Maar wie zegt dat daar 500 euro in zat?

We zijn Misleid  ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #319 Gepost op: 19-02-2020, 08:06:51 »
Ik vind leonie wel een runner up in mijn mol lijst, en ze staat dan ook op 2. Heb haar eerder een beetje verdrongen omdat het zo obvious was, maar ja....ze doet wel hele rare dingen. En iedereen die op haar stemt in de serie, zit er nog in. Ik kan mij niet voorstellen dat ze zo warrig is. Ze heeft veel asynchrone acties. Dat weglopen bij de beelden, waar Jaike haar terugfluit, vind ik er zo 1. Te vaag, te warrig, en niet in lijn met iemand die presenteert en gewend is aan een strakke structuur volgen.
Meer L