Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk  (gelezen 21593 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2020, 10:28:44 »
Ik kan het niet opslaan en laten zien, maar Rob (denk ik) gooit iets op de grond tijdens het rennen met de kabels. Ik kan maar niet bepalen wat dat is. Iemand een idee?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2020, 10:40:56 »
En passant had ik het kastje van Leonie nog even gecontroleerd, maar de draden zitten wel op de goede plaats, alleen misschien niet alle goed gestript of vastgezet.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2020, 10:47:13 »
En passant had ik het kastje van Leonie nog even gecontroleerd, maar de draden zitten wel op de goede plaats, alleen misschien niet alle goed gestript of vastgezet.

Heb je daar misschien een overzichtje van? Ik ben er namelijk nog niet van overtuigd dat ze allemaal goed zitten, maar ik kom er niet uit met de getoonde beelden.  :-\\

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2020, 10:48:20 »
Ik kreeg toch echt de indruk dat Buddy en Jaike eerst het kastje samen hadden afgemaakt en dat ze daarna pas met de ander kabels gingen zeulen. Hun kastje werkte ook gewoon dus daarin kan je moeilijk een mol actie zien. Jaike was overigens eerst weggegaan bij het kastje en buddy bleef achter. Als hij had willen mollen dan had dat gekund.

Wat ik bedoelde is dat als Buddy de mol hij in deze opdracht niet kon mollen bij het kastje Jaike verdenkt hem doet veel moeite om met hem een duo te vormen en kijkt hem op de vingers. Dan rest alleen het mollen bij de kabelaansluiting.

Jaike verdenkt Buddy. Bij test 1 zegt ze te weten wie de mol is maar moet spreiden, ze noemt Buddy, Mil en Anita. Anita viel af. Bij de start van de opdracht kleurwerk doet ze veel moeite om met Buddy een duo te vormen en zegt dat ook. Ze wil met Buddy een duo vormen om hem te kunnen uitsluiten. Tijdens het gesprekje over hun verdenkingen houdt ze wijselijk haar mond en noemt alleen Anita. Bij test 2 noemt ze Mil.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #84 Gepost op: 20-01-2020, 13:27:43 »
En passant had ik het kastje van Leonie nog even gecontroleerd, maar de draden zitten wel op de goede plaats, alleen misschien niet alle goed gestript of vastgezet.

Als je het apparaat niet aan zet kan je de draden zo muurvast goed plaatsen als je wil, dat ding doet niets.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #85 Gepost op: 20-01-2020, 17:18:47 »
Beluister de Podcast! Daarin komt het antwoord voor.
Wat is het antwoord dan? Ik ga de podcast niet luisteren.

Ook het idee dat je hier heel technisch voor moet zijn klopt niet. Misschien dat de regie die indruk wil wekken en als sommige mensen stroom kabels zien dan breekt er een lichte paniek uit maar dit was echt heel simpel. Je moest een aantal aansluitpunten met kabeltjes met elkaar verbinden. Nu kan het zijn dat je niet weet hoe je kabels kan strippen zoals Jaike die het met haar tanden probeert te doen, maar aan als je gewoon het schema volgt dat heel erg duidelijk is dan kan er heel weinig mis gaan. Je neemt het draadje, je stript de uiteinden en je schroeft die uiteinden vast aan de aansluitingen. Vervolgens trek je er heel voorzichtig aan om te controleren of ze ook vast zitten. 
Dat klinkt voor mij helemaal niet simpel. Het is simpel als je een beetje technisch bent, maar dat ben ik niet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #86 Gepost op: 20-01-2020, 18:17:56 »
Wat is het antwoord dan? Ik ga de podcast niet luisteren.
Dat klinkt voor mij helemaal niet simpel. Het is simpel als je een beetje technisch bent, maar dat ben ik niet.

Het is geen toerist. De dam is er ook niet voor de toerist. De man die even in beeld liep, werkt daar.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #87 Gepost op: 20-01-2020, 19:06:50 »
Er zijn veel mensen aan het heen en weer rennen geweest, wellicht kon iemand in een onbewaakt moment iets verklooien aan het kastje van team groen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #88 Gepost op: 21-01-2020, 00:34:47 »
Vanuit de MOL geredeneerd geeft het helemaal niet dat hier wat geld in de pot is gekomen. Het totaalbedrag is immers niet gehaald doordat er vreselijk werd gekl...... met de kabels. Op een gegeven moment zien wij bv Nathan rondlopen zonder de kabels. Waar ging hij naar toe? In ieder geval niet de kabels aansluiten aan elkaar. De  kabels werden hier en daar deskundig in de knoop gelegd. Expres of onkunde? Er was geen overleg, geen samenwerking. De MOL kan luieren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #89 Gepost op: 21-01-2020, 10:27:18 »
Ik vind rennen met kabels hier verdachter dan rennen zonder kabels, zolang niet duidelijk is wat het eindpunt moet zijn. Eerst weten waar ze naartoe moeten en pas dan uitrollen, lijkt me.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2020, 13:29:17 »
Er zijn veel mensen aan het heen en weer rennen geweest, wellicht kon iemand in een onbewaakt moment iets verklooien aan het kastje van team groen.

