Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag  (gelezen 21679 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2021, 11:41:18 »
Ook Marije en Splinter konden wachten op de mogelijkheid tot meeliften natuurlijk, maar maakten in de eerste 4 goede bordjes geen fouten (behalve Splinter mogelijk bij bordje 2, niet helemaal om). Dus ook bij hen had de opbrengst kunnen blijven steken op EUR 1.400 voor de pot. We zouden nog eens goed naar de montage moeten kijken, om te zien of die 4 eerste goede bordjes echt wel de eerste 4 waren, of dat er met de volgorde in de montage is gerommeld. Maar tot nu toe zijn me daarvoor geen aanwijzingen opgevallen.

Ik had bijna gepost dat het voor Marije en Splinter lastiger dan voor Florentijn was dit te mollen, maar dat klopt maar deels. In beide posities konden andere kandidaten door informatie delen eventueel achterhalen (als iedereen een goed geheugen had) waar het fout ging. Het verschil voor Marije en Splinter is dat ze ook voor elkaar op moesten passen, maar ik heb niet de indruk dat ze van elkaar controleren welke borden ze omduwen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2021, 12:03:23 »
Die had ik gezien inderdaad, maar dat is niet het bord dat door Mollem bedoeld wordt. Dat gaat om het eerste bord uit het schema van de Thermolmeter. Is daar ook bewijs van dat die goed was?
Het eerste bord is denk ik inderdaad het minst zeker van de vier. Maar we weten dat het twee keer is doorgegeven. Zie 40'15 en 46'00. Waarschijnlijk door hetzelfde team. Joshua wist het bij de eerste keer niet zeker en zat bij het raam. Renée zegt: 'Kruis, goed!'. Joshua zag het niet, maar gaf het door. Twee mogelijkheden:
 
-1- Renée is in de war of is de Mol, ziet een kruis, en zegt dat het goed is (bordje fout).
-2- Renée ziet een vinkje, maar noemt het een kruis (bordje goed).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Joshua bij de tweede keer nog steeds niet zeker was, want hij was bij alle volgende bordjes heel goed bij de les. En een keer fout doorgeven is voor de Mol genoeg. Dus twee keer doorgeven door Joshua, in een duo dat elkaar sterk controleert, wijst voor mij op een goed bordje.
Als het twee keer doorgeven door verschillende duo's is gedaan, is het overigens een nog sterkere aanwijzing dat het bordje juist was.

Btw de tijdsaanwijzingen zijn die van de downloads van Brtdm.
Ik had bijna gepost dat het voor Marije en Splinter lastiger dan voor Florentijn was dit te mollen, maar dat klopt maar deels. In beide posities konden andere kandidaten door informatie delen eventueel achterhalen (als iedereen een goed geheugen had) waar het fout ging. Het verschil voor Marije en Splinter is dat ze ook voor elkaar op moesten passen, maar ik heb niet de indruk dat ze van elkaar controleren welke borden ze omduwen.
Toch ben ik het wel eens met die 'bijna-post'. Bij het omver gereden foute bordje bv. zijn ze allebei betrokken. Dus meer mogelijkheid om elkaar te controleren / testen. En ze hadden ook te maken met de chauffeur. Erik luisterde bv. mee naar wat Florentijn doorgaf. Dus daar moest je dan ook omheen zeilen als Mol. Florentijn daarentegen kon alleen gecontroleerd worden als meerdere mensen een heel scherp geheugen hadden, maar dat lijkt me maar een heel klein risico. Bovendien waren er twee duo's die info doorgaven, dus hij viel zo goed als niet te betrappen. EDIT: wel automatisch verdacht als spin in het web, maar er inderdaad weinig tot niets mee gedaan om die positie uit te buiten. Dus ook hier ben ik het mee eens:
minpuntje voor Florentijn in mijn ranking.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 12:29:24 door Molest »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2021, 13:23:57 »
Florentijn heeft volgens mij alle 7 bordjes die we gezien hebben, juist doorgegeven. Bordje 1-4, en 7-9. Dus moet dan bij hooguit 1 bordje hebben gemold, het ontbrekende bordje van Charlotte en Rocky. Vind ik weinig, als je er ook 7 goed hebt doorgegeven.
Van Marije en Splinter zijn wel genoeg verdachte dingen te zien: Splinter laat een bordje niet helemaal omver rijden, en een verkeerde omrijden. Dat laatste op aanwijzing van Marije. We weten ook niet wat ze met het ontbrekende bordje van Charlotte en Rocky hebben gedaan. Of en hoe dat is omgevallen, kwam niet in beeld. Marije kan dan verantwoordelijk zijn voor 2 foute bordjes (bordje 6 en het ontbrekende bordje van Charlotte en Rocky). Splinter idem, plus mogelijk 1 niet geteld bordje (bordje 2).

