Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109016 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2021, 14:57:11 »
Ik denk dat iedere mol het in deze groep moeilijk zou hebben. Iedereen wil zo graag voor het geld gaan, de kandidaten delen werkelijk álles, en ze controleren elkaar ook nog eens. Het is voor een mol echt heel moeilijk om hier te mollen.
En als Renee haar onhandigheid als tactiek gebruikt, is dat ook niet echt heel sterk. We kunnen helaas niet altijd een mol hebben die fanatiek meedoet en ook nog eens saboteert.

Ik denk dat mollen normaal gesproken al heel moeilijk is, maar dat dat nu al helemaal niet te doen is

Als Renee de mol is, kan ik ook niet echt aanwijzen waar het zo fout is gegaan dat ze zoveel verdenkingen op haar heeft. Misschien wilde ze haar onhandigheid en doofheid inzetten, maar het heeft niet zo goed gewerkt. Veel verdacht en weinig gesaboteerd, precies het omgekeerde van wat je van een mol wilt. Dat is wel eerder voorgekomen (mn Anne-Marie, maar toch ook Merel), maar je hoopt toch op meer en het geldt het toch wel een misser van de makers (ik wil het niet Renee persoonlijk aanrekenen). Ondanks alle verleidingen die door de makers zijn ingezet, gaat de groep steeds meer voor geld (al lijkt Renee daar als een van de weinigen tegenin te gaan). De laatste opdrachten hebben misschien ook een beetje te weinig ruimte om te saboteren. Tot op zekere hoogte zou hetzelfde verhaal ook voor Charlotte gelden.

Maar misschien loop ik te veel op zaken vooruit. Ik blijf hopen dat de mol uit onverwachte hoek komt. Splinter is dan toch een beetje mijn wensmol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2021, 15:09:12 »
Het zijn heel mooie opdrachten maar er lijkt dit keer niet zo goed nagedacht te zijn over een slimme, specifieke rol voor de mol.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 15:28:43 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2021, 17:11:03 »
Als Renee de mol is, kan ik ook niet echt aanwijzen waar het zo fout is gegaan dat ze zoveel verdenkingen op haar heeft. Misschien wilde ze haar onhandigheid en doofheid inzetten, maar het heeft niet zo goed gewerkt. Veel verdacht en weinig gesaboteerd, precies het omgekeerde van wat je van een mol wilt. Dat is wel eerder voorgekomen (mn Anne-Marie, maar toch ook Merel)

Niet te hard zijn voor Merel. Pas bij de laatste vier is er drie keer vol op haar ingezet.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2021, 17:27:09 »
Niet te hard zijn voor Merel. Pas bij de laatste vier is er drie keer vol op haar ingezet.

Ik vond het niet zoveel dat jaar. Veel kandidaten hadden haar al langer op het spoor, al is door de montage niet helemaal duidelijk hoe lang ze al hard op haar inzetten. Waarom al die andere kandidaten zo snel op haar ging zitten is me nog steeds niet duidelijk, want het viel mee hoeveel ze saboteerde. Haar grootste mollenacties waren (1) geld weghalen bij bordjes die op naam van andere kandidaten stonden en dan als dekmantel meer geld in de pot brengen dan dat de desbetreffende kandidaten hadden binnengehaald als je het geld niet had weggehaald en (2) enveloppen met veel geld pakken en dat geld er dan deels halen, terwijl als de dure enveloppen in de handen van de andere kandidaten waren gekomen het waarschijnlijk mingeld was geworden. Kortom, allemaal molacties die leuk vooraf bedacht waren, maar door hoe het allemaal verder verliep per saldo geld opbrachten voor de pot. Het is ook niet allemaal Merels schuld, maar haar molschap leek niet echt een consistente onderliggende strategie te hebben en de opdrachten verliepen niet echt zoals de makers het allemaal voorzien hadden. Ik ben een beetje bang dat dit jaar hetzelfde aan het gebeuren is.

