Auteur Topic: Locaties in kaart  (gelezen 16932 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Locaties in kaart
« Gepost op: 3-01-2021, 13:00:38 »
Ik probeer in een Google Maps alle locaties van opdrachten, executies, hotels, enz van dit seizoen in kaart te brengen.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1RoZI6p5G6fxNOc1XKxBYh3xrCwIP6-ku&ll=48.77173451465363%2C16.52963035000001&z=11

Wil je meehelpen met zoeken of heb je andere locaties om toe te voegen, dan kan dat in dit topic.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 13:28:23 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2021, 13:02:54 »
Knap werk! Vind het altijd erg handig. Bedankt!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Locaties in kaart
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2021, 13:07:59 »
Wow, ze zitten nog net niet in Oostenrijk met die laatste opdracht. Knap speurwerk ::ok::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2021, 13:13:09 »
Wow, ze zitten nog net niet in Oostenrijk met die laatste opdracht. Knap speurwerk ::ok::

Klopt, hadden Remco en Florentijn de laatste straat gemist, dan waren ze zo Oostenrijk ingereden
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2021, 16:47:07 »
Nog wat locaties die ik herkende uit de leader:
Tussen Rocky en Florentijn zitten shots van Lom Velká Amerika (Steengroeve Groot Amerika), niet ver van Praag
Het openingsshot uit de leader zijn volgens mij de Prachovske Skaly (de Prachov Rotsen), of een andere steenformatie daar in de buurt, in het natuurgebied Cesky Raj (Tsjechisch Paradijs).
En het kasteel dat daarop volgt, dat ook in de promo voor aflevering 2 zit, is het kasteel van Valtice, waar ze tijdens de fietstocht praktisch al langsgereden zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2021, 18:18:11 door molecula »

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2021, 17:14:25 »
In het extra filmpje "Een Tweede Kans" op de WIDM-site kunnen we zien dat de kandidaten in Penzion Podzámčí ("Onder het kasteel", voor zover ik Tsjechisch spreek) in Jaroslavice logeren: Google Maps. Zou opdracht 1 dan in Zámek Jaroslavice geweest zijn? Maps
È stata opera della TALPA!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2021, 18:16:04 »
Zou opdracht 1 dan in Zámek Jaroslavice geweest zijn?

Ja waarschijnlijk wel, net als opdracht 3. Zo staat het ook al in de overzichtskaart. De locatie werd aan het begin van opdracht 3 trouwens onterecht als klooster benoemd, maar een Zamek is een kasteel of slot. Een klooster is het volgens Wikipedia nooit geweest: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Jaroslavice_(z%C3%A1mek)

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2021, 18:54:29 »
Ja, dat is wel een makkelijke fout om te maken. Wij eten in Tsjechië wel eens in een restaurant dat in een oud "zámek" is, dat wordt door mijn vader ook vaak "het klooster" genoemd. Het heeft ook wel een beetje die sfeer.

Voor de volledigheid moet ik in dit topic nog even vermelden dat ik meerdere mensen heb horen beweren dat het voorstelrondje in de Westergasfabriek (Gashouder) in Amsterdam is opgenomen.
È stata opera della TALPA!

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2021, 22:44:01 »
hier heb je nog de exacte locatie binnen het kasteel bij opdracht een "door een deur":
https://awwwesome.nl/widm/1/1/
he moet er wel beetje scrollen want de afbeelding is groot. als je onderaan op de vergrootglazen klikt kun je ook nog zien hoe ik erachter kwam.
Hiermee weet je ook meteen dat ze allemaal achter elkaar aan de beurt waren en niet tergelijkertijd.

Ik ga er dus ook van uit dat de mol helemaal aan het einde aan de beurt is met het weten wat iedereen gekozen heeft. met deze aanname kun je dan nog 2 andere kandidaten uitsluiten, waaruit blijkt dat ze vroeger dan de rest aan de beurt waren:

https://awwwesome.nl/widm/1/1/widm-tijd.png

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2021, 11:51:17 »
Ah top dit!
Ik was net als elk jaar ook weer met een kaart bezig, maar was vergeten de link te delen haha.

