Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 108842 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2021, 16:36:46 »
En toen deed Renee die eis, meermaals, dat de kokerjokers gedeeld zouden worden.
Ze zei dat maar een keer tijdens de afdaling. En zei er direct achteraan: 'Maar dat moet je zelf weten'. Het was echt geen eis.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2021, 16:53:29 »
Nou ja de officiele transcriptie hier is dit:

....twee kokers moet vinden waarvan Renée weet welke ze moet hebben, keuze uit vijf, eentje voor Renée en eentje voor Rocky
Zegt tegen Rocky dat als er "muze" in de zin staat het de koker met geld is
Zegt dat als Rocky de koker met twee jokers pakt ze de jokers wel moeten delen.....

Ik weet uit mijn hoofd ook 1 indringende opdracht, Renee zegt dit inderdaad letterlijk. Maar blijkbaar is het zelfs twee keer naar voren gekomen. Ik denk dat buiten beeld Renee iets gezegd heeft van 'houd die joker maar'. Alleen is dat te mols om uit te zenden, vandaar dat dit mist......

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2021, 17:11:49 »
Renee kan wel een mol zijn bij wie het mollen nogal mislukt. hoop het niet voor haar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2021, 17:51:20 »
Nou ja de officiele transcriptie hier is dit:

Bedankt om mijn beschrijving officieel te noemen ;), maar hoe vaak ze dit herhaald heeft of wat er verder allemaal nog gezegd is weten we niet. Maar ik ben het met je eens dat het opmerkelijk is dat Renée kennelijk niet op haar strepen is gaan staan dat Rocky die jokers deelde.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2021, 18:56:25 »
"Die moeten we wel delen" wijst er, vind ik, wel een beetje op dat ze aanneemt dat Rocky de jokers gaat houden en het geld aan haar zal geven.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2021, 19:03:53 »
Nou ja de officiele transcriptie hier is dit:

....twee kokers moet vinden waarvan Renée weet welke ze moet hebben, keuze uit vijf, eentje voor Renée en eentje voor Rocky
Zegt tegen Rocky dat als er "muze" in de zin staat het de koker met geld is
Zegt dat als Rocky de koker met twee jokers pakt ze de jokers wel moeten delen.....

Ik weet uit mijn hoofd ook 1 indringende opdracht, Renee zegt dit inderdaad letterlijk. Maar blijkbaar is het zelfs twee keer naar voren gekomen. Ik denk dat buiten beeld Renee iets gezegd heeft van 'houd die joker maar'. Alleen is dat te mols om uit te zenden, vandaar dat dit mist......

Het eerste wat Renee zegt is dat ze voor het geld gaan en dat Rocky de koker met Muze moet pakken. Dan komt de koker met de joker, Rocky zegt zelf: 'oké, ik ga voor het geld' en laat die koker hangen. Renee zegt nog een keer: 'je moet die met Muze pakken, daar zit het geld in.' Bij de koker met twee jokers zegt Renee: 'dat zijn twee jokers. Luister, dan moeten we die wel delen. Ik zeg je eerlijk wat erin zit. Maar het is aan jou.'

Marije zegt ook dat de jokers gedeeld zullen worden. De afspraak bij de kajakkers was blijkbaar: de abseilers houden het geld en wij nemen de jokers en wij bepalen zelf of we die gaan delen of niet. Florentijn hield beide jokers. Charlotte nam met 1 joker genoegen die ze later aan Splinter gaf, of ze vergiste zich en toen de koker gepakt was, kon dat niet meer gecorrigeerd worden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 19:09:09 door Run »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #86 Gepost op: 24-01-2021, 19:09:57 »
Het feit dat Rocky verbaasd is dat de anderen het geld wel zelf gingen houden, wijst er volgens mij wel op dat ook daar een soort afspraak was om het niet zo te doen. Feit is dat Rocky het geld aan Renee geeft en daarmee de vrijstellingen hoe dan ook van tafel veegt. Wat Renee doet, is niet helemaal helder. Zij weet denk ik ook niet wat de anderen doen. Rocky wil voor het geld gaan, dat is duidelijk. Renee is wel van invloed, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat zij hier 2000 verdient.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #87 Gepost op: 24-01-2021, 19:31:46 »
Het feit dat Rocky verbaasd is dat de anderen het geld wel zelf gingen houden, wijst er volgens mij wel op dat ook daar een soort afspraak was om het niet zo te doen. Feit is dat Rocky het geld aan Renee geeft en daarmee de vrijstellingen hoe dan ook van tafel veegt. Wat Renee doet, is niet helemaal helder. Zij weet denk ik ook niet wat de anderen doen. Rocky wil voor het geld gaan, dat is duidelijk. Renee is wel van invloed, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat zij hier 2000 verdient.
Ik denk dat Renee hoopt dat Rocky toch het geld zal houden als ze de keuze overlaat aan Rocky met ‘ het is aan jou’ , en toch gokt op de vrijstelling. Ook de manier waarop ze benadrukt dat de jokers gedeeld moeten worden is een poging om Rocky van het idee af te houden om de jokers te houden. Blijkbaar had Rocky al gezegd dat ze de jokers ging houden.