Mijn punt was dat de therMOLmeter suggereerde dat Renée en Joshua minstens 1 bordje fout moeten hebben doorgegeven, en die conclusie klopt niet. Ze controleren en corrigeren elkaar ook steeds, en dat leidt tot goede bordjes. Renée zou theoretisch kunnen hebben gemold bij bordje 7, en Joshua ook nog bij bordje 9. Maar als de Mol off-road is, dan zie ik hem eerder bij het andere duo.

Maximum aantal opzettelijke fouten:
- Splinter (3)
- Marije, Joshua, Charlotte, Rocky (2)
- Florentijn, Renée (1)
- Lakshmi (0)

Het nadeel van mollen op de grond (Splinter, Marije) is dat het veel sneller opvalt bij de anderen. Vandaar dat ik Charlotte en Rocky, met ook nog eens een 'dubbel' bordje dat wel goed is maar niets bijdraagt, het verdachtst vind.

EDIT: Florentijn kan wel hebben meegelift op 1 of 2 per ongeluk fout gefotografeerde bordjes. Valt niet uit te sluiten.
Er waren 5 goede bordjes en 3 foute. Dat is per saldo maar 2 goede bordjes. Florentijn heeft er 5 goed doorgegeven, maar wellicht nog 1 goede tegengehouden (er waren 6 goede bordjes in totaal) en 2 foute bordjes doorgegeven (1 van de 3 foute kwam door Marije/Splinter). Dus dan is 3 mogelijk gemolde bordjes toch prima ook voor Florentijn als mol-scenario? Dat hij er 7 goed heeft doorgegeven heeft tot 5 goed omgereden bordje geleidt dus er is nog 1 goed bordje achtergehouden en er zijn nog 2 foute bordjes omgereden waarvan niet duidelijk is wie dat gedaan heeft.

We weten toch niet zeker dat die andere 2 fouten van de teams in de vrachtwagens kwamen? En ook niet waarom het 6e goede bordje nooit is omgereden? Dat kan door Florentijn, Marije, Splinter, Joshua, Renee, Rocky en Charlotte zijn gebeurt en dus allemaal even mols/onmols. Ik zie geen argumenten om dit sowieso niet aan Florentijn toe te schrijven want we hebben gewoon niet gezien waar gemold is met het achtergehouden goede bordje en de 2 extra fout omgereden bordjes.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 13:37:01 door Theovv »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2021, 13:42:59 »
Er waren 5 goede bordjes en 3 foute. Dat is per saldo maar 2 goede bordjes. Florentijn heeft er 5 goed doorgegeven, maar wellicht nog 1 goede tegengehouden (er waren 6 goede bordjes in totaal) en 2 foute bordjes doorgegeven (1 van de 3 foute kwam door Marije/Splinter). Dus dan is 3 mogelijk gemolde bordjes toch prima ook voor Florentijn als mol-scenario? Dat hij er 7 goed heeft doorgegeven heeft tot 5 goed omgereden bordje geleidt dus er is nog 1 goed bordje achtergehouden en er zijn nog 2 foute bordjes omgereden waarvan niet duidelijk is wie dat gedaan heeft.

We weten toch niet zeker dat die andere 2 fouten van de teams in de vrachtwagens kwamen? En ook niet waarom het 6e goede bordje nooit is omgereden? Dat kan door Florentijn, Marije, Splinter, Joshua, Renee, Rocky en Charlotte zijn gebeurt en dus allemaal even mols/onmols. Ik zie geen argumenten om dit sowieso niet aan Florentijn toe te schrijven want we hebben gewoon niet gezien waar gemold is met het achtergehouden goede bordje en de 2 extra fout omgereden bordjes.

