Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 255322 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1240 Gepost op: 22-12-2020, 13:49:13 »
Rämon, ik ben over het algemeen ook iemand die zich vaker uitspreekt voor diversiteit (ook erg actief geweest in de discussie over BLM) maar dit soort opmerkingen:
Zijn niet heel constructief voor een open discussie ::ohno::.

Ik heb een topic aangemaakt in de Huiskamer waar de discussie voortgezet kan worden HIER. Mocht iemand nog iets te zeggen hebben over diversiteit van de cast in WIDM (dit seizoen of over de jaren heen) dan graag daar ::ok::.

Hier weer door over WIDM 2021 ::hyper::
::ok:: topwerk D*N, er moet zeker ruimte voor zijn om die dingen te kunnen bespreken. Daar is dit ook een forum voor en had wat mij betreft zelfs een eigen topic op dit board mogen krijgen, maar dat moet niet ten koste gaan van de bespreking van dit seizoen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1241 Gepost op: 22-12-2020, 14:29:37 »
Het lijkt in de nieuwe leader alsof twee oude opdrachten uit 2005, in een nieuw jasje worden gestoken!

- Treinopdracht 2005
- Stuntvliegtuigopdracht 2005

Ik moest bij die vliegtuig meteen denken aan Marc-Marie: ik zit in een loop ;D

Gezien de footage kan het maar zo dat ze met een schuin oog gekeken hebben bij de zuiderburen ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1242 Gepost op: 22-12-2020, 14:52:34 »
Ik moest bij die vliegtuig meteen denken aan Marc-Marie: ik zit in een loop ;D

Gezien de footage kan het maar zo dat ze met een schuin oog gekeken hebben bij de zuiderburen ;)

Dit dacht ik ook al + de kloosteropdracht van S16, maar nu in een grot?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1243 Gepost op: 22-12-2020, 16:52:17 »
Hallo allemaal. Wij hebben allemaal uitgekeken naar dit nieuwe seizoen. De kennismakingsuitzending van gisteren belooft veel spannende opdrachten in een mysterieuze sfeer. Een leuke kandidatengroep is, op weer een originele manier, aan ons voorgesteld. Rik zat al weer helemaal in zijn rol en Rop en Marlijn waren als van ouds.
Geweldig seizoen gaat dit worden!

Maar...... waarom op dit forum een discussie over diversiteit, kleur enz.? Uiteraard mag iedereen zijn menig over dit onderwerp hebben, echter naar mijn idee hoort  een discussie daarover hier niet thuis.
Laten wij het op dit forum gezellig houden en ons uitsluitend bezig houden met het ontmaskeren van de MOL.

PS.  Ik heb mijn molboekje al, tijdig besteld en vandaag bezorgd door een medewerker van de (gesloten) boekhandel.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1244 Gepost op: 23-12-2020, 10:20:06 »
Wanneer zullen we eigenlijk de promo voor aflevering 1 krijgen? Bij seizoen 20 kregen we hem 12 dagen van te voren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1245 Gepost op: 23-12-2020, 12:26:23 »
Misschien zaterdag?  Na de laatste aflevering van Kamp van Koningsbrugge, wat nu op dat tijdslot zit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1246 Gepost op: 23-12-2020, 12:49:14 »
Alvast een eerste opzet. Vul maar aan of verbeter desgewenst . Laat het speuren beginnen ::tandpastasmiley::

Splinter: Of ik de mol ben? Dat zullen we zien aan het eind van het programma. Euh.  Maar nee, ik ben niet de mol. Denk ik... euh... maar niet heel erg goed... 

Charlotte: Ben ik de mol? Ja. Ben ik de mol? Ik weet het niet ... dus uhm met dat antwoord zeg ik al genoeg (knikt ja)

Remco: Iedereen kan de mol zijn, dus ik ook. Maar de vraag is alleen of je er een zorgeloze tijd voor.. rare dingen, dan is het vrij relaxt.

