Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74402 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #320 Gepost op: 24-02-2021, 14:07:12 »
Er van uitgaande dat een mol nooit uit een escaperoom ontsnapt waarmee geld is te verdienen, dan kan nu alleen nog maar Rocky de mol zijn. ???

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #321 Gepost op: 24-02-2021, 14:22:16 »
Haha ja inderdaad Moldo!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #322 Gepost op: 24-02-2021, 16:46:36 »
In de extra beelden "onfortuinlijk" zegt Rocky in de biecht "heel jammer dat sprinter ons heeft moeten verlaten" -weer een link naar de sport...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #323 Gepost op: 24-02-2021, 18:00:55 »
Ik lees regelmatig dat ‘de tand van Charlotte’ bij het schilderen een M is. Maar Rocky doet precies hetzelfde, misschien nog wel een duidelijkere M?
Dat zijn geen M's maar molshopen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #324 Gepost op: 24-02-2021, 20:28:54 »
Haha ja dat kan ook 😁

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #325 Gepost op: 25-02-2021, 11:04:32 »
De hints bij Rocky zijn in orde. Nu nog de molacties of de verklaringen waarom ze nagenoeg zoveel perfect doet als kandidaat.

- Rocky verdient 2000 euro samen met Renée bij het abseilen...
- 400 euro bij de ballerina's
- Geeft in het vliegtuigje alles perfect door
- Gaat als een speer door de trein
- Goede foto's
- Doet elk opdracht het eigenlijk gewoon goed
- Doet ook vaak weinig haar best echt invloed uit te oefenen

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #326 Gepost op: 25-02-2021, 11:45:38 »
De hints bij Rocky zijn in orde. Nu nog de molacties of de verklaringen waarom ze nagenoeg zoveel perfect doet als kandidaat.

- Rocky verdient 2000 euro samen met Renée bij het abseilen...
- 400 euro bij de ballerina's
- Geeft in het vliegtuigje alles perfect door
- Gaat als een speer door de trein
- Goede foto's
- Doet elk opdracht het eigenlijk gewoon goed
- Doet ook vaak weinig haar best echt invloed uit te oefenen
Dit is gewoon eng. Je hebt mij bijna uit mijn Rocky-tunnel  ::rofl::

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Hoop voor mijn pool nog steeds dat Rocky het is, maar ze kunnen het mijns inziens alle drie nog zijn. Ik denk trouwens dat wie het ook is dit jaar, ze hebben heel veel hulp gekregen van mollende kandidaten. Ik sluit niet uit dat De Mol bij sommige opdrachten bijna niks heeft hoeven doen omdat er al voor ze gemold werd...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #327 Gepost op: 25-02-2021, 11:50:41 »
Ik sluit niet uit dat De Mol bij sommige opdrachten bijna niks heeft hoeven doen omdat er al voor ze gemold werd...
Ben ik niet helemaal met je eens... Ik denk juist dat de Mol zwaar tegenslag heeft gehad doordat anderen zo voor de groep gingen. Of omdat ze botte pech had (verscheidene keren snel uitgeschakeld). Of omdat ze op de huid gezeten werd door iemand die haar verdacht. En dus alles bij elkaar veel doorzettingsvermogen moest hebben.
Maar ja, het is maar net uit welke tunnel je het bekijkt hier. :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #328 Gepost op: 25-02-2021, 12:12:34 »
De hints bij Rocky zijn in orde. Nu nog de molacties of de verklaringen waarom ze nagenoeg zoveel perfect doet als kandidaat.

- Rocky verdient 2000 euro samen met Renée bij het abseilen... De mol kon hier kiezen om mee te gaan met het verhaal of er tegenin gaan zoals Rocky deed in de hoop dat iedereen het geld liet liggen. Foutje, maar kon ook heeeel goed uitpakken
- 400 euro bij de ballerina's
- Geeft in het vliegtuigje alles perfect door Dat laten de beelden zien. Er zit een muziekfragment onder de doorgegeven code van E2 en daar gaat het fout. Waarom zou je zoals Charlotte ALLES fout doen of zoals Renée een puzzelstuk omwisselen én met de portofoon kloten?
- 400 euro bij de ballerina's Deze kan ik moeilijk beargumenteren. Echter kan ik dat ook niet bij Renee haar +500 ipv -250 bij de busopdracht of Charlotte die voor 500 euro uit de escaperoom ontsnapt. Dan is 400 het minst van deze 3 voorbeelden
- Gaat als een speer door de trein De trein kan je snel door, want uiteindelijk gaat het om de zandzak. En dan vergeet je ook nog eens de tablet uit te drukken
- Goede foto's Ze waren beter dan de rest, maar de kans dat haar foto's kwamen was elke keer 20%. Prima opdracht om juist goed je best te doen. Splinter had echt als een van de weinigen slechte foto's en bleek kandidaat
- Doet elk opdracht het eigenlijk gewoon goed Alleen de bovenstaande opdrachten. Ze doet ook veel dingen fout. -5000 euro bieden, Renée aangeven dat ze op 2000 euro staat en als kandidaat die tegenover haar mol staat doe je dat niet. Ontsnapt niet uit de escaperoom etc.
- Doet ook vaak weinig haar best echt invloed uit te oefenen Rocky gaat in mijn ogen op de juiste momenten in op bepaalde keuzes

