Auteur Topic: Totaal nutteloze hints  (gelezen 13070 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #80 Gepost op: 16-02-2020, 10:35:57 »
Er was een envelop met Rat erop. Het jaar van de rat is net begonnen.

Leonie en Anita pakten een sleutel met een jaartal van de rat (2008 en 2020). Anita is al naar huis.  Dus Leonie is de mol.

Nou, duidelijk.  ::trots::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #81 Gepost op: 16-02-2020, 16:18:31 »
Leonie zei tot tweemaal toe mijn naam door de portofoon. Dat moet wel het teken zijn om speciaal tegen mij te zeggen: LdHmolletje, ik ben de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #82 Gepost op: 16-02-2020, 17:07:27 »
Het telefoonnummer was: 1-70-90-37-65-18
Hierbij is de sleutel 18. Onthoud dat, 18.

Welnu, 6x3 is... 18. Inderdaad! Dus de 6 en de 3 vervallen. Hebben we nergens meer voor nodig! Die informatie over de 18 hebben we immers al.
Maar 90/5 is ook 18. Mamma-mia, die vervallen ook al!
Houden we over: 1-70-7-18.

Alright, 1-70 kunnen we herschrijven naar 170, want dat lijkt me duidelijk ::ok::
Vervolgens hebben we het getal van de volheid (7) en dat magische getal (18). Dat wordt alleen maar beter als we dat vermenigvuldigen, wat 126 oplevert.
Maar, okee, nu komt het! Je mag inmiddels 18 vergeten, want dat hebben we niet meer nodig. Echt hoor, zo belangrijk was dat nu ook weer niet.
We hebben dus 170 en 126. Ja, nu, kijk, dat trekken we van elkaar af. 170 - 126. Hopsa. Net zo makkelijk. En dat komen we uit op 44, echt waar, reken het na.

Ik vind het ook ontstellend, maar het is echt zo, beste mensen, 170-126 = 44.
Nou, ik zou zeggen, caes kloost, maar om het nog even uit te spellen:
Tina is 44.
Wat een wuppies, ze hebben gewoon de mol per ongeluk naar huis gestuurd ::) Je zou denken na 19 seizoenen dat ze niet meer zulke amateuristische fouten maken ::rofl:: ::dom::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #83 Gepost op: 16-02-2020, 19:33:39 »
Naar aanleiding van een post in het opdracht 3 topic: Rob zegt Hulpadekker in plaats van Hulpdakdekker. Hij laat daarbij de D en de K weg. DK staat voor Denemarken, dus Claes is toch de mol ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #84 Gepost op: 17-02-2020, 00:22:52 »
Naar aanleiding van een post in het opdracht 3 topic: Rob zegt Hulpadekker in plaats van Hulpdakdekker. Hij laat daarbij de D en de K weg. DK staat voor Denemarken, dus Claes is toch de mol ::ok::

Dat zou als DeKay nog wel eens een goeie kunnen zijn!  ;)
Laten we jabberen.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2020, 11:54:26 »
Dat zou als DeKay nog wel eens een goeie kunnen zijn!  ;)
Dat was inderdaad de bedoeling van de originele poster, maar ik vond deze ook wel leuk ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #86 Gepost op: 17-02-2020, 18:10:20 »
Ze moesten bij de opdracht één meter vedder meten, dan was het wel goed gegaan.

Lijkt me duidelijk wie de Mol is dan ;).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #87 Gepost op: 18-02-2020, 12:34:31 »
Het telefoonnummer was: 1-70-90-37-65-18
Hierbij is de sleutel 18. Onthoud dat, 18.

Welnu, 6x3 is... 18. Inderdaad! Dus de 6 en de 3 vervallen. Hebben we nergens meer voor nodig! Die informatie over de 18 hebben we immers al.
Maar 90/5 is ook 18. Mamma-mia, die vervallen ook al!
Houden we over: 1-70-7-18.

Alright, 1-70 kunnen we herschrijven naar 170, want dat lijkt me duidelijk ::ok::
Vervolgens hebben we het getal van de volheid (7) en dat magische getal (18). Dat wordt alleen maar beter als we dat vermenigvuldigen, wat 126 oplevert.
Maar, okee, nu komt het! Je mag inmiddels 18 vergeten, want dat hebben we niet meer nodig. Echt hoor, zo belangrijk was dat nu ook weer niet.
We hebben dus 170 en 126. Ja, nu, kijk, dat trekken we van elkaar af. 170 - 126. Hopsa. Net zo makkelijk. En dat komen we uit op 44, echt waar, reken het na.

Ik vind het ook ontstellend, maar het is echt zo, beste mensen, 170-126 = 44.
Nou, ik zou zeggen, caes kloost, maar om het nog even uit te spellen:
Tina is 44.
Wat een wuppies, ze hebben gewoon de mol per ongeluk naar huis gestuurd ::) Je zou denken na 19 seizoenen dat ze niet meer zulke amateuristische fouten maken ::rofl:: ::dom::

WATERDICHT.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #88 Gepost op: 18-02-2020, 16:01:25 »
Move over tweemollentheorie, de zesmollentheorie is hier.
Ik heb een mooie toevoeging op deze theorie:

Een aantal namen in opdracht 3 verwezen duidelijk naar deelnemers:

Buddy profileert zich natuurlijk bewust als een Hulpmol. Miljuschka noemde zichzelf al Moedermol. D'N is natuurlijk expres met een apostrof gespeld, zodat je het uitspreekt als "DEEN", wat natuurlijk verwijst naar Claes, die, dat spreekt voor zich, de volgende aflevering terugkeert. Pac was natuurlijk de bijnaam van 2Pac, een muzikant, net als Rob. Naty en Nat007 zijn twee "Natten", verwijzend uiteraard naar Nathan. En tenslotte verwijst B&W (Black & White) natuurlijk naar respectievelijk de kleding en huidskleur van Leonie.

