Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56228 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #400 Gepost op: 21-02-2021, 21:12:05 »
Weet niet of de volgorde van uitzenden ook de volgorde is dat ze aan het rad gedraaid hebben. Degene die als eerste gedraaid heeft zou een nadeel hebben omdat die het rad misschien nog niet gezien zou hebben, of ze hebben de mol gekozen omdat die toch al wist wat er allemaal op stond. René draaide in de uitzending als eerste.

Er kwam toch vrij duidelijk in beeld dat Renee het rad even mocht bestuderen? Er dus niemand geweest die nadeel had om dat hij/zij het rad nog niet had gezien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #401 Gepost op: 21-02-2021, 21:31:46 »
Precies, datzelfde vertelde Sinan in de podcast en ook Anita kon zich niet meer herinneren dat ze bij de test genoemde kandidaten had verdacht. Sarah was al vol op Merel gegaan toen Rick Paul en Jaimie afvielen en bij de finaletest zat ze ineens op Niels. Zoals ik al eerder aangaf het is en blijft montage. Ik neem de testbiechten altijd wel mee maar kijk ook naar wat er in het spel gebeurt.

Ik vind een groot verschil tussen Marije, Rocky en Splinter aan de ene kant en Anita, Leonie, Sinan en Sarah aan de andere kant dat je bij Anita, Leonie, Sinan en Sarah aan de biechten zelf al kon afleiden dat er iets vreemds aan de hand was (bijv klonk als onderdeel van een groter verhaal en niet als verdenking, klonk innerlijk inconsistent, ondoordacht en/of totaal ononderbouwd). Daarnaast werden de testbiechten bij Anita, Leonie, Sinan en Sarah totaal niet bevestigd door hun gedrag in de rest van het spel. Door die factoren kon je best aanvoelen dat er iets niet klopte.

Bij Marije, Rocky en Splinter zijn de verdenkingen in de testbiechten consequent, onderbouwd en worden ze ook bevestigd door hoe de kandidaten de opdrachten spelen en wat ze tijdens de opdrachten zeggen. (Zie bij Marije bijvoorbeeld 3.1, 4.3, 6.3; bij Rocky 4.3, 8.3; bij Splinter 7.1, 8.3.) Ik vind het te gemakkelijk om deze verdenkingen weg te wuiven door te zeggen dat er in het verleden is gebleken dat er soms mee geknoeid is en dat we daarom testbiechten in het geheel niet meer kunnen vertrouwen.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #402 Gepost op: 23-02-2021, 21:58:12 »
Ik vind het juist interessant om te kijken in enkele seizoenen wie wie verdacht in de aflevering met nog 4 mensen in het spel. Omdat we ook weten wie de Mol, de winnaar en verliezer is kunnen we zien of de getoonde verdenkingen ook kloppen.

Seizoen 20.2

Jeroen (Mol) verdacht Nikkie
Nikkie (Winnaar) verdacht Jeroen
Tygo (Verliezer) verdacht Peggy (1000%)
Peggy (afvaller) verdacht Tygo (maar twijfelt)

Seizoen 20:

Rob (Mol) verdacht Buddy
Buddy (Winnaar) verdacht Rob
Nathan (Verliezer) verdacht Rob
Miljuschka (Verliezer) verdacht Rob

Seizoen 19:

Merel (Mol) verdacht Sarah
Sarah (Winnaar) verdacht Merel. Ze benoemde eerst Sinan als mogelijke Mol, maar we zien 1 vraag beantwoorden met Merel als Mol
Niels (Verliezer) verdacht niemand. Omdat hij een vrijstelling heeft wordt dit niet getoond.
Sinan (Afvaller) verdacht Merel

Seizoen 18:

Jan (Mol) verdacht Ruben (ging op 1 mol)
Ruben (Winnaar) verdacht Jan
Olcay (Verliezer) verdacht Ruben (100%)
Simone (Afvaller) verdacht Ruben

Seizoen 17:

Thomas (Mol) verdacht Sanne en Jochem (maar meer Sanne)
Sanne (Winnaar) verdacht Jochem en een klein beetje Thomas
Jochem (Verliezer) verdacht Diederik maar heeft een vrijstelling
Diederik (Afvaller) verdacht Sanne en ook Jochem. Begint met de Mol is een vrouw en vult Jochem in als wie is de Mol

Seizoen 16:

Klaas (Mol) verdacht Tim
Tim (Winnaar) verdacht Klaas (3 jokers)
Annemieke (Verliezer) verdacht ? (Heeft vrijstelling)
Taeke (Afvaller) verdacht Klaas en Tim (1 joker)

Seizoen 15:

Margriet (Mol) verdacht Rik
Rik (Winnaar) verdacht Margriet (1 joker)
Marlijn (Verliezer) verdacht Margriet (1 joker)
Chris (Afvaller) verdacht Margriet (geen joker)

Seizoen 14:

Susan (Mol) verdacht Sofie
Sofie (Winnaar) verdacht Susan
Freek (Afvaller) heeft vrijstelling en zien we geen verdenking van maar zat altijd op Sofie.
Tygo (Afvaller) verdacht Susan. Lijkt in de test wellicht ook op Sofie iets in te vullen maar is niet zeker.

