Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112077 keer)

Offline FollowTheMoney

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #500 Gepost op: 18-02-2021, 20:09:03 »
Is er al iemand die weet hoe de joker(s) een hint kunnen zijn? Ik kan niet geloven dat er geen hint zit in de jokerkaart/jokers/speelkaarten/lach in de leader die telkens verandert, maar ik kan er geen link in vinden...  ???

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #501 Gepost op: 18-02-2021, 21:10:30 »
Is er al iemand die weet hoe de joker(s) een hint kunnen zijn? Ik kan niet geloven dat er geen hint zit in de jokerkaart/jokers/speelkaarten/lach in de leader die telkens verandert, maar ik kan er geen link in vinden...  ???
De joker kan in verschillende gedaantes voorkomen. Rocky kan goed typetjes nadoen?

Jokerteken wordt gebruikt in de ict. Het is dan een wildcard. In de sportwereld kan iemand meedoen op basis van een wildcard.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #502 Gepost op: 18-02-2021, 21:14:58 »
Misschien dat we in de finale nog een opdracht krijgen omtrent de joker. Helemaal achterin het molboekje staat namelijk een foto van een grote standaard met een jokerkaart erop met de tekst 'Wie is de Mol?'. Ik koop het molboekje sinds 2018 en tot nu toe stond er helemaal achterin altijd een foto van een element uit een opdracht. Deze hebben we nog niet gezien, dus ik denk dat er nog iets met een joker komt.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #503 Gepost op: 18-02-2021, 22:41:10 »
Of is het gewoon 'het nieuwe gezicht' van de mol en gaat hij volgend seizoen opnieuw terugkomen ?

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #504 Gepost op: 19-02-2021, 14:49:39 »
Is er al iemand die weet hoe de joker(s) een hint kunnen zijn? Ik kan niet geloven dat er geen hint zit in de jokerkaart/jokers/speelkaarten/lach in de leader die telkens verandert, maar ik kan er geen link in vinden...  ???

Verandert de lach in de leader? Was me niet opgevallen nog  ::oink:: zijn hier analyses van?

Ik denk eigenlijk dat de jokerkaarten met name bij het spel van opdracht 1 van aflevering 1 horen. Door de naamsverwarring en dat een speelkaart onder de deur past. Verder is dit seizoen de Joker, de mol is. Qua personificatie kom je dan al snel bij Splinter en z'n kledingkeuze uit. (jij en ik zijn 1).
De jokerlach hoor je de eerste keer, bij Splinter in de kamer. Verder zegt hij in zijn voorstelfilmpje. Ik ben vrolijk. (moest ook meteen denken aan die smiley die Lakshmi fotografeerde en het liedje 'ik ben vandaag zo vrolijk' van Herman van Veen in de opdracht aanwijzingen, aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 14:54:23 door uiltje5 »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #505 Gepost op: 19-02-2021, 15:16:32 »
Bij aflevering 3 en 7 klinkt de lach meer als "Hiejie", in de andere afleveringen gewoon zoals bij Splinter in de eerste aflevering "Hahahaha". Je moet maar eens luisteren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #506 Gepost op: 19-02-2021, 16:04:35 »
Verandert de lach in de leader? Was me niet opgevallen nog  ::oink:: zijn hier analyses van?


Er is een leader topic

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #507 Gepost op: 19-02-2021, 19:46:06 »
Er zijn veel verwijzingen naar "rood" lijkt het.
In het tsjechisch is rood "Červené"

CV Renée ?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #508 Gepost op: 19-02-2021, 23:54:02 »
Dat Rik zegt dat de mol in jullie midden is, vind ik wel degelijk een hint. Wat blijkt:
Bij opdracht 1 zit Renee aan het begin bij de uitleg en aan het eind bij het voltooien van de opdracht in het midden.
Bij opdracht 2 precies hetzelfde.
Bij opdracht 3 bij het voltooien van de opdracht.
Bij de executie.
Dit vind ik niet toevallig meer maar zeker een hint is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #509 Gepost op: 20-02-2021, 00:00:02 »
Dat vind ik nou een goed uitlegbare hint. Het kan nog steeds toeval zijn uiteraard, maar een hint is een goede hint als je 'm in een paar zinnen eenvoudig aan iedereen kan uitleggen, en daar voldoet dit wel aan. ::jaja::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #510 Gepost op: 20-02-2021, 00:07:07 »
Misschien is dat dan ook de link met de titel 'Aanwijzing'? Al is het natuurlijk een titel die je aan letterlijk alles kunt linken. :P

In elk geval heel leuk gevonden!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #511 Gepost op: 20-02-2021, 00:50:34 »
Dat vind ik nou een goed uitlegbare hint. Het kan nog steeds toeval zijn uiteraard, maar een hint is een goede hint als je 'm in een paar zinnen eenvoudig aan iedereen kan uitleggen, en daar voldoet dit wel aan. ::jaja::
Net zo goed uitlegbaar als die margrieten hint destijds. Maar ik weet niet of dit voor deze hint spreekt.

