Auteur Topic: [Aflevering 3] Welvarend  (gelezen 13320 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2020, 00:40:30 »
Zou ze dan toch nog terugkomen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2020, 01:52:51 »
Welvarend. Als ik het al op iemand vind slaan,  zijn het de mensen die wel Met de juiste lijn naar de haven varen ( buddy, Nathan en mil).

Ik ga niets zeggen over de eerste opdracht omdat ik heb besloten om niet meer te praten over gemiste kansen.

De tweede opdracht  was aardig en de leugen over maar 4 enveloppen Met geld, werd middels een biecht gecorrigeerd. Ik denk dat we aan de Hand van de tv beelden wel kunnen vaststellen wie welke enveloppe pakt en welke verkeerd waren.

De derde heeft een prima twist door het gokken op de waarde van de Koffer. En er doen hier verschillende mensen hun best om verdacht te worden, want al die winkeliers wezen toch zelf wel naar het juiste deel van de theeset, zodat die niet kopers maar zo kort mogelijk in hun winkel waren.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2020, 08:29:29 »
Voor de taalpuristen onder ons...

Zowel Rik als de kandidaten hadden het doorlopend over een (fonetisch) hoeverkraft. Als dat de juiste uitspraak zou zijn, zou je het met dubbel O spellen. De juiste uitspraak is hovverkraft. Dus zoals het woord 'koffer'.

Carry on.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2020, 09:14:20 »
Mmmmm ik vond het een beetje saai  :-X
Kijk er dan de hele week naar uit en denk bij elke opdracht: is dit alles? Waar is de tweede laag, twist, psychologisch spel? Wel licht aanwezig bij de theepot opdracht. Verder hele mooie beelden en zeker wat te speuren, dat is wel fijn!

We gaan erin duiken.  ::bravo::
Meer L

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2020, 09:21:42 »
De opdrachten deze aflevering waren stukken beter qua haalbaarheid en molbaarheid. Dat ze weinig geld hebben binnengehaald ligt dan mijns inziens ook volledig aan de kandidaten/mol en niet aan een tijdgebrek o.i.d.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2020, 09:24:58 »
WELVAREND => VERDWALEN

op wie kan dit slaan?
Op Claes. Die kwam op een dag niet thuis in Aarhus maar ergens in Amsterdam.

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2020, 09:50:50 »
Mij viel op dat Rik bij de executie tegen Miljuschka, Milouska zei.

Domme verspreking, of hint naar een ex-mol?  ::vergroot::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2020, 10:19:45 »
Mij viel op dat Rik bij de executie tegen Miljuschka, Milouska zei.

Domme verspreking, of hint naar een ex-mol?  ::vergroot::
Ik hoor de rest ook steeds de naam fout uitspreken (daarom wil ze zelf ook graag Mol, denk ik)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2020, 10:53:44 »
Mij viel op dat Rik bij de executie tegen Miljuschka, Milouska zei.

Domme verspreking, of hint naar een ex-mol?  ::vergroot::

Of andersom, als ze de mol was geweest zou hij haar naam inmiddels wel goed uit kunnen spreken toch?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2020, 11:03:18 »
Claes wordt ook vaak KLAAS genoemd door anderen in de aflevering. Ik vind dat toch opvallend, maar dat gaat niks zeggen over wie de Mol is natuurlijk.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2020, 12:10:03 »
Voor de taalpuristen onder ons...

Zowel Rik als de kandidaten hadden het doorlopend over een (fonetisch) hoeverkraft. Als dat de juiste uitspraak zou zijn, zou je het met dubbel O spellen. De juiste uitspraak is hovverkraft. Dus zoals het woord 'koffer'.

Carry on.

Ach, 99% van de Nederlanders zegt het fout, waarschijnlijk omdat ze er geen idee van hebben wat 'hover' betekent.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2020, 12:54:33 »
Vind het nog niet echt een hoogstaand seizoen. Redelijk veel moeilijke opdrachten waar de Mol het op zn beloop kan laten gaan.
De opdracht met de hovercraft is wederom tekenend: praktisch onhaalbaar door het verplicht moeten wisselen per halte, en het tweede gedeelte van de opdracht ineens in een versnellende samenvatting-vorm tonen....maken een analyse volledig nutteloos.

Gelukkig waren de tweede en derde opdracht van deze aflevering wel (eindelijk...) bruikbaar voor analyse/conclusies.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2020, 12:58:29 »
Het was weer heerlijk genieten van een leuke aflevering. Enig minpuntje: zoals anderen ook al zeiden: de eerste opdracht werd te kort en af en toe onduidelijk in beeld gebracht. Maar verder gewoon lekker om naar te kijken.
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2020, 13:01:05 »
Even tussendoor, viel het anderen ook op hoe lang de reclame duurde? ??? In de TV gids staat dat het 20:28 begint, maar het begon nu 20:37! Dat is 9 minuten reclame pfoe.