Charlotte en Rocky geven een goede sowieso niet door. ze maken een foto maar die is mislukt. en je ziet ook bij het voorbijrijden dat dit een goede bord is. Ook zegt Charlotte dat ze een gemist hebben. Dit wetende kun je ervan uitgaan dat Florentijn sowieso geen goede achter heeft gehouden. Tot op het bordje van splinter na is vanaf florentijns positie naar splinter/marije naar Erik/Lakshmi alles perfect uitgevoerd.  dus die twee fouten kunnen alleen bij de fotografen gemaakt zijn (en een fout komt zeker van Rocky)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2021, 13:46:04 »
Charlotte en Rocky geven een goede sowieso niet door. ze maken een foto maar die is mislukt. en je ziet ook bij het voorbijrijden dat dit een goede bord is. Ook zegt Charlotte dat ze een gemist hebben. Dit wetende kun je ervan uitgaan dat Florentijn sowieso geen goede achter heeft gehouden. Tot op het bordje van splinter na is vanaf florentijns positie naar splinter/marije naar Erik/Lakshmi alles perfect uitgevoerd.  dus die twee fouten kunnen alleen bij de fotografen gemaakt zijn (en een fout komt zeker van Rocky)
Die gemiste bij Charlotte en Rocky kan toch alsnog door Joshua en Renee zijn doorgegeven, of hadden ze niet alle bordjes hetzelfde?

Ik snap niet waarom de 2 foute bordjes alleen bij de fotografen gemaakt kunnen zijn waarvan 1 zeker bij Rocky. We hebben niet met zekerheid gezien dat ze foute bordjes fotograferen en die ook doorgeven. Ze kunnen ook fout verzonnen zijn door Joshua, Marije of Splinter.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2021, 13:47:27 »
Er waren 5 goede bordjes en 3 foute. Dat is per saldo maar 2 goede bordjes. Florentijn heeft er 5 goed doorgegeven, maar wellicht nog 1 goede tegengehouden (er waren 6 goede bordjes in totaal) en 2 foute bordjes doorgegeven (1 van de 3 foute kwam door Marije/Splinter). Dus dan is 3 mogelijk gemolde bordjes toch prima ook voor Florentijn als mol-scenario?
Je hebt gelijk. Al kan hij van de 2 foute bordjes die hij dan doorgaf, er maar 1 hebben gefabriceerd (nl het missende bordje van Charlotte en Rocky, dat mogelijk inderdaad goed was). Dus hoogstens 1 actieve molactie, waarmee hij een goed bordje liet verdwijnen en tegelijkertijd een fout bordje introduceerde. Die moet dan dubbel tellen, dus ik zal het aanpassen naar 2. De derde foute kan hij inderdaad wel hebben doorgesluisd, maar dan zou ik bijna alle scores moeten ophogen. Want bijna iedereen kon gebruik maken van een fout van anderen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2021, 13:49:30 »
Je hebt gelijk. Al kan hij van de 2 foute bordjes die hij dan doorgaf, er maar 1 hebben gefabriceerd (nl het missende bordje van Charlotte en Rocky, dat mogelijk inderdaad goed was). Dus hoogstens 1 actieve molactie, waarmee hij een goed bordje liet verdwijnen en tegelijkertijd een fout bordje introduceerde. Die moet dan dubbel tellen, dus ik zal het aanpassen naar 2. De derde foute kan hij inderdaad wel hebben doorgesluisd, maar dan zou ik bijna alle scores moeten ophogen. Want bijna iedereen kon gebruik maken van een fout van anderen.
Ja en je hoeft ook niet per se te wachten op een bordje om die fout door te geven. De mol kan een fout bordje doorgeven wat hij niet eens als foto heeft gekregen.

"Als het jullie lukt om 2 van die geheime opdrachten te benoemen, dan verdient elk van jullie een joker, en komt er geen geld in de pot, lukt het niet dan verdient de groep voor elke onopgemerkte geheime opdracht wel geld. Florentijn noem 1 geheime opdracht.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 14:58:21 door Theovv »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2021, 13:53:13 »
Die gemiste bij Charlotte en Rocky kan toch alsnog door Joshua en Renee zijn doorgegeven, of hadden ze niet alle bordjes hetzelfde?

Ik snap niet waarom de 2 foute bordjes alleen bij de fotografen gemaakt kunnen zijn waarvan 1 zeker bij Rocky. We hebben niet met zekerheid gezien dat ze foute bordjes fotograferen en die ook doorgeven. Ze kunnen ook fout verzonnen zijn door Joshua, Marije of Splinter.

