Auteur Topic: Wie is de Mol? 2020 Locaties  (gelezen 4176 keer)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Gepost op: 15-01-2020, 15:31:43 »
Holaa,

Het is inmiddels traditie, maar ook dit jaar zetten milcof en ik weer alle locaties die bezocht worden in een Google Maps kaart. De eerste aflevering staat er zo goed als volledig in, alleen de locatie van de beltegoed opdracht hebben we nog niet kunnen vinden.

Zie hier de kaart van seizoen 20!

En voor de liefhebbers zijn hier de kaarten van voorgaande seizoenen terug te vinden.

 ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2020, 15:34:18 door RoyL »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2020, 15:38:44 »
Bedankt weer! De kaarten zijn superpraktisch, mocht je 'spontaan' in een WIDM-land verblijven.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2020, 17:50:54 »
Super! ::super::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2020, 22:01:05 »
Iemand een idee waar Tina dan wel was afgezet?
Tell me what your telescope says

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2020, 22:04:12 »
Ik denk bij een afhaalchinees.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Finale WIDM 2020 in Beijing?
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2020, 07:44:11 »
Mag ik weer eens even het spreekwoordelijke bommetje in de groep gooien? Zou het zo kunnen zijn dat de finale van Wie is de Mol? 2020 in Beijing (Peking) is opgenomen???

Deze tweet van Sjoerd den Daas suggereert dat de hele serie in Henan is gefilmd. Maar opvallend: op het Chinese wereldkaartje aan het begin van aflevering 2 zien we vier plaatsen gemarkeerd staan, in plaats van de gebruikelijke vijf die er meestal zijn in een serie (i.i.g. wel in Colombia). Daarnaast heeft Sjoerd het in Beijing gehoord, mét de finalisten erbij. Ten slotte heeft Beijing iets typisch Chinees dat Henan (bij mijn weten althans) niet heeft, namelijk de Chinese Muur!! Dat is toch wel een plek waar je geweest móet zijn als je in China bent en het zou natúúrlijk een perfecte finalelocatie zijn.

Dus: is die vijfde (finale)locatie van dit seizoen misschien Beijing??? Wat denken jullie?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2020, 07:55:48 »
Ik heb je topic samengevoegd met het locatiestopic.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2020, 08:56:49 »
Het zou me wel een stuk logischer lijken als ze ook eventjes één van de bekende miljoenensteden aandoen ::jaja:: Maar ik hoor wel overal dat het specifiek de provincie Henan is die ze bezoeken - waarom zouden ze dat anders benadrukken?
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Finale WIDM 2020 in Beijing?
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2020, 10:22:26 »
Mag ik weer eens even het spreekwoordelijke bommetje in de groep gooien? Zou het zo kunnen zijn dat de finale van Wie is de Mol? 2020 in Beijing (Peking) is opgenomen???

Deze tweet van Sjoerd den Daas suggereert dat de hele serie in Henan is gefilmd. Maar opvallend: op het Chinese wereldkaartje aan het begin van aflevering 2 zien we vier plaatsen gemarkeerd staan, in plaats van de gebruikelijke vijf die er meestal zijn in een serie (i.i.g. wel in Colombia). Daarnaast heeft Sjoerd het in Beijing gehoord, mét de finalisten erbij. Ten slotte heeft Beijing iets typisch Chinees dat Henan (bij mijn weten althans) niet heeft, namelijk de Chinese Muur!! Dat is toch wel een plek waar je geweest móet zijn als je in China bent en het zou natúúrlijk een perfecte finalelocatie zijn.

Dus: is die vijfde (finale)locatie van dit seizoen misschien Beijing??? Wat denken jullie?

Dit dacht ook toen ik het kaartje zag. Zou kunnen dat daar de finale is opgenomen ja. Maar zeker weten we het nooit.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Finale WIDM 2020 in Beijing?
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2020, 12:48:00 »
Mocht Nathan de Mol blijken te zijn, dan is een leuke bijkomstigheid (maar meer ook niet) dat de voorloper van het hedendaagse voetbal (cuju) uit China komt. Een van de eerste afbeeldingen van een voetballer, uit het jaar 123 n.Chr., is te vinden op 3,5 km van Dengfeng, gelegen in de provincie Henan. Dengfeng is een voorstad van Zhengzhou, een van de steden waar de kandidaten nog naartoe gaan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Finale WIDM 2020 in Beijing?
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2020, 12:55:10 »
Dus: is die vijfde (finale)locatie van dit seizoen misschien Beijing??? Wat denken jullie?
Regisseur Rick zei in ieder geval dat hij iets heel speciaals (en of dat nou een opdracht of een locatie is zei hij niet) had voor de finale aflevering van seizoen 20. Dus zou zomaar kunnen hoor  ::jaja:: Als een soort verrassing voor de kijker dat ze dan toch op zo'n locatie gaan draaien of iets bijzonders gaan doen.

Het zou me wel een stuk logischer lijken als ze ook eventjes één van de bekende miljoenensteden aandoen ::jaja:: Maar ik hoor wel overal dat het specifiek de provincie Henan is die ze bezoeken - waarom zouden ze dat anders benadrukken?
Verrassingseffect is het enige dat ik kan bedenken.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2020, 00:12:10 »
De opdracht met de grote letters en de bakfietsen (volgende aflevering) is hier opgenomen.

关林商贸城 Guanlin Trade City
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 00:27:23 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #12 Gepost op: 9-02-2020, 10:22:11 »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #13 Gepost op: 9-02-2020, 13:38:50 »
De lunch tussen de eerste 2 opdrachten was hier

Baidu Maps
Google Maps
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 13:41:36 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020 Locaties
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2020, 22:09:42 »
Zo, alle locaties in China zijn bezocht, en dat betekent dat de kaart met alle locaties (of voor zover ze te vinden waren) weer compleet is! Zie de eerste post van dit topic voor de link!

Kleine voetnoot: de satelliet en de maps-weergave liggen niet één-op-één op elkaar in China (geen idee waarom niet  ???). Ik (en volgens mij spreek ik ook voor RoyL) ben in eerste instantie uitgegaan van de satellietbeelden. Mocht ik toch de locatie op de maps-kaart hebben aangehouden (bijvoorbeeld vanwege het zoeken op een adres), dan heb ik dat als notitie erbij gezet.

Zoals je ziet, was het dit seizoen qua verschillende locaties niet heel afwisselend (5 complete afleveringen in Luoyang en omgeving), maar wel zo makkelijk als je er een keer in de buurt bent om veel af te strepen :)

Mochten er nog dingen ontbreken: let us know! Dan voegen we het nog toe.

Vanaf morgen weer verder met de Vlaamse versie :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:13:21 door milcof »