Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 29155 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #120 Gepost op: 4-02-2020, 12:16:21 »
Ik vond persoonlijk de beloning redelijk krom. Nu hadden ze de opdracht best oké gedaan en was de beloning heel erg klein.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #121 Gepost op: 4-02-2020, 12:57:13 »
Knappe mol die er voor zorgt dat er in dit spel niets verdiend wordt, dat kan bijna niet. Er is 2.180 uit de pot gehouden dus dat heeft de mol (al dan niet met hulp) goed gedaan.
Er is 30% van de opdracht niet geslaagd (3 van de 10 auto's zijn niet (correct) geparkeerd). Daarmee is nog niet gezegd dat alleen de verdienste van de mol is.

Eén foutje zorgde er al voor dat het maximumbedrag gehalveerd werd, bij twee fouten bleef er nog maar 25% over en bij drie fouten zakte dat verder naar nog slechts 12,5% van het maximum bedrag.

Dus 70% van de opdracht gaat goed, uitbetaling is slechts 12,5% van het maximale bedrag.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #122 Gepost op: 4-02-2020, 13:13:44 »
Er is toch iets goed gegaan als ze €320 binnenhalen ipv €2500
Ja, maar de mol (Mil) stond een beetje buitenspel door Nathan's keuze. Dan mag je van de gewone kandidaten toch verwachten dat ze volle pot binnenhalen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #123 Gepost op: 4-02-2020, 14:20:36 »
En heeft Spoor dan een link met de huidige mol?
(knip)
Hier onder de lijst met oud mollen op de bordjes.

5. Yvon Jaspers Singel
6. Milouska Meulens Gracht
7. Inge Ypenburg Promenade
8. Dennis Weening Werf
9. Jon van Eerd Pad
10. Kim Pieters Dreef
11. Patrick Stoof Boulevard
12. Annemarie Yung Baan
13. Kees Tol Weg
14. Susanne Visser Straat
15. Margriet van der Linden laan
16. Klaas van Kruistem
17. Thomas Cammeart Plein
18. Jan Verseegh Steeg
19. Merel Westrik Park
20. ...... Spoor

Misschien wat ver gezocht maar toch...
Goed bezig, maar ik neig naar een ander spoor. Het is namelijk heel opvallend dat het achtervoegsel vaak heel erg goed past bij de naam van de Mol. Hetzij via alliteratie (Dennis Weening Werf, Margriet van de Linden Laan), rijm (Jan Versteegh Steeg), of een andere associatie. Kees Tol Weg (er zijn tolwegen). Margriet van de Linden Laan (Liselotte leerde lopen langs de lange lindelaan).

Dus, voor welke Mol zou Spoor het beste passen?
Buddy Vedder Spoor?
Claes Iversen Spoor?
Johan Goossens Spoor?
Leonie ter Braak Spoor?
Miljuschka Witzenhausen Spoor?
Nathan Rutjes Spoor?
Rob Dekay Spoor?

Voor Rob hadden ze in deze theorie zeker gekozen voor Rob Dekay Kade (maar dat was misschien wel iets te opvallend geweest; ik wil de Rob tunnelaars hier niet afvallen  ;) )
Witzenhausen heeft 2 keer een s-klank dus hier zou spoor kunnen passen.
Leonie ter Braak Spoor zou ook ideaal zijn (inbraakspoor).
Goossens Spoor past ook heel goed (3 s-en en twee o's )

Voor Buddy en Claes zie ik geen associatie.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #124 Gepost op: 4-02-2020, 14:36:02 »
Witzenhausen wordt genoemd bij dit station

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Station_Eichenberg

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #125 Gepost op: 4-02-2020, 14:45:52 »
Goed bezig, maar ik neig naar een ander spoor. Het is namelijk heel opvallend dat het achtervoegsel vaak heel erg goed past bij de naam van de Mol. Hetzij via alliteratie (Dennis Weening Werf, Margriet van de Linden Laan), rijm (Jan Versteegh Steeg), of een andere associatie. Kees Tol Weg (er zijn tolwegen). Margriet van de Linden Laan (Liselotte leerde lopen langs de lange lindelaan).

Dus, voor welke Mol zou Spoor het beste passen?
Buddy Vedder Spoor?
Claes Iversen Spoor?
Johan Goossens Spoor?
Leonie ter Braak Spoor?
Miljuschka Witzenhausen Spoor?
Nathan Rutjes Spoor?
Rob Dekay Spoor?

Voor Rob hadden ze in deze theorie zeker gekozen voor Rob Dekay Kade (maar dat was misschien wel iets te opvallend geweest; ik wil de Rob tunnelaars hier niet afvallen  ;) )
Witzenhausen heeft 2 keer een s-klank dus hier zou spoor kunnen passen.
Leonie ter Braak Spoor zou ook ideaal zijn (inbraakspoor).
Goossens Spoor past ook heel goed (3 s-en en twee o's )

Voor Buddy en Claes zie ik geen associatie.