Seizoen 13:

Kees (Mol) verdacht Paulien
Paulien (Winnaar) verdacht Kees
Carolien (Verliezer) verdacht Kees en een beetje Zarayda
Zarayda (Afvaller) verdacht Carolien of Paulien. Gaat op 1 persoon vol.

Seizoen 12:

Anne-marie (Mol) verdacht Liesbeth in afl 7 (had vrijstelling en maakt daarom de test niet)
Hadewych (Winnaar) verdacht Anne-marie
Liesbeth (Verliezer) verdacht Anne-marie
Tim (Afvaller) verdacht Anne-marie en Liesbeth. Maar heeft Anne-marie als hoofdverdachte

Seizoen 11:

Patrick (Mol) heeft vrijstelling, maar verdacht Art in aflevering 8 ook
Art (Winnaar) verdacht Patrick (1 joker)
Soundos (Verliezer) verdacht Patrick (wordt niet echt duidelijk in de test)
Karin (Afvaller) verdenkt Patrick

Conclusie op basis van de seizoenen 11 tm 20.2:
- Interessant is dat de Mol altijd nog de winnaar heeft genoemd als Mol behalve in seizoen 12.
- De winnaar heeft altijd de juiste Mol genoemd. Alleen Sanne heeft in de aflevering met 4 personen de Mol niet overtuigend als Mol genoemd.
- De verdenkingen kloppen bij de uitslag. Er wordt dus niet gemanipuleerd.
- Als niet duidelijk blijkt wie de kandidaat noemt als Mol dan bepaalt het antwoord op de getoonde testvraag wie de persoon als Mol verdenkt.

Renée verdenkt Charlotte en ook een beetje Rocky.  Vult de vraag in die slaat op beide.
Charlotte: vol op Renée
Rocky: vol op Renée
Splinter: Renée en ook Rocky. Vult vraag in die slaat op Renée.

Als Rocky de Mol zou zijn dan zou Charlotte afgevallen moeten zijn en niet Splinter. We kunnen Rocky daarom uitsluiten als Mol (ook als we naar de overige seizoenen kijken). Als Charlotte de Mol zou zijn dan zou Rocky afgevallen moeten zijn.

Renée is de Mol!
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 22:13:04 door JeroenR »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #403 Gepost op: 23-02-2021, 22:39:34 »
Ik vind een groot verschil tussen Marije, Rocky en Splinter aan de ene kant en Anita, Leonie, Sinan en Sarah aan de andere kant dat je bij Anita, Leonie, Sinan en Sarah aan de biechten zelf al kon afleiden dat er iets vreemds aan de hand was (bijv klonk als onderdeel van een groter verhaal en niet als verdenking, klonk innerlijk inconsistent, ondoordacht en/of totaal ononderbouwd). Daarnaast werden de testbiechten bij Anita, Leonie, Sinan en Sarah totaal niet bevestigd door hun gedrag in de rest van het spel. Door die factoren kon je best aanvoelen dat er iets niet klopte.
Leonie heb ik al uitgezocht, dat was een opmerkelijke omdat ik indertijd, net als Belgian Mole, van Rob ben afgestapt vanwege die verdenking.

Als je naar de verdenkingen van Leonie kijkt valt op dat ze in aflevering 6&7 ineens afstapt van Buddy & Mil. Maar als ze echt overgestapt zou zijn, zou Buddy, die zijn scherm te zien kreeg, zijn afgevallen. Dat gebeurt niet. Een aflevering later valt Leonie af terwijl ze spreidde op Rob en Mil. Ook hier als ze dat had gedaan, was ze niet afgevallen.
In aflevering 6 zegt mol Rob als ik een mollen bedrijf zou hebben, zou ik Leonie onmiddellijk inhuren. Met de kennis van nu bedoelde hij, Leonie liegt IPV ik kandidaat vertrouw Leonie niet. De mol sprak hier!
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 22:41:25 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #404 Gepost op: 23-02-2021, 22:50:42 »
Ik vind het juist interessant om te kijken in enkele seizoenen wie wie verdacht in de aflevering met nog 4 mensen in het spel. Omdat we ook weten wie de Mol, de winnaar en verliezer is kunnen we zien of de getoonde verdenkingen ook kloppen.