Ik vind dit wel verdacht op een kruis lijken: https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png

Ik weet ook niet of je ervan uit kunt gaan dat bij allebei dezelfde bordjes waren. We weten dit alleen van een bordje. Ik heb hier ook een theorie: misschien dat de mol weet dat er een dubbel inzit en deze dan juist doorgeeft. Dit is dan een "symbolisch bedrag" want ja.. die hebben het andere team ook wel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2021, 13:59:18 »
Ja en je hoeft ook niet per se te wachten op een bordje om die fout door te geven. De mol kan een fout bordje doorgeven wat hij niet eens als foto heeft gekregen.
7 van de 8 omgestoten bordjes zijn gevonden door de off-road duo's. Dus hoogstens 1 omgestoot bordje is gefabriceerd door Florentijn. Maar het kan inderdaad een dubbelteller zijn, dus ik heb hem aangepast in mijn oorspronkelijke post. ::ok:: Daarnaast nog een fout bordje doorgeven wat hij niet als foto heeft gekregen, kan Florentijn niet hebben gedaan.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2021, 14:05:10 »
7 van de 8 omgestoten bordjes zijn gevonden door de off-road duo's. Dus hoogstens 1 omgestoot bordje is gefabriceerd door Florentijn. Maar het kan inderdaad een dubbelteller zijn, dus ik heb hem aangepast in mijn oorspronkelijke post. ::ok:: Daarnaast nog een fout bordje doorgeven wat hij niet als foto heeft gekregen, kan Florentijn niet hebben gedaan.
Natuurlijk wel, hij kan toch zelf een bordje bedenken en beschrijven aan Marije en Splinter? Niemand kan controleren of wat hij doorgeeft matcht met de foto's.

Hebben we 7 a 8 bordjes omgereden zien worden? volgens mij minder. Florentijn zegt dat er wel 11 fotos zijn doorgegeven. We weten dus niet of de fout omgereden bordjes, als we die al hebben gezien, ook van de foto's komen of dat er tussen de foto's en het omrijden bewust/onbewust iets verkeerd gaat bij Florentijn, Marije of Splinter. Ik zie conclusies die ik niet kan staven met wat er in beeld is geweest. En ik zie behalve de vrachtwagenchaffeurs niemand die meer of minder verdacht is dan de rest met wat we echt weten en met wat er potentieel nog gemold kan zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2021, 14:23:45 »
Hebben we 7 a 8 bordjes omgereden zien worden? volgens mij minder.
Ja, 7. En die zijn allemaal ook gespot door de off-road duo's. Dus zelf een bordje bedenken en beschrijven heeft hij, op mogelijk de 8e na, niet gedaan. Welk ander omgevallen bordje zou hij dan uit zijn duim gezogen moeten hebben? Daar ben ik wel benieuwd naar. Het is een logische gedachte, maar de beelden wijzen anders uit.
dus die twee fouten kunnen alleen bij de fotografen gemaakt zijn (en een fout komt zeker van Rocky)
Dat die twee fouten bij de fotografen vandaan komen, denk ik ook. Twee uit een van beide duo's, of een uit elk, al vind ik Rocky en Charlotte verdachter. Of Rocky dan weer per se verdachter is dan Charlotte weet ik niet, want Charlotte had in de eerste ronde de plaats van de bordjes bijgehouden. Het kan dus best dat Rocky op haar aanwijzen in de tweede ronde klakkeloos heeft gefotografeerd, zonder het verder te controleren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2021, 14:57:58 »
Ik vind dit wel verdacht op een kruis lijken: https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png

Ik weet ook niet of je ervan uit kunt gaan dat bij allebei dezelfde bordjes waren. We weten dit alleen van een bordje. Ik heb hier ook een theorie: misschien dat de mol weet dat er een dubbel inzit en deze dan juist doorgeeft. Dit is dan een "symbolisch bedrag" want ja.. die hebben het andere team ook wel.
Ik zie er duidelijk een wazig vinkje in. Omdat het vinkje dubbel te zien is lijkt het vanuit de andere hoek een kruis omdat het vinkje zichzelf doorkruist.

Zie hier, diagonaal 1 zie je duidelijk, die hebben zowel vinkje als kruisje. diagonaal 2 is er duidelijk niet, dus het kan geen kruisje zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 15:17:01 door Theovv »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2021, 15:22:21 »
Ik zie er duidelijk een wazig vinkje in. Omdat het vinkje dubbel te zien is lijkt het vanuit de andere hoek een kruis omdat het vinkje zichzelf doorkruist.