Renee: Nou ik euh. Zou best de mol kunnen zijn.

Joshua: Ben ik de mol? Wie zal het zeggen.

Marije: Of ik de mol ben? Ik zou wel een hele goeie zijn.

Erik: Ik denk dat ik een goeie mol kan zijn ja, ja, ik denk dat ik dat wel kan.

Rocky: Ik denk dat ik een hele goeie mol kan zijn, want euh de meeste mensen zien mij toch wel als een...

Florentijn: Ik geloof dat ik niet de mol ben, maar zeker weten doe ik het niet. Het zou zomaar kunnen.

Lakshmi: Ja ik zou wel een hele goede mol kunnen zijn euh

Edit: enkele aanvullingen.
Remco zegt als enige niet meteen ik ben/zou etc de mol. Maar Iedereen Kan de mol zijn: afgekort ook IK de mol..
Ik denk ook dat de kandidaten uit de antwoorden op de kennelijke vraag "zou jij een goede Mol zijn" op moeten kunnen maken wie de Mol is. En wij dus ook als we de uitspraken van de kandidaten zoals die op de WIDM website staan analyseren.
Iemand die zegt dat hij een goede Mol zou kunnen zijn bevestigt daarmee volgens mij dat hij de Mol niet is. Iemand die de Mol is zou volgens mij meer neigen om (goede) eigenschappen van een Mol te benoemen, daarmee eigenlijk in het midden latend dat hij de Mol is.
Charlotte, Erik, Lakshmi, Marije, Renée, Rocky zeggen expliciet dat ze de Mol zouden kunnen zijn.
Florentijn zegt duidelijk dat hij natuurlijk niet de Mol is.
Blijven over Joshua, Remco en Splinter.
Joshua zegt: Ik heb zin in de sfeer waar waarheid en leugens door elkaar heen gaan. En tegelijkertijd dat het eindelijk geoorloofd is om te liegen. En mensen ook, ja, gewoon eruit te werken. Einde citaat.
Remco zegt dat iedereen de Mol kan zijn dus hij ook. Zegt dus eigenlijk niets.
Splinter geeft een lange beschrijving van goede eigenschappen van een Mol en zegt dan dat hij het zou kunnen zijn maar ook niet. Dus ook weer vaag.

Joshua is volgens mij de enige die NIET zegt dat hij een (goede) Mol zou kunnen zijn en daarmee volgens deze theorie de Mol.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1247 Gepost op: 24-12-2020, 16:01:14 »
De bekendmaking is al van tevoren opgenomen toch?
Maar wel nadat de reis gemaakt is, anders konden ze de persfoto's niet op de schermen tonen.
Dus minstens 3 van de 10 die daar staan weten het al. Dit kan ook meespelen in het oogcontact en hoe ze daar staan. ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1248 Gepost op: 24-12-2020, 16:15:59 »
Het valt me wel op als ik zo even snel het molboekje doorblader dat er heel weinig kandidaten echt het programma hebben gezien voor hun deelname. Florentijn en Lakshmi zijn volgens mij de grootste fans, de rest ziet wel eens wat 'of kent het programma wel'.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1249 Gepost op: 24-12-2020, 23:04:22 »
Dat zou in theorie Florentijn en Lakshmi verdacht maken, omdat de keuze om een 'ervaren kijker' als Mol te nemen veiliger is. Aan de andere kant kan de Mol ook bagatelliseren dat 'ie altijd kijkt, om zo minder verdacht te worden.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1250 Gepost op: 24-12-2020, 23:12:43 »
Aan de andere kant is bijvoorbeeld ook Kees Tol de mol geweest, die WIDM nog nooit had gezien voor zijn deelname.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1251 Gepost op: 25-12-2020, 12:19:47 »
Het valt me wel op als ik zo even snel het molboekje doorblader dat er heel weinig kandidaten echt het programma hebben gezien voor hun deelname. Florentijn en Lakshmi zijn volgens mij de grootste fans, de rest ziet wel eens wat 'of kent het programma wel'.
Marije kijkt ook

...maar lijkt me idd geen vereiste.