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #512 Gepost op: 20-02-2021, 02:30:41 »
Nog even tussendoor, de vlinder in de eerste aflevering is een dagpauwoog volgens mij, bij een pauw denk ik aan splinter met zijn kleurige kleding...

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #513 Gepost op: 20-02-2021, 10:19:42 »
Dat Rik zegt dat de mol in jullie midden is, vind ik wel degelijk een hint. Wat blijkt:
Bij opdracht 1 zit Renee aan het begin bij de uitleg en aan het eind bij het voltooien van de opdracht in het midden.
Bij opdracht 2 precies hetzelfde.
Bij opdracht 3 bij het voltooien van de opdracht.
Bij de executie.
Dit vind ik niet toevallig meer maar zeker een hint is.

Goed gezien!
En ook aan het eind van de leader staat ze in het midden.
In de aflevering Aanwijzing.
Eentje voor aflevering 10, net zoals de 21-hint.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 10:26:53 door Molekule »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #514 Gepost op: 20-02-2021, 10:47:31 »
Dat Rik zegt dat de mol in jullie midden is, vind ik wel degelijk een hint. Wat blijkt:
Bij opdracht 1 zit Renee aan het begin bij de uitleg en aan het eind bij het voltooien van de opdracht in het midden.
Bij opdracht 2 precies hetzelfde.
Bij opdracht 3 bij het voltooien van de opdracht.
Bij de executie.
Dit vind ik niet toevallig meer maar zeker een hint is.
Really? Een aanwijzing van jewelste dus.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #515 Gepost op: 20-02-2021, 11:28:57 »
Dat Rik zegt dat de mol in jullie midden is, vind ik wel degelijk een hint. Wat blijkt:
Bij opdracht 1 zit Renee aan het begin bij de uitleg en aan het eind bij het voltooien van de opdracht in het midden.
Bij opdracht 2 precies hetzelfde.
Bij opdracht 3 bij het voltooien van de opdracht.
Bij de executie.
Dit vind ik niet toevallig meer maar zeker een hint is.
Ja op zich een mooie hint, maar Rik zegt dit vaker, zoals bij de openingsvideo als alle kandidaten in een grote cirkel staan. In jullie midden betekent “één van jullie”, niet letterlijk “degene die in het midden zit”.

Verder zegt Rik bij de executie de inderdaad wat opvallende zin. “Kijk elkaar nog maar eens goed aan, want dit is de laatste keer dat jullie in deze samenstelling bij elkaar zijn, met in jullie midden een mol, een toekomstig winnaar en de afvaller van deze aflevering.” Dan zouden dus alle drie genoemden in het midden moeten zitten en dat kan niet.

Wat nog wel een hint kan zijn is dat bij “een mol” we een shot zien van Charlotte en Renée, waarbij het gezicht van Renée iets minder scherp is, bij “een toekomstig winnaar” zien we het gezicht van Splinter scherp naast Marije, wazig, maar dat wisselt bij “de afvaller van deze aflevering”. Het zou goed kunnen dat de beelden zo zijn gemonteerd om voor te sorteren op het afvallen van Marije, maar misschien is het uiteindelijk ook een aanwijzing naar Charlotte als mol, Splinter als winnaar en Renée als verliezer. We zullen het zien.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 11:37:27 door Delightz »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #516 Gepost op: 20-02-2021, 12:02:54 »
Die laatste shots zijn iedereen opgevallen en rocky ontbreekt daar. Op haar wordt niet ingezoomd. Wat betekent dat dan. Hierdoor denk -en hoop - ik dat het misleiding is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #517 Gepost op: 20-02-2021, 18:37:31 »
Er is al veel gezegd over de titel van de eerste aflevering "Gelijk"

Ik las net nog een leuke op het FOK forum:

Remco tijdens de testbiecht:

"Ik heb nog geen sprankje van enige verdenking richting Charlotte. Het zou geniaal zijn als zij het
uiteindelijk blijkt te zijn. Want dan ben ik echt verschrikkelijk genaaid."

Remco had gelijk!  ::vergroot::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #518 Gepost op: 20-02-2021, 18:58:45 »
Dat is wel typisch iets wat ze in de aflevering zouden stoppen als Charlotte het is. ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #519 Gepost op: 20-02-2021, 19:17:43 »
Er is al veel gezegd over de titel van de eerste aflevering "Gelijk"

Ik las net nog een leuke op het FOK forum:

Remco tijdens de testbiecht:

"Ik heb nog geen sprankje van enige verdenking richting Charlotte. Het zou geniaal zijn als zij het
uiteindelijk blijkt te zijn. Want dan ben ik echt verschrikkelijk genaaid."

Remco had gelijk!  ::vergroot::
Ik ben even de titel van die aflevering kwijt, maar misschien dat we daar nog iets mee kunnen.
Ik heb al heel veel goede hints richting Charlotte gezien, maar deze is wel errug goed.
Waaruit ook weer blijkt dat ze kandidaten bij een test biecht vragen om zich uit te spreken wat ze vinden van alle kandidaten. Daar kunnen ze dan de juiste stukken uithalen voor de verdenkingen en natuurlijk ook deze. Vooral bij een eerste aflevering is er niemand die meteen gaat denken, het is Charlotte.