Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51198 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #340 Gepost op: 25-02-2020, 23:55:12 »
Of is dit een hint met de Chinese numerologie?
3 staat voor leven
4 staat voor dood
::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #341 Gepost op: 26-02-2020, 03:29:04 »
Of is dit een hint met de Chinese numerologie?
3 staat voor leven
4 staat voor dood

Dan kan ik er wel een hint in zien!  ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #342 Gepost op: 26-02-2020, 03:35:10 »
We komen er inderdaad niet uit
Maar toch nog een optie   ::tandpastasmiley::

De mol, die voor hem aan de beurt was, heeft vest 4 gehouden waardoor alleen vest 3 over was.
Een simpele uitleg, die pas laat op tafel komt. ::ok:: Dit zou ook helpen verklaren waarom de Mol in de beurt van Nathan minder actief was. Hij was net zelf aan de beurt geweest. Maar goed, het is inderdaad optie nummer zoveel.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #343 Gepost op: 26-02-2020, 08:19:55 »
Een simpele uitleg, die pas laat op tafel komt. ::ok:: Dit zou ook helpen verklaren waarom de Mol in de beurt van Nathan minder actief was. Hij was net zelf aan de beurt geweest. Maar goed, het is inderdaad optie nummer zoveel.

Maar de Mol is toch bij iedereen net aan de beurt geweest? Als tegenstander?

En wat ik me ook bedenk; de volgorde op TV hoeft natuurlijk niet de volgorde te zijn waarin de kandidaten ook echt gespeeld hebben. Misschien was Nathan wel als eerste aan de beurt en was de Mol gewoon nog een beetje bang om gezien te worden en/of moest hij/zij er nog een beetje inkomen. Daarna is gezegd dat de Mol wat meer risico moet nemen en wat meer moet gaan schieten. “Zorg er alleen voor dat je tegenstander je niet herkend, voor de kijkers regelen wij het wel met de beelden.”

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #344 Gepost op: 26-02-2020, 08:22:23 »
Of is dit een hint met de Chinese numerologie?
3 staat voor leven
4 staat voor dood

De Nederlandse wiki geeft minder uitleg dan de Engelse, die de hint voor het getal drie nog mooier maakt:

Citaat
The number 3 (三, pinyin: sān; Cantonese Yale: sāam) sounds like 生 (pinyin: shēng; Cantonese Yale: sāang), which means "to live" or "life" so it's considered a good number. It's significant since it is one of three important stages in a person’s life (birth, marriage, and death).
On the other hand, number 3 (三,pinyin: sān; Cantonese Yale: sāam) sounds like 散 (pinyin: sŕn; Cantonese Yale: saan) which means "to split" or "to separate" or "to part ways" or "to break up with" so it's a bad number too.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_numerology#Three

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #345 Gepost op: 26-02-2020, 11:01:35 »
Toch zit me nog dwars wat een logische verklaring voor de 3 op Nathans vest kan zijn als hij kandidaat is, en als er maar 2 vesten in totaal waren: 1 vest 4 was en 1 vest 3. Waarom heeft hij dan een ander vest gekregen? Ik vind het niet zo zeer logisch in een molscenario, maar het is ook niet logisch in een kandidaatscenario. Kan alleen bedenken dat de batterij leeg was, maar iemand zei hij dat die veel meer uren mee zou moeten gaan? Of was er iets kapot?

Natuurlijk is alles mogelijk. Er kan van alles gebeurd zijn.  Voor welke reden dan ook kan er in iedere mogelijke volgorde van vest zijn gewisseld. Er kunnen ook meer dan 2 vesten in het spel zijn gebruikt maar is dat logisch als er maar 2 mensen tegen elkaar laat spelen? De vraag blijft wat het meest logisch is.

We blijven zitten met voornamelijk 2 gegevens. Het eerste is dat iedereen het zelfde nummer vest aan had op Nathan na. Daarnaast zien we dat op iedere kandidaat serieus wordt geschoten door de mol en ook op de lampjes wordt serieus geschoten door de mol, behalve bij Nathan. Naar mijn mening kan beide het makkelijkste verklaard worden doordat Nathan de mol is. Het is niet de enige verklaring maar wel de eenvoudigste. Mijn ervaring leert mij dat de eenvoudigste verklaring voor een probleem vaak de juiste is.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #346 Gepost op: 26-02-2020, 12:28:36 »
Oké als ik het goed begrijp betekent het getal 3 in China dus zowel iets goeds als iets fouts. Oftewel een dubbelrol.

Bij het lasergamen heeft Nathan nummer 3, dat weten we inmiddels.

Wat me verder nog opviel is dat Nathan bij de foto opdracht als enige alle opdrachten met 3 Chinezen heeft, alleen andere kandidaten hebben minimaal wel 1 opdracht met 4 Chinezen. Weer het getal 3.

Zien we het getal 3 nog vaker terugkomen bij een specifieke kandidaat?

Misschien gaat het wat off topic en hoort dit meer in het Nathan topic?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #347 Gepost op: 26-02-2020, 14:15:27 »
Oké als ik het goed begrijp betekent het getal 3 in China dus zowel iets goeds als iets fouts. Oftewel een dubbelrol.