Maar inderdaad dat was nog steeds een beter jaar dan Anne-Marie. Bijna iedereen ging haar gelijk op het spoor zonder dat de sabotages nou zo groot waren. Ondanks een paar trucs die haar minder verdacht zouden moeten maken (omgekeerde psychologie, Tims vreemde keuze in het Hoftihuis en Anne-Marie die onterecht maar zonder tegenspraak claimde een cruciale pijl te hebben afgevuurd), bleven de kandidaten haar verdenken (afgezien van een enkeling). Er moet iets geweest zijn met hoe ze zich buiten de opdrachten opstelde dat de kandidaten snel aanvoelden dat het niet klopte. Ook dat is niet noodzakelijk Anne-Maries fout: de makers hadden haar beter moeten voorbereiden of als ze echt geen gevoel voor had, een andere mol moeten kiezen. Maar de makers zijn ook maar menselijk en ze maken fouten.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2021, 20:24:53 »
Als Renee de mol is, dan is het wel een beetje het verhaal van (1) mislukte molacties (3.1, 3.3, 4.3), (2) molacties die ze toch niet aandurft wegens de verdenkingen (2.1), (3) molacties die niet veel verdachter zijn dan de gemiddelde groepsprestatie (1.1, 2.2) (4) goed meedoen bij een paar opdrachten om vertrouwen te winnen (4.1, 4.2) en (5) mogelijk een paar kleine sabotages buiten beeld (1.3, 2.3). Dat feitenpatroon is voor mij wel een red flag om haar als mol te kiezen.

Het kan zijn dat ze het moeilijk heeft als mol, maar waar heeft dan ze mogelijk toch een goede mollenstreek uitgehaald? Zelfs met speculatie over wat er buiten beeld gebeurd kan zijn, kom ik niet heel ver.

Nou moet ik zeggen dat ik bij Charlotte een beetje hetzelfde heb ((1) mislukte molacties (3.1, 3.3, 4.3), (2) molacties die ze toch niet aandurft wegens de verdenkingen (4.2), (3) molacties die niet veel verdachter zijn dan de gemiddelde groepsprestatie (1.1, 2.2) (4) goed meedoen bij een paar opdrachten om vertrouwen te winnen (1.3, 4.1), (5) mogelijk een paar kleine sabotages buiten beeld (1.2, 2.3) en (6) opdrachten waar ze buitenspel stond (2.1)).

Daarom blijf ik hoop houden dat het toch Splinter is, want hij zou een paar keer buiten beeld wel kunnen hebben toegeslagen. Maar ik ben niet heel hoopvol.

Precies mijn gedachte!  ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2021, 20:56:13 »
Ik was ook liever bij Marije gebleven. Maar de werkelijkheid haalt je in. Wensmol, leuk, maar wat nu als de realiteit een 'slechte mol' is?

En dan denk ik aan Renee, en hoe de crew haar heeft overgehaald om toch vooral eens mee te doen, 'want ze hadden nog nooit een mol op leeftijd gehad'. En dan zei Renee, 'maar hoe moet dat dan, ik snap er niks van?'. Ik zie nu mijn eigen moeder voor me, die zegt dit op reguliere basis tegen mij hahaha.

Kortom, deze mol is wel een noviteit. Weet van toeten noch blazen. Maar kom op, ook bijv. Rocky weet van niks. Niet altijd een molloot hoeft de mol te zijn. Dan maar eens een 'groentje op leeftijd'.

Dus ja ik settle maar, ik ga niet meer voor het hoogste (Marije). Dan nog is het fijn speuren hoor. Elk molduel die Heinz voor me gooit wint Renee. Mark my words  ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2021, 21:03:26 »
En dan denk ik aan Renee, en hoe de crew haar heeft overgehaald om toch vooral eens mee te doen, 'want ze hadden nog nooit een mol op leeftijd gehad'. En dan zei Renee, 'maar hoe moet dat dan, ik snap er niks van?'. Ik zie nu mijn eigen moeder voor me, die zegt dit op reguliere basis tegen mij hahaha.

