Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 95152 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2021, 18:20:25 »
Reagerend op een post in het Rocky-topic, maar het past beter hier. Het gaat over opdracht 3.
[date=1610727648]
En mij valt ook op dat renee heel goed meekijkt maar charlotte totaal niet. Ze geloofd het wel.
[/quote]
Ik vraag me al even of of ik dit nou verdacht vind van Charlotte of niet. Oké, ze was brak. Dus misschien had ze de energie niet. En misschien vertrouwde ze Rocky volledig. Maar ze kan door de posities ('3-6-8-14') fout te onthouden of af te leiden in de tweede ronde, Rocky ook foute bordjes laten fotograferen. Zou riskant zijn, want als Rocky toch nog even uit het raam kijkt en dubbelcheckt, dan hangt Charlotte. Een ander risico is dat Rocky mee gaat helpen onthouden.
Ook de overtuiging aan het eind dat ze 3 bordjes met een vinkje hebben doorgegeven, vind ik opvallend. Alsof ze Rocky totaal niet verdenkt, volledig vertrouwt, en ook er volledig op vertrouwt dat ze in de tweede ronde geen fout hebben gemaakt bij het vinden van de posities.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2021, 19:13:06 »
Opdracht twee zit me wel dwars, maar ongelukje zeker? Zelfs bij de mol kan dit in zo een moeilijke opdracht gebeuren. Uiteindelijk haalt ze geen geld op en geeft ze geen info door. 

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2021, 22:57:13 »
Ze is bijna tè onzichtbaar.
Net even moltalk teruggekeken en ze wordt werkelijk geen enkele keer genoemd.

Daar kun je normaliter geen enkele conclusie uit trekken, maar ik blijf voorals nog even bij haar als Mol.  ;)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2021, 09:32:28 »
Ik hou Charlotte goed in de gaten.
Onzichtbaar en ontzettend onderschat.

Haar expressieve gezichtsuitdrukkingen lijken vertrouwen op te wekken, omdat men denkt te weten wat zij denkt.
Terwijl ik dit zelf een perfecte dekmantel zou vinden, Charlotte is zich echt wel bewust van hoe ze overkomt en heeft er controle over.
Als ze de mol is gebruikt ze deze kwaliteiten om de rest zand in de ogen te strooien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2021, 10:16:33 »
Ze is bijna tè onzichtbaar.
Net even moltalk teruggekeken en ze wordt werkelijk geen enkele keer genoemd.

Daar kun je normaliter geen enkele conclusie uit trekken, maar ik blijf voorals nog even bij haar als Mol.  ;)

Inderdaad en na de kick-off was ze verdachte nummer 1 en zei iedereen 'eerste afvaller waarschijnlijk'. Ik had al geopperd dat ze helemaal uit het beeld ging vallen. Voorlopig blijf ik bij winnaar of mol.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2021, 11:05:41 »
Ik hou Charlotte goed in de gaten.
Onzichtbaar en ontzettend onderschat.

Haar expressieve gezichtsuitdrukkingen lijken vertrouwen op te wekken, omdat men denkt te weten wat zij denkt.
Terwijl ik dit zelf een perfecte dekmantel zou vinden, Charlotte is zich echt wel bewust van hoe ze overkomt en heeft er controle over.
Als ze de mol is gebruikt ze deze kwaliteiten om de rest zand in de ogen te strooien.

Maar ik zie geen mol acties? Ze ligt er of snel uit of laat het gebeuren. Een mol wil enige inbreng hebben, heeft ze niet naar mijn idee.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2021, 11:12:54 »
Maar ik zie geen mol acties? Ze ligt er of snel uit of laat het gebeuren. Een mol wil enige inbreng hebben, heeft ze niet naar mijn idee.

1.1 Hier valt niets over te zeggen, was voorgeschreven dat iedereen 0 euro verdiende
1.2 Ligt er snel uit is relatief, wordt niet aangeschoten en haalt met 75 euro het minste geld op van iedereen
1.3 Pech met de meest fanatiekste/beste onthouder langs haar

2.1 Niet haar fout dat Joshua het fout doet
2.2 Snel afgeschoten, maar was moeilijke opdracht, ongelukje? Misschien toch een kistje al leeggehaald?
2.3 Vrij veel inbreng vind ik, toch een vrij matig plan om de eerste ronde niets te fotograferen en ze houdt dan nog eens zelfs het onthouden voor haar rekening

Oké, dan inbreng kan beter, maar ze doet in tegenstelling tot veel andere kandidaten niet heel hard haar best om veel te verdienen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2021, 11:48:08 »
1.2 Ligt er snel uit is relatief, wordt niet aangeschoten en haalt met 75 euro het minste geld op van iedereen
Plus dat ze buiten beeld nog best wel wat gedaan kan hebben (Erik, Remco en Lakshmi afschieten, kistjes leeghalen), maar dat geldt voor iedereen die lang bleef leven.

1.3 Pech met de meest fanatiekste/beste onthouder langs haar
Juist naast de meest fanatieke onthouder moet de mol subtiel toeslaan door het net wat stroever laten lopen. Het kan zijn dat ze dat geprobeerd heeft natuurlijk.

2.2 Snel afgeschoten, maar was moeilijke opdracht, ongelukje? Misschien toch een kistje al leeggehaald?

Of ze nou snel of laat afgeschoten wordt, het resultaat is hetzelfde. Kan ook tactiek als mol zijn.

2.3 Vrij veel inbreng vind ik, toch een vrij matig plan om de eerste ronde niets te fotograferen en ze houdt dan nog eens zelfs het onthouden voor haar rekening

Eens, al geeft ze veel macht uit handen doordat Rocky aan de zijkant zit en de meeste foto’s neemt.