Wel goed gespeeld, moet ik zeggen, dat Rob zogenaamd helemaal emotioneel werd van de exit van Claes, terwijl ze natuurlijk allemaal allang wisten dat ie nog terugkeert.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #89 Gepost op: 18-02-2020, 18:11:03 »
Ik heb een mooie toevoeging op deze theorie:

Een aantal namen in opdracht 3 verwezen duidelijk naar deelnemers:

Buddy profileert zich natuurlijk bewust als een Hulpmol. Miljuschka noemde zichzelf al Moedermol. D'N is natuurlijk expres met een apostrof gespeld, zodat je het uitspreekt als "DEEN", wat natuurlijk verwijst naar Claes, die, dat spreekt voor zich, de volgende aflevering terugkeert. Pac was natuurlijk de bijnaam van 2Pac, een muzikant, net als Rob. Naty en Nat007 zijn twee "Natten", verwijzend uiteraard naar Nathan. En tenslotte verwijst B&W (Black & White) natuurlijk naar respectievelijk de kleding en huidskleur van Leonie.

Wel goed gespeeld, moet ik zeggen, dat Rob zogenaamd helemaal emotioneel werd van de exit van Claes, terwijl ze natuurlijk allemaal allang wisten dat ie nog terugkeert.

En Leonie heeft een Belgische overgrootvader.

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2020, 15:18:36 »
Iedereen heeft het over WIDM NO NINE en WIDM IN NEON maar wat nou als het staat voor WIDM I.E. (in essence) NONE?!!

Niemand is de mol... 😮


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #91 Gepost op: 24-02-2020, 08:04:02 »
Het is opvallend hoeveel opdrachten er met mobiele telefoons zijn. Daar moet je als Leonie-verdenker wel mee aan de slag.

MOBIEL
LEONIE

Haal alle overlappende letters (O, I, E, L) eruit. Dan houd je over:
BEN 'M! ::oink::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #92 Gepost op: 27-02-2020, 15:16:33 »
Het getal 51 lijkt meermaals terug te keren in de serie.
Het element met atoomgetal 51 is antimoon, en wordt vooral gewonnen in China.
Antimoon is in het Engels 'antimony'. De mol is anti-money.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline bananana

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #93 Gepost op: 27-02-2020, 17:20:22 »


Ik vind het ook ontstellend, maar het is echt zo, beste mensen, 170-126 = 44.
Nou, ik zou zeggen, caes kloost, maar om het nog even uit te spellen:
Tina is 44.
Wat een wuppies, ze hebben gewoon de mol per ongeluk naar huis gestuurd ::) Je zou denken na 19 seizoenen dat ze niet meer zulke amateuristische fouten maken ::rofl:: ::dom::

Hahaha, dat door een programmeerfoutje de mol een rood scberm krijgt bij een executie   ::tandpastasmiley::     dat wordt improviseren

Offline Volrac

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #94 Gepost op: 27-02-2020, 17:52:03 »
Selecteer van alle namen de letters die ook romeinse getallen zijn en maak er vervolgens getallen van:

MILjouska = MIL = 1049
LeonIe = LI = 51!!!
Nathan = 0
Rob = 0
BuDDy = DD = 1000 (maar niet goed romeins)

Alleen leonie is 51, een vaak terugkerend getal!

Voor de volledigheid hier alle afvallers:
Claes = CL = 150
Anita = I = 1
Tina = I = 1
Jaike = I = 1
Johan = 0

Het is nu alleen onduidelijk wat die romeinen nou weer in china te zoeken hebben!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #95 Gepost op: 27-02-2020, 18:17:36 »

Het is nu alleen onduidelijk wat die romeinen nou weer in china te zoeken hebben!

Ze zochten Achilles. Dus toch Nathan.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Volrac

  • Forumlid
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #96 Gepost op: 27-02-2020, 18:25:12 »
Ze zochten Achilles. Dus toch Nathan.
"A chill es", zou hij zeggen als de romeinen hem kwamen halen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2020, 16:57:12 »
Hahaha, dat door een programmeerfoutje de mol een rood scberm krijgt bij een executie   ::tandpastasmiley::     dat wordt improviseren

Even serieus. Hebben ze daar een scenario voor? Bv dat Rik als dat per ongeluk gebeurt moet zeggen: “Het kan anders?”. Een goede om aan Rick te vragen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2020, 22:32:46 »
Nathan Rutjes
Rutjes rijmt op het woord grutjes. Grutjes is een bepaalde graansoort.

Graan werd heel veel verhandeld door de VOC. De VOC bestond van het jaar 1602 tot het jaar 1800. Dat is 198 jaar in totaal.

198 kan je ook lezen als 19-8, oftewel 19 augustus. Als we gaan kijken naar bepaalde gebeurtenissen op die datum, dan zien we dat een Deense voetballer & coach genaamd  Richard Møller Nielsen is overleden op 19 augustus 2014.
2014 is ook nog eens 6 jaar geleden, het rugnummer van Nathan.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Totaal nutteloze hints
« Reactie #99 Gepost op: 7-03-2020, 15:15:21 »
Ik kwam vandaag langs een schip dat 'SL MOLAVE' heette. Dat is een anagram van "VALSE MOL". Ik moet de precieze hint erachter nog zoeken maar ik vond het toch opvallend :P
...óf niet!