Renée is de Mol!

Gave analyse,  ::ok:: dank!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #405 Gepost op: 23-02-2021, 23:02:36 »
Sluit mij aan bij Mollem, bedankt voor het uitzoeken.
Alleen dat de mol in de halve finale al kan voorspellen wie de winnaar wordt, ik denk dat de mol het kan vermoeden. Als Renee de mol is, zal de strijd om de winst een keiharde worden. Charlotte is getraind in gegevens paraat hebben, Rocky denkt snel, is netjes en gewend om snel te handelen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #406 Gepost op: 24-02-2021, 07:55:31 »
Bedankt JeroenR! Heldere analyse!

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #407 Gepost op: 24-02-2021, 08:37:59 »
Ik vind het juist interessant om te kijken in enkele seizoenen wie wie verdacht in de aflevering met nog 4 mensen in het spel. Omdat we ook weten wie de Mol, de winnaar en verliezer is kunnen we zien of de getoonde verdenkingen ook kloppen.
Thanks, mooi overzichtje!

Alleen dat de mol in de halve finale al kan voorspellen wie de winnaar wordt, ik denk dat de mol het kan vermoeden.
De mol zal beide noemen en later in de montage gebruiken ze de juiste info.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #408 Gepost op: 24-02-2021, 09:24:53 »

Als Rocky de Mol zou zijn dan zou Charlotte afgevallen moeten zijn en niet Splinter.

Niet persoonlijk naar jou, maar naar iedereen die deze conclusie maakt. Hij is niet logisch. Rocky kan de test ook toevallig beter op Charlotte maken en minder fout op Renée. Jokers of niet.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 10:04:52 door Belgian Mol »

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #409 Gepost op: 24-02-2021, 09:50:52 »
Niet persoonlijk naar jou, maar naar iedereen die deze conclusie maakt. Hij slaat nergens op en is pure Renéetunnelwaanzin. Rocky kan de test ook toevallig beter op Charlotte maken en minder fout op Renée. Jokers of niet.

Dat zou goed kunnen. We weten immers niet welke vragen er gesteld zijn. In dit stadium is er maar 1 mogelijkheid en dat is vol op 1 persoon. Spreiden gaat je niet verder helpen tenzij je de Mol bent. Ik verwacht dat er toch veel vragen in zitten die je maar voor 1 persoon kan beantwoorden. Iedereen heeft de vraag goed van is de Mol een man of een vrouw. Is de Mol de huidige penningmeester hebben ze ook goed. Splinter staat met 2 jokers voor op Rocky. Als splinter idd nog vragen invult op Rocky is het logisch dat hij afvalt ondanks die 2 jokers. Als Charlotte de Mol is zou ik juist verwachten dat Splinter met zijn 2 jokers toch een flinke voorsprong heeft op Rocky. Stel Splinter zou de vraag over ‘zat de Mol in het vliegtuig of stond de Mol op de grond’ invult op Rocky ipv Renee en het is Charlotte dan heeft hij die vraag ook goed. Rocky vult in ‘op de grond’ en staat dan ook met 3-0 achter. Moet je toch al flink inlopen met nog 15 vragen te gaan waarvan merendeel persoonlijk is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #410 Gepost op: 24-02-2021, 10:04:01 »
Dat zou goed kunnen. We weten immers niet welke vragen er gesteld zijn. In dit stadium is er maar 1 mogelijkheid en dat is vol op 1 persoon. Spreiden gaat je niet verder helpen tenzij je de Mol bent. Ik verwacht dat er toch veel vragen in zitten die je maar voor 1 persoon kan beantwoorden. Iedereen heeft de vraag goed van is de Mol een man of een vrouw. Is de Mol de huidige penningmeester hebben ze ook goed. Splinter staat met 2 jokers voor op Rocky. Als splinter idd nog vragen invult op Rocky is het logisch dat hij afvalt ondanks die 2 jokers. Als Charlotte de Mol is zou ik juist verwachten dat Splinter met zijn 2 jokers toch een flinke voorsprong heeft op Rocky. Stel Splinter zou de vraag over ‘zat de Mol in het vliegtuig of stond de Mol op de grond’ invult op Rocky ipv Renee en het is Charlotte dan heeft hij die vraag ook goed. Rocky vult in ‘op de grond’ en staat dan ook met 3-0 achter. Moet je toch al flink inlopen met nog 15 vragen te gaan waarvan merendeel persoonlijk is.