Zie hier, diagonaal 1 zie je duidelijk, die hebben zowel vinkje als kruisje. diagonaal 2 is er duidelijk niet, dus het kan geen kruisje zijn.

Je afbeelding is NIET van het moment waar ik het over heb. Dit is idd een vinkje. Maar dat gebruik ik ook als reverentie. Maar is een andere shoot

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2021, 15:25:01 »
Ja, 7. En die zijn allemaal ook gespot door de off-road duo's. Dus zelf een bordje bedenken en beschrijven heeft hij, op mogelijk de 8e na, niet gedaan. Welk ander omgevallen bordje zou hij dan uit zijn duim gezogen moeten hebben? Daar ben ik wel benieuwd naar. Het is een logische gedachte, maar de beelden wijzen anders uit.Dat die twee fouten bij de fotografen vandaan komen, denk ik ook. Twee uit een van beide duo's, of een uit elk, al vind ik Rocky en Charlotte verdachter. Of Rocky dan weer per se verdachter is dan Charlotte weet ik niet, want Charlotte had in de eerste ronde de plaats van de bordjes bijgehouden. Het kan dus best dat Rocky op haar aanwijzen in de tweede ronde klakkeloos heeft gefotografeerd, zonder het verder te controleren.
Ok, ik snap je punt, dus van de 4 gemolde bordjes (3 foute bordjes en 1 missend goed bordje) kan Florentijn er dus 2 gemold hebben, het laatste foute bordje en het missende goede bordje.

1 fout komt sowieso door Marije,
2 fouten komen sowieso van de fotografenduo's (7 doorgegeven, zijn omgereden, waren er maar 5 goed.
De andere is onbekend.

Dus potentiele molacties:
Joshua, Renee, Rocky, Charlotte: max 3
Florentijn: max 1
Marije: max 2
Splinter: max 1

Je afbeelding is NIET van het moment waar ik het over heb. Dit is idd een vinkje. Maar dat gebruik ik ook als reverentie. Maar is een andere shoot
Ah ok. Die andere heb ik ook gecheckt, maar daar kan je niks meer van maken denk ik.

Charlotte en Rocky geven een goede sowieso niet door. ze maken een foto maar die is mislukt. en je ziet ook bij het voorbijrijden dat dit een goede bord is.
Waar wanneer is dat dan? Ze missen het laatste bord op het eind, maar ze hadden er sowieso 4, dus wellicht was dit hetzelfde als het eerste goede bord en misten ze deze sowieso niet bij het omrijden.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 15:38:55 door Theovv »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2021, 16:47:53 »
Dus potentiele molacties:
Joshua, Renee, Rocky, Charlotte: max 3
Florentijn: max 1
Marije: max 2
Splinter: max 1
Nog een keer ter verduidelijking van wat ik eerder schreef. Want dit rijtje klopt echt niet, hoor!
Potentiële molacties zijn:

Splinter
- goed bordje (2) niet volledig laten omver rijden door Erik
- ingegaan op de aanwijzing van Marije, en een fout bordje laten omrijden (6)
- mogelijk het laatste bordje verknald
Kon gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja. Van Florentijn en de off-road-duo's.

Marije
- foute aanwijzing gegeven aan Splinter
- mogelijk het laatste bordje verknald
Kon gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja. Van Florentijn en de off-road-duo's.

Charlotte en Rocky:
- mogelijk 2 foute bordjes doorgegeven (8 en 10). Note: dat kan alleen, als het niet volledig omver gereden bordje (2) is afgekeurd. Bordje 10 is de grote onbekende en staat ook niet in het overzicht van therMOLmeter.
Daarnaast een goed bordje doorgegeven dat dubbel werd aangeleverd (4), en dus niet bijdroeg aan de pot. Een ander waarschijnlijk goed bordje niet gefotografeerd (hun vierde bordje uit de eerste ronde, 'bordje 14'). Hielden de taken in de eerste ronde gescheiden (vinkjes spotten en positie onthouden), dus konden ook elkaar mollen.
Konden gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja, maar alleen van elkaar.

Joshua
- mogelijk verantwoordelijk voor 2 foute bordjes (7 en 9)
- mogelijk foute foto's doorgestuurd bij de eerste 4 bordjes (kan alleen met zware misleiding van de montage)
Daarnaast een goed bordje doorgegeven dat dubbel werd aangeleverd (4) en dus niet bijdroeg aan de pot.
Kon gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja, maar alleen van Renée.