Laten we dan inderdaad maar in deze kaart doorgaan nu :D
Had voor aflevering 1 dezelfde locaties dus dat móet wel kloppen dan :p

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2021, 22:56:05 »
Ik heb ook deze week weer een poging gedaan de locaties te herkennen. (Ik hoop dat het een beetje klopt, opdracht 2 was wat lastiger omdat het geen plaatsnaam was.)

Opdracht 1: Kasteel Valtice (hier al eerder genoemd, vlakbij afl. 1 opd. 3)
Maps

Opdracht 2: Loucký-klooster, Znojmo (uitspraak lootskie, niet loekie, Rik...)
Maps

Opdracht 3: Tatra polygon testterrein, Kopřivnice
Maps

Test en executie: Tatra-museum, Kopřivnice
Maps

Verder werd Brno genoemd, de grootste stad in het landsdeel Moravië.

È stata opera della TALPA!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2021, 23:27:34 »
Test en executie: Tatra-museum, Kopřivnice
Maps

Ik vermoed zelf dat dit plaatsvond in een van de fabrieken, aan de linkerkant van het testcircuit uit opdracht 3. Weet alleen niet welke precies, haha. Het museum ziet er van binnen anders uit volgens mij.

De rest heb ik ook inderdaad! (Ik vind het nog wel leuk om voor mezelf als bezigheidstherapie eerst te zoeken in een eigen kaart en dan hier te kijken als ik het niet meer weet haha).

Ben zelf alleen nog op zoek naar de locatie van het gesprekje van Joshua en Splinter. Zodra ik dat heb, zal ik het laten weten!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2021, 09:04:48 »
Top hoor, hoef al bijna niks meer zelf te doen. Heb de opdrachtlocaties toegevoegd aan de kaart.
Ik ga de aflevering nu zelf terugkijken voor de bevestiging van die plekken en om nog op opzoek te gaan naar eventuele andere locaties
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 09:07:27 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2021, 10:00:14 »

Ben zelf alleen nog op zoek naar de locatie van het gesprekje van Joshua en Splinter. Zodra ik dat heb, zal ik het laten weten!

Die is inderdaad lastig. Denk dat het in Brno / Reckovice is, dat ligt tussen de locaties van opdracht 2 en 3. De rotonde met 7 toegangswegen die 's morgens in beeld gebracht wordt, is misschien een handig aanknopingspunt

Edit: dit is de locatie van de rotonde in Znojmo
https://www.google.com/maps/place/Znojmo,+Tsjechi%C3%AB/@48.8561298,16.0540887,368m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476d55021054b4a7:0x400af0f66163ed0!8m2!3d48.8559107!4d16.0542676?hl=nl
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 11:23:16 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lukeman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2021, 11:31:42 »
Op je kaart heb je volgens mij 2.1. en 2.2. met elkaar verwisseld. Moet dat niet andersom zijn? Top dat je de kaart weer zo snel hebt geupdate!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2021, 11:54:11 »
Die is inderdaad lastig. Denk dat het in Brno / Reckovice is, dat ligt tussen de locaties van opdracht 2 en 3. De rotonde met 7 toegangswegen die 's morgens in beeld gebracht wordt, is misschien een handig aanknopingspunt

Edit: dit is de locatie van de rotonde in Znojmo
https://www.google.com/maps/place/Znojmo,+Tsjechi%C3%AB/@48.8561298,16.0540887,368m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476d55021054b4a7:0x400af0f66163ed0!8m2!3d48.8559107!4d16.0542676?hl=nl

Ja, die rotonde had ik snel gevonden en is dezelfde plaats als opdracht 2. Het leek mij logisch dat ze daar hebben overnacht en de volgende ochtend zijn gaan rijden naar de plek van opdracht 3 (is toch zo'n 200km). Maar ik kan het in Znojmo echt niet vinden tot nu toe.

Wat dus inderdaad ook kan: ze zijn daar vertrokken en alvast richting Brno gereden, hebben daar geslapen in een hotel waar ze ook in aflevering 3 zitten (speelt deels in Brno) en de volgende ochtend verder gereden.

Brno moet ik nog meer in gaan duiken, maar hoop ook stiekem dat we volgende week bv beelden van het hotel krijgen, die te koppelen zijn aan de uitzending van gisteren haha

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2021, 12:10:19 »
Ja, die rotonde had ik snel gevonden en is dezelfde plaats als opdracht 2. Het leek mij logisch dat ze daar hebben overnacht en de volgende ochtend zijn gaan rijden naar de plek van opdracht 3 (is toch zo'n 200km). Maar ik kan het in Znojmo echt niet vinden tot nu toe.