Hierna is Rocky haar gaan verdenken, ook niet toevallig!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 19:34:51 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2021, 20:39:48 »
Ik denk dat Renee hoopt dat Rocky toch het geld zal houden als ze de keuze overlaat aan Rocky met ‘ het is aan jou’ , en toch gokt op de vrijstelling. Ook de manier waarop ze benadrukt dat de jokers gedeeld moeten worden is een poging om Rocky van het idee af te houden om de jokers te houden. Blijkbaar had Rocky al gezegd dat ze de jokers ging houden.

Hierna is Rocky haar gaan verdenken, ook niet toevallig!
Met 'het is aan jou' bedoelt Renée toch dat het aan Rocky is of ze de jokers wil delen of niet? Ze bedoelt er niet mee dat het aan Rocky is om een keuze te maken voor jokers of geld.
Als Rocky al eerder had gezegd dat ze de jokers ging houden, zou Renée als Mol toch ook nooit open kaart hebben gespeeld over wat er in de kokers zat?
Ik kreeg sterk het idee dat Renée de afspraak van de kayakkers niet vertrouwde, en daarom volledig met Rocky op een lijn zat om de jokers bij haar te laten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2021, 21:19:12 »
Met 'het is aan jou' bedoelt Renée toch dat het aan Rocky is of ze de jokers wil delen of niet? Ze bedoelt er niet mee dat het aan Rocky is om een keuze te maken voor jokers of geld.
Dat is de vraag, ik denk het laatste. Maar Renee is dan ook mijn mol.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2021, 21:33:12 »
Het is sowieso iets waarbij ze de verantwoordelijkheid makkelijk bij Rocky neer legt. Als ze de mol is probeert ze hier zichzelf al buiten schot te zetten voor de backlash die komt als alle abseilers voor de vrijstelling gaan.

Maar goed, ik zit met Renee als mogelijke mol nog steeds met (1) de geheime opdrachten fout raden in om de tuin leiden (2.1), (2) ze is totaal aan de andere kant van het speelveld kort nadat Erik door een groene straal vlak voor zijn sterven in de laseropdracht beschoten wordt (1.2) en ik denk niet dat ze snel over het speelveld heen en weer beweegt, (3) ze lijkt hooguit voor één fout verantwoordelijk in 2.3, (4) ze ontsnapt uit de escape room en doet op zijn minst nauwelijks pogingen om Charlotte van het goede spoor af te brengen (3.1) en (5) ze lijkt de beste foto’s te maken in 4.2, wat bij zowel Charlotte als Lakshmi snel tot het goede antwoord leidt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2021, 21:57:35 »

Maar goed, ik zit met Renee als mogelijke mol nog steeds met (1) de geheime opdrachten fout raden in om de tuin leiden (2.1), (2) ze is totaal aan de andere kant van het speelveld kort nadat Erik door een groene straal vlak voor zijn sterven in de laseropdracht beschoten wordt (1.2) en ik denk niet dat ze snel over het speelveld heen en weer beweegt, (3) ze lijkt hooguit voor één fout verantwoordelijk in 2.3, (4) ze ontsnapt uit de escape room en doet op zijn minst nauwelijks pogingen om Charlotte van het goede spoor af te brengen (3.1) en (5) ze lijkt de beste foto’s te maken in 4.2, wat bij zowel Charlotte als Lakshmi snel tot het goede antwoord leidt.

