Auteur Topic: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast  (gelezen 15761 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #20 Gepost op: 20-01-2020, 00:11:40 »
Ik vind het fenomeen podcasts niet zo fijn. Ik kan dan niet zo goed blijven luisteren en dwaalt mijn aandacht af. Dan merk ik dat ik alweer een paar minuten niets heb meegekregen.
Ik kan er naast ook niets anders doen.

Met beeld erbij zou ik het liever hebben, omdat ik het dan beter kan volgen en er meer structuur in zit.
Dat heb ik ook, daarom snap ik ook niet zo goed dat het zo populair aan het worden is. Aan de andere kant vind ik het heel tof om fragmenten uit de aflevering te horen, maar niet te zien. Geeft toch een andere dimensie aan al die Chinese klanken, en zonder podcast zou ik echt niet de normale aflevering een keer gaan luisteren zonder de beelden te bekijken ;D

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #21 Gepost op: 20-01-2020, 01:29:17 »
Ik vind het zelf juist ideaal om het op de achtergrond te hebben staan als ik de afwas doe, de wc schoonmaak of aan het sporten ben. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2020, 07:44:33 »
Ik vind het fenomeen podcasts niet zo fijn. Ik kan dan niet zo goed blijven luisteren en dwaalt mijn aandacht af. Dan merk ik dat ik alweer een paar minuten niets heb meegekregen.
Ik kan er naast ook niets anders doen.

Met beeld erbij zou ik het liever hebben, omdat ik het dan beter kan volgen en er meer structuur in zit.

Dat ligt aan jou, en niet aan de podcast. Ik vind een podcast wel heel erg fijn, want die kan juist even aanzetten als je aan het reizen bent of aan het wandelen. Wederom was deze podcast aflevering weer een hele leuke toevoeging aan de serie. Annemieke doet het echt heel leuk met alle interviews en weetjes.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2020, 13:32:06 »
Ik luister de podcast altijd op maandag, als ik meer dan een uur in de bus zit om op school aan te komen. De extra informatie blijft leuk. Gewoon met een andere kijk op WIDM dan de constante focus op wie nu die daadwerkelijke mol is. Maar gewoon eens met zo'n productieteam meeluisteren. Is toch gaaf! Bij welk ander programma krijg je nou zoiets dergelijks?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2020, 18:36:58 »
Dat ligt aan jou, en niet aan de podcast.
Zo ::rofl:: Gelukkig heb je me dat ook niet zien schrijven, dat er iets mis is met de podcast. Ik vind het een goed initiatief, maar ik heb er niet zo veel aan.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2020, 12:05:01 »
Aflevering 3: https://podcast.npo.nl/file/de-wie-is-de-mol-podcast/26851/content.omroep.nl/portal/podcast/npo-1/de-wie-is-de-mol-podcast/2020/01/npo-1_de-wie-is-de-mol-podcast_20200126_uitgesproken_XW1QBG.mp3

Eén van de drie opdrachten is op het laatste moment helemaal omgegooid. Maar welke en waarom? Hoe kreeg Rik Chinese woorden onder de knie? Waarom was 'Lijn(ver)diensten' een bijzondere opdracht voor Robin? In hoeverre maakte Rick gebruik van Chinese muziek? En had de afvaller nou nog nooit naar Wie is de Mol? gekeken...?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 12:19:16 door Heinz, Reden: juiste link geplakt »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2020, 08:29:23 »
Leuke podcast weer! Heel veel leuke feitjes, zoals dat in Riks seizoen een hele opdracht is geschrapt (wel opgenomen niet uitgezonden), omdat die helemaal in de soep liep. Nu ben ik wel heel benieuwd wat dit dan voor opdracht was!

De tweede opdracht blijkt ter plekke geïmproviseerd te zijn doordat er te weinig Chinezen aanwezig waren om de originele opdracht te doen, leuk om te weten! Ook omdat de mol dus minder voorbereid was en we misschien een puurdere molactie kunnen zien.

