Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109169 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #260 Gepost op: 10-02-2021, 09:57:35 »
Ik las net iets over de beweegredenen van Renee om voor Marije en Charlotte te kiezen, juist net degene die zij verdenkt.

Renee geeft hier heel duidelijk het signaal aan Marije en Charlotte dat zij op haar mollijstje staan. Marije en Charlotte zijn als zeer ijverige kandidaten best bereid om oldtimer Renee op dat spoor te houden. Zij zullen volgende aflevering wat extra mollen in het bijzijn van Renee, hetgeen molletje Renee niet slecht zal uitkomen.

Als kandidaat Renee kan je er voor kiezen om je grootste concurrenten geen informatie over hun mol te laten zien. Maar kandidaat Renee heeft door deze zet zelf ook geen informatie of voordeel gekregen.

Ik zie Renee een oude vrouw spelen, vergeetachtig, slechtziend en horend, maar ze heeft de leeftijd van mijn zus. Niet oud en krakkemikkig.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #261 Gepost op: 10-02-2021, 12:51:00 »
Na vier afleveringen tussen Charlotte, Splinter en Renee gehopt te hebben, ga ik toch maar Renee loslaten. Zeker de laatste vier afleveringen is de score van molacties (en ook maar potentiële molacties) bar weinig:

1.1 niet verdachter dan de rest

Zelfs in de meest opvallende groep. Naar mijn mening niet ideaal voor de mol.

Citaat
1.3 flink geknipt in haar stuk dus weten niet wat er gebeurd is. Er gaan geruchten van een warrige informatieoverdracht, maar de cruciale informatie bereikte het laatste duo wel
Executie 1: Remco lijkt deels op Renee te zitten

+ Renée wil samen met Splinter NIET voor alles of niets gaan

Citaat
2.1 de kans om 700 euro weg te spelen laten liggen. Hier is heel veel over geschreven. Als we de regels die op de officiële site staan volgen, is het niet zo onmols als het in eerste instantie leek, maar het is nog steeds onmols om deze molkans te laten liggen.`

Zien mijn eerdere post. Renée laat het hier na 700 euro weg te spelen. Maar als je de opdracht op de andere manier interpreteert mag je deze laten vallen.

Citaat
2.2 gaat met geld af, dus dat is iets verdachter dan gemiddeld.
Is wel heel verbaasd dat het muntjes zijn. De mol heeft nu wel niet persé deze voorkennis, maar toch zo een kandidaatmomentje weer.

Citaat
3.1 ontsnapt uit de kamer immer Charlotte. Charlotte lijkt hoofdverantwoordelijke voor de ontsnapping, maar Renee weet het ook niet voorkomen (onmols)
Akkoord. Geeft ook geen enkel fout antwoord en stuurt mee in de richting van de goede oplossing.

Citaat
4.3 krijgt slot niet open ondanks juiste sleutel, krijgt knopen niet los. Lijkt mols, maar het haalt niet veel uit.
Dat zou dan de molactie van het seizoen zijn, tjah.

Citaat
5.1 niet veel bijzonders op te merken. Ik tel deze opdracht eigenlijk niet echt mee omdat het ook zonder mol wel niet gelukt was.

Haar invloed hier vind ik sowieso matig. Een mol mag zelfs hier agressiever zijn.

Citaat
5.2/5.3 bood weliswaar als laatste, maar door niet over het bod heen te gaan kostte ze de groep geen geld en kwam ze in de pipigroep terecht waar ze ook in 5.3 nauwelijks invloed op het geld had
Executie 5 - Reneeverdenker Joshua valt af en krijgt lagere score dan Splinter, terwijl Splinter nog niet vol op Renee lijkt te zitten (zie twijfel die hij uit richting Joshua en ook dat hij in aflevering 6 spreidt)

100% akkoord. Zou het tevens zwak vinden als de mol niet hoog biedt. Dat mag zuiver in FTM meegerekend worden van mij. En door laag te bieden verliest ze wederom al haar invloed.