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #329 Gepost op: 25-02-2021, 14:07:23 »

- 400 euro bij de ballerina's Deze kan ik moeilijk beargumenteren.
Als Rocky de mol is hebben ze de molacties gewoon niet getoond. Geld verdienen, maar er meer uitspelen zoals Merel. Dat lieten ze ook niet zien. (Oké... het was te herleiden, maar was een foutje in de montage)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #330 Gepost op: 25-02-2021, 14:15:27 »
Als Rocky de mol is hebben ze de molacties gewoon niet getoond. Geld verdienen, maar er meer uitspelen zoals Merel. Dat lieten ze ook niet zien. (Oké... het was te herleiden, maar was een foutje in de montage)

Ja en hoe goede kandidaat ben je als je als enige overblijft en geld binnenhaalt. Ik vind 400 daarentegen wel hoog, maar nogmaals: Renée en Charlotte brachten soms ook onnodig veel geld in de pot ::jaja::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #331 Gepost op: 25-02-2021, 14:43:21 »
Ja en hoe goede kandidaat ben je als je als enige overblijft en geld binnenhaalt. Ik vind 400 daarentegen wel hoog, maar nogmaals: Renée en Charlotte brachten soms ook onnodig veel geld in de pot ::jaja::

Oké, maar Charlotte en Renée brachten bij de escaperoom samen 500 euro binnen/2 = 250. Op het geld van Renée ga ik niet ingaan, dat is heel veel. Ik snap dat Rocky hier als enige geld verdient om uberkandidaat te spelen. Maar was 400 euro echt nodig? Een beetje geld wegstoppen had ook wel gekund. Die 500 euro van de escaperoom bijvoorbeeld viel niet meer echt aan te sleutelen.

De 250 euro van Rocky bij de hendels was ik ook nog even vergeten.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #332 Gepost op: 25-02-2021, 14:59:22 »
Oké, maar Charlotte en Renée brachten bij de escaperoom samen 500 euro binnen/2 = 250. Op het geld van Renée ga ik niet ingaan, dat is heel veel. Ik snap dat Rocky hier als enige geld verdient om uberkandidaat te spelen. Maar was 400 euro echt nodig? Een beetje geld wegstoppen had ook wel gekund. Die 500 euro van de escaperoom bijvoorbeeld viel niet meer echt aan te sleutelen.

De 250 euro van Rocky bij de hendels was ik ook nog even vergeten.

Charlotte zei zelf 21. Dat hoefde helemaal niet...

Maar nogmaals, van alle drie de kandidaten zijn genoeg molse en kandidaatse acties te noemen. Het lijstje van jou over Rocky kan ik net zo goed voor Renée en Charlotte maken

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #333 Gepost op: 25-02-2021, 15:38:10 »
Charlotte zei zelf 21. Dat hoefde helemaal niet...

Renée antwoorde wel ook gewoon mee juist en noemde ook random getallen die de random rekensom die tot 21 kwam hielpen. Ze doet geen enkele moeite Charlotte te verhinderen tot de oplossing te komen.

Citaat
Maar nogmaals, van alle drie de kandidaten zijn genoeg molse en kandidaatse acties te noemen. Het lijstje van jou over Rocky kan ik net zo goed voor Renée en Charlotte maken

Akkoord, maar bij Rocky is het toch heel vaak echt kandidaatse acties. Ze lijkt echt als kandidaat in de flow van het spel te zitten. Ze komt eerlijk over en gaat meestal vol voor het geld, met af en toe een tikkeltje egoïsme. Maar als jij in haar een mol ziet kan ik me daar ook in vinden. Iedereen ziet elke kandidaat anders.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #334 Gepost op: 25-02-2021, 16:00:42 »
Ik zie Renée ook zeker nog de mol zijn hoor. Het is niet dat ik niet open sta voor andere mollen, maar voor mij is het Rocky. Mede doordat ik vanaf dag 0 op Rocky zit in de app hahahahha ::rofl::