Rik bevestigt ook de waarde van het theeservies (2700 euro zoals te zien was in de aflevering).

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2020, 13:34:36 »
Leuke podcast weer! Heel veel leuke feitjes, zoals dat in Riks seizoen een hele opdracht is geschrapt (wel opgenomen niet uitgezonden), omdat die helemaal in de soep liep. Nu ben ik wel heel benieuwd wat dit dan voor opdracht was!

Ja vandaar dus dat dat hele seizoen zo veel afleveringen had met maar 2 opdrachten (aflevering 1, aflevering 3, aflevering 7). Voelde voor mij als heel karig aan (vooral aflevering 3 en 7) maar 1 van die afleveringen had dus nog een opdracht die niet is uitgezonden, denk ik.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2020, 22:51:37 »
Zou dat niet zomaar de opdracht kunnen zijn, die steeds in de leader te zien was, waarbij het sluitstuk pas in de ontknopingsaflevering volgde?

Ik kan me namelijk na al die tijd niet voorstellen, dat die drijvende tetris-stukken zo maar gemaakt zijn, alleen voor die leader.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2020, 23:00:24 »
Volgens mij haal je de seizoenen door elkaar. Die Tetris was toch vorig jaar bij Merel? Waar Rik op doelt kwam in zijn eigen seizoen voor (Sri Lanka met Margriet).

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #30 Gepost op: 2-02-2020, 23:31:21 »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2020, 23:05:48 »
Leuke podcast weer! Opvallende zaken: dat bij Buddy de rest van de groep toekeek is er plekke bedacht (lijkt me niet dat Buddy dan de mol is). Rik heeft zich twee dagen verstopt voor Nieuw-Zeelandse fietsers, humor!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2020, 09:21:26 »
Ik vind de podcast ook echt een waardevolle aanvulling! Ik loop nu op zondag met mijn zoon van net 13 mee met zijn folderwijk; help ik hem en luister ik ondertussen ongestoord naar de podcast (hij heeft zelf muziek op staan).

(ik heb hem wel alvast verteld dat hij er niet aan moet gaan wennen; als WIDM is afgelopen, mag hij het weer lekker zelf doen  ::tandpastasmiley::)
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2020, 17:45:08 »
Twintig jaar ... geleden ... Toen 'Wie is de mol?' ... *kuch* KUT!  ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #34 Gepost op: 23-02-2020, 22:12:16 »
Leuke podcast weer vandaag. Vooral interessant en grappig wat Lulu (een van de twee tolken en zeg maar bemiddelaars tussen de Nederlanders en de Chinezen) allemaal vertelt. ::ok:: (Ze deed ook mee aan de opdracht 'vak werk'. ::rofl::)

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2020, 07:52:02 »
Het valt me wel op (en dat is niet alleen toevallig in deze podcast door een vragensteller maar social media breed), dat er vragen worden gesteld waarvan je als die hard molloot het antwoord ook al weet; wordt de mol tussendoor gebriefd, of moet hij vooraf alles instuderen?!
Maar ook of er een relatie is ontstaan...  ???

Dan vind ik het zelf persoonlijk jammer dat het programma zo populair is geworden, dat mensen dit nog niet weten... (oef... nu ben ik erg kritisch  :o).
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 07:58:32 door Kristel1976 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2020, 11:14:40 »
Leuk detail ook weer dat Rik het boekje van Rick met een cijfer (dat we altijd zien op Instagram) van dat seizoen in zijn handen had.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2020, 13:23:36 »
Er is toch ook ooit een relatie geweest tussen een kandidaat en een iemand van de productie?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2020, 14:12:36 »
Karin met Pieter-Jan? :P ::rofl:: ::rofl::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [officieel] De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2020, 14:16:42 »
Karin met Pieter-Jan? :P ::rofl:: ::rofl::
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nee, volgens mij Zarayda met een cameraman.
Frankje Lapi