Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol  (gelezen 28576 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2020, 23:11:58 »
In de trailer verstond ik steeds "ni hao, ik moet naar de Gamma"  ::rofl::

Ik ook!

Heeft iemand dat nummer al gepoogd te bellen??

Edit: ja dus. Sorry! Ik had per ongeluk een bladzijde overgeslagen in dit topic  ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 23:13:38 door Nijntjelief »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2020, 23:16:06 »
Ik heb het net nog teruggezien in Moltalk en Buddy meet 69, Nathan zegt meteen "Moet dat geen 70 zijn?" en daarna pas valt Mil hem bij omdat ze de Chinese landcode blijkbaar herkent.

Klopt, Nathan corrigeerde Buddy daar zelf. Maar als Nathanverdenker heb ik het gevoel dat 'ie veeel te veel door de mand zou vallen als hij daar met de incorrect 69 meter was meegegaan, juist omdat iedereen in die fase van het spel wel leek te weten wat het netnummer van China is. Maar vervolgens is Nathan als een gazelle in het graanveld, sprint van hot naar her om maar die telefoons te vinden. tal van mogelijkheden om een stapje voor of achteruit te zetten; in dat graan ziet niemand dat als je een beetje handig shuffelt. Moet echter nog even terugkijken of hij daadwerkelijk bij een foute code betrokken was uiteindelijk...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2020, 23:18:07 »
Nathan stond er met z'n neus bovenop toen werd besloten er 91 van te maken. En de nabespreking neemt ie daarvan afstand door te zeggen 'ik was alleen maar aan het rennen'

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2020, 23:20:56 »
een verkeerd nummer leidt naar zo'n stem die zegt "helaas is dit nummer niet in gebruik", denk niet dat China daar de stem van de Mol20 voor hebben genomen  ;)


Jawellll, het is allemaal een complot, geloof het nou ::hypocriet::



Heb het deel van de opdracht nog eens nagekeken. Waar Nathan de telefoon vindt (ten opzichte van de bomen op de achtergrond) en waar hij staat als Buddy aan komt lopen. Lijkt redelijk goed te zijn.
Maar waar Buddy eerst Rob neerzet, en waar hij staat wanneer wordt gemeten, lijkt eigenlijk ook wel te kloppen.
Dus dat is een beetje jammer, aangezien Nathan en Ron m'n hoofdverdachten zijn, en ik ze niet echt iets duidelijk fout zie doen.

Of het is buddy, en hij staat al op de verkeerde plek als Rob komt aanlopen. Geloof dat het vinden van die eerdere telefoon vanuit een ander camerastandpunt was, zodat niet precies te controleren is of hij goed staat.
Maar you know, het is toch niet Buddy?..

Anyway, kijk het allemaal nog eens na, maar met de beste wil zag ik Rob en Nathan niet echt op de verkeerde plekken staan. :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Kessebes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2020, 23:24:43 »
Het juiste telefoonnummer was 1 70 90 37 65 18.
De 90 hadden ze fout, zij hadden 91 gemeten.
Rob stond op dat meetmoment aan het beginpunt. Zonder veel op te vallen kon hij het meetlint een stukje hebben ingenomen (opgevouwen in zijn hand), of hij heeft een stapje naar achter gedaan.
(Ik probeer uit mijn Rob-tunnel te komen want ik vertrouw het niet, maar wederom zie ik hier toch weer een potentiële molactie  :-\\)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2020, 23:29:11 »
een verkeerd nummer leidt naar zo'n stem die zegt "helaas is dit nummer niet in gebruik", denk niet dat China daar de stem van de Mol20 voor hebben genomen  ;)

Nee uiteraard niet haha... Maar ze kunnen wel met de hedendaagse techniek zelf de telefoons zo prepareren dat je dat de foute nummers, deze voicemail te horen is. Of zijn alle nummers die gebeld zijn geen echte en in China gebruikte telefoon nummers?
Ik denk dat er wel een miljard 0170 nummers bestaan.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #46 Gepost op: 15-02-2020, 23:31:50 »
1-70-90-37-65-18 was het juiste nummer.... heb even geen idee waar het fout ging.

Ik vind het ook wat dat ze het correcte nummer geven. Was een paar jaar gelden in Sri Lanka ook gedaan  met cijfertjes en daar zat toen een hint in.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kessebes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #47 Gepost op: 15-02-2020, 23:42:49 »
Voor het overzicht hier de verschillende pogingen op een rijtje:

poging 1: 1 70 91 37 65 18 (suggestie van Buddy, met Miljuschka naast hem)
poging 2: 1 70 91 37 65 17 (suggestie van Claes)
poging 3: 1 70 91 36 65 18 (suggestie van Buddy, met Leonie naast hem een telefoonscherm tonend. Claes tikt per ongeluk 63 in, Rob corrigeert hem meteen)
poging 4: 1 70 91 37 65 16 (suggestie van Rob en Leonie. Leonie leest het op.)

juiste nummer: 1 70 90 37 65 18

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #48 Gepost op: 15-02-2020, 23:44:19 »
Ik vind het ook wat dat ze het correcte nummer geven. Was een paar jaar gelden in Sri Lanka ook gedaan  met cijfertjes en daar zat toen een hint in.

