Auteur Topic: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)  (gelezen 25581 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #80 Gepost op: 13-09-2020, 19:25:52 »
Wie zien we trouwens in die drie auto's van volgende week stappen? Ellie, Nikkie en ???. Ik denk dat de laatste Jeroen is als ik het goed heb.

Edit: Is Jeroen zijn jas, dus Ellie, Nikkie en Jeroen. In de leader komt hierna gelijk de proef dat ze kandidaten in Elba moeten vinden. Zouden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Iemand anders mopperde dit ook al.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 20:53:07 door Sanmol »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #81 Gepost op: 13-09-2020, 19:26:20 »
Ik dacht eerst nog dat Ellie alleen haar scherm niet hoefde te zien, maar ik denk nu toch dat ze gewoon een vrijstelling heeft. Als Ellie de test dus het slechtst heeft gemaakt kreeg de kandidaat die net iets slechter dan Ellie was een rood scherm.


Ik denk het niet eigenlijk. Volgens mij is op dat moment al door het executieprogramma bepaald wie de test het slechts gemaakt heeft. Er heeft niemand meer aan die laptop gezeten vanaf het moment dat Elly daar plaats nam.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #82 Gepost op: 13-09-2020, 20:02:55 »
Wie zien we trouwens in die drie auto's van volgende week stappen? Ellie, Nikkie en ???. Ik denk dat de laatste Jeroen is als ik het goed heb.
Gaat hij weer Elvis imiteren?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #83 Gepost op: 13-09-2020, 20:08:56 »
Ik denk het niet eigenlijk. Volgens mij is op dat moment al door het executieprogramma bepaald wie de test het slechts gemaakt heeft. Er heeft niemand meer aan die laptop gezeten vanaf het moment dat Elly daar plaats nam.

Ik mag toch aannemen dat ze wel zo slim zijn dat Rik dan kan aangeven op de laptop wie er op de stoel zit en dat er dan een eventuele nieuwe afvaller berekend wordt?

Of ze hebben twee rode schermen klaar staan, en de volgorde waarin de schermen worden getoond wordt door Rik dan geïmproviseerd.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #84 Gepost op: 13-09-2020, 20:26:10 »
Wie zien we trouwens in die drie auto's van volgende week stappen? Ellie, Nikkie en ???. Ik denk dat de laatste Jeroen is als ik het goed heb.

Dat moment viel me ook zeker op. Ik denk dat het iets te maken heeft met 'twee afleveringen minder en toch 10 kandidaten'. Dus meerdere afvallers waarvan er 1 nog terug kan komen of zoiets, misschien pas verderop in het spel. Dat gaat zeker een sleutelmoment zijn. Voor mij genoeg om ze af te strepen. Zie overigens alleen Ellie en Nikkie instappen.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 20:30:10 door kevin174 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #85 Gepost op: 13-09-2020, 20:26:34 »
Ellie heeft vanaf die stoel wel mooi haar medekandidaten kunnen observeren ::ok::
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #86 Gepost op: 13-09-2020, 20:36:39 »
Dat moment viel me ook zeker op. Ik denk dat het iets te maken heeft met 'twee afleveringen minder en toch 10 kandidaten'. Dus meerdere afvallers waarvan er 1 nog terug kan komen of zoiets, misschien pas verderop in het spel. Dat gaat zeker een sleutelmoment zijn. Voor mij genoeg om ze af te strepen. Zie overigens alleen Ellie en Nikkie instappen.

Twee afleveringen minder komt uit, want er gaat elke aflevering iemand naar huis.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #87 Gepost op: 13-09-2020, 20:40:13 »
Twee afleveringen minder komt uit, want er gaat elke aflevering iemand naar huis.