Mij viel vooral op dat Rocky en Splinter als enige 2 widm eigenlijk helemaal niet kenden (behalve van naam en hype) en ze ook als enige 2 bedenktijd nodig hadden.
« Laatst bewerkt op: 25-12-2020, 12:22:03 door Amethyst »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1252 Gepost op: 25-12-2020, 16:20:18 »
Kerstwens
Gelukkig Kerstfeest is snel gezegd
Wij wensen jullie gezellige dagen
Wij menen dat echter oprecht

Wij wensen een jaar zonder verdriet of tegenslag
Wij wensen dat de komende maanden
Gevuld zijn met liefde en een lach

Wij wensen vrede en harmonie in alle landen
Saamhorigheid en vriendschap
Voor alle rangen en standen!

En natuurlijk een jaar zonder verdere beperkingen en veel speurplezier bij WIDM 2021
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1253 Gepost op: 26-12-2020, 22:08:58 »
Zelf niet gezien, maar nog geen promo na Kamp van Koningsbrugge vandaag? Ik zou het nu vandaag of morgen toch wel verwachten...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1254 Gepost op: 26-12-2020, 22:13:39 »
Met de trend van de afgelopen jaren verwacht ik hem pas maandag-dinsdag eigenlijk. Ik denk dat het programma tegenwoordig niet zoveel promo's meer nodig heeft. Aangezien het grotere publiek wel weet wanneer het begint. En widm al jaren teert op mond-op-mond reclame. Zelfs in deze tijden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1255 Gepost op: 28-12-2020, 10:02:31 »
Nog 5 dagen ::hyper:: maar nog steeds geen promo? ???

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1256 Gepost op: 28-12-2020, 10:47:40 »
Jawel, gisteravond promo gezien maar weet niet meer exact wanneer.
Het was een kort vluchtig stukje, ik was met iets anders bezig en heb ook niet goed opgelet. ;D

Ik zag wat beelden van een opdracht in een gebouw. In ieder geval Splinter en Lakshmi gezien met een enveloppe.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1257 Gepost op: 28-12-2020, 11:04:27 »
Jawel, gisteravond promo gezien maar weet niet meer exact wanneer.
Het was een kort vluchtig stukje, ik was met iets anders bezig en heb ook niet goed opgelet. ;D

Ik zag wat beelden van een opdracht in een gebouw. In ieder geval Splinter en Lakshmi gezien met een enveloppe.
Oh gaaf! Was het op NPO1?

Edit: ik heb (volgens mij) alle tv-reclames op NPO1 vanaf Kerstgezel.nl bekeken, en heb niks gevonden.

Edit edit: hij was net te zien op NPO1 (12:21) Ze gaan in afl 1 al lasergamen! ::bravo:: Maar niet de opdracht uit de leader, dus 2 laser opdrachten  :D

Nog een edit: maar ik zie niks wat te maken heeft met een groepsvrijstelling :-\\
« Laatst bewerkt op: 28-12-2020, 12:40:36 door JaccoS »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1258 Gepost op: 28-12-2020, 13:08:02 »
Prima promo, maar niets spectaculairs echt. We zien wel maar twee "opdrachten", terwijl het allebei niet echt lange opdrachten lijken. Naar mijn idee wordt ons iets achtergehouden voor die laatste opdracht. Ze zijn er de afgelopen jaren wel op gebrand drie opdrachten te hebben in de eerste aflevering ::jaja::

Overigens lijkt die enveloppen opdracht wel iets als het prisoner's dilemma, omdat de kandidaten er normaal niet zo over zouden twijfelen :P
« Laatst bewerkt op: 28-12-2020, 13:24:43 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #1259 Gepost op: 28-12-2020, 13:25:10 »
Is de teaser ergens online te bekijken?