Bij het lasergamen heeft Nathan nummer 3, dat weten we inmiddels.

Wat me verder nog opviel is dat Nathan bij de foto opdracht als enige alle opdrachten met 3 Chinezen heeft, alleen andere kandidaten hebben minimaal wel 1 opdracht met 4 Chinezen. Weer het getal 3.

Zien we het getal 3 nog vaker terugkomen bij een specifieke kandidaat?

Misschien gaat het wat off topic en hoort dit meer in het Nathan topic?

Dit had ik al geplaatst in het Nathan topic

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #348 Gepost op: 26-02-2020, 14:30:36 »
Even een vraag:

Is De Mol mogelijk linkshandig??
Ik meen mij te herinneren (moet ik nog eens terugkijken) dat De Mol zijn gun in zijn linkerhand heeft...
Weet niet meer bij wie dat was...

Wie van de overgebleven vijf is er linkshandig? Weet iemand dat?  ???

Nou kan het natuurlijk ook zo zijn dat er een linkshandige stand-in was die als "De Mol" met De Mol in gevecht is...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #349 Gepost op: 26-02-2020, 14:42:23 »
Mijn ervaring leert mij dat de eenvoudigste verklaring voor een probleem vaak de juiste is.
Behalve in WIDM ;D Daar zijn mensen bewust bezig je voor de gek te houden en moet je aan omgekeerde omgekeerde psychologie doen.

Even een vraag:

Is De Mol mogelijk linkshandig??
Ik meen mij te herinneren (moet ik nog eens terugkijken) dat De Mol zijn gun in zijn linkerhand heeft...
Weet niet meer bij wie dat was...

Wie van de overgebleven vijf is er linkshandig? Weet iemand dat?  ???

Nou kan het natuurlijk ook zo zijn dat er een linkshandige stand-in was die als "De Mol" met De Mol in gevecht is...
Ik heb helaas alle kandidaten rechtshandig zien schieten

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #350 Gepost op: 27-02-2020, 18:02:16 »
Even een vraag:

Is De Mol mogelijk linkshandig??
Ik meen mij te herinneren (moet ik nog eens terugkijken) dat De Mol zijn gun in zijn linkerhand heeft...
Weet niet meer bij wie dat was...

Wie van de overgebleven vijf is er linkshandig? Weet iemand dat?  ???

Nou kan het natuurlijk ook zo zijn dat er een linkshandige stand-in was die als "De Mol" met De Mol in gevecht is...

De regie heeft wel vaker de beelden gespiegeld om verwarring te veroorzaken. Vrijwel elke opdracht eigenlijk wel als je echt de tijd neemt om ze te zoeken. Dat kan dus niet echt n goeie hint zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #351 Gepost op: 27-02-2020, 18:09:09 »
De regie heeft wel vaker de beelden gespiegeld om verwarring te veroorzaken. Vrijwel elke opdracht eigenlijk wel als je echt de tijd neemt om ze te zoeken. Dat kan dus niet echt n goeie hint zijn.
Beelden worden gespiegeld omdat dat beter werkt of er mooier uitziet. Voor continuďteit. Bijvoorbeeld als een kandidaat van links naar rechts loopt en het volgende shot is vanaf de andere kant gefilmd, dan spiegelen ze dat zodat de beweging nog steeds dezelfde kant op gaat voor de kijkers.
Het is onwaarschijnlijk dat ze het doen om te verwarren, want 99.9%+ van de kijkers zal het niet opvallen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #352 Gepost op: 28-02-2020, 14:19:14 »
Beelden worden gespiegeld omdat dat beter werkt of er mooier uitziet. Voor continuďteit.

Dat gebeurt inderdaad heel vaak en valt eigenlijk alleen maar op als iemand een duidelijke scheiding in z'n haar heeft of een shirt aan met een duidelijke (reclame)tekst.
Een linkshandige die schrijft wordt er echter niet ineens rechtshandig van. Ik denk zelfs dat dat nou net wel op zou vallen, want het ziet er raar uit als iemand ineens van rechts naar links schrijft.  ;)


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #353 Gepost op: 29-02-2020, 13:14:10 »
Zoals al eerder genoemd als verklaring voor afwijkend nummer van Nathan:

Eerste vier spelers zelfde nummer.
Vierde speler is de mol.
Houdt zijn vest.
Nathan als vijfde speler krijgt een ander vest.

Deze hint gaat in rook op.
Sorry voor de Nathantunnelaars.
Dat is een mogelijke verklaring, net als dat Nathan als mol een ander vest kreeg ook een mogelijke verklaring is. De hint gaat pas mogelijk in rook op als de mol in aflevering 10 bekend wordt gemaakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #354 Gepost op: 6-03-2020, 18:10:21 »
Ik vond dit op instagram, mogelijke verklaring waarom Nathan een ander nummer vest had

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #355 Gepost op: 6-03-2020, 20:41:59 »
Ik vond dit op instagram, mogelijke verklaring waarom Nathan een ander nummer vest had
::ok::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #356 Gepost op: 6-03-2020, 21:27:46 »
Ik vond dit op instagram, mogelijke verklaring waarom Nathan een ander nummer vest had
Dat kan inderdaad een goede verklaring zijn ik verdenk Nathan eigenlijk niet meer.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!