Ik verwacht toch niet dat ze het zonder slotaflevering doen waarin nagepraat wordt. De molacties moeten getoond worden. En ik neem aan dat ze de finale ook apart doen (of misschien een finale met 4).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #88 Gepost op: 13-09-2020, 21:02:46 »
In de vooruitblik naar afl 3 zien we Ellie in een zwart busje stappen, zal zij naar Elba verbannen worden als vervolg op de stoel?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #89 Gepost op: 13-09-2020, 21:23:44 »
Ik verwacht toch niet dat ze het zonder slotaflevering doen waarin nagepraat wordt. De molacties moeten getoond worden. En ik neem aan dat ze de finale ook apart doen (of misschien een finale met 4).

Waarschijnlijk valt in het begin van aflevering 7 de 7e kandidaat af. Net zoals eerder in bijvoorbeeld seizoen 14 (tygo) & seizoen 15 (chris)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #90 Gepost op: 13-09-2020, 21:24:50 »
Zouden ze de twist lenen van Vlaanderen dat Nadja niet de slechtste maar beste test had en volgende week over t lot van de anderen beslist?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #91 Gepost op: 13-09-2020, 21:30:52 »
Ik verwacht toch niet dat ze het zonder slotaflevering doen waarin nagepraat wordt. De molacties moeten getoond worden. En ik neem aan dat ze de finale ook apart doen (of misschien een finale met 4).

of 2 mollen

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #92 Gepost op: 13-09-2020, 21:58:51 »
of 2 mollen

Pas maar op voordat D*N je banned  ::rofl::.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #93 Gepost op: 13-09-2020, 22:34:31 »
@Mastermol, ga je mond spoelen met dit middeltje:  ;D

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #94 Gepost op: 13-09-2020, 22:56:32 »
Heeft iemand een idee over de titel Listig? Het past goed bij een Mol die zijn werk achter de ruggen van anderen doet. Een achterbakse slimmerd.
Heb de betekenis opgezocht:
 ::vergroot:: listig bijv.naamw. slim, vooral op een manier waar iemand anders nadeel van kan hebben Voorbeeld:   `listige verkooppraatjes` © Kernerman Dictionaries. SpellingCorrect gespeld: 'listig' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal...
Gevonden op https://www.woorden.org/woord/listig

Slim past bij de speelstijl van: Ellie, Jeroen, Tygo, Peggy.
Sluw bij: Horace
Ron, Nikkie en Patrick komen het minst listig over.





Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #95 Gepost op: 13-09-2020, 23:48:42 »
Bij het herkijken vond ik de aflevering toch wat minder leuk dan in eerste instantie :P

Opdracht 1 was gemaakt om te mislukken. Verder irriteer ik me eraan dat het maximum €2222,50 was. Waarom halve euro's??

Opdracht 2 was erg leuk, had veel verschillende aspecten. Alleen een beetje irritant dat het niet goed te zien was wie welke briefjes er gevonden zijn omdat alleen het totaal is gegeven.

Opdracht 3 was een beetje een non-opdracht zoals de jengatoren. Ik had liever gezien dat de keuze was:

€0 - zwarte vrijstelling voor Patrick
€500 - zwarte vrijstelling verloot tussen Patrick en iemand anders, of dat Jeroen of Ellie is moeten ze zelf uitmaken
€1000 - zwarte vrijstelling verloot tussen Patrick, Ellie en Jeroen
€1500 - geen zwarte vrijstelling

En terwijl ik dit typ bedenk ik nog een optie

€0 - zwarte vrijstelling voor Patrick
€500 - zwarte vrijstelling verloot tussen Patrick, Ellie en Jeroen
€1000 - geen zwarte vrijstelling
€1500 - zwarte vrijstelling verloot tussen de 6 andere kandidaten