Vond ik ook opvallend.
Deels omdat nu helemaal uit elkaar wordt getrokken wat er bij die ene meting fout kon gaan.
En verder leek het zo'n stijlbreuk. Soms wordt volgens mij niet eens gezegd wat er kon worden verdiend, maar nu wel ineens volledige inhoudelijke feedback wat het correcte antwoord was?..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2020, 00:00:27 »
btw, ik vond het wel grappig om Nathan te zien rennen over een graanveld, lekker in z'n element...

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2020, 00:26:39 »
dit was wel een rustgevende opdracht.
chipsverslaafde <3

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2020, 00:57:35 »
Hilarisch, hier op de bank moest het hele gezelschap meteen aan Jack Sparrow denken.

' Van kniehoog graan ga je blijkbaar automatisch als Jack Sparrow lopen.  ::rofl::

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2020, 01:54:04 »
Ik heb de missende/extra meter gevonden.


Vindplaats telefoon


De meting die als 69 wordt gegeven maar door Mil word gecorrigeerd naar 70


meetpunt telefoon die als 91 wordt gegeven maar 90 is. Dat klopt ook als je precies vanaf de vidplaats van Nathan meet.

Tussen het moment dat Nathan hem vindt en dat Buddy hem doorgeeft aan Rob is de meter al veranderd. Nathan blijft precies opdezelfde plek staan, maar Buddy meet vanaf een verkeerde plek die ongeveer 1 meter verderop ligt. Vraag is: wie besluit vanaf dat punt te meten?  Nathan?  Buddy? 

Edit: verduidelijking momenten van screenshots

« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 01:59:44 door Yobi »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2020, 02:01:26 »
knap gevonden , maar door het veranderde camera standpunt tussen foto 1 en 2 is het moeilijk vaststellen of het alleen maar zo lijkt of dat het daadwerkelijk zo is.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2020, 02:05:09 »
Gelukkig hebben 1 en 3 hetzelfde camera standpunt.
Let op de uitstekende graanstengel - die zit ver rechts van Nathan in 1 en direct voor Buddy in 2 en weer rechts van Rob in 3.
Het is allemaal tussen ongeveer 7:00 en 9:22 in de uitzending.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 02:06:45 door Yobi »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2020, 02:41:53 »
knap gevonden , maar door het veranderde camera standpunt tussen foto 1 en 2 is het moeilijk vaststellen of het alleen maar zo lijkt of dat het daadwerkelijk zo is.

Joah maar je hebt wel dat omhoogstekende groepje van pluimpjes aan graan, waar Buddy in de 2e foto het rode ronde gedeelte van het meetlintsysteem achter houdt. Aan de hand daarvan is denk ik wel te zien dat er inderdaad een meter of wat tussen de echte vindplaats en de meetplaats lag. Goed gemaakte screenshots Yobi!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2020, 05:01:13 »
Moeilijk lastig (zoals gewoonlijk). Buddy, Rob en Nathan zijn betrokken bij de verkeerde meting. Ben gaan kijken wie welk nummer aanpast om te bellen. Rob veranderd twee maal een goed nummer in een verkeerd nummer, Buddy een keer. Wat dat betreft Rob meest verdacht.

Na de opdracht zegt Nathan heel gehaast 'Ik ben alleen wezen zoeken, ik ben alleen wezen zoeken'. Raar, wil hij als kandidaat absoluut niet verdacht worden? Dat lijkt me dan weer stug. Wil hij de verdenking van zich af gooien, dat is wel weer mols.

Denk vooral Rob en Nathan verdacht, Buddy een beetje, Mil en Leo niet.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2020, 06:03:13 »
Bij het eerste nummer (69//70 meter) corrigeren Nathan en Mil, die corrigeren Buddy. Die eerste twee zijn dus niet de Mol.

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2020, 08:48:23 »
door het veranderde camera standpunt tussen foto 1 en 2 is het moeilijk vaststellen of het alleen maar zo lijkt of dat het daadwerkelijk zo is.

Omdat er drie mensen betrokken zijn bij het vinden heb ik de vindplaats van de telefoon nog eens goed vergeleken, want als Buddy Rob meteen verkeerd neerzet zou HIJ ook verantwoordelijk kunnen zijn voor de foute meting. En jawel...lijkt er verdacht veel op ! Scheelt een meter  :o
En zelfde camerastandpunt zo te zien...

Edit: screenshot aangepast met plaats telefoon ( en ik zit niet op Buddy)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 08:53:57 door MallotigeMol »

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2020, 09:26:59 »
Mil zei: In Nederland beginnen telefoonnummers met 06 en in China met 170.

Heeft iemand al geprobeerd het nummer in Nederland te bellen?