(1) hangt af van de regels en of ze de opdrachten vooraf kende
(2) gaat hierdoor een groot bedrag uit de pot?
(3) hier wordt ze geneutraliseerd door Joshua denk ik, die zelf de fouten liever voor zijn rekening neemt zodat iedereen op hem zit ipv op Renée
(4) de mol heeft er baat bij dat er 2 jokers in het spel komen, als in de laatste ronde nog geen enkel koppel uit de kamer is geraakt is het tijd om zelf in actie te schieten en Charlotte op het goede spoor te zetten
(5) slechte foto’s maken heeft hier als mol geen zin, want de kans dat het hierdoor misloopt is zeer gering. Een middelmatige foto ook niet echt want dat haalt ook niet veel extra geld uit de pot. Een goede proef om als mol je best te doen, mits je door de penningmeester niet gekozen wordt bij de borden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 22:05:50 door Molekule »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2021, 22:12:15 »
(2) gaat hierdoor een groot bedrag uit de pot?
(3) hier wordt ze geneutraliseerd door Joshua denk ik, die zelf de fouten liever voor zijn rekening neemt zodat iedereen op hem zit ipv op Renée

Bij beide punten ging het niet om zo veel geld, maar het zijn wel dingen die dan dus door kandidaten (per ongeluk?) fout zijn gedaan. Zeker het afschieten van Erik lijkt een vreemd ongelukje.

Ik denk dat bij punt (1) de mol de regels zeker wel kende, maar ik acht het mogelijk dat Renee het risico te groot achtte en bewust fout raadde. Ik vind dat dan nog steeds vreemd, want net als Florentijn voor de pot gaan was een logischere manier om verdenkingen weg te spelen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2021, 22:36:42 »
Ik denk dat bij punt (1) de mol de regels zeker wel kende, maar ik acht het mogelijk dat Renee het risico te groot achtte en bewust fout raadde. Ik vind dat dan nog steeds vreemd, want net als Florentijn voor de pot gaan was een logischere manier om verdenkingen weg te spelen.

Je hebt me verkeerd begrepen denk ik.
Ik zie 2 verklaringen:
- regels zijn niet duidelijk, ik denk persoonlijk dat een goede gok slechts het bedrag van de geraden opdracht uit de pot haalt omdat Florentijn geen joker haalde.
- het kan ook dat ze de geheime opdrachten niet vooraf kende, en zo toevallig in de fout ging met de duimpjes. Zo vergezocht is dat niet, het moet voor de mol ook nog een beetje spannend blijven. Als op voorhand al vast zou staan dat de mol al het geld van haar groepje kan wegspelen omdat ze de goede antwoorden kent is er voor dat groepje ook niet veel aan he.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 22:42:40 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2021, 11:26:02 »
Ik vind dit wel een geinige bij haar testbiecht: "De mol moet af en toe zijn best doen, en dat doet hij ook, want we hebben ontzettend veel geld".

Zowat vergoeilijkend dat dit zo'n slechte aflevering voor de mol was.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #95 Gepost op: 25-01-2021, 11:57:07 »
Het is sowieso iets waarbij ze de verantwoordelijkheid makkelijk bij Rocky neer legt. Als ze de mol is probeert ze hier zichzelf al buiten schot te zetten voor de backlash die komt als alle abseilers voor de vrijstelling gaan.


Precies!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #96 Gepost op: 25-01-2021, 12:59:50 »
Ik vind haar supermoeilijk te peilen.

Had Renée helemaal in het begin -samen met Joshua- als schot-voor-de-boeg-mol, maar ben daarna heel snel van haar (en Joshua) afgestapt. Maar ik vraag me af of dat klopt. Ze lijkt in ieder geval niet altijd heel hard haar best te doen. En op een of andere manier lijkt ze ook onhandiger dan ze volgens mij is. Toch maar wat beter in de gaten houden. Al vind ik het wel vreemd vinden dat ze samen met Rocky verantwoordelijk was voor veel geld bij de abseil-opdracht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #97 Gepost op: 25-01-2021, 13:13:17 »
Wat al enkele keren het geval is geweest bij WIDM, is dat als iemand al vroeg in het spel op de juiste mol zit, deze mol ook zelf ook deze kandidaat gaat stemmen en hem verdacht vindt.
Dat is logisch, want stel dat Renee de mol is en zij stemt op Florentijn en hij vliegt eruit, dan is dat gek. Als ze dan de volgende aflevering op Lakshmi zit en zij vliegt er ook uit, dan is het vreemd dat Renee er telkens in blijft. Het hoeft niet heel verdacht te zijn, maar de mol heeft dit natuurlijk liever niet.