Ik genoot deze aflevering wel erg van de groepsdynamiek. Leuke kandidaten, gebrand om te winnen en volop bondjes aan het sluiten ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #96 Gepost op: 14-09-2020, 00:01:40 »
Als er maar niemand zijn billen brand bij het zitten gaan op de stoel.
Denk ook dat wij de stoel gaan terugzien, maar kan mij niet voorstellen dat er weer iemand op mag gaan zitten en dat die dan ook een vrijstelling krijgt. Zo zit WIDM niet in elkaar.
Misschien staat de stoel al wel op Elba.
Krijgen wij nog met Napoleon te maken daar? Wie weet?
Naar Elba verbannen, geldt dat ook voor Nikkie, Ellie en Jeroen? En zo ja, voor hoelang dan? Kan het zijn dat de groep tijdelijk wordt opgesplitst?
Ben reuze benieuwd! ::jaja::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #97 Gepost op: 14-09-2020, 00:45:05 »
Heb niet alles gelezen dus wellicht al aangekaart:

Ik blijf het zeggen: van de 5000 euro die er te verdienen was deze aflevering vind ik dat er weinig ‘echt’ te verdienen valt.

Bij opdracht 1 moet je dan mega veel geluk hebben, alle stenen meenemen én op het perfecte punt uitkomen.

Bij opdracht 2 hebben ze voor mijn idee het hele parcours gehad en toch was de opbrengst 300 euro + mingeld.. (waar ik sowieso geen fan van ben maar dat terzijde) hoe dan?

3e opdracht staat er een schamele 1500 eu tegenover een vrijstelling.
Het is dat Patrick er stond maar de kans was 8 op 9 dat dat geld er ook niet in kwam, voor 1500 euro gaat iedereen voor de vrijstelling.
Waarom staan daar niet bedragen van 5000 euro tegenover (zoals in 2018) dan gaan kandidaten voor t geld en maak je het de Mol ook moeilijker...

Verder vind ik de groep heel leuk, het land verassend leuk maar de opdrachten wederom mwah.
Vooral de 3e opdracht van deze aflevering was echt saai naar mijn mening. Opdracht 1 was een complete opdracht die al ooit gedaan was en opdracht 2 het lasergamen word altijd zo gehypt maar snap dat niet. Pluspuntje: wel fijn dat er een overzicht was, zo had je tenminste een beetje een idee hoe of wat.

Jammer van Nadja, al leek ze wel de persoon die het minste bij de groep paste en er volgens mij meer was om
Haar boek te promoten :-X
Vind het persoonlijk dan wel weer jammer want vind haar, peggy patrick & horace wel het leukste qua hoe ze het spel benaderen. Wellicht ook omdat zij nog uit de seizoenen komen waar Wie is de Mol echt op z’n hoogtepunt was.


En dan die stoel. Leuk idee, mwah uitwerking. De Mol (die alles weet) had misschien voor wat meer reuring kunnen zorgen, het leek nu een beetje snel snel om er vanaf te zijn.
Benieuwd of we die stoel opnieuw gaan zien. Streep Ellie daardoor wel af, terwijl ze wel op m’n lijstje stond
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 00:48:05 door Rämon »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #98 Gepost op: 14-09-2020, 08:32:15 »
Over die stoel. De eerst volgende keer gaan ze er om sprinten denk ik, en dan gok ik dat Tygo de vrijstelling wint. De keer daarna erover onderhandelen, dan zullen ze proberen de slechtste kandidaat aan te wijzen, want dan gaat iedereen door, dat zal dan wel Nikkie zijn. Heel speculatief, maar zoiets denk ik dat gaat gebeuren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #99 Gepost op: 14-09-2020, 12:11:06 »
Ik zei al eerder: ik heb niet het idee dat er om die stoel gesprint zal worden. De kandidaten zullen denk ik slim genoeg zijn om te beredeneren dat die stoel elke keer een andere waarde heeft.

Wat óók kan, en die mogelijkheid heb ik nog niet voorbij zien komen: ik sluit niet uit dat die stoel zijn "waarde" verliest, zodra er iemand op gaat zitten, vóórdat de andere bezet zijn.