Al met al een matig resultaat als ze de mol is. De meeste molacties zijn speculaties. Maar ook geen onmolse acties. Zelfs met deze matige score staat ze hoog op mijn lijst.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2021, 12:10:03 »
Ik zie veel aannames (buiten beeld, wellicht na de opnames etc) en geen echte mol acties. Er ‘overkomt’ haar dan wel erg veel als mol, een mol zal toch echt meer in de lead moeten zijn om iets te kunnen doen. En haar reactie bij opdr 1 afl 1 is oprecht (bonzen op de deur). Ik hoop iig dat ze niet de mol is, zou super saai zijn, een mol die weinig doet en er snel uitligt of het aan de groep laat om te mollen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2021, 12:15:17 »
We hebben nog maar twee afleveringen gehad. Voor hetzelfde geld zien we in elke opdracht vanavond een mooie potentiële molactie van Charlotte. Dan ben je die eerste afleveringen zo vergeten.

(Maar voor nu stap ik van haar als Mol af en ik switch naar Splinter.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2021, 12:21:17 »
Op 49'42 (download van Brtdm) zien we 2 bordjes voorbij komen, het eerste met een kruisje, het tweede met een vinkje. Rocky kijkt alleen naar die met het kruisje, en zegt dan 'ja maar hoe dan, dit gaat helemaal niet man'. En geeft op. Naar die met het vinkje kijkt ze niet eens meer.
Is Charlottes onthouden van de posities misschien wat in de soep gelopen? Als ze hier de tel kwijt zijn, gaan andere bordjes die wel gefotografeerd worden ook fout zijn.
En aan het eind toch stellig beweren dat ze 3 foto's van bordjes met een vinkje hebben verstuurd. ??? Het zat Charlotte bij de andere 2 opdrachten in deze aflevering niet mee (vandaar zo slecht geslapen?), maar in de laatste opdracht is ze erg verdacht bezig.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #71 Gepost op: 17-01-2021, 12:46:54 »
Charlotte is niet mijn hoofdverdachte, maar wat ik gisteravond gek vond: waarom gaf ze haar joker aan Splinter?  ??? Ze zei dat ze het deed omdat ze hem verdacht (?) maar bij de eindtest hoorde je haar daar niet over. (kan natuurlijk ook door de montage komen)

Wilde ze Splinter testen? Dacht ze: de mol heeft toch niks aan een joker? Is ze ruimhartig en wilde ze echt delen (ze had toch jokers genoeg)? Of had ze als mol geen joker nodig?  ::vergroot::

Ik denk niet dat ze de mol is, maar het zou mogelijk wel een aanwijzing kunnen zijn.

Edit: misschien moet ik Charlotte toch wat beter in de gaten houden.
Splinter is mijn hoofdverdachte, maar daarin zie ik ook tegen-punten en Marije komt naar mijn idee zeer verdacht over door de montage.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 12:55:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2021, 13:58:56 »
Ja, die joker is heel gek. Maar waarom in godsnaam als Mol via allemaal verkeerde redeneringen op het juiste codewoord komen en 500 euro verdienen?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2021, 14:05:10 »
Die 500 euro is dan weer een groot tegen-punt, klopt.
Ik zou dat nog wel kunnen verklaren als ze dat heeft gedaan om extra jokers in het spel te krijgen, waardoor de kans groter is dat de abseilers later voor de vrijstelling kiezen. Die 500 euro is dan een soort ‘investering’ om er later meer geld uit te kunnen spelen. Maar als dat zo is, dan heeft die strategie niet gewerkt.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2021, 14:08:23 »
Mja, zou kunnen maar ik geloof daar niet in. Als Mol wil je opdrachten toch vooral doen mislukken en zal je maar heel af en toe zo'n "investering" doen denk ik. Niet ontsnappen was hier helemaal niet verdacht geweest.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2021, 14:15:08 »
Voor mij is ze nog steeds de grootste kandidaat om mol te zijn (op de voet gevolgd door Marije), maar inderdaad, de manier waarop zij die 500 Euro binnen haalde roept wel wat vraagtekens op.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2021, 14:18:10 »
Dat is ook waar. En dat is ook wel mijn hoofd-bezwaar bij Charlotte. Ze blijft prima onder de radar als ze de mol is en ik heb bij haar ook molvibes, maar verder zie ik bij haar geen daadwerkelijke acties. Maar 100% uitsluiten kan ik haar ook niet: ze lijkt onschuldiger dan ze is, volgens mij.

Ondanks dat, denk ik toch dat Splinter de mol is. Juist, omdat je bij hem wel duidelijke acties ziet.

Als het Charlotte is, dan heeft ze toch wat onlogische keuzes gemaakt en is niet alles gelukt. Qua niet-verdacht-zijn heeft ze het dan een stuk beter gedaan, maar heeft ze wel wat onnodig geld binnen gehaald. Denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2021, 16:52:10 »
De overzichtspagina van Charlotte is bijgewerkt tot en met aflevering 3.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-charlotte/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2021, 20:13:18 »
Die biechtfout zit me nog steeds niet lekker hoe zou ze dit in de toekomst al kunnen weten?  ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2021, 22:29:00 »
We hebben nog maar twee afleveringen gehad. Voor hetzelfde geld zien we in elke opdracht vanavond een mooie potentiële molactie van Charlotte. Dan ben je die eerste afleveringen zo vergeten.

(Maar voor nu stap ik van haar als Mol af en ik switch naar Splinter.)

Ik ben hetzelfde aan het overwegen. Moet nog eens goed nadenken deze week. Die 500 euro...