Oké fair, jij neemt de wetenschap dat Splinter Rocky verdenkt mee, dan is je redenering inderdaad logischer dan die van de rest. Maar Splinter zit al lang op Renée hoor, Rocky is een verdenking voor de show, zoals Tim dat was in het seizoen van Klaas.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #411 Gepost op: 24-02-2021, 10:06:40 »
Ook als Splinter vol op Renée was gegaan had hij nog steeds het voordeel van 2 jokers op Rocky als Charlotte de Mol is.

Maar ik weet het: het maakt Charlotte als Mol onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #412 Gepost op: 24-02-2021, 10:17:00 »
En sluit ook de mogelijkheid niet uit dat Rocky bij de test besloten heeft toch een paar vragen op Charlotte in te vullen. Of dat Splinter op Rocky heeft ingevuld i.p.v. Renée. We hebben er nooit meer iets over gehoord, zelfs niet of Splinter getwijfeld heeft of niet, ook niet bij de podcast.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #413 Gepost op: 24-02-2021, 10:50:55 »

- Interessant is dat de Mol altijd nog de winnaar heeft genoemd als Mol behalve in seizoen 12.

Charlotte: vol op Renée

Renée is de Mol!

Heel mooi overzicht.

Alleen de conclusie is volgens mij: de mol Charlotte verdenkt de winnaar Renée.

Charlotte is de mol!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #414 Gepost op: 24-02-2021, 11:34:18 »
Splinter zegt tijdens de biecht <<quote
Rocky heb ik nog steeds, dat ik denk: oelala.
Ze laat meerdere gezichten zien.
Ze zou het kunnen zijn.
En ik denk dat Renée natuurlijk wel...
Zij is een actrice, he.
Die zou 't perfect zijn.
Maar you never know.
quote>>

Klinkt bij mij niet als een kandidaat die zeker weet wie de Mol is en voluit op één kandidaat gaat zitten. Dan nog zou die ene kandidaat wat mij betreft net zo goed Rocky als Renée kunnen zijn. In aflevering 6 en 7 noemt hij ook Rocky en Renée als zijn 2 verdachten zonder voorkeur.

Als Charlotte de Mol is, dan hangt het er maar vanaf bij hoeveel vragen het antwoord voor Charlotte hetzelfde is als voor Rocky enerzijds en Renée anderzijds.
Verder zijn er ook persoonlijke vragen waar een kandidaat misschien niet weet welk antwoord bij wie hoort of wie precies wat deed.

En zoals ik al eerder hier heb gepost, na zijn rood scherm maakt hij een gebaar naar Charlotte dat er volgens mij op duidt dat hij nu weet dat hij fout zat omdat Charlotte de Mol is. Dat maakt het onwaarschijnlijk dat Charlotte en Rocky de test net iets beter hebben ingevuld op Renée dan hem.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #415 Gepost op: 24-02-2021, 11:40:59 »
Zeker met dat weinig opschrijven en losse blaadjes systeem van Charlotte, en allerlei mollen moeten onthouden in het seizoen, zou dat wel een klein wondertje zijn ja. :)

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #416 Gepost op: 24-02-2021, 12:12:37 »
Heel mooi overzicht.

Alleen de conclusie is volgens mij: de mol Charlotte verdenkt de winnaar Renée.

Charlotte is de mol!

Als Charlotte de Mol is zou dit kloppen idd.

Op basis van alle opdrachten, wie wat deed, wie de beste molpositie had, wie juist het minst verdacht was en wie het meest verdacht in samenhang met de verdenkingen in de test en de uitkomst daarvan (ook in eerdere seizoenen) denk ik dat Renée de Mol is. Maar ja ik was vol overtuiging dat Splinter de Mol was dus ja wat zegt het dan nog.

Volgens mij schreef Olcay ook weinig op in haar Molboekje en was ook niet de Mol. Dus dat Charlotte nu met losse blaadjes moet werken zegt ook niets. We hebben ook gezien dat het molboekje van Marije behoorlijk leeg was en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #417 Gepost op: 24-02-2021, 13:12:17 »
Molboekje van Remco was ook bijna leeg  ::rofl::
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #418 Gepost op: 24-02-2021, 13:19:20 »
Molboekje van Remco was ook bijna leeg  ::rofl::

Dat ondersteunt wel je Rik is de moltheorie. Misschien moeten we hier een topic over maken?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #419 Gepost op: 24-02-2021, 13:21:37 »
Nieuw topic is niet nodig, we zien zaterdag wie de mol is.
Ik boycot Rusland & Russische producten!