Nou als Renee de mol is, doet ze het al veel beter dan mijn moeder het zou doen. Ik denk dat ze het spel best goed doorheeft, beter dan Anne-Marie. Iedere keer dat die bij moltalk langs komt, komt daar zo veel onzin uit dat ik me echt afvraag waarom ze die ooit de mol hebben gemaakt. (Het was beter geweest als ze kandidaat was geweest, want volgens mij zou ze een ongeleid projectiel zijn geweest die door de groep superverdacht zou worden.)

Ik ga ook niet op mijn wensmol zitten, zelfs al voelt het op korte termijn fijner. Of het nou Renée of Charlotte is, het ontloopt in mijn ogen elkaar niet zo heel veel: beide zijn door kandidaten behoorlijk verdacht maar stellen qua sabotage vooralsnog teleur. Voor nu denk ik eerder Charlotte omdat ik die op een klaar kleine punten net wat verdachter vind (niet onbelangrijk: geen afvaller verdacht haar ooit, terwijl Remco hoogstwaarschijnlijk deels op Renee zat).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2021, 21:16:21 »
... beter dan Anne-Marie. Iedere keer dat die bij moltalk langs komt, komt daar zo veel onzin uit dat ik me echt afvraag waarom ze die ooit de mol hebben gemaakt.
Ik dacht dat Hadewych de mol was want ik wilde gewoon niet dat het Anne-Marie was. En Liesbeth verdacht ik niet.  Zij was een nep-mollende fanatieke kandidate.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2021, 21:24:38 »
qua sabotage vooralsnog teleur
Haar sabotage is enorm 'in your face'. Ze laat er geen gras over groeien. Dat zou bij Charlotte een flink stuk subtieler zijn. Maar Renee is echt een 1.0 soort mol. Krankhard in de lasergame, bij de ballerina's. Bij elk spel eigenlijk, neem dat laatste spel waarbij ze alleen wat met de knopen in het touw zit te rotzooien. Geen dubbele lagen, knalhard naar voren. Ik vind dat ook wel weer wat hebben hoor. Je kunt ingewikkeld doen, maar ook 1.0 mollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2021, 21:41:02 »
Ik dacht dat Hadewych de mol was want ik wilde gewoon niet dat het Anne-Marie was. En Liesbeth verdacht ik niet.  Zij was een nep-mollende fanatieke kandidate.

Ik twijfelde heel hard tussen Hadewych en Liesbeth, want ik wilde gewoon ook heel hard niet dat Anne-Marie het was. Ik begreep ook niet waarom alle kandidaten op haar zaten en dacht dat er misschien iets bij de ontknoping zou komen dat duidelijk zou maken hoe ze zichzelf misschien verraden had. Maar het moet iets zijn geweest met hoe ze zich gedroeg, dat de rest er zo doorheen prikte of zo. Voor mijn gevoel werd WIDM destijds helemaal kapot geedit, erger dan nu (het seizoen daarvoor zat ik op Sanne en ik had toen ook niet het gevoel dat ik het eigenlijk wel had kunnen weten). Ik dacht toen dat het programma zijn beste tijd wel had gehad (beste tijd 2003, 2006, 2008), maar gelukkig is het het programma daarna elk jaar weer beter geworden (2012-2018, met alleen 2016 als misser maar dat kwam meer door een overmoedige hint). 2018 was wel weer een nieuw hoogtepunt en sindsdien is het weer een beetje teruggevallen (en met Charlotte of Renee springt het jammer genoeg niet terug omhoog).

Haar sabotage is enorm 'in your face'. Ze laat er geen gras over groeien. Dat zou bij Charlotte een flink stuk subtieler zijn. Maar Renee is echt een 1.0 soort mol. Krankhard in de lasergame, bij de ballerina's. Bij elk spel eigenlijk, neem dat laatste spel waarbij ze alleen wat met de knopen in het touw zit te rotzooien. Geen dubbele lagen, knalhard naar voren. Ik vind dat ook wel weer wat hebben hoor. Je kunt ingewikkeld doen, maar ook 1.0 mollen.

Als je het zo zegt, heeft het wel zijn charme. Maar ik kijk toch naar wie onder de streep voor de minste verdenkingen het meeste geld heeft kunnen (of kunnen proberen) weg te spelen en voor mijn gevoel ligt daarin Charlotte nog wel voor op Renee, al ontloopt het elkaar niet veel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #110 Gepost op: 26-01-2021, 07:26:01 »
Renée vroeg bij In vuur en vlam aan Charlotte: neem jij de lucifers mee? Ik bedoel hoe duidelijk wil je het hebben? Dat Renée tegen Rocky doet alsof een sleutel niet past, dat is nepmollen, goed te overzien voor een kandidaat die nepmolt. Maar gewoon niet zien dat vragen om de lucifers zo heerlijk kandidaats is. Daar had de mol mee kunnen vertragen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #111 Gepost op: 26-01-2021, 09:21:13 »
Renée vroeg bij In vuur en vlam aan Charlotte: neem jij de lucifers mee? Ik bedoel hoe duidelijk wil je het hebben? Dat Renée tegen Rocky doet alsof een sleutel niet past, dat is nepmollen, goed te overzien voor een kandidaat die nepmolt. Maar gewoon niet zien dat vragen om de lucifers zo heerlijk kandidaats is. Daar had de mol mee kunnen vertragen.

Ik zie echt geen mol in haar, ze doet me heel hard denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die ook om onbegrijpelijke redenen superverdacht was.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #112 Gepost op: 26-01-2021, 10:34:54 »
Ik zie echt geen mol in haar, ze doet me heel hard denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die ook om onbegrijpelijke redenen superverdacht was.
En daarom doen ze het nu juist wel?
Maar ik heb me al helemaal geestelijk voorbereid als Renee er voortijdig uitgaat. Dat wordt zoiets: ??? ??? :-[  ::niet-ok::  :-[ :-\\ :\'(  :\'(
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 10:40:19 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #113 Gepost op: 26-01-2021, 10:55:42 »
En daarom doen ze het nu juist wel?
Maar ik heb me al helemaal geestelijk voorbereid als Renee er voortijdig uitgaat. Dat wordt zoiets: ??? ??? :-[  ::niet-ok::  :-[ :-\\ :\'(  :\'(

Goh, dan deed die van België effectiever. Ik zie Renée als een slimme kandidaat die de mol doorheeft, daarom dat ze ook veel verdenkingen richting haar tonen. Waarschijnlijk finalist.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2021, 14:15:05 »
programma daarna elk jaar weer beter geworden (2012-2018, met alleen 2016 als misser maar dat kwam meer door een overmoedige hint). 2018 was wel weer een nieuw hoogtepunt en sindsdien is het weer een beetje teruggevallen (en met Charlotte of Renee springt het jammer genoeg niet terug omhoog
Charlotte zou een flauwe mol zijn ja maar Renee niet. Een unicum. Eindelijk eens een rijp persoon van voor het computertijdperk die de mol is. Kan lekker dom doen en 1.0 de mol zijn. Daarbij nog doofheid en wat al niet faken. Ik zie de spiraal niet naar beneden gaan. Ja, je hebt gelijk in de verhouding onverdacht blijven/geld uit de pot houden is zij geen ster, niet zoals glansmollen. Maar ze heeft zeker haar eigen kenmerk, en dat is ook heel wat waard.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2021, 15:57:18 »
Ja, je hebt gelijk in de verhouding onverdacht blijven/geld uit de pot houden is zij geen ster, niet zoals glansmollen. Maar ze heeft zeker haar eigen kenmerk, en dat is ook heel wat waard.

Superverdacht zijn en geen geld uit te pot halen, tjah.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #116 Gepost op: 26-01-2021, 16:07:07 »
Superverdacht zijn en geen geld uit te pot halen, tjah.
Zonder Rocky was het beter gelukt. Ik denk dat je als mol ook geen Lieke Martens in de groep wil. Die voetbalsters staan continu aan op spelen en winnen.
Sinds de kano-opdracht weten ze waarschijnlijk dat de mol tussen de kanoers zit, dan wordt het al een stuk makkelijker. Als die kano-opdracht voor de mol was gelukt, met vier vrijstellingen, had je veel meer verdachtmakingen onderling gehad.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 16:10:14 door Run »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2021, 01:27:28 »
Het is in het verleden al best vaak voorgekomen dat kandidaten al vrij vroeg allemaal juist zaten, maar dat daar flink omheen geëdit werd bij de test. Even wat me nog bijstaat:

2012: Frits wist al dat A het was, maar viel al af als 5e
2015: Evelien en Ajouad spreidden al een groot deel van hun vragen (Evelien zelfs 8 gaf ze in de chat toe) op de juiste mol, maar vielen beiden heel snel af. De andere kandidaten wisten waarschijnlijk ook al (bijna zeker) dat M de mol was
2016: Cécile verdacht de mol al flink, maar viel al af als 5e

Zo'n scenario voel ik nu ook een klein beetje aan, met Renée als mol. Joshua weet het (dat zet hij in de test). Charlotte weet het (zei ze al tijdens de escaperoom), net als Splinter het weet (denk ik). Rocky weet het, zeker nadat Renée voor haar ogen klooide met de sleutel bij de laatste opdracht. Marije kan ik nog niet echt hoogte van krijgen.

haha oke nou dat wilde ik even delen, weet ook niet zo goed wat ik met dit gevoel moet  ::regenboog::



Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2021, 01:45:25 »
Het is in het verleden al best vaak voorgekomen dat kandidaten al vrij vroeg allemaal juist zaten, maar dat daar flink omheen geëdit werd bij de test.

haha oke nou dat wilde ik even delen, weet ook niet zo goed wat ik met dit gevoel moet  ::regenboog::

Het kan zeker dat de mol al flink verdacht wordt dit jaar (en dat is waarschijnlijk het geval als Renee, Charlotte, Marije of Joshua de mol is, zeker als we aannemen dat de mol meer verdacht wordt dan ons wordt laten zien).

In de voorbeelden die je noemt werd flink gerommeld in de edit en dat was er ook wel aan te merken. Heel veel verdenkingen werden weg gemonteerd, verdenkingen pasten niet in het patroon van verdenkingen van die kandidaat, verdenkingen waren soms losse opmerkingen over wat iemand had gedaan ipv een uitgesproken verdenking, etc.

Dat is dit jaar niet het geval. We krijgen ongetwijfeld een incompleet beeld, maar de verdenkingen worden uitgesproken en zijn consistent met wat de kandidaten bij de opdrachten doen en zeggen. Ik denk dat het totaalbeeld van verdenkingen wel aardig klopt, maar het kan goed dat er een paar cruciale biechten net iets anders worden laten zien. Op het moment kan met wat milde manipulatie bijna iedereen de mol nog zijn (al lijkt met name Joshua onwaarschijnlijk).

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2021, 01:48:17 »
Daar heb je gelijk in!

Ik vind het veel logischer zoals het bij de Mol BE gaat: niemand zegt wie wie verdenkt, maar noemt tijdens de testcènes gewoon 1 of 2 verdachte dingen op. Achteraf blikken ze in een paar minuten terug wie op wie zat tijdens de serie.

... is toch veel logischer, ik vind de testinformatie die we nu krijgen eigenlijk alleen maar irritant omdat ik het gevoel heb dat ik enorm in de maling wordt genomen door de edit.