Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid  (gelezen 33528 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #20 Gepost op: 8-02-2020, 22:22:53 »
Ja ik moet toch even kwijt dat ik wél weet hoe een dia projector werkt en ik ben ook van 1994 ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #21 Gepost op: 8-02-2020, 22:43:45 »
Rob zegt in de theateropdracht dat de Super Mario level 3 moet halen. Daarna zegt hij tegen anderen dat ze in level 3 moeten blijven. Vervolgens gaat Claes door naar 4. Daarom halen ze volgens mij de opdracht. Was level 3 niet afgemaakt zoals Rob zei, hadden ze het dan niet gered?

En hij kan als enige heel knap alle antwoorden uit de bewegende beelden halen. Lijkt bijna op voorkennis om een wit voetje te halen terwijl de opdracht toch niet gehaald wordt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #22 Gepost op: 8-02-2020, 22:45:05 »
Waarschijnlijk zat er een geheime hint in waar Rob de juiste antwoorden invult, allemaal kandidatennamen moesten ze invullen, (Windmolen= Miljuschka, Johan Vermeer voor Johan). De mol als hulpje van de regie moet dit wel in beeld laten zien.

Dit vind ik een hele sterke!

Edit:

Welke kleur heeft de stoel op de foto? => Rood
Hoeveel messen zie je op de laatste foto? => Vier
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 23:44:17 door Sanmol »

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #23 Gepost op: 8-02-2020, 22:47:06 »
Rob zegt in de theateropdracht dat de Super Mario level 3 moet halen. Daarna zegt hij tegen anderen dat ze in level 3 moeten blijven. Vervolgens gaat Claes door naar 4. Daarom halen ze volgens mij de opdracht. Was level 3 niet afgemaakt zoals Rob zei, hadden ze het dan niet gered?

En hij kan als enige heel knap alle antwoorden uit de bewegende beelden halen. Lijkt bijna op voorkennis om een wit voetje te halen terwijl de opdracht toch niet gehaald wordt.

Het was juist de bedoeling om in level 3 te blijven? Of heeft Rob me ook op het verkeerde been gezet.

Ik ben trouwens wel benieuwd of er nog tips in de bewegende beelden te vinden zijn als je ze frame voor frame analyseert.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #24 Gepost op: 8-02-2020, 22:48:48 »
Al die beelden van WIDM 10 in Japan met daar doorheen typisch Nederlandse dingen (alhoewel, ik zag ook een paard wat ik niet onder typisch Nederlands schaar) doet mij aan dat Nederlandse dorpje Holland Village in Japan denken. Maar wat we daar dan weer mee moeten, geen idee.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #25 Gepost op: 8-02-2020, 22:49:07 »
Citaat
En hij kan als enige heel knap alle antwoorden uit de bewegende beelden halen. Lijkt bijna op voorkennis om een wit voetje te halen terwijl de opdracht toch niet gehaald wordt.

Dat is inderdaad wel typisch. Maar waarom de antwoorden hardop roepen en ze niet invullen en dat dan nadrukkelijk in beeld brengen?

Zelfde met Mario. Als het inderdaad zo is, dat ze naar 4 moeten, zou iedereen die de opdracht heeft gehoord weten dat hij loopt te kloten.

Wel een beetje too much, maar het kan nog steeds.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #26 Gepost op: 8-02-2020, 22:51:17 »
Dat is inderdaad wel typisch. Maar waarom de antwoorden hardop roepen en ze niet invullen en dat dan nadrukkelijk in beeld brengen?

Zelfde met Mario. Als het inderdaad zo is, dat ze naar 4 moeten, zou iedereen die de opdracht heeft gehoord weten dat hij loopt te kloten.

Wel een beetje too much, maar het kan nog steeds.

Rob vult de antwoorden wel in. Alleen de laatste vraag lukt niet.


Het was juist de bedoeling om in level 3 te blijven? Of heeft Rob me ook op het verkeerde been gezet.

Ik ben trouwens wel benieuwd of er nog tips in de bewegende beelden te vinden zijn als je ze frame voor frame analyseert.

Rob zegt dat dat de bedoeling is. Maar we zien Claes doorgaan naar level 4. Het is niet waarschijnlijk dat nog iemand een level terug gegaan is maar de opdracht is geslaagd. Dan zou Rob gelogen of zich vergist hebben en lukt die opdracht per ongeluk.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2020, 22:53:04 »
Zou er nog iets verstopt zitten in die boodschappen die Rik verkondigt? Zijn het misschien teksten van de Mol?



Een erg briljante tekst is het niet. En geïnteresseerd staat zonder trema. En "elke aflevering tien kandidaten" klopt natuurlijk ook niet.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #28 Gepost op: 8-02-2020, 22:54:29 »
Citaat
Rob zegt dat dat de bedoeling is. Maar we zien Claes doorgaan naar level 4. Het is niet waarschijnlijk dat nog iemand een level terug gegaan is maar de opdracht is geslaagd. Dan zou Rob gelogen of zich vergist hebben en lukt die opdracht per ongeluk.