Wat dus inderdaad ook kan: ze zijn daar vertrokken en alvast richting Brno gereden, hebben daar geslapen in een hotel waar ze ook in aflevering 3 zitten (speelt deels in Brno) en de volgende ochtend verder gereden.

Brno moet ik nog meer in gaan duiken, maar hoop ook stiekem dat we volgende week bv beelden van het hotel krijgen, die te koppelen zijn aan de uitzending van gisteren haha

Aangezien de tweede opdracht 's avonds is opgenomen denk ik dat ze redelijk in de buurt zijn gebleden. Tijdens het onderonsje was er ook aardig wat verkeer (zelfs een lijnbus), dus dat zal geen nachtwerk geweest zijn.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2021, 12:24:38 »
Oh, dit is wel leuk om een keer te bekijken
Wit is ook een kleur!

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2021, 19:13:44 »
Ik vermoed zelf dat dit plaatsvond in een van de fabrieken, aan de linkerkant van het testcircuit uit opdracht 3. Weet alleen niet welke precies, haha. Het museum ziet er van binnen anders uit volgens mij.
Ik denk het toch wel, hoor, dat het het museum is. Ik heb nog geen specifieke foto gevonden die geheel overeenkomt met een van de ruimtes in de aflevering, maar dat het een gebouw is met hanglampen en blauwe metalen draagbalken komt wel overeen. Het zou ook een werkplaats of magazijn van het museum kunnen zijn in plaats van een publieke expositieruimte (nu een executieruimte, ha :P ).

Andersom geredeneerd, wat moet je in een fabriek met een rijtje glimmend opgepoetste oldtimers? (En nee, daar bedoel ik niet Erik en Renée mee ;)  ) Daar is een bepaalde ruimte voor, dat heet een museum.

Ben zelf alleen nog op zoek naar de locatie van het gesprekje van Joshua en Splinter. Zodra ik dat heb, zal ik het laten weten!
Ook bij het terugkijken zie ik geen straatnamen, bedrijfsnamen of markante gebouwen, dus dat gaat nog lastig worden, vrees ik. Ergens in de plaats waar ze in een hotel zaten zou het meest logisch zijn, maar we weten ook niet precies waar ze allemaal gezeten hebben, voor zover ik weet.
È stata opera della TALPA!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2021, 14:07:18 »
Ik denk het toch wel, hoor, dat het het museum is. Ik heb nog geen specifieke foto gevonden die geheel overeenkomt met een van de ruimtes in de aflevering, maar dat het een gebouw is met hanglampen en blauwe metalen draagbalken komt wel overeen. Het zou ook een werkplaats of magazijn van het museum kunnen zijn in plaats van een publieke expositieruimte (nu een executieruimte, ha :P ).

Andersom geredeneerd, wat moet je in een fabriek met een rijtje glimmend opgepoetste oldtimers? (En nee, daar bedoel ik niet Erik en Renée mee ;)  ) Daar is een bepaalde ruimte voor, dat heet een museum.

Ja, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Mijn twijfel kwam vooral voort uit de kaart van bovenaf, dat zo'n grote hal waar de executie plaatsvindt, niet past binnen de 'vorm' van het museum. Het museum lijkt binnen het gebouw niet zo'n grote ruimte te hebben als wat je ziet. Ik denk dus wel dat het misschien bij het museum hoort, maar niet precies op de nu aangegeven locatie. Maar inderdaad een soort werkplaats ofzo.

Ik kwam nog wel dit tegen. Er wordt gebouwd aan een nieuw museum (wel in een grote hal), maar ik weet niet of dat ten tijde van de opnames al af was. Opnames waren 2,5 maand na dit artikel. Wellicht is het daar?

En is het hotel waar ze logeren niet hotel Santander, ook in Brno? Ik kan het nu niet controleren, maar gevel lijkt in ieder geval erg op dat shot van de groep op het terras vorige week.

Het hotel van begin aflevering 2 komt overeen met de hotellocatie uit aflevering 1 (Hotel Volarik in Mikulov)