Het was overigens niet dat de aflevering korter was want volgens mij ging ie ook door tot 21:35 ongeveer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2020, 13:01:30 »
Wat een fantastische aflevering! Heel fijn dat er gespeeld werd om geld en niet om vrijstellingen/jokers etc. Ook waren de opdrachten haalbaar, jeeh! Ik heb weer heel wat te speuren, omdat we nu ook wat meer zien van wie er bepaalde beslissingen doorduwen en wie inzicht hebben in de opdrachten.

Opdracht 1: hier zien we jammer genoeg niet heel veel van. Ik kan niet echt inschatten waar het mis ging. Het enige wat opvalt is dat Buddy razendsnel inziet hoe de opdracht gespeeld zou moeten worden en dat hij met die stift de oplossing visualiseert (zonder die aantekeningen zou het een stuk moeilijker zijn geweest). Ook Leonie leek de opdracht op een gegeven moment wel redelijk door te hebben.

Opdracht 2: leuk om de communicatie te zien tussen Miljuschka/Claes en de andere trio's. Hier valt heel veel uit te halen, zoals wie de beslissing neemt om de foute enveloppen te pakken etc. Opvallend waren: Leonie (dat weglopen bij de goede envelop zou een subtiele molactie geweest kunnen zijn, ware het niet dat Jaike het op tijd opmerkte) en Nathan (die domweg een verkeerde envelop pakt, terwijl duidelijk was dat hij niet klopte, pak dan niets).

Opdracht 3: fantastische opdracht, mooi om wat meer van de cultuur te zien. Hier gebeurden hele rare dingen: waarom zou je een kopje uit de kist meenemen, waarom zou je gaan rennen met een kopje (met het risico dat je hem laat vallen!), etc. Johan schrijft zich hier definitief af als mol, omdat hij ondanks alle tegenstand het juiste kannetje meeneemt. Interessant is de discussie over kiezen voor 1500 euro of de waarde, ware het niet dat Rik ons niet vertelt of de kandidaten er goed aan hebben gedaan (raar overigens om dit niet te vermelden, dit is ook voor de deelnemers belangrijke informatie. Misschien dat de mol zich hier té opvallend heeft gedragen, waardoor Rik ter plekke heeft bedacht dit niet te melden? Rik weet immers wie de mol is dit jaar.)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2020, 13:04:43 »
Even tussendoor, viel het anderen ook op hoe lang de reclame duurde? ??? In de TV gids staat dat het 20:28 begint, maar het begon nu 20:37! Dat is 9 minuten reclame pfoe.

Het was overigens niet dat de aflevering korter was want volgens mij ging ie ook door tot 21:35 ongeveer.

In mijn tv gids stond 20:35.

Daarvoor kwam (na het 8 uur journaal) het bevrijdingsjournaal, wat ongebruikelijk is, ik denk dat de aflevering daarom later begon.

Vond het een leuke aflevering trouwens! Eens met wat er hier al gezegd is verder, maar we hadden nu tenminste wel iets aan opdracht 2 en 3 wat het speuren betreft. Verder vond ik dat dorpje waar de laatste opdracht zich in afspeelde echt een gave locatie. ::bravo::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2020, 13:53:04 »
Het viel me op dat bij de executie Jaike in beeld was toen gezegd werd: "degene met de meeste fouten moet het spel verlaten" en toen een shot van Johan kwam terwijl Rik "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" zei... hij zou een geweldige subtiele mol zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2020, 14:01:28 »
Twee van de drie opdrachten in deze aflevering waren een directe kopie van opdrachten uit eerdere seizoenen in Azië. Niet erg vernieuwend, helaas.

Opdracht 1 'Lijn(ver)diensten' is gelijk aan opdracht 'Tempel bouwen' in 2010:

De Mol zorgde in 2010 dat de communicatie op gang bleef om tijd te rekken, maar dacht niet mee aan het plan of de oplossing.

Opdracht 2 'Beeldig' is gelijk aan 'De 10.000 Budda's' opdracht in 2014:

De Mol zat in 2014 in de groep met de 'zoekers' en wist precies welke beelden juist waren en stuurde daarbij aan op het verkeerde antwoord.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2020, 14:02:47 »
De opdracht met de beelden was een noodoplossing is in de podcast verteld. Omdat het zo'n 40 graden was en er daardoor te weinig mensen op die locatie waren om de oorspronkelijke opdracht mee uit te voeren is er ter plekke deze opdracht geïmproviseerd.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2020, 14:18:51 »
Vond het een beetje een saaie aflevering, er gebeurde niet veel.
Frankje Lapi