In de escaperoom zien we dat Charlotte op Renee zit. In aflevering 4 zegt Renee Charlotte te verdenken en ze vult de test op haar in. Dit is best opmerkelijk, aangezien Renee zelf zag hoe Charlotte uit de kamer ontsnapte en 500 euro verdiende.
Ook in het bondje tussen Lakshmi en Rocky zie je dat zij Charlotte totaal niet verdenken. Volgens mij verdenkt niemand in de groep Charlotte echt.

Des te vreemder dus dat Renee haar wel verdenkt.
Mijn enige verklaring hiervoor is dat Renee verwacht dat Charlotte er lang in zal blijven. Ook maakt het de finale spannender wanneer 2 personen elkaar al lang verdenken.

Nu zijn Joshua en Rocky er ook bijgekomen die Renee verdenken, dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Na het kajakken zei ze tegen de kajakkers resoluut dat ze voor het geld wilde gaan, waardoor de rest dat ook zei te doen. Vervolgens zei ze tegen Rocky heel duidelijk welke koker het geld was, in de hoop dat Rocky dat geld zelf zou houden om een vrijstelling te krijgen. Niemand heeft dit zo vaak en duidelijk naar zijn abseiler gecommuniceerd.

Bij de escaperoom deed ze niks om Char te helpen, ze verwachtte dat ze nooit op het juiste antwoord zou komen. Als Charlotte op de aas in het kaartspel wijst, wuift Renee die weg.

In de lift zien we weinig van haar, waarschijnlijk geeft ze niet vaak de 3 goede antwoorden.

En met de touwen bij het vlot en dat slot doet ze ook maar vreemd. Ze geeft Rocky foute informatie en de touwen zijn lastig bij haar, terwijl Splinter roept dat het echt niet moeilijk is.

Dit alles, met nog wat kleine dingen hier en daar, maakt dat ik vrijwel zeker ben van Renee als mol.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2021, 14:04:00 »
Als Renee de mol is, dan is het wel een beetje het verhaal van (1) mislukte molacties (3.1, 3.3, 4.3), (2) molacties die ze toch niet aandurft wegens de verdenkingen (2.1), (3) molacties die niet veel verdachter zijn dan de gemiddelde groepsprestatie (1.1, 2.2) (4) goed meedoen bij een paar opdrachten om vertrouwen te winnen (4.1, 4.2) en (5) mogelijk een paar kleine sabotages buiten beeld (1.3, 2.3). Dat feitenpatroon is voor mij wel een red flag om haar als mol te kiezen.

Het kan zijn dat ze het moeilijk heeft als mol, maar waar heeft dan ze mogelijk toch een goede mollenstreek uitgehaald? Zelfs met speculatie over wat er buiten beeld gebeurd kan zijn, kom ik niet heel ver.

Nou moet ik zeggen dat ik bij Charlotte een beetje hetzelfde heb ((1) mislukte molacties (3.1, 3.3, 4.3), (2) molacties die ze toch niet aandurft wegens de verdenkingen (4.2), (3) molacties die niet veel verdachter zijn dan de gemiddelde groepsprestatie (1.1, 2.2) (4) goed meedoen bij een paar opdrachten om vertrouwen te winnen (1.3, 4.1), (5) mogelijk een paar kleine sabotages buiten beeld (1.2, 2.3) en (6) opdrachten waar ze buitenspel stond (2.1)).

Daarom blijf ik hoop houden dat het toch Splinter is, want hij zou een paar keer buiten beeld wel kunnen hebben toegeslagen. Maar ik ben niet heel hoopvol.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #99 Gepost op: 25-01-2021, 14:13:46 »

Het kan zijn dat ze het moeilijk heeft als mol, maar waar heeft dan ze mogelijk toch een goede mollenstreek uitgehaald? Zelfs met speculatie over wat er buiten beeld gebeurd kan zijn, kom ik niet heel ver.

Ik denk dat iedere mol het in deze groep moeilijk zou hebben. Iedereen wil zo graag voor het geld gaan, de kandidaten delen werkelijk álles, en ze controleren elkaar ook nog eens. Het is voor een mol echt heel moeilijk om hier te mollen.
En als Renee haar onhandigheid als tactiek gebruikt, is dat ook niet echt heel sterk. We kunnen helaas niet altijd een mol hebben die fanatiek meedoet en ook nog eens saboteert.

Ik denk dat mollen normaal gesproken al heel moeilijk is, maar dat dat nu al helemaal niet te doen is
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).