Hier kunnen we het dagen over hebben. Jullie moeten level 3 halen en in level 4 eindigen is wat mij betreft prima. Je moet level 3 gehaald hebben om in 4 te komen. 3 halen staat voor mij gelijk aan eindigen in level 3 of verder. Maar als je wilt, kun je het uitleggen als: je moet level 3 uitspelen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2020, 22:55:46 »
Zou er nog iets verstopt zitten in die boodschappen die Rik verkondigt? Zijn het misschien teksten van de Mol?



Een erg briljante tekst is het niet. En geïnteresseerd staat zonder trema. En "elke aflevering tien kandidaten" klopt natuurlijk ook niet.

Heeft de mol deze boodschap geschreven lol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2020, 22:57:51 »
Zou er nog iets verstopt zitten in die boodschappen die Rik verkondigt? Zijn het misschien teksten van de Mol?



Een erg briljante tekst is het niet. En geïnteresseerd staat zonder trema. En "elke aflevering tien kandidaten" klopt natuurlijk ook niet.

Misschien foute zinnen wegstrepen en kijken wat er overblijft? Of teksten uit eerdere afleveringen? Het lijkt niets over de mogelijke mol te zeggen zo.

Hier kunnen we het dagen over hebben. Jullie moeten level 3 halen en in level 4 eindigen is wat mij betreft prima. Je moet level 3 gehaald hebben om in 4 te komen. 3 halen staat voor mij gelijk aan eindigen in level 3 of verder. Maar als je wilt, kun je het uitleggen als: je moet level 3 uitspelen.

Tja. Ik baal wel van de slechte instructies in dat geval.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2020, 23:00:33 »
Boodschap 2 is ook te lezen:



Die laatste omgedraaide zin lijkt erop te hinten dat er aanwijzingen zijn. (Of niet. ;) Maar uitpluizen lijkt me verstandig.)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 23:02:13 door Heinz »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2020, 23:01:56 »
Boodschap 2 is ook te lezen:


rare afkap van het woord aanwi-jzingen
(Waarschijnlijk zoek ik hierin een aanwijzing die er niet is  ::tandpastasmiley:: )
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 23:03:53 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2020, 23:03:31 »
Bij de opdracht moeten ze raden wat er op de eerste foto staat.
Het antwoorde is: windmolen.
Het engelse woord voor molen is mill.  Een verwijzing naar Mil?

..en windmolens zijn al vaker in beeld gebracht dit seizoen, dus het begint op te vallen!

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #34 Gepost op: 8-02-2020, 23:06:25 »
Overigens een puntje toevoegen, wat ik zelf nog wel interessant vond: bij Mario mag je 300 seconden over een level doen als ik me niet vergis. Je kunt dus maximaal 5 minuten in level 3 blijven. Of daar zit een uitdaging ("precies" time dat je op het eind nog/weer in level 3 zit), of de (voorgelezen) instructie klopte niet

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #35 Gepost op: 8-02-2020, 23:08:26 »
Overigens een puntje toevoegen, wat ik zelf nog wel interessant vond: bij Mario mag je 300 seconden over een level doen als ik me niet vergis. Je kunt dus maximaal 5 minuten in level 3 blijven. Of daar zit een uitdaging ("precies" time dat je op het eind nog/weer in level 3 zit), of de (voorgelezen) instructie klopte niet
Er mocht gepauzeerd worden, dus eenmaal in het level komen is genoeg
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2020, 23:09:09 »
rare afkap van het woord aanwi-jzingen
(Waarschijnlijk zoek ik hierin een aanwijzing die er niet is  ::tandpastasmiley:: )

Ik ga eens alle woorden die in boodschap 2 voorkomen aftrekken van die in boodschap 1. Kijken wat er overblijft.

Wat ik nu al interessant vind is het zinsdeel "Ik moet altijd lachen". Dit zou natuurlijk een prachtige verwijzing naar Nathan kunnen zijn. ::zon::

Edit: dit blijft over:

geleden toen  begon was ik geinteresseerd in het spanningsveld  Dat in en een interessant gegeven voor Zeker als mee speuren gaan daar heel ver in Al niet altijd Ik moet altijd lachen als die

(Iemand die daar iets mee kan? ;))
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 23:24:55 door Heinz »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2020, 23:10:11 »
Er mocht gepauzeerd worden, dus eenmaal in het level komen is genoeg
Dat klopt inderdaad wel en maakt de opdracht inderdaad haalbaar. Alleen hebben de kandidaten niet gepauzeerd (behalve voor wisselen), dus het was dan eigenlijk onmogelijk om in level 3 te blijven voor hen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2020, 23:15:00 »
Het punt wat ik vergat te melden. Het valt ook op omdat als Rob al in level 3 was, daarna niemand de opdracht meer had hoeven doen maar aan de andere opdrachten had kunnen werken. Dus mols.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2020, 23:21:26 »
rare afkap van het woord aanwi-jzingen
(Waarschijnlijk zoek ik hierin een aanwijzing die er niet is  ::tandpastasmiley:: )

Rare afkap ook van het woord bedrieger