Ik denk dat ze voor spoor hebben gekozen, omdat die mooi in het rijtje 'soorten' straten past en past bij 'de mol' an sich: de kandidaten proberen de mol op te sporen/op het spoor te komen van de mol. Lijkt me geen verwijzing naar wie de mol is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #126 Gepost op: 4-02-2020, 15:08:44 »
Dat snap ik ook, maar daarom valt het minder op en stijgt m.i. de kans dat het een subtiele hint is. Als ze voor "wie is de 20ste mol spoor" hebben gekozen dan hadden ze toch ook gewoon de Kees Tol Kade, Jan Versteegh Laan, Margriet van der Linden Weg etc. kunnen kiezen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #127 Gepost op: 4-02-2020, 15:58:29 »
Voor alle duidelijkheid, Mil had ook een portofoon


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #128 Gepost op: 4-02-2020, 16:06:11 »
Goed bezig, maar ik neig naar een ander spoor. Het is namelijk heel opvallend dat het achtervoegsel vaak heel erg goed past bij de naam van de Mol. Hetzij via alliteratie (Dennis Weening Werf, Margriet van de Linden Laan), rijm (Jan Versteegh Steeg), of een andere associatie. Kees Tol Weg (er zijn tolwegen). Margriet van de Linden Laan (Liselotte leerde lopen langs de lange lindelaan).

Dus, voor welke Mol zou Spoor het beste passen?

Voor de lol ging ik "spoor" vertalen, want het heeft heel veel betekenissen. En wat ontdekte ik? Eén van de vertalingen in het Engels is "Rut". In de zin van karrenspoor en zo.

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #129 Gepost op: 4-02-2020, 16:16:07 »
Witzenhausen wordt genoemd bij dit station

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Station_Eichenberg


En in Denemarken is er de beroemde Margriet Route   ;)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2020, 16:22:31 »
Er is 30% van de opdracht niet geslaagd (3 van de 10 auto's zijn niet (correct) geparkeerd). Daarmee is nog niet gezegd dat alleen de verdienste van de mol is.
Dat hoor je mij zeker ook niet zeggen...

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2020, 16:39:16 »
Ik denk dat ze voor spoor hebben gekozen, omdat die mooi in het rijtje 'soorten' straten past en past bij 'de mol' an sich: de kandidaten proberen de mol op te sporen/op het spoor te komen van de mol. Lijkt me geen verwijzing naar wie de mol is.
Dit.

De 20e mol moet nog opgespoord worden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #132 Gepost op: 4-02-2020, 16:45:12 »
Klaas heeft er wel zoiets achter staan, kreeg ik alleen nog niet scherp genoeg om te kunnen lezen.
Misschien Brink? Ik heb het niet gezien, maar een brink is een soort weg die bij de andere 19 niet is gebruikt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #133 Gepost op: 4-02-2020, 16:45:52 »
Knappe mol die er voor zorgt dat er in dit spel niets verdiend wordt, dat kan bijna niet. Er is 2.180 uit de pot gehouden dus dat heeft de mol (al dan niet met hulp) goed gedaan.

Ja, dat bedoel ik ook. Er werd gezegd dat de mol verkeerd stond. Maar er is toch veel goed gegaan (voor de mol) om zo veel geld uit de pot te houden.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #134 Gepost op: 4-02-2020, 16:48:34 »
Voor alle duidelijkheid, Mil had ook een portofoon

 ::ok::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #135 Gepost op: 4-02-2020, 17:25:44 »
Misschien Brink? Ik heb het niet gezien, maar een brink is een soort weg die bij de andere 19 niet is gebruikt.

Aansluitend op de theorie van MartinJ lijkt me een van de volgende logischer bij Klaas.
Kade
Kruispunt/Kruising

Ik denk dat ze voor spoor hebben gekozen, omdat die mooi in het rijtje 'soorten' straten past en past bij 'de mol' an sich: de kandidaten proberen de mol op te sporen/op het spoor te komen van de mol. Lijkt me geen verwijzing naar wie de mol is.

Maar is daarnaast voor de productie ideaal om een hint in te verwerken.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 18:25:54 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #136 Gepost op: 4-02-2020, 17:39:45 »
Ja, maar de mol (Mil) stond een beetje buitenspel door Nathan's keuze. Dan mag je van de gewone kandidaten toch verwachten dat ze volle pot binnenhalen?

Ja, of ze is de Mol  niet eh. Open blik houden.  :-[

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #137 Gepost op: 4-02-2020, 17:59:48 »
Voor de lol ging ik "spoor" vertalen, want het heeft heel veel betekenissen. En wat ontdekte ik? Eén van de vertalingen in het Engels is "Rut". In de zin van karrenspoor en zo.

Maar ook railway/railroad; erg goed gevonden, Tureluurs ::jaja::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #138 Gepost op: 4-02-2020, 18:04:40 »
Maar ook railway/railroad; erg goed gevonden, Tureluurs ::jaja::
Rut en Railway vind ik een hele toffe, subtiele hint. Ik geloof erin  ::jaja::
Meer L

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #139 Gepost op: 4-02-2020, 18:49:08 »
Nog geen enthousiasteling die heeft gepoogd om alle wegen op een soort kaart te zetten? In hoeverre dat kan natuurlijk haha.