Charlotte geef ik persoonlijk maar 0,1% kans op het zijn van de mol ::regenboog::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #335 Gepost op: 25-02-2021, 16:32:00 »
Ik zie Renée ook zeker nog de mol zijn hoor. Het is niet dat ik niet open sta voor andere mollen, maar voor mij is het Rocky. Mede doordat ik vanaf dag 0 op Rocky zit in de app hahahahha ::rofl::

Charlotte geef ik persoonlijk maar 0,1% kans op het zijn van de mol ::regenboog::

Oh, dat is sympathiek. Dat is maar kans dat ik Rocky geef ;) ::hypocriet::

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #336 Gepost op: 26-02-2021, 10:01:51 »
Er van uitgaande dat een mol nooit uit een escaperoom ontsnapt waarmee geld is te verdienen, dan kan nu alleen nog maar Rocky de mol zijn. ???
Als je kijk naar GELD klopt dat wel. Maar als je kijkt naar VOORKENNIS (die alleen de mol heeft) valt een andere kandidaat enorm op. Sterker nog, voor mij is dit DE aanwijzing van 2021 (en dus niet naar Rocky). En die moest dan ook wel ontsnappen (en ook beetje geld pakken dus), anders wisten wij kijkers niet dat hier sprake was van voorkennis. Niet het vinden van het antwoord, maar het sturen naar een alternatieve rekensom (waar geen normaal mens op zou komen) was het molgedrag.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #337 Gepost op: 26-02-2021, 14:24:47 »
De hints bij Rocky zijn in orde. Nu nog de molacties of de verklaringen waarom ze nagenoeg zoveel perfect doet als kandidaat.

- Rocky verdient 2000 euro samen met Renée bij het abseilen...
1) Ze moest hier in haar eentje zorgen dat de vrijstellingen nog niet vergeven werden want dan was de volgende aflevering bij voorbaat zinloos, waar was de veiling en treinopdracht dan over gegaan?
2) Ze komt met deze actie super betrouwbaar over naar Renee in de eerste plaats en de andere kandidaten
- 400 euro bij de ballerina's
>verdacht dat het haar klaarblijkelijk als enige wèl lukt de juiste muziekdoosjes te openen zonder te worden afgeschoten. Niemand controleert haar dus er kan van alles zijn gebeurd hier. 400 is in aanloop naar de -5000 een klein bedrag
- Geeft in het vliegtuigje alles perfect door
klopt volgens wat we te zien krijgen, maar Splinter heeft toch 4 codes doorgegeven? dan hoeft ze ook niets fout te doen...
- Gaat als een speer door de trein
>de aanwijzing om de oplossing van de klokken te lezen als 3 grote cijfers kwam mij in ieder geval heel raar over, ze was totaal met iets anders bezig, draait zich even om, en zegt, 'misschien moet je ze groot lezen' (vrij vertaald), mijns inziens kandidaat Charlotte en Marije op gang brengen...
- Goede foto's
Die giraffe en terrorbunny waren iets tussen haar en Charlotte, iets waar Marije niets van af wist. Haar vinger die een naald vasthoudt tegen een getekende vinger is misschien een subtiele poging zelf in beeld te komen, plus dat ze gras fotografeert
- Doet elk opdracht het eigenlijk gewoon goed
van heel veel opdrachten hebben we heel weinig gezien, het zou mij niets verbazen als we volgende week allemaal beelden zien van deze opdrachten waar Rocky aan het mollen is (bijv. laseren remco afschieten)
- Doet ook vaak weinig haar best echt invloed uit te oefenen
>fantastische strategie, de groepsdynamiek het werk laten doen, en geniepig ingrijpen op onverwachte plekken.

Ik zit niet in een Rockytunnel, maar de de Charlottetunnel verdient wat meer tegengeluid

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #338 Gepost op: 26-02-2021, 15:27:06 »
Het argument dat de Mol veel kon verdienen omdat de veiling er aan komt deugt volgens mij niet, stel dat de groep niet verder als 1500 was gegaan, dan val je als Mol wel erg op als je dan 5000 bied. Dan het forum hier los denk ik.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #339 Gepost op: 26-02-2021, 15:32:50 »
Mijn indruk is dat de Mol voldoende speelruimte had om het verdiende geld in de veiling te zien verdwijnen.