Florentijn
- mogelijk 1 goed bordje (bordje 10) 'vervangen' door een niet-bestaand of fout bordje. Dat zijn 2 vliegen in 1 klap.
Kon gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja. Van de off-road-duo's.

Renée
- mogelijk verantwoordelijk voor 1 fout bordje (7)
Daarnaast een goed bordje doorgegeven dat dubbel werd aangeleverd (4), en dus niet bijdroeg aan de pot.
Kon gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja. Maar alleen van Joshua.

Lakshmi
Zat er bij en keek er naar.
Kon gebruik maken van een onbekende fout van anderen? Ja, van allemaal.

Als je de onbekende fouten van anderen even buiten beschouwing laat, kom ik tot dat rijtje van mogelijk opzettelijk gemaakte fouten. En dat klopt nog steeds, volgens mij!
 
Maar als het niet om fouten gaat maar om potentiële molacties, dan kunnen er bij Charlotte en Rocky elk nog 3 bij worden geteld, bij Joshua 2, en Renée 1. Het dubbel doorgegeven bordje (4) had ik namelijk niet meegerekend als een fout (allen verdacht hier). Het nìet-gefotografeerde (vierde) bordje met een vinkje, van Charlotte en Rocky, is niet fout maar wel een mogelijke molactie. Mogelijk toe te schrijven aan tijdgebrek die aan hen zelf te wijten was, want ze fotografeerden een ronde lang niets. Verder hielden ze de taken in de eerste ronde (vinkjes spotten en de positie onthouden) gescheiden, waardoor ze ook elkaar konden mollen. Bij Joshua zou het nog kunnen dat hij met hulp van de montage toch foute foto's heeft doorgegeven bij de eerste 4 bordjes.

En dan wordt het rijtje als volgt:

Potentiële molacties:
- Charlotte, Rocky (5)
- Joshua (4)
- Splinter (3)
- Marije, Renée (2)
- Florentijn (1, maar mogelijk een dubbelteller)
- Lakshmi (0)

EDIT: ter volledigheid (maar aanvullingen welkom!) ook het gescheiden houden van de taken in de eerste ronde van Charlotte en Rocky meegeteld als potentiële molactie. Want daarmee konden ze ook elkaar mollen. Het wordt al een indrukwekkende voorsprong van deze dames!
::vergroot::
EDIT2: een extra potentiële molactie van Joshua toegevoegd, nl. mogelijk foute foto's doorgestuurd bij de eerste 4 bordjes. Maar dat kan alleen zijn gebeurd met zware misleiding van de montage.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 11:39:14 door Molest »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2021, 16:52:48 »
Nog een keer ter verduidelijking van wat ik eerder schreef. Want dit rijtje klopt echt niet, hoor!
Potentiële molacties zijn:

(...)

Het bordje (2) is volledig omgereden. Dat kun je later in de aflevering in een shot zien. Dan zou splinter dit zelf nog met de hand omver gegooit moeten hebben daarmee het afgekeurd wordt.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 17:55:37 door Heinz, Reden: citaat ingekort »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2021, 17:06:26 »
Het bordje (2) is volledig omgereden. Dat kun je later in de aflevering in een shot zien. Dan zou splinter dit zelf nog met de hand omver gegooit moeten hebben daarmee het afgekeurd wordt.
Toen Erik ermee klaar was, stond het in elk geval nog half. Dus ik houd rekening met de mogelijkheid dat het is afgekeurd. Maar zeker is het niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2021, 17:15:28 »
Ik zou het flauw vinden. Erik vond het rijden in zo'n Olifant al moeilijk genoeg.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2021, 17:58:42 »
Vanuit de cabine is ook niet te zien of splinter evt met zijn voet het bordje omstoot als de chauffeur vlak bij het bordje is

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2021, 18:12:59 »
Het zou zeker geen voorbereide molactie zijn dan. Lijkt me niet dat het binnen de verwachtingen valt dat een chauffeur een bordje maar half om rijdt en dat je die dan als Mol ongeldig gaat maken. Maar goed, op dat speelveld lijkt het me toch al snel improviseren vanwege het gedrag van de andere spelers, dit is minder het geval voor de verkenners op het rondje (of Florentijn).