Leonie dus.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2020, 17:56:57 »
Je werd genoemd in Wouter zijn YouTube vandaag, leuk!

Oh, bedankt voor het melden. Had ik nog niet gezien.  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2020, 10:55:39 »
Ook al zit ik op het moment op Mil als mol. Wat mij erg dwarszit is dat wij nu al in afl. 2 (inclusief niet-mollooten) moeten geloven dat de mol dus zeker in team groen zat....

... en Rob misschien dacht, ik ga lekker met een modeontwerper samen, die zal wel niet zo technisch zijn en kan ik lekker mijn gang gaan met het kastje ( wat dan ff lekker tegenviel)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2020, 15:59:35 »
De mol moet bijna wel in groepje groen zitten. Dat de regie alsnog de groene pijlen af laat gaan en laat zien kan er volgens mij alleen maar op duiden dat hier gemold is. Of het moet door iemand anders zijn gedaan die langs hun kastje kwam, maar volgens mij was Leonie er constant bij.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2020, 20:11:01 »
Ook al zit ik op het moment op Mil als mol. Wat mij erg dwarszit is dat wij nu al in afl. 2 (inclusief niet-mollooten) moeten geloven dat de mol dus zeker in team groen zat....

... en Rob misschien dacht, ik ga lekker met een modeontwerper samen, die zal wel niet zo technisch zijn en kan ik lekker mijn gang gaan met het kastje ( wat dan ff lekker tegenviel)

Dus 75% kans dat de mol in groepje groen zat.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2020, 10:40:10 »
Leonie zegt tegen Nathan 'Ga jij maar dat doen dan ga ik hier verder mee.'

Direct daarna in de biecht zegt ze 'Hoe ik op deze positie terecht kwam, ik ben a technisch, begrijp ik niet.'

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2020, 12:10:06 »
Het zou het meest logisch zijn als de Mol in Groep Groen zat, simpelweg omdat dat het enige kastje is dat mislukt. Ik heb steeds gefocust op Mil, omdat die zogenaamd iets goed deed terwijl dat niet tot resultaat leidde. Echter, Leonie vraagt zelf om controle en hulp (onmols), krijgt die ook, maar het werkt niet. Het is evengoed mogelijk, dat ze een opzichtige en ontdekte fout maakte om een andere fout te verbloemen.

Ze vraagt hulp (onmols), er wordt iets hersteld (onmols) en toch werkt er iets niet. Dan is het toch Leonie die de meeste gelegenheid had om iets uit te halen daar.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2020, 12:14:14 »
Het zou het meest logisch zijn als de Mol in Groep Groen zat, simpelweg omdat dat het enige kastje is dat mislukt. Ik heb steeds gefocust op Mil, omdat die zogenaamd iets goed deed terwijl dat niet tot resultaat leidde. Echter, Leonie vraagt zelf om controle en hulp (onmols), krijgt die ook, maar het werkt niet. Het is evengoed mogelijk, dat ze een opzichtige en ontdekte fout maakte om een andere fout te verbloemen.

Ze vraagt hulp (onmols), er wordt iets hersteld (onmols) en toch werkt er iets niet. Dan is het toch Leonie die de meeste gelegenheid had om iets uit te halen daar.

Misschien zorgde ze er voor dat twee draden elkaar raken..tegendraads dus

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #98 Gepost op: 18-02-2020, 12:18:48 »
Zoiets. Of eentje in de categorie: "Of je stopt de stekker erin". Feit is, dat zij de meeste gelegenheid had. Ik interpreteerde het gedrag van Mil als mols, omdat ik uitging van de strategie: "Kijk mij eens alles goed en toch gaat alles mis." Daarna is ze echter toch redelijk serieus geld gaan verdienen bij de fabriek vol vazen en bij Vakwerk. Dat gaat toch richting de 1000.

Als ik bij anderen zie hoe gemakkelijk het eigenlijk was om te doen čn om het te saboteren (kijk Buddy, die makkelijk Jaike had kunnen laten lopen met de stekker), dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat de Mol in een andere groep zat. Dat die alle drie nog over zijn, maakt het extra aantrekkelijk om dat te denken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #99 Gepost op: 18-02-2020, 12:25:12 »
Vergeet niet dat Rob hier compleet overruled werd door Claes dus als Rob de mol is kreeg hij hier gewoon geen kans om te mollen. Misschien dat hij nog iets met de draden heeft geprobeerd maar zeker niet met het kastje.