Citaat
6.1 leverde per saldo 250 euro op. koos voor +250 euro waar ze gemakkelijk voor -500 had kunnen kiezen. Als ze als mol dit niet aandurfde had ze op zijn minst iemand anders voor die halte kunnen kiezen

Dat scheelt 750 euro. Bijna 1/10 van de pot. Moeten we hier nog een tekening bij maken Renéeverdenkers? Dat is gewoon geen 'goodwill', 'tactisch zijn' of 'niet verdacht willen overkomen' meer. Dat is kandidaats.

Citaat
6.3 haalde met 500 euro het meeste geld binnen
1250 euro deze aflevering zuiver en alle door Renée binnengehaald.

Citaat
Ik weet dat best veel mensen Renee verdenken. Ik snap dat als ze een heel verdachte mol is, ze niet veel speelruimte heeft gekregen. Maar je zou verwachten dat ze wel iets doet om te saboteren. In de afgelopen drie-vier afleveringen zie ik het echt niet. Waar is de sabotage?

Dit.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #262 Gepost op: 10-02-2021, 17:22:39 »
Misschien is het wel een mastermove van (kandidaat) Renee:
Zelf de test bewust slecht maken, niet om iemand te redden, maar om 2 kandidaten valse bevestiging te geven dat ze goed zouden zitten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #263 Gepost op: 10-02-2021, 20:55:47 »
Misschien is het wel een mastermove van (kandidaat) Renee:
Zelf de test bewust slecht maken, niet om iemand te redden, maar om 2 kandidaten valse bevestiging te geven dat ze goed zouden zitten.
Werkt niet echt als kandidaat Renée op deze twee kandidaten zit (Charlotte en Marije) die allebei op elkaar zitten. Als zij goed zit dan zitten Charlotte en Marije allebei al goed en is één van hun de Mol.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #264 Gepost op: 10-02-2021, 22:51:16 »
Wat ik bedoel, is bijv. Charlotte de mol en Splinter en Rocky zouden allebei op Renee zitten, dan zit Marije goed en als Renee dan bewust slecht heeft ingevuld heeft zij dus rood scherm. Dan zouden Rocky en Splinter beide groen kunnen krijgen terwijl ze verkeerd zitten en als bonus dat Marije gaat twijfelen terwijl ze goed zit.

Of begrijp ik je reactie verkeerd?
(Zelf denk ik niet zozeer dat dit zo is, maar zou theoretisch kunnen toch?)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #265 Gepost op: 11-02-2021, 09:55:39 »
Renee geeft in de biecht aan voor Marije en Charlotte te kiezen omdat ze hoopt dat Splinter of Rocky af valt. Dat is niet te rijmen met het bewust slecht invullen van de test. Dat scenario kan de prullenbak in.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #266 Gepost op: 11-02-2021, 10:11:04 »
Bewust slecht invullen zal ze niet hebben gedaan. Maar ze kan 100% op haar hoofdverdachte invullen zonder dat ze gevaar loopt. En als ze dan mis zat, wat ze niet verwacht zal hebben, heeft ze het rode scherm.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #267 Gepost op: 11-02-2021, 10:24:23 »
Als Renee de mol is dan telt haar test niet mee, het gaat om de slechtste test van een kandidaat.

Als Renee als kandidaat de test strikt gespreid had ingevuld, dan had ze die met grote waarschijnlijkheid niet als slechtste ingevuld. In deze fase gaat er altijd wel iemand all in op 1 verdachte en die was dan afgevallen. Dan had ze met enige zekerheid geweten dat 1 van de 2 in de groep met het rode scherm af zou vallen. Dan heb je informatie. (Er zijn geen signalen dat de groep al weet wie de mol is, de verdenkingen zijn nog flink gespreid).


Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #268 Gepost op: 11-02-2021, 10:46:59 »
Het gaat er om of kandidaat Renee bewust de test slecht ingevuld kan hebben. Op basis van de biecht kun je uitsluiten dat ze dat gedaan heeft. Daarmee zeg ik niet dat Renee een kandidaat is, want ik sta met 1 been in de Renee tunnel en 1 been in de Splinter tunnel.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #269 Gepost op: 11-02-2021, 13:03:12 »
Als Renee de mol is dan telt haar test niet mee, het gaat om de slechtste test van een kandidaat.

Als Renee als kandidaat de test strikt gespreid had ingevuld, dan had ze die met grote waarschijnlijkheid niet als slechtste ingevuld. In deze fase gaat er altijd wel iemand all in op 1 verdachte en die was dan afgevallen. Dan had ze met enige zekerheid geweten dat 1 van de 2 in de groep met het rode scherm af zou vallen. Dan heb je informatie. (Er zijn geen signalen dat de groep al weet wie de mol is, de verdenkingen zijn nog flink gespreid).
Renée was de enige kandidaat die zich kon permitteren om voluit voor haar Mol te gaan, zonder dat ze een rood scherm kreeg. Ze moet dan hopen dat er een rood scherm wordt getoond. Dan weet ze 99,9 % zeker dat ze op de juiste Mol zit. Misschien is er nog wat slims te bedenken door één van haar twee molverdachten niet het scherm te laten zien en dan juist niet of juist wel die kandidaat waar ze op heeft ingezet.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #270 Gepost op: 11-02-2021, 13:04:55 »
Jullie hebben gelijk dat het niet strookt met de getoonde verdenkingen. Het ging mij ook puur om de theoretische mogelijkheid ::ok::

Ik vermoed alleen dat de simpelste uitleg niet klopt, dat rocky en splinter goed zouden zitten op Renee.
Eerder nog dat zij fout zitten op Renee, maar toch groen krijgen omdat Renee vol (fout) op Marije is gegaan en zij daarom rood zou hebben gehad.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #271 Gepost op: 11-02-2021, 13:10:27 »
Renée was de enige kandidaat die zich kon permitteren om voluit voor haar Mol te gaan, zonder dat ze een rood scherm kreeg. Ze moet dan hopen dat er een rood scherm wordt getoond. Dan weet ze 99,9 % zeker dat ze op de juiste Mol zit. Misschien is er nog wat slims te bedenken door één van haar twee molverdachten niet het scherm te laten zien en dan juist niet of juist wel die kandidaat waar ze op heeft ingezet.
m.i. rammelt deze theorie aan alle kanten, vandaar een alternatief.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #272 Gepost op: 11-02-2021, 13:13:12 »
Renée was de enige kandidaat die zich kon permitteren om voluit voor haar Mol te gaan, zonder dat ze een rood scherm kreeg. Ze moet dan hopen dat er een rood scherm wordt getoond. Dan weet ze 99,9 % zeker dat ze op de juiste Mol zit. Misschien is er nog wat slims te bedenken door één van haar twee molverdachten niet het scherm te laten zien en dan juist niet of juist wel die kandidaat waar ze op heeft ingezet.

Die bevestiging voelt misschien als 99,9% zekerheid, maar het kan natuurlijk ook zijn dat Renee nog steeds verkeerd zit en er veel meer mensen vol voor een verkeerde mol gaan. Je kunt het zekerheidsniveau onder deze tactiek wel vergroten door (1) te voorkomen antwoorden te geven die andere kandidaten per ongeluk als bijvangst meenemen en bij twijfel op jezelf in te vullen en (2) de test heel langzaam maken. Vervolgens kies je je molverdachte als een van de personen die zijn scherm niet hoeft te zien en dan moet je nog 1 ander iemand aanwijzen (wat het iets lastiger maakt, anders zou je deze tactiek kunnen gebruiken om iemand definitief weg te strepen). Dat is toch vrij vernuftigde maar lastig is uit te voeren tactiek.

Het had gekund, maar de biecht van Renee suggereert dat ze deze tactiek niet gevolgd heeft. Als we de biecht mogen geloven, probeerde ze de test goed te maken, al is niet duidelijk of spreiden daaronder valt. Ze koos daarnaast voor haar beide verdachten, omdat 1 van hen volgens haar de mol is en sowieso groen krijgt en de ander een mazzeltje krijgt.

Nu zowel Splinter als Rocky groen kregen, weet Renee (als ze kandidaat is) nog steeds niet. Het kan zijn dat ze helemaal verkeerd zit en eigenlijk het rode scherm had. Vanuit haar perspectief kan het zijn dat ze zelf groen had, Marije of Charlotte de mol inderdaad is en de andere het rode scherm had. Dus ze heeft helemaal niks aan deze uitkomst.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #273 Gepost op: 11-02-2021, 13:33:22 »
Renee (als ze kandidaat is)
Maar ze is de mol haha. Heb ik je al overtuigd? Kijk maar eens in de poll op het forum ;).

Ook deze zaak maakt het weer duidelijk. Niet haar eigen rode scherm wel of niet is zo opvallend. Maar verklaar maar eens waarom ze eerst in de bus Marije niet eens een joker geeft om haar vlak daarna een dikke vrijstelling te gunnen!

Het enige verschil kan toch zijn dat zij de mol is, weet dat Marije eruit gaat vliegen dus niks aan een joker heeft, maar toen ze de kans kreeg haar te redden dat alsnog deed?

Een kandidaat gaat niet binnen 1 aflevering een Charlotte alles dubbel gunnen maar een Marije eerst niks, dan vol geven. Je doet of alles of niks. Deze grote ommezwaai is kenmerkend. Dan kaart ze ook nog eens in de biecht aan dat Splinter 2 jokers heeft dus hoe kan ze die eruit werken? Fat chance. Er klopt niets van die biecht en waar het niet meer klopt vind je de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #274 Gepost op: 11-02-2021, 13:37:56 »
Vanuit haar perspectief kan het zijn dat ze zelf groen had, Marije of Charlotte de mol inderdaad is en de andere het rode scherm had. Dus ze heeft helemaal niks aan deze uitkomst.
Toch wel iets, zeker als ze all-in is gegaan op haar Mol. De kans dat de andere het rode scherm krijgt, is vooraf dan hoogstens 1 op 3. Als ze nog iets weet van de verdenkingen van de anderen, gaat ze die kans zelfs als lager in kunnen schatten.
Maar wat als ze zelf fout zit... Die kans bestaat natuurlijk ook. Dan heeft zij vrijwel zeker het rode scherm. Dus in die zin heeft ze er inderdaad niet veel aan.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 13:46:13 door Molest »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #275 Gepost op: 11-02-2021, 13:42:02 »
Maar verklaar maar eens waarom ze eerst in de bus Marije niet eens een joker geeft om haar vlak daarna een dikke vrijstelling te gunnen!

Dat is niet zo moeilijk hoor.
De reden dat ze Marije een vrijstelling geeft is omdat Renée denkt dat Marije mogelijk de mol is. Die laat je geen scherm zien, want dat zou toch groen zijn.
En aan een mol geef je ook geen joker.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #276 Gepost op: 11-02-2021, 13:45:59 »
Natuurlijk geef je die een joker. Als je toch moet geven. Dan alleen aan de mol ::jaja:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #277 Gepost op: 11-02-2021, 13:48:28 »
Natuurlijk geef je die een joker. Als je toch moet geven. Dan alleen aan de mol ::jaja:: ::bravo::
Ze gaf er inderdaad een aan Charlotte. ;D

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #278 Gepost op: 11-02-2021, 13:53:01 »
Maar ze is de mol haha. Heb ik je al overtuigd? Kijk maar eens in de poll op het forum ;).

Ook deze zaak maakt het weer duidelijk. Niet haar eigen rode scherm wel of niet is zo opvallend. Maar verklaar maar eens waarom ze eerst in de bus Marije niet eens een joker geeft om haar vlak daarna een dikke vrijstelling te gunnen!

Het enige verschil kan toch zijn dat zij de mol is, weet dat Marije eruit gaat vliegen dus niks aan een joker heeft, maar toen ze de kans kreeg haar te redden dat alsnog deed?

Een kandidaat gaat niet binnen 1 aflevering een Charlotte alles dubbel gunnen maar een Marije eerst niks, dan vol geven. Je doet of alles of niks. Deze grote ommezwaai is kenmerkend. Dan kaart ze ook nog eens in de biecht aan dat Splinter 2 jokers heeft dus hoe kan ze die eruit werken? Fat chance. Er klopt niets van die biecht en waar het niet meer klopt vind je de mol.

Nou ja, in 6.1 lijkt Renee vooral de jokers zo te willen uitdelen dat het gebalanceerd is. Ze wilde de joker niet aan Splinter geven, omdat die er al 1 had. Ze lijkt Marije als hoofdverdachte te hebben en dan heeft die als enige (anders dan Renee) geen joker. Daar spreekt dan weer tegen dat Renee daarmee de enige kandidaat was zonder joker, maar het leek op een karmamomentje, waarbij ze weet dat er nog meer haltes volgden en ze hoopte dat iemand anders haar op een latere halte een joker zou gunnen. Dat bleek uiteindelijk ook uit te komen, want ze mocht van Charlotte en Rocky uitstappen op halte 9.

Bij de executie is haar motivatie anders. Ze weet dat ze zelf doorgaat, maar zit te denken hoe ze haar keuze kan inzetten om er zelf het meest mee op te schieten. Volgens de biecht is ze hierbij niet zo zeer informatie uit het scherm te halen en ook niet met vriendjes te maken. Ze wil dat er een concurrent vertrekt. Daarom wil ze de mol niet zijn scherm laten zien (want die krijgt toch groen), maar omdat ze niet weet wie dat is, kiest ze voor allebei haar hoofdverdachten.

Ik vind dat een mogelijke verklaring (al zijn er natuurlijk ook andere verklaringen).

Als ze de mol is, had ik eerder verwacht dat ze degene met het rode scherm koos (aangenomen dat ze weet wie het is) en Splinter (om haar warme band met hem niet onder druk te zetten). Als Marije degene met het rode scherm was, had ze het ook sentimenteel kunnen uitleggen (omdat Marije het al zo zwaar had deze aflevering). De keuze die ze nu maakt, is lastiger uit te leggen en wordt dus al sneller als verdacht door de groep gezien. Dus ik vind de keuze die ze nu maakt helemaal niet zo heel logisch als mol (tenzij ze niet weet wie degene met het rode scherm is en ze weet dat Charlotte en Marije haar het minst verdenken).

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #279 Gepost op: 11-02-2021, 14:01:34 »
Maar ze is de mol haha. Heb ik je al overtuigd? Kijk maar eens in de poll op het forum ;).

Ook deze zaak maakt het weer duidelijk. Niet haar eigen rode scherm wel of niet is zo opvallend. Maar verklaar maar eens waarom ze eerst in de bus Marije niet eens een joker geeft om haar vlak daarna een dikke vrijstelling te gunnen!

Het enige verschil kan toch zijn dat zij de mol is, weet dat Marije eruit gaat vliegen dus niks aan een joker heeft, maar toen ze de kans kreeg haar te redden dat alsnog deed?

Nee Renée is niet de mol of ze begrijpt niet wat er van een mol wordt verwacht.

Wow Renée heeft telepatische of andere krachten want ze weet wie er gaat uitvliegen! Hopelijk speelt ze dan voortaan de Loterij  ::jaja::
De mol weet toch niet welke kandidaat eruit gaat vliegen ... dus dat klopt niet.

Er zijn ettelijke mogelijkheden maar ik hou het op deze 2 scenario's:
1. Renée is niet de mol en geeft haar mogelijke mollen een soort vrijstelling omdat ze hoopt een kandidaat naar huis te spelen.Dis is meest logische wat je kan doen. Alle andere mogelijkheden, moet je echt lang over nadenken en is niet altijd mogelijk in het heetst van de strijd.
2. Renée is wel de mol en wil voor verwarring zorgen in de groep en gaat haar vriendjes geen "vrijstelling" geven maar net wel hun scherm laten zien.

Maar bij optie 2 zit ik met het probleem dat je dan een mol hebt die veel meer binnenhaalt dan de kandidaten